جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چه ماشین هایی اجازه ورود به کیش را دارند ؟

407

بازدید

چه ماشین هایی اجازه ورود به کیش را دارند ؟

چه ماشین هایی اجازه ورود به کیش را دارند ؟

قائدیان با اشاره به اینکه مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزیره کیش از طریق لندیگ کرافت‌ها فقط خودروهای تولید داخل که از سال ۹۰ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر و خودروهای خارجی که از سال ۱۳۶۵ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر امکان ورود به جزیره کیش را داشته باشند. متقاضیان دیگری که نیز این شرایط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نکنند و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ مستقر کرده و با شناورهای مسافری به کیش سفر کنند

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به اینکه یک دستگاه ون و مینی بوس برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در جزیره کیش اختصاص یافته است و نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیست، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای سنگین نظیر کامیون، کامیونت، مینی بوس و وانت به جزیره کیش ممنوع است.

وی همچنین در مورد قیمت ورود خودروها به این جزیره اعلام کرد: به ازای هر خودرو هزینه ورودی ۲۰۰ هزار تومان است که در مبادی ورودی دریافت می‌شود. علاوه بر این باید بلیت شناور هم توسط مسافران خریداری شود و دوره پذیرش خودرو در جزیره کیش معادل ۵ بوده است.

راه‌اندازی خط مسافری کیش – هندورابی

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از راه‌اندازی خط مسافری دریایی یک روزه جزیره کیش- هندورابی خبر داد و اظهار کرد: هندورابی از مقاصد گردشگری در مجموعه جزایر کیش است که امکان بازدید یکروزه از آن فراهم شده است.

در مورد فرودگاه هندورابی باید اعلام کرد که کارکرد آن برای مقوله گردشگری نیست و بر اساس طرح جامع از ظرفیت فرودگاه در مرحله بهره‌برداری استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز مقصد پروازی در موضوع خدمات هوایی این فرودگاه وجود ندارد.

قائدیان همچنین در مورد ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در جزیره کیش یادآور شد: ظرفیت اقامت کیش در ۵۲ واحد ۲ تا ۵ ستاره با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تخت اقامتی است و به منظور پذیرایی از مسافران در ایام نوروز واحدها اقدام به فروش کرده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش ادامه داد: هتل‌ها به صورت سالانه و معمولی در ایام نوروز افزایش قیمت دارند اما در سال جاری هتل‌های جزیره کیش نسبت به نرخ‌های مصوب پیشین افزایش قیمتی نخواهند داشت

هر چند علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی در سطح جزیره برای اسکان مسافران کمپ خانوادگی الغدیر با ۲۰۰۰ چادر اقامتی، کمپ مجردی المپیک با ۵۰۰ چادر اقامتی و ستاد اسکان فرهنگیان با ۱۰ مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از تشکیل ستاد نوروزی جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: عوامل نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جامعه صنفی از جمله هتل‌داران در تمامی بازدیدها حضور خواهند داشت و به صورت ۲۴ ساعته در نظارت بر ارائه خدمات فعالیت می‌کنند ضمن آنکه شماره تلفن ۴۴۱۴ از ۲۷ اسفندماه سال جاری تا ۲۰ فروردین سال آینده پاسخگوی مسافران نوروزی است.

به گفته قائدیان، در سال پیش رو به منظور اطلاع‌رسانی از نرخ خدمات و مسائل مرتبط با بخش گردشگری از ۱۵ روز قبل سامانه IKISH راه‌اندازی شده که به صورت اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه قابل نصب است و از طریق پیامک به محض ورود آنها به جزیره اطلاع‌رسانی می‌شود تا از تمامی اطلاعات مورد نیاز به منظور برنامه‌های نوروزی و واحدهای اقامتی خبردار شوند.

هزینه حمل مسافر و هزینه بردن ماشین به کیش

ورود خودرو از سرزمین اصلی درایام نوروزی (۲۷اسفند تا ۱۵ فروردین) به جزیره کیش به استثنا (خودرو های ساخت داخل مدل قبل سال۱۳۹۰ و خودرو های ساخت خارج مدل سال۱۳۸۵)بارعایت ضوابط و مقررات به شرطر دارا بودن معاینه فنی معتبر،مجاز میباشد

اخذ بلیط رفت و برگشت کشتی برای ورود به جزیره الزامی می باشد.ومدت زمان مجاز در صدور بلیط ها لحاظ میگردد
محدودیت حضور و تردد در جزیره حداکثر ۵ روز میباشد درصورت تمدید ضمن اخذ جریمه مصوب روزانه مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ ریال بازای هر خودرو و بلیط برگشت شناور نیز باطل خواهد گردید.

عوارض ورود به جزیره کیش مبلغ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد که قبل از خرید بلیط کشتی در بنادر مجاور دریافت میگردد
ورود خودروهای وانت تک کابین،کامیون،کامیونت،اتوبوس و مینی بوس در ایام نوروزی به استثنا خودرو های حامل سوخت و مواد غذایی دارای مجوز ممنوع میباشد

کمپ های چادری توسط شرکت عمران و خدمات جانمایی و برپا میگردد و باکنترل وتطبیق مدارک شناسایی به متقاضیان اجاره داده میشود(هزینه اجاره چادر برای هرشب :۴۰۰٫۰۰۰ ریال)
اجازه برپایی چادر شخصی صرفا در کمپ ها وجود دارد(هزینه برپایی چادر هرشب ۲۰۰٫۰۰۰ریال)

هزینه رفت و برگشت مسافر به جزیره کیش توسط شناورهای مسافربری نوروز۱۳۹۷

از کیش به چارک ۳۵۰/۰۰۰ریال

از چارک به کیش ۳۲۰/۰۰۰ریال

برای افراد زیر ٢سال رایگان است

پذیرش مسافرین بدون خودرو در کمپ های چادری صرفا با ارایه بلیط سفرهای دریایی و یا بلیط رفت و برگشت هوایی و کارت پرواز به ورودی است.

هزینه رفت و برگشت به کیش به وسیله لندینگ کرافت های باری (خودرو بر)

از بندرچارک به جزیره کیش ۱/۷۵۰/۰۰۰ریال(راننده و سرنشین)
از جزیره کیش به بندرچارک ۱/۶۵۰/۰۰۰ریال(راننده و سرنشین)
عوارض ورود به جزیره کیش مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ریال می باشد که قبل از خرید بلیط کشتی در بندرچارک دریافت می شود
نرخ حمل خودرو و مسافر از طریق بنادر به جزیره کیش

نرخ بلیت مسافری و حمل خودرو به وسیله شناورها و اتوبوس های دریایی پیشرفته از بنادر جنوبی کشور به جزیره کیش در زیر گذاشته شده است.

مسافران و گردشگران می توانند به همراه خودروی خود از بنادر لنگه، چارک و آفتاب و با شناورهای مخصوص وارد جزیره کیش شوند.

هزینه حمل توسط لندینگ کرافت برای خودرو با راننده و بدون سرنشین یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و هزینه هر سرنشین ۳۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. برای افراد زیر پنج سال و راننده هزینه ای دریافت نمی شود.

هزینه حمل توسط لندینگ کرافت در مسیر بندر آفتاب به کیش برای خودرو با راننده و بدون سرنشین یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و هر سرنشین ۳۵۰ هزار ریال است. از افراد زیر پنج سال و راننده نیز هزینه ای دریافت نخواهد شد.

از کودکان زیر دو سال در مسیرهای اعلام شده بلیت صادر می شود ولی وجهی دریافت نخواهد شد و از افراد بالای دو سال، وجه کامل دریافت می شود.

در ضمن از ورود خودروهای فاقد برگ معاینه فنی به شناورها، جلوگیری می شود.

شرایط ورود خودرو به کیش

جهت ورود خودرو به جزیره کیش بایستی اصل و کپی کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو به دفاتر گمرک مستقر در مبادی ورودی (بندرهای آفتاب، لنگه و چارک) ارائه گردد.
در حفظ و نگهداری از برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی (برگ کاپوتاژ) تا زمان پایان سفر دقت باشید.

در حال حاضر حمل خودرو از بندرلنگه به مقصد کیش فقط در ایام نوروز انجام می‌شود.
رانندگان به‌منظور حمل دریایی خودرو از مبادی ورودی به کیش و بالعکس، بایستی حداقل ۲ ساعت قبل از برنامه حرکت شناور به بندر مربوطه مراجعه نمایند.

با عنایت به محدودیت جایگاه عرضه سوخت در جزیره کیش بهتر است رانندگان در مبادی ورودی اقدام به سوخت‌گیری کامل خودرو نمایند.
خودروهای تولید داخل کشور فاقد نمایندگی مجاز در جزیره کیش هستند. لذا تأمین قطعات یدکی و یا انجام تعمیرات موردنیاز خودروهای مذکور در کیش امکان‌پذیر نبوده و یا با محدودیت روبرو خواهد بود.

شایان‌ذکر است حداکثر سرعت مجاز در جزیره کیش ۶۰ کیلومتر در ساعت است. سرعت غیرمجاز اتومبیل‌ها توسط دوربین‌هایی که در نقاط مختلف شهر نصب‌شده ثبت می‌گردد. لذا رانندگان محترم دقت لازم را بعمل آورند تا ضمن تضمین سلامت و ایمنی خود با مشکلات پرداخت جریمه روبرو نگردند.

شرایط خروج خودرو از کیش

رانندگان محترم جهت خروج خودرو خود از کیش ۲ ساعت قبل از زمان مقرر حرکت شناور، با همراه داشتن مدارک به درب شرقی بندرگاه (درب پایانه) به منظور انجام مراحل اداری ذیل مراجعه نمایند.

تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی: در این مرحله ارائه کارت شناسایی خودرو از سوی مالک الزامیست.
پرداخت عوارض ورودی و جرائم احتمالی رانندگی: مبلغ عوارض در پشت اعلامیه ورود موقت خودرو مشخص شده که به همراه جرائم احتمالی رانندگی در بانک ملی جنب درب تجاری بندرگاه (درب شرقی) قابل پرداخت است.

مراجعه به دفتر اجرائیات بندرگاه کیش جهت ممهور نمودن اعلامیه ورود موقت خودرو به مهر اجرائیات: در این مرحله ارائه فیش پرداختی عوارض ورودی و همچنین ارائه فیش پرداختی جرائم احتمالی رانندگی الزامی است.

ارائه برگه اعلامیه ورود موقت خودرو به انتظامات بندرگاه جنب درب شرقی به منظور سوار شدن به کشتی.
ممهور نمودن فرم دو قسمتی کابوتاژ در دفتر گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مجاورت درب شرقی بندرگاه.

به منظور تسریع در امور، رانندگان گرامی دقت داشته باشند انجام مراحل فوق‌الذکر تنها برای آن دسته از رانندگانی است که بلیط برگشت همان روز و ساعت مقرر را در دست داشته باشند. بنابراین از مراجعه حضوری به ادارات مذکور جهت انجام امور کاپوتاژ در دیگر تاریخ‌ها و ساعات جداً خودداری شود.

منبع : دلگرم

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi