جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

لیست مواد غذایی که نباید فریز شوند

931

بازدید

لیست مواد غذایی که نباید فریز شوند

در عمل هر ماده ی غذایی می تواند فریز و یا منجمد شود؛ اما در واقعیت همه ی مواد غذایی به دلیل بافت و ترکیبی که دارند خوب یخ نمی زنند. غذاهایی که نمی توانید یخ زدایی کنید و بعد بخورید را فریز نکنید. در ادامه لیستی از غذاهایی که به خوبی فریز نمی شوند، آورده شده است.

* کیک های با رویه های خامه ای : رویه های خامه ای کیک ها که نرم و کرکی هستند و با سفیده ی تخم مرغ و یا خامه ی زده شده تهیه و پخته می شوند، وقتی فریز می شوند، این پوشش ها نرم و روان شده و مایع غلیظی از آن ها خارج شده و در واقع شکل اصلی خود را از دست می دهند. شما می توانید این کیک ها را پس از برداشتن قسمت رویی شان، فریز کنید.
کیک هایی که پوشش کره ای دارند برای فریز کردن بسیار مناسب هستند.

* ماکارونی های پخته شده : دوباره گرم کردن ماکارونی های پخته ی فریز شده، نرم، خمیرمانند و بدشکل می شود، به همین دلیل بهتر است از فریز کردن آن ها منصرف شوید.

* کاستاردها و پای هایی که با خامه پر می شوند : این دسته از مواد غذایی هم آبکی شده و شکل خود را از دست می دهند.

* سفیده ی تخم مرغ و مرنگ ها : این مواد غذایی هم ترک برداشته، سفت شده و حالت لاستیک مانند به خود می گیرند.
دوباره گرم کردن ماکارونی های پخته ی فریز شده، نرم، خمیرمانند و بدشکل می شود، به همین دلیل بهتر است از فریز کردن آن ها منصرف شوید

* مایونز : این چاشنی نیز بعد از فریز شدن اجزایش متلاشی و بریده بریده می شود و انسجام خود را از دست می دهد.

* میوه ها و سبزیجات خامی که دارای آب زیادی هستند : که شامل کاهو، هندوانه، مرکبات و خیار می شود.
گوجه فرنگی از این قاعده استثناست. البته زمانی که می خواهید از آن در غذاهایی استفاده کنید که پخته می شوند مثل خورش ها و یا املت ها.

* سس ها و آبگوشت ها : سس ها و آب گوشت های غلیظ وقتی فریز می شوند، ترکیبشان به هم خورده و بافتشان از هم جدا می شود. اما آن مایعاتی که زمان آماده کردن و پختن کباب ماهیتابه ای به درون ظرف می چکد را در صورتی که ماده ی غلیظ کننده ای به آن اضافه نکنید، می توانید به راحتی فریز کنید.

* ماست، پنیر خامه ای و خامه ترش : این محصولات لبنی هم در صورت فریز شدن ترکیبشان به هم خورده و از هم جدا جدا می شوند.

* شیر : هنگامی که شیر منجمد را گرم می کنید ناصاف و بریده بریده می شود. پس فریز کردن آن برای وقتی که می خواهید آن را مستقیم مصرف نمایید، ایده ی خوبی نیست؛ اما هنگامی که تصمیم دارید آن را درون غذاهایی که پخته می شوند، مثلا سوپ شیر، بریزید، مشکلی وجود ندارد. فقط به این نکته دقت داشته باشید، زمانی که می خواهید آن را یخ زدایی کنید، بسته به این که اندازه ی ظرفتان چه قدر است به مدت یک روز یا بیشتر در یخچال قرار دهید و از نگه داشتن آن در دمای بیرون خودداری کنید.
منبع : تبیان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi