جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

سبک زندگی می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند

295

بازدید

سبک زندگی می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

سبک زندگی می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند

قلب/

طبق تحقیق بزرگ چند مرکزی که توسط محققان جان هاپکینز انجام شده است، چهار عامل در سبک زندگی وجود دارند که نقش مهمی در تعیین سلامت قلبی ایفا می کنند:

فعالیت بدنی

رژیم غذایی

مدیریت وزن

و اینکه آیا فرد سیگار می کشد یا خیر.

کاهش میزان مرگ و میر

با اتخاذ تغییرات شیوه زندگی در این چهار حوزه – با انجام ورزش کافی، خوردن یک رژیم غذایی دوست دار قلب، مدیریت وزن و ترک سیگار – افراد ممکن است قادر به محافظت از خود در مقابل بیماری های قلبی عروقی باشند. شواهد نشان می دهند که این کار می تواند خطر ابتلا به مرگ زود هنگام را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

عوامل موثر در سبک زندگی براساس جمعیت شناسی متفاوت است.

در حالی که دشوار است دقیقا بگوییم چه چیزی باعث می شود افراد شیوه زندگی ناسالم را انتخاب کنند، شواهدی وجود دارند که نشان میدهند عوامل فرهنگی و محیطی می توانند نقش مهمی در این خصوص ایفا کنند. به عنوان مثال، مشخص شده است در آمریکایی های کوبایی خطر ابتلا به بیماری قلبی در مقایسه با سایر جمعیت ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

با توجه به این اطلاعات، طراحی ابتکارات بهداشت عمومی برای ارتقای سلامت قلب برای دستیابی به جوامع اقلیت های فرهنگی که شیوه زندگی آنها ممکن است با بسیاری از جوامع اصلی آمریکایی ها متفاوت باشد، حائز اهمیت است.

به گفته برخی از طرفداران، دسترسی به تهیه غذاهای سالمتر از قبیل ماهی، سبزیجات و میوه های تازه در مناطقی که «بیابان غذا» نامیده میشوند یعنی مناطقی که دسترسی کمی به مواد غذایی تازه وجود دارد، می تواند برای ارتقاء سلامت قلب در میان جوامع اقلیت، مسیر زیادی را طی کند.

سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی، احتمال خطرات عمده ای را ایجاد میکند.

در میان پرخطرترین رفتارها، سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی در صدر هستند. مطالعه ی جان هاپکینز، سیگار کشیدن را یکی از عوامل مخرب در مورد سلامت قلب و عروق بر می شمرد.

در واقع، افراد سیگاری که شیوه های سالمتری را در مناطق دیگر اتخاذ کرده بودند، بعد از ۸ سال، میزان بقای کمتری را نسبت به افراد غیر سیگاری که عادات بد غذا خوردن و شیوه زندگی بی تحرک را ادامه داده بودند، داشتند.

مطالعه دیگری به الکل به عنوان عامل خطری مهم در بیماری های قلبی اشاره دارد، به ویژه هنگامی که پای مردان آفریقایی-آمریکایی به میان می آید، که نوشیدن مشروبات طی یک دوره طولانی می تواند آنها را در معرض خطر آترواسکلروز قرار دهد.

تحت کنترل قرار دادن آنچه می توانید.

درک اینکه عوامل شیوه زندگی می توانند به بیماری قلبی منجر شوند حائز اهمیت است زیرا بسیاری از عوامل تاثیرگذار وجود دارند که در نهایت از کنترل ما خارج هستند.
سابقه خانوادگی، سن و محیط، همگی عناصری هستند که در زمینه توسعه بیماریهای قلبی عروقی نقش دارند. با این حال، چیزهایی وجود دارد که ما می توانیم برای جبران عواملی که خارج از کنترل ما هستند انجام دهیم که از ایجاد عادت های سالم در زندگی شروع می شود.
راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]

    جراحان آمریکایی با موفقیت کلیه یک خوک را به یک بیمار پیوند زدند

    برای نخستین بار کلیه یک خوک به انسان پیوند زده شد، آن هم بدون رخ دادن واکنش حاد رد پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن بیمار.

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    اگر غلظت خون دارید بخوانید

    اگر غلظت خون دارید بخوانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز درمان قطعی و سریع غلظت خون با چند راهکار ساده را در این مطلب بخوانید. غلظت خون یعنی چه؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟ در حالی که خبرها از واکسن کرونا روز به روز بیشتر می شود و امیدها افزایش می یابد این پرسش مطرح است که چنین واکسنی چه عوارضی دارد؟

    تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف

      عنوان مقاله: تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف       فناوریهای جدید، روشهای کم تهاجمی را برای مبارزه با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما موثرترین روشی که باید انتخاب کنید چیست؟ با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi