جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

232

بازدید

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

ویزای الکترونیکی یا eVisa یکی از ساده ترین روش های دریافت ویزا است که برای کاهش مراحل اداری و سهولت دریافت ویزا ارائه می شود.

برای گرفتن eVisa باید به سایت معرفی شده توسط کشور مورد نظر مراجعه کنید و حداقل در ۳ روز کاری ویزای خود را دریافت نمایید.

برای بسیاری از ویزاهای توریستی و کوتاه مدت امکان گرفتن eVisa فراهم شده است.

معمولا برای گرفتن ویزای الکترونیک علاوه بر مدارک مورد نیاز که باید در سایت آپلود کنید ، هزینه ویرا نیز باید به صورت آنلاین پرداخت شود.

توصیه می شود حتما یک نسخه از e-Visa را روی کاغذ پرینت بگیرید و یک نسخه از آن را روی تلفن همراه یا لپ تاپ و تپلت خود ذخیره داشته باشید.

چه کشورهایی ویزای الکترونیک صادر میکنند

در حال حاضر کشورهای هند، ترکیه، استرالیا ف آذربایجان، روسیه و سریلانگا ویزای الکترونیک صادر مینمایند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای الکترونیک

گذرنامه – شناسنامه – نامه تمکن مالی – گواهی اشتغال و تمام اسناد دیگری که در صفحه ویزای کشور مربوطه به طور خاص درخواست شده ا ست.

ویزای الکترونیکی چیست؟

ویزای الکترونیکی یا e-Visa درست مانند ویزایی که از سفارت دریافت می کنید ، به عنوان مجوز مشروط به اتباع خارجی اجازه ورود یا خروج از کشور را می دهد.

از نظر قانونی ویزای الکترویک درست مانند ویزایی است که قبلا باید برای گرفتنش به سفارت مراجعه می کردید ولی از آنجا که روال کار به صورت آنلاین انجام می شود ، در کمترین زمان ممکن و با سهولت به دست شما می رسد.

گرفتن ویزای الکترونیک ساده تری از ویزای برچسب دار است. برای دریافت ویزای الکترونیک میتوانید از طریق وب سایت ویزای کشور درخواست بدهید.

فرم ویزا را به صورت آنلاین تکمیل می کنید و بعد از پرداخت از طریق کارت اعتباری ف بدهی ، ویزا یا مستر کارت یا Union Pay در کمترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت میکنید.

در آخرین مرحله پروند بارگیری e-Visa به متقاضی ارائه شده و تکمیل موفقیت آمیز درخواست به اطلاع شما می رسد.

لینک پیوند بارگیری e-Visa برای کاربر ایمیل هم می شود.

هنگام ورود به مرز کشور ها ، افسران کنترل گذرنامه میتوانند ویزای الکترونیکی را در سیستم خود تایید کنند.

برای ورود به برخی کشورها از جمله استرالیا ، ترکیه ، هند و سریلانکا باید ویزای الکترونیک داشته باشید در غیر اینصورت ممکن است مجازات شوید یا اصلا اجازه ورود به شما داده نشود.

هزینه ویزای الکترونیک برای همه کشورها یکسان نیست و با توجه به متغیر بدن نرخ ارز ، قیمت اخذ ویزا با توجه به شرایط و روز متغیر است.

ویزای الکترونیک ۶۰ – ۹۰ روز اعتبار دارد که میتوانید با استفاده از آن ۳۰ روز اقامت داشته باشید . معمولا ویزای الکترونیک عادی در عرض ۳ روز کاری و ویزای فوری در عرض ۳ ساعت صادر می شود.

مراحل درخواست ویزای الکترونیک عبارت است از :

۱ – پیدا کردن سایت سفارت کشور مورد نظر

۲- پر کردن درخواست صدور ویزا

۳ – بارگذاری مدارک درخواست شده

۴ – پرداخت هزینه ویزا

۵ – دریافت ویزای الکترونیک بعد از مدت مقرر

مراحل گرفتن ویزای الکترونیک

ویزای الکترونیک ، مجوز الکترونیکی برای سفر به کشورهای مختلف با هدف کار ، توریسم یا ویزیت پزشک است.

برای درخواست ویزا الکترونیکی دیگر لازم نیست مدارک خود را به کنسولگری ارسال کنید و همه مراحل به صورت آنلاین انجام می شود.

در انتهای کار باید فرایند تایید ادرس ایمیل را تکمیل کنید در غیر اینصورت به معنی انصراف از درخواست خاهد بود. قبل از پر کردن فرم های لازم بهتر است با صبر تمام موارد ارائه شده را مطالعه کنید و به سوالات فرم درخواست ویزای الکترونیک به صورت دقیق کامل پاسخ دهید.

ارائه پاسخ های نادرست و ناقص احتمال رد شدن درخواست شما را افزایش خواهد دارد.

در پایان از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید.

آیا همه کشورها ویزای الکترونیک دارند

متاسفانه همه کشورها ویزای الکترونیک را قبول ندارند.

بهترین نمونه خدمات ویزای الکترونیک توسط کشورهای استرالیا ، ترکیه ، نیوزلند و گرجستان اجرا می شود.

تحلیل آمار مسافرت های خارجی در جهان نشان میدهد که اغلب کشورهایی که بازدید کنندگان زیادی دارند از جمله :

فرانسه ، آمریکا ، اسپانیا ، چین ، ایتالیا ف آلمان ، انگلیس و روسیه خدمات ویزای الکترونیک به خارجی ها ارائه نمی کنند و فقط ترکیه که جزو ۱۰ کشور پر بازدید جهان محسوب می شود روند صدور ویزای الکترونیک را ارائه مینماید.

دلایل متعددی که همه کشورها ویزای الکترونیک ندارند عبارتند از :

سهولت در سرقت هویت : از آنجا که تمام مراحل صدور ویزا به صورت آنلاین انجام می شود سرقت و جعل هویت راحت تر امکان پذیر است.

جعل اسناد : امکان اسناد پشتیبان برای گرفتن ویزا از جمله اثبات ابزارهای مالی کافی ، بیمه پزشکی یا دعوت نامه در ویزای الکترونیک بیشتر است.

عدم امکان جمع آوری داده های بیومتریک : داده های بیومتریک از جمله اثر انگشت و تصویر دیجیتال هنگامی امکان پذیر است که متقاضی به اداره ویزا مراجعه نماید.

زیر ساخت ضعیف : زیر ساخت های ضعیف فناوری اطلاعات و ارتباطات در برخی از کشورها ممکن است بهره وری خدمات الکترونیکی ویزا را در خطر بیندازد.

سامانه ویزای الکترونیک ایران

برای ثبت درخواست همه نوع ویزای الکترونیک اتباع خارجی برای ایران میتوانید به سامانه روادید الکترونیک evisa.mfa.ir/fa مراجعه نمایید.

داشتن گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه تاریخ انقضا برای درخواست ویزای الکترونیک الزامی است.

با توجه به مناسبات سیاسی ، درخواست ویزای الکترونیک ایران برای شهروندان برخی از کشورها امکان پذیر نیست و این گروه باید برای کسب اطلاعات بیشتر به کنسولگری های ایران مراجعه نمایند.

هنگام صدور روادید ، بازه زمانی اعتبار روادید درج می شود که عدم مسافرت در طول این بازه زمانی به معنی باطل شدن ویزا است و درخواست کننده نیاز به ثبت درخواست مجدد روادید خواهد داشت.

بیتوته

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]

    عجیب ترین گل های جهان

    عجیب ترین گل های جهان ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۳ امتیازs همه گل‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند، اما بعضی از آنها به‌معنی واقعی کلمه خاص هستند. می‌دانستید گل های عجیب و کمیابی در جهان وجود دارند که ظاهرشان شبیه دختر رقصان، مرد عریان، صورت میمون، […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi