جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آنچه ازحوله حمام نمی‌دانستید

153

بازدید

آنچه ازحوله حمام نمی‌دانستید/

آنچه ازحوله حمام نمی‌دانستید

یکی از وسایل مهم بهداشتی هر فرد که مثل مسواک شخصی است حوله می باشد حوله انواع مختلف دارد مثل حوله حمام ، حوله ای که دست و صورت پاک میکنیم و… همچنین این وسیله مهم بهداشتی نگهداریی هایی را نیزشامل میشود مثل شستشو و نظافت که باید نکاتی را رعایت کنیم تا به بدن ما آسیب نرساند مثلا اگرحوله مرطوب بعد حمام را در فضای و تاریک و بسته قرار دهیم ممکن است میکروب و قارچ را به خود بگیرید و در استفاده مجدد ما از آن به بدن و پوست ما آسیب برساند .
یکی از لوازم بهداشت فردی است که بعد از استحمام، بدن را با آن خشک می‎کنند.

معایب خشک نکردن حوله حمام

این کار رطوبت روی پوست را برطرف کرده و به نظافت پوست کمک می‏کند، اما اگر به بهداشت توجهنشود و مثلا به شکلی نامناسب شسته یا خشک یا نگهداری شود، به محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‏هاتبدیل می‌شود.

اما سوال این است که برای پیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، پای صحبت‏هایدکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشسته ‏ایم…

سلامت : آقای دکتر! حوله‏ حمام هم می‏تواند موجب انتقال بیماری شود؟ بله؛ رطوبت عامل مناسبی برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏هاست.

میکروب‎ها پوست و وسایل مرطوب را دوست دارند و در محیط مرطوب ادامه حیات می‏دهند.به همین دلیل است که قسمت‏هایی از پوست بدن، مانند کشاله ران، زیر بغل و بین انگشتان پا، که مرطوب می‏ ماند محل مناسبی برای رشد میکروب‏ها و قارچ‎ها است.

وقتی حوله ها بدن تماس پیدا می‏کند ممکن است میکروب‏ها و قارچ‏های روی پوست به آن منتقل شود و درصورتی که مرطوب بماند و در محل مناسب خشک نشود شرایط برای رشد و تکثیر میکروب‏ها فراهم می‏شود.

حال اگر فرد دیگری به طور اتفاقی از این حوله استفاده کند (البته مرسوم نیست و به هیچ وجه توصیهنمی‏شود که افراد از حوله دیگران استفاده کنند)، آلودگی به او نیز منتقل می‏شود و در صورت استفاده خود فرداز این حوله هم احتمال شدت آلودگی وجود دارد.

روش های پیشگیری رشد میکروب

برای پیشگیری از این مشکلات و جلوگیری از رشد و تکثیر میکروب‏ها و قارچ‏ها لازم است به‌طور مناسب شستهو در محل مناسبی خشک شود.

دلایل به وجود آمدن بوی بد حوله
سلامت : گاهی‌ وقت‏ها حوله‏ ها بوی بدی می‏گیرند؛ چرا؟ وقتی میکروب‏ها در محل‏هایی مانند زیر بغل، کشاله ران و بین انگشتانرشد و تجمع پیدا می‏کنند، چربی پوست را تجزیه می‏کنند، این موضوع موجب ایجاد بوی بدی می‏شود.

این اتفاق ممکن است در حوله هم بیفتد.

اگر میکروب‏ها و چربی‎های پوست در حوله ها بماند و حوله به‌طور مرتب شسته نشود و به شکل مناسب خشک نشود،در این حالت رشد و تکثیر میکروب‏ها بوی بدی ایجاد خواهد کرد که این حالت نشان‌دهنده وجود میکروب‏ها و رشدو تکثیر آنها روی حوله است.

دلایل شست حوله چیست

سلامت :حوله های حمام هرچند وقت یک‏بار باید شسته شود؟ این موضوع بستگی به این دارد که فرد چه قدراز آن استفاده ‏کند؛ اما به طور کلی توصیه می‏شود حوله حمام پس از هر ۲ تا ۳ بار استفادهشسته شود.

پس از هر بار استفاده هم حتما به‌طور مناسب خشک شود.

سلامت : یعنی چه ‌طور؟ نباید پس از استحمام و استفاده از آن را گوشه‏ ای بیندازند یا در حمام ومحلی تاریک و مرطوب قرار دهند.بهتر است در محل مناسبی که هوا جریان دارد، روی بند رخت و زیر نور خورشید قرار دهند تا رطوبت حوله به طور کامل از بین برود.پس از شستشوی باید آب آن گرفته شده و روی بند رخت خشک شود.

در صورت استفاده از خشک‏ کن هم بهتر است وقتی حوله ها تا ۸۰ درصد خشک شد از دستگاه خارج شده وبرای خشک شدن کامل زیر نور خورشید و در معرض جریان هوا قرار بگیرند.

سلامت : دمای آب هنگام شستشوی چه قدر باید باشد؟ بهتر است در دمای بالا و باآبی با دمایی در حد جوش شسته شوند.

بیشتر میکروب‏ها در دمای بالای ۷۶ تا ۷۷ درجه سانتی‏گراد از بین می‌روند و به همین علت بهتر استدر دمای آب با دمای بالاتر از این حد شسته شوند.

نکاتی که در شستشو حوله باید رعایت کنیم

سلامت : هنگام شستشوی لازم است حتما از مواد ضدعفونی‏کننده استفاده شود؟ اینموضوع بستگی به شرایط افراد وشدت بیماری آنها دارد اما در شرایط عادی اگر حوله به‌طور مرتب شسته و به طور مناسب خشک شود، همانشستشو با مواد شوینده و آب با دمای بالا کافی است.

سلامت : ‏ حوله هارا باید جداگانه شست یا شستن آنها با لباس‏های دیگر هم مشکلی ندارد؟ بهتر است به‌طورجداگانه شسته شوند اما معمولا به‌خاطر ظرفیت لباسشویی و زمان کم، این اتفاق نمی‏افتد و افراد حوله و لباس رابا هم در لباسشویی می‎ریزند.

نکته ‏ای که باید به آن توجه داشت، این است که افراد مبتلا به بیماری‏های قارچی و میکروبی پوست، زگیل، عفونت قارچی کشاله ران برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید حتما حوله‏هایشان را جدا از سایر افراد خانوادهشسته، نگهداری و خشک کنند.

نگهداری حوله ها پس از خشک شدن

سلامت : پس از خشک شدن، چطور باید نگهداری شوند؟ لطفا درباره نگهداری و محل قرار دادن حولهها پساز خشک شدن و نکات بهداشتی مربوط به آن هم توضیح دهید.

پس از شستشو و خشک شدن حوله ها مشکلی وجود نخواهد داشت و کافی است در محلی خشک و غیرمرطوبمثلا کمد و کشوی مخصوصی که برای نگهداری آنها در نظر گرفته شده است قرار داده شوند.

نکته ‏ای که باید به آن توجه داشت این است که حوله‏ها نباید در حمام که محیط مرطوبی است، قرار دادهو نگهداری شوند، چون در این صورت احتمال آلودگی و رشد و تکثیر میکروب‏ها بیشتر می‏شود.

چرا باید حوله های حمام را خشک کنیم؟

حوله ها یکی از لوازم بهداشت فردی است که بعد از استحمام، بدن را با آن خشک می‎کنند. این کار رطوبت رویپوست را برطرف کرده و به نظافت پوست کمک می‏کند،

اما اگر به بهداشت توجه نشود و مثلا به شکلینامناسب شسته یا خشک یا نگهداری شود، به محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‏ها تبدیل می‌شود.
برگرفته از : نیک صالحی

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi