جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

بهترین کلیدهای تغذیه برای کودک و نوجوان

590

بازدید

بهترین کلیدهای تغذیه برای کودک و نوجوان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs
از آنجا که کودکان از نحوه تغذیه و عادتهای غذایی خانواده خود سرمشق می گیرند،والدین باید از بدخوری و عادتهای ناسالم غذایی پرهیز کنند و طرز تغذیه سالم را به فرزندان خود بیاموزند.برای این منظور ، بهتر است والدین اطلاعاتی درباره دانش تغذیه به دست آورند و تغذیه سالم و متعادل را به کودکان یاد بدهند. روشهای درست تغذیه باید هر چه زودتر به کودکان آموخته شود تا به رشد و سلامت آنها کمک نماید و انرژی لازم برای فعالیت های علمی و هنری و ورزشهای مورد علاقه شان را به دست آوردند …..

غذاهایی که مقدار زیادی نمک و چربی اشباع یا چربی حیوانی دارند ، عامل بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، چاقی ، دیابت و بعضی از سرطانها به شمار می آیند متخصصان تغذیه دریافته اند که غلظت کلسترول خود را می توان با کاهش مصرف چربی و روغن حیوانی و جایگزین کردن روغن های مایع نباتی پایین آورد. کلسترول بالای خون ، عامل مهمی در ابتلا به بیماری های قلب و عروق است . مصرف زیاد چربی های اشباع و نمک ، فشار خون را در بعضی از مردم بالا می برد برخی از بیماریها مثل سرطان روده بزرگ یا کولون و سرطان سینه را نیز به رژیمهای پرچربی نسبت می دهند .

والدین با خواندن این کتاب ، از نقش تغذیه سالم در سلامت کودکان آگاه می شوند . این کتاب به شما یاد می دهد که برای تغذیه خانواده خود از رژیم غذایی متعادل و سالمی استفاده کنید و در بیرون از منزل از خوردن غذاهای بی ارزش پرهیز نمایید.فصل های مختلف این کتاب طوری نوشته شده اند که برای استفاده از هر فصل نیازی به فصل های دیگر ندارید و می توانید فصل مورد علاقه تان را بدون رعایت ترتیب و فصل بندی کتاب مطالعه کنید.از سوی دیگر اگر بخواهید این کتاب را به طور منظم بخوانید ، مطالب هر فصل را می توان در فرصت کوتاهی مطالعه نمود.

کتاب حاضر دارای ۸بخش و ۴۵ فصل است عنوان بخش های ذکر شده در کتاب حاضر عبارتند از : تنظیم رژیم غذایی کودک و برنامه خرید مواد غذایی سالم ،تغذیه و رشد و تکامل کودک،درباره قرصهای مولتی ویتامین و املاح و مضافات غذایی،تغذیه کودک بیمار،اختلالات غذایی و نارسایی های تغذیه ،عادتهای غذایی ناسالم و رژیم های مخصوص،اصول و مبانی دانش تغذیه .

در بخش اول، کتاب شما را برای خرید مواد غذایی با ارزش و برنامه تغذیه متعادل برای فرزندان راهنمایی می کند . همچنین برای غذای روزانه و وعده های کوچک بین صبحانه ، ناهار و شام برنامه ای ارائه می دهد. این بخش به شما یاد می دهد تا هنگام خرید در فروشگاه های بزرگ با خواندن برچسب روی قوطی و شیشه های کمپوب و کنسرو به ارزش غذایی آنها پی ببرید و مانند یک مصرف کننده آگاه به امر تغذیه و اقتصاد ، بهترین ماده غذایی را در برابر پولی که می دهید خریداری کنید . با خواندن راهنمایی های این بخش می آموزید که هنگام صرف غذا در بیرون از منزل و در بوفه ها و رستورانها غذای با ارزشی انتخاب نمایید.
از آنجا که کودکان از نحوه تغذیه و عادتهای غذایی خانواده خود سرمشق می گیرند،والدین باید از بدخوری و عادتهای ناسالم غذایی پرهیز کنند و طرز تغذیه سالم را به فرزندان خود بیاموزند.برای این منظور ، بهتر است والدین اطلاعاتی درباره دانش تغذیه به دست آورند و تغذیه سالم و متعادل را به کودکان یاد بدهند. روشهای درست تغذیه باید هر چه زودتر به کودکان آموخته شود تا به رشد و سلامت آنها کمک نماید و انرژی لازم برای فعالیت های علمی و هنری و ورزشهای مورد علاقه شان را به دست آوردند .

در بخش مربوط به رشد و تکامل کودکان ، نکات مهمی درباره تغذیه فرزندانتان می خوانید و با استفاده ار نمودارها ، می توانید به میزان رشد آنها پی ببرید .گروههای مختلف غذایی برای نوجوانان و سنین قبل از دبستان و دوره دبستان در این بخش آمده و به اهمیت صبحانه و برنامه تغذیه رایگان در دبستان اشاره شده است . روش تغذیه کودک بهانه گیر و طرز رفتار والدین با این فرزندان نیز بررسی شده است .

در بخش مربوط به تامین سلامت کودک از هنگام ولادت تا بلوغ به مشکلات رایج سوء تغذیه ، مثل بیماریه ای قلبی و فشار خون بالا پرداخته می شود.

ارزش قرصهای مولتی ویتامین و املاح و مصرف آنها ، همچنین مضافات غذایی و سلامت یا ضررهای احتمالی هر یک در بخش دیگر کتاب بررسی می شود . این بخش عقاید موافق و مخالف را درباره قرصهای ویتامین ، مضافات غذایی ، ترکیبات جدید و سنتزی که به عنوان جایگزین قند و شکر و چربیها و روغنها معرفی شده اند ، ارزیابی می کند . با اطلاعاتی که این بخش در اختیار شما می گذارد ، می توانید از سلامت یا ارزش غذایی ترکیبات به کار رفته در محصولات غذایی آگاه شوید.

بخش تغذیه کودک بیمار ، به برررسی مشکل تغذیه و در بعضی از بیماری های عادی دوران کودکی می پردازد و والدین را درباره رژیم غذایی کودک در بیماریهایی مانند سرماخوردگی ، تب ، قی و اسهال راهنمایی می کند. مایعات ویژه ای که می تواند به بهبود سریع بعضی از این بیماری ها کمک نمایند ، در این بخش توصیه شده اند.

امروزه مشکل چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات مهم مربوط به سوء تغذیه کودکان و نوجوانان است . در بخش اختلالات متابولیکی و نارسایی های تغذیه مشکل چاقی و راههای پیشگیری و درمان آن مورد بررسی قرار می گیرد . علاقه نوجوانان به ویژه دختران به داشتن اندامی لاغر و رژیمهای لاغری که یکی از مدهای غذایی در بعضی کشورهاست ، مشکلاتی را برای تغذیه کودکان و نوجوانان به وجود آورده است که بولیمی و بی اشتهایی عصبی نمونه ایی از آن است . با مطالعه این فصل شما می توانید با دیدن اولین نشانه های این دو مشکل پزشکی در فرزند خود ، برای پیشگیری یا درمان به موقع آن اقدام نمایید.

موارد ویژه و علاقه خاص کودکان و نوجوانان به بعضی از محصولات غذایی در بخش دیگر کتاب آمده است.

اهمیت رژیم غذایی و تغذیه در تناسب اندام و بالا بردن قدرت جسمی و توانایی های بدنی برای ورزشکاران و جنبه های مثبت و منفی رژیمهای گیاهی و رسوم و عادتهای نادرست غذایی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است . آلرژی های یا حساسیت های غذایی و دیابت نیز موضوع مورد توجه این بخش است و والدین را به روش تغذیه سالم در این دو مورد آشنا می کند.بخش دیگری از کتاب ، والدین را با نکات مهم و اصول تغذیه و تاثیر آن در سلامت کودک آشنا می سازد. مواد مغذی اصلی یعنی پروتئین ها ، کربوهیدراتها ، چربیها ، روغنها ، ویتامین ها ، و املاح نیز معرفی می شوند.

در پایان کتاب ،با طرح نمونه هایی از این پرسشها که معمولا برای بیشتر والدین پیش می آید مطرح و به آنها پاسخ داده شده است . این پرسشها و پاسخها را می توان خلاصه ای از مطالب کتاب دانست. راهنمای کاهش چربی، نمک و قند و نیز راهنمای افزایش مواد فیبردار نیز به صورت پیوست، تکمیل کننده این کتاب می باشند.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi