جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

مقاومت به انسولین یعنی چه

493

بازدید

مقاومت به انسولین یعنی چه/

مقاومت به انسولین یعنی چه

مقاومت به انسولین یعنی چه/

انسولین هورمونی است که مانند یک کلید عمل می کند. این هورمون سلول ها را برای ورود گلوکز (نوعی قند) از خون برای ایجاد انرژی باز میکند. گاهی اوقات، این فرآیند قفل و کلید کار نمی کند. بنابراین گلوکز در خون افزایش می یابد، حتی زمانی که شما انسولین بیشتری می سازید. دانشمندان ایده هایی دارند، اما آنها مطمئن نیستند که چرا سلول های شما این واکنش را متوقف میکنند. در این مقاله به شرحی از علائم این بیماری و راههای درمان آن می پردازیم.

مقاومت به انسولین
علائم

معمولا، شما هیچ نشانه ای نخواهید داشت. شما می توانید این شرایط را برای مدت طولانی داشته باشید و ندانید چه مشکلی دارید. افراد مبتلا به مقاومت به انسولین شدید گاهی اوقات لکه های تیره پوستی در گردن، آرنج، زانو، دست ها، و زیر بغل خواهند داشت.

چه چیزهایی شما را در معرض خطر قرار میدهند؟

اگر اضافه وزن دارید، به اندازه کافی ورزش نمیکنید، فشار خون بالا دارید، یا سیگار می کشید، خطر ابتلا به این مشکل در شما افزایش می یابد.
مقاومت به انسولین یعنی چه
مشکلات قلبی و خون

برخی از مسائل در سیستم خون شما نیز می تواند احتمال ابتلا به مقاومت به انسولین را افزایش دهد، از جمله HDL پایین (کلسترول خوب پایین)، سطوح بالایی از یک نوع چربی به نام تری گلیسرید در خون، بیماری قلبی، سکته مغزی قبلی، و بیماری عروق خونی در گردن و یا پاها.

نقش سابقه خانوادگی

افراد با نژاد آمریکایی آفریقایی، هیسپانیک / لاتین، بومیان آمریکا، آمریکایی های آسیایی، و یا نژاد جزایر اقیانوس آرام بیشتر محتمل ابتلا به مقاومت انسولین هستند. اگر پدر و مادر، خواهر و یا برادر شما دیابت نوع ۲ دارند، خطر ابتلای شما بالاتر میرود. اگر مادر شما در هنگام بارداری مبتلا به دیابت بوده است (دیابت بارداری)، خطر ابتلای شما نیز بالا می رود.

تشخیص

آزمون مقاومت در برابر انسولین پیچیده و ناراحت کننده است، بنابراین به جای آن، پزشک شما احتمالا برای پیش دیابت (قند خونی که بالاتر از حد نرمال است) شما را مورد آزمایش قرار خواهد داد. آزمایشگاه می تواند سطح گلوکز در خون شما را به صورت ناشتا چک کند، و یا “متوسط” سطح قند خون در چند ماه گذشته را محاسبه کند. اعدادی که بالاتر از حد طبیعی هستند نشان می دهند شما به انسولین مقاوم هستید.
مقاومت به انسولین یعنی چه
آیا این مشکل می تواند به دیابت تبدیل شود؟

حفظ انسولین اضافی برای تلاش به منظور وارد کردن گلوکز به سلول های بدن برای پانکراس دشوار است. در نهایت، سلول هایی که می توانند انسولین بسازند از بین میروند، که این امر منجر به پیش دیابت و دیابت نوع ۲ میشود. اگر شما به موقع متوجه شوید که دچار مقاومت به انسولین شده اید و تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید، ممکن است از این اتفاق جلوگیری کنید.

تغذیه صحیح

مصرف شیرینی، غلات تصفیه شده و چربی های حیوانی را کاهش دهید، و مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار مصرف کنید. تغذیه سالم به شما کمک خواهد تا در وزنی سالم باقی بمانید. همچنین کمک می کند سلول های شما از انسولین بهتر استفاده کنند. رژیم غذایی DASH برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، نمونه ای خوب است. این رژیم شامل کاهش نمک نیز می باشد. این رژیم غذایی می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد، به خصوص اگر هنگام داشتن این رژیم غذایی، لاغر شوید و فعال تر باقی بمانید. مطالعات ارتباطی بین کمبود ویتامین D و استفاده نامناسب بدن شما از انسولین را نیز نشان داده اند.

تحرک

فعالیت بدنی با مقاومت به انسولین مبارزه میکند. همانند یک رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی نیز به کاهش وزن شما کمک می کند. ورزش همچنین کمک می کند تا سلول های شما به ویژه در عضلات، از انسولین استفاده کنند. حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت در روز، در بیشتر روزهای هفته را مورد هدف قرار دهید. ضربان قلب شما باید سریعتر شود، و باید کمی سخت تر نفس بکشید.
مقاومت به انسولین یعنی چه
دارو

تغییر شیوه زندگی بهترین درمان برای مقاومت به انسولین است. اما اگر شما بیماری داشته باشید و به احتمال بسیار زیاد دچار دیابت نوع ۲ باشید، پزشک شما ممکن است از شما بخواهد داروی متفورمین را نیز امتحان کنید. این دارو می تواند به جلوگیری یا تاخیر دیابت نوع ۲ برای افراد جوانتر و با اضافه وزن که احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ درآنها بالا است، کمک کند. متفورمین ممکن است به جلوگیری از دیابت نوع ۲ در زنانی که دیابت بارداری داشته اند کمک کند.

سندروم متابولیک

مقاومت به انسولین بخشی از این بیماری است نه تمام این بیماری. افراد مبتلا به سندرم متابولیک حداقل سه ویژگی از این ویژگی ها را دارند: دور کمر بزرگ، تری گلیسیرید بالا، کلسترول HDL پایین، فشار خون بالا و قند خون بالاتر از حد طبیعی. سندروم متابولیک شانس شما را برای ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، و سکته مغزی افزایش میدهد.
منبع : راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]

    جراحان آمریکایی با موفقیت کلیه یک خوک را به یک بیمار پیوند زدند

    برای نخستین بار کلیه یک خوک به انسان پیوند زده شد، آن هم بدون رخ دادن واکنش حاد رد پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن بیمار.

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    اگر غلظت خون دارید بخوانید

    اگر غلظت خون دارید بخوانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز درمان قطعی و سریع غلظت خون با چند راهکار ساده را در این مطلب بخوانید. غلظت خون یعنی چه؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟ در حالی که خبرها از واکسن کرونا روز به روز بیشتر می شود و امیدها افزایش می یابد این پرسش مطرح است که چنین واکسنی چه عوارضی دارد؟

    تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف

      عنوان مقاله: تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف       فناوریهای جدید، روشهای کم تهاجمی را برای مبارزه با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما موثرترین روشی که باید انتخاب کنید چیست؟ با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi