جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی

155

بازدید

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی/

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی

با اعلام لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تحصیل پزشکی در مجارستان از موضوعاتی است که مورد نظر افراد بسیاری بوده است. این کشور به لحاظ کیفیت بالای آموزشی و فرصت های کاری احتمالی دست کمی از تحصیل در دیگر دانشگاه های اروپایی ندارد، همچنین شانس دریافت ویزا در این کشور برای ایرانیان نیز مطلوب می باشد.

مزایای تحصیل در مجارستان چیست؟
آزمون پزشکی در مجارستان به چه نحوی می باشد؟
هزینه تحصیل در کالج های مخاف مجارستان چقدر است؟
بهترین کالج تحصیلی مجارستان کدام است؟
شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان چیست؟

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

همه ساله با اعلام نتایج کنکور ایران و صندلی های محدود و بعضا سفارشی و از قبل پر شده دانشگاه های پزشکی ایران، بسیاری به سمت اخذ پذیرش پزشکی در خارج از کشور میروند.

در سال های اخیر آمارها نشان میدهد که اکثر دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی به سمت کشورهای ترکیه، مجارستان، روسیه، صربستان و کانادا رفته اند و به ترتیب این کشورها را جهت ورود به به رشته های پزشکی انتخاب می کنند که هر یک شرایط خاص خود را دارد.

نکته بسیار مهم در مورد پذیرش رشته پزشکی در خارج از کشور این است که اگر بر این باور هستید که صرفا با تحصیل در خارج می توانید رشته پزشکی را قبول شوید این یک باور غلط است. چرا که این رشته در همه جای دنیا پرطرفدار بوده و با سختکوشی حاصل می شود.

البته که آزمون پزشکی در خارج از ایران مانند ایران رقابتی ماراتن گونه و بسیار سخت نیست و میتوان با همت و تلاش و مطالعه به این هدف نائل شد، از این رو توصیه میشود با دیدی دقیق دست به مهاجرت از طریق تحصیل پزشکی بزنید.

چرا که تمام دانشکاه های دنیا که مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند جهت ورود آزمون ورودی دارند و این نیاز است که افراد با شرکت در آزمون ورودی قبولی در پزشکی را دارا شوند.

بهترین کالج های پیش پزشکی در مجارستان

یکی از حسن های بزرگ موسسه سفیران سروش سعادت این است که برای همه متقاضیان حق انتخاب می دهد و اجازه میدهد که دانشجو شهر و کالج و یا دانشگاه انتخابی خود را انتخاب کند.

البته این روش برای همه کشورها اجرا میشود و این خود موفقیتی بزرگ را برای این موسسه رقم زده است. کاری که اکثر موسسات این اقدام را رقم نمی زنند و به اجبار دانشجو را به سمتی سوق می دهند که برای آنها سود بیشتری در بر دارد.

نوید بسیار بزرگ اینکه برای موسسه ما این امکارن وجود دارد تا از بهترین کالج ها و دانشگاه ها در مجارستان برای شما اخذ پذیرش کنیم.

در زیر برخی از این کالج ها و دانشگاه ها نام برده می شود:

دانشگاه سملوایز
کالج مک دنیل
کالج اوسینا
دانشگاه پچ
دانشگاه دبرسن
دانشگاه سگد

چرا تحصیل پزشکی در مجارستان؟

مجارستان به دلیل مزایای نسبی زیر بیشتر مورد توجه علاقه مندان و متقاضیان تحصیل پزشکی می باشد:

شهریه و هزینه منطقی و در حد وسع دانشجوی پزشکی
انطباق استاندارد تحصیلی مجارستان با استاندارد اروپا
کیفیت بالای آموزشی ارایه شده در کالج و دانشگاه های مجارستان
مدرک معتبر مورد تایید EU و S
امکان انجام کار به هنگام تحصیل در دانشگاه های مجارستان
شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

برنامه تحصیل پزشکی یک برنامه ۶ ساله پیشنهادی توسط دانشگاه های مطرح مجارستان می باشد. این برنامه تحصیلی به ۱۰ نیم سال به علاوه یک سال دوره انترن طولانی تقسیم می شود.

اگرچه زبان آموزش در دانشگاه های مجارستان، زبان انگلیسی است، اما لازم است که دانشجویان زبان مجاری را نیز در نهایت یاد بگیرند. دلیل این امر، ایجاد تعامل با بیمار مجاری پس از ۳ سال آموزش است که برای توسعه دانش کاربردی پزشکی لازم است.

مجارستان از سال ۲۰۰۷ عضو شنگن شده است و مدرک پزشکی مجارستان را اتحادیه اروپایی و ایالات متحده آمریکا می پذیرد؛ خصوصا برای کسانی که می خواهند در نهایت به اقامت ایالات متحده آمریکا برسند، اما با توجه به ریسکی شدن ویزای تحصیلی آمریکا امکان اقدام مستقیم از ایران را ندارند، مجارستان پل خوبی است که آن ها را به این هدف خواهد رساند.

مجارستان از دانشجویان خارجی خود با چهار دانشگاه برترش استقبال می کند که برنامه های پزشکی، داروشناسی و دندانپزشکی را ارایه می دهند، دانشگاه سملوایس، دانشگاه دبرسین، دانشگاه زگد و دانشگاه پکس.

هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان ایرانی خیلی پایین تر از کشورهای EU می باشد. در واقع بودجه ماهانه منطقی حدود ۷۵۰ EURO یورو ($۹۵۰ آمریکا) در ماه برای زندگی نیاز است.

اما بخاطر داشته باشید که اگر شما قصد تحصیل در بوداپست را دارید، هزینه زندگی شما بیشتر است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی شامل دو قسمت هزینه کالج پیش پزشکی و شهریه دانشگاه خواهد بود.

نوع دوره و میزان هزینه

هزینه تحصیل در کالج پیش پزشکی ۵۵۰۰ الی ۶۵۰۰ یورو
هزینه شهریه سالیانه پزشکی در مجارستان ۱۴۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ یورو

از عواملی که مجارستان را به گزینه مناسبی برای اکثر دانشجویان خارجی تبدیل می نماید انطباق این کشور با استانداردهای اروپایی و کیفیت بالای آموزش، شرایط نسبتا راحت پذیرش و شهریه های منطقی با توجه به زبان تحصیل می باشد.

مجارستان از دانشجویان خارجی خود با چهار دانشگاه برترش استقبال می کند که برنامه های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را ارائه می دهند.

دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

اخذ پذیرش در دانشکده پزشکی در اکثر کشورها همواره رقابتی بوده است. با افزایش شدید تقاضاها جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه ها، رویای پزشک شدن می تواند خیلی چالش برانگیز شود، اگر نگوییم که محال شده است. اگر رویای پزشک شدن همواره جزو رویاهیتان بوده ولی در کشور خودتان به آن نمی رسید.

مراحل تحصیل پزشکی مجارستان

۶ سال برنامه تحصیلی پزشکی در مجارستان را دنبال کنید. سال ۱ و سال ۲ برنامه M.D. جنبه های نظری یا تئوری پزشکی را شامل می شود.

موضوعات تحت بررسی در این دو سال از تحصیل پزشکی عبارتند از بیو فیزیک، شیمی پزشکی، آناتومی و روان شناسی پزشکی.سال ۳ برنامه پزشکی بر روی مبانی و بنیادهای بیماری، پزشکی داخلی و جراحی متمرکز است.

دوره ها در این سال شامل موارد زیر می باشد:

ویژگی های پزشکی داخلی
پزشکی داخلی
پاتولوژی و ایمونولوژی
تکنیک های جراحی اصلی

سال ۴ و سال ۵ برنامه M.D. شامل تحصیل و مطالعه در زمینه شیوه های کیلینیکی و آموزش در زمینه داروشناسی است.

سال ۶ برنامه به امتحانات نهایی اختصاص دارد. امتحانات نهایی در واقع پزشکی داخلی، پزشکی اطفال، جراحی، غده شناسی، عصب شناسی و روان پزشکی را پوشش می دهد.

یکی از دلایلی که متقاضیان کشور مجارستان را جهت تحصیل انتخاب میکنند این میباشد که این کشور خوابگاه های خوبی با هزینه های معقول به متقاضیان ارائه میکند.

اما باز هم در چند سال اخیر برخی متقاضیان کشور ترکیه را جهت تحصیل پزشکی انتخاب کرده اند. جهت آگاهی از شرایط پزشکی و تحصیل در این رشته در کشور ترکیه به مقاله پزشکی در ترکیه رجوع کرده و اطلاعات خود را نیز درباره این کشور هم افزایش دهید.

فهرست دانشگاه‌های پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در مجارستان

در سال‌های ۱۳۹۸-۱۳۹۹، تنها ۴ دانشگاه‌ مجاری زیر، توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مورد تأیید قرار گرفت و مدارک دانش‌آموختگی فارغ‌ التحصیلان کلیهٔ رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و مامایی و تصویربرداری پزشکی صادرشده توسط دانشگاه‌های ذیل، مورد تأیید خواهند بود:

دانشگاه سملوایز (SEMMELWEIS UNIVERSITY BUDAPEST)
دانشگاه دبرسن (UNIVERSITY DEBRECEN)
UNIVERSITY SZEGED
UNIVERSITY OF PECS

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، مدارک دانش‌آموختگی تنها ۴ دانشگاه موردتأیید است و مدارک سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش پزشکی این کشور که در لیست فوق قرار ندارند، برای سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ مورد تأیید نخواهند بود.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در مجارستان

بنابر نتایج میدانی حاصل از این مطالعه، شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما عموما اکثر دانشکده های پزشکی در مجارستان بندهای زیر را از دانشجویان جهت پذیرش مطالبه می کنند:

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن
فرم درخواست آماده
دیپلم دبیرستان یا کالج و ریزنمرات (که باید رسما به انگلیسی ترجمه شود)
گزارش واکسیناسیون هپاتیت B، سرخک (Rubeola)، گوشک (parotids epidemic) و سرخچه (Morbilli)
صورت حساب مالی معتبر
CV به زبان انگلیسی
کپی های صفحات پاسپورتتان
عکس جدید متناسب با پاسپورت
درخواست پذیرش شما مستقیما به دانشکده پزشکی مربوطه میرود و اداره مسئول رسیدگی به درخواستتان پاسخ میدهد.

دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در مجارستان
دانشگاه های معتبر مجارستان که دوره پزشکی M.D. را پیشنهاد می دهند عبارتند از:

Pécs University
Szeged University
Debrecen University
Semmelwesis University

آیا تحصیل رشته پزشکی در مجارستان ارزشمند است؟

بله، ارزشش را دارد. استانداردهای اتحادیه اروپایی در این کشور مورد تبعیت است. کیفیت آموزش در مجارستان بالاست و سیستم اجرایی در آن سیستم Bologna می باشد که امکان انتقال دانشجو را به دانشگاه های دیگر EU و U.S. فراهم می کند.

مدرک پزشکی مجارستان در کل EU و U.S. به عنوان مدرک معتبر شناخته می شود. دوره تحصیل پزشکی در مجارستان ۶ سال پیوسته و با امکانات هم سطح دانشگاه های برتر دنیاست.

تحصیل پزشکی در مجارستان با داشتن مزایایی نظیر مقرون به صرفه بودن شهریه و هزینه تحصیل، کیفیت آموزش خوب و محیط آکادمیکی سالم می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به رشته پزشکی باشد.

مهاجرت به مجارستان برای تحصیلات پزشکی

منابع : سفیران سروش و چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi