جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ویتامین U

410

بازدید

ویتامین U

ویتامین U

ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و درمان زخم های پوستی اشاره کرد.

ویتامین U چیست؟

ویتامین U اصطلاحی است که اولین بار در اوایل دهه ۱۹۵۰ برای ترکیب جدیدی که در آب کلم شناسایی شده بود مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه از عنوان ویتامین برای این ماده استفاده شده اما یک ویتامین واقعی نیست و یکی از مشتقات آمینو اسید متیونین محسوب می شود.

برخی نمونه های مشتقات متیونین که اغلب ویتامین U نامیده می شوند شامل S-متیل متیونین (SMM)، متیل متیونین سولفونیوم (SMM) و ۳-آمینو-۳-کربوکسی پروپیل دی متیل سولفونیوم می باشد.

ویتامین U نه تنها به عنوان یک مکمل در دسترس است بلکه به طور طبیعی در غذاهای مختلف به خصوص سبزیجات چلیپایی همچون کلم، کلم بروکلی، جوانه بروکسل و کلم کیل یافت می شود.

برخی شرکت های لوازم آرایش نیز در کرم ها، سرم ها، ماسک های صورت و سایر محصولات از این ماده استفاده می کنند.

فواید ویتامین U

درباره فواید ویتامین U ادعاهای زیادی مطرح شده که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ زخم معده

در دهه ۱۹۵۰ میلادی زمانی که در مورد آب کلم تحقیق می شد دانشمندان متوجه شدند نوشیدن آن می تواند تاثیر خوبی در تسریع درمان زخم های روده ای داشته باشد . آنها به ویتامین U مشکوک شدند اما هنوز مشخص نشده آیا این مزیت از ویتامین U موجود در آن نشات گرفته است یا خیر.

۲٫ سلامت ریه، کبد و کلیه

به نظر می رسد ویتامین U از ریه ها، کبد و کلیه ها در برابر آسیب ها محافظت می کند، به عنوان مثال گفته شده این ترکیب ممکن است مانع از بروز برخی آسیب های کبدی ناشی از داروی ضد تشنج والپروئیک اسید شود یا آسیب های کلیوی ناشی از این دارو را کاهش دهد.

مصرف ویتامین U احتمالا به کاهش آسیب ریه ناشی از حملات صرع نیز کمک می کند.

۳٫ کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

گفته شده مصرف مکمل های ویتامین U ممکن است به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کند . به عنوان مثال با جلوگیری از تولید سلول های چربی در کاهش سطح تری گلیسیرید تاثیر دارد اما نمی توان با قطعیت درباره این مسئله صحبت کرد.

۴٫ درمان زخم های پوستی

به نظر می رسد مصرف ویتامین U ممکن است از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت و به تسریع بهبود زخم ها کمک کند.

همچنین احتمالا در برابر سوختگی و سایر آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش حفاظت خوبی ایجاد می کند به همین دلیل معمولا از آن در برخی لوازم آرایشی و پوست استفاده می شود.

عوارض جانبی ویتامین U

دریافت ویتامین U از مواد غذایی کامل و طبیعی معمولا بی خطر است و مشکلی ایجاد نمی کند اما درباره ایمنی و عوارض جانبی احتمالی مکمل های ویتامین U اطلاعات کافی در دسترس نمی باشد.

بنابراین بهترین راه برای مصرف ویتامین U استفاده از غذاهای سرشار از این ماده مانند کلم، بروکلی، جوانه بروکسل و کلم کیل می باشد.

لازم به ذکر است تماس مستقیم این ماده با اندام هایی همچون پوست، چشم یا ریه می تواند به تحریک منجر شود، به همین دلیل توصیه می شود در استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده احتیاط کنید.

اطلاعات کافی در مورد تداخل این ماده با سایر مکمل ها یا داروها وجود ندارد. کسانی که از مکمل یا دارو استفاده می کنند بهتر است قبل از مصرف مکمل ویتامین U با پزشک مشورت کنند.

مواد غذایی غنی از ویتامین U برای دوران بارداری و شیردهی بی خطر هستند اما در مورد مصرف مکمل آن اطلاعات کافی در دسترس نیست و توصیه می شود این افراد از مصرف مکمل اجتناب کنند.

دوز مصرف ویتامین U

اطلاعات کافی درباره دوز مصرف ویتامین U وجود ندارد و تاکنون موردی مبنی بر مصرف بیش از حد ویتامین U گزارش نشده است.

به طور کلی اگر این ترکیب را تنها از غذاهای کامل و طبیعی دریافت کنید بعید است دچار اوردوز شوید . اما مشخص نیست مصرف بیش از حد مکمل ها به چه آسیب هایی منجر می شود . بنابراین توصیه می شود برای افزایش سطح ویتامین U بدن از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید نه مکمل ها.

نحوه نگهداری ویتامین U

تولید کنندگان مکمل ویتامین U توصیه کرده اند که مکمل ها و محصولات به دست آمده از این ماده در مکان خشک، خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند.

اگرچه می توانید محصولات حاوی این ماده را در یخچال نگهداری کنید اما این کار ضروری نیست.

جایگزین های ویتامین U

هیچ جایگزین شناخته شده ای برای ویتامین U وجود ندارد.

منبع : مجله اینترنتی کوکا

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    عجیب ترین گل های جهان

    عجیب ترین گل های جهان ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۳ امتیازs همه گل‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند، اما بعضی از آنها به‌معنی واقعی کلمه خاص هستند. می‌دانستید گل های عجیب و کمیابی در جهان وجود دارند که ظاهرشان شبیه دختر رقصان، مرد عریان، صورت میمون، […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi