جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تست مراقبتهای زمستانه از پوست ۲

648

بازدید

تست مراقبتهای زمستانه از پوست 2

واقعیت این است که زمستان فصل مهربانی با پوست نیست و اگر حواستان نباشد آسیب های جدی به پوست می رسد. تنها کاری که باید کنید، مدارا با آب و هوای سرد و خشن زمستان و رسیدگی هر چه بیشتر به پوست است. در برخی مواقع بهترین رسیدگی پوست، دامن نزدن به عوامل آسیب زا است. در قسمت اول این مطلب شما را به انجام تستی برای ارتقای اطلاعاتتان دعوت کردیم. در قسمت دوم این مطلب نیز چند سوال داریم تا آگاهی تان را در خصوص حفظ سلامت پوستتان در فصل سرما بالا ببریم.
برای اینکه پوست تان در فصل سرما خسته و کدر نباشد، چه باید کنید؟

الف) صبح تان را با مصرف ویتامین شروع کنید.
ب) روی کرم های روز (کرم ضدآفتاب یا مرطوب کننده) سرم های ویتامینه بزنید.
ج) دو بار در هفته کرم اتوبرنزه بزنید.

جواب صحیح گزینه ی الف

برای اینکه پوست باطراوت به نظر برسد، هیچ چیز به اندازه ی مصرف ویتامین ها موثر نیست. بهتر است با پزشک مشورت کرده و مکمل ویتامین C یا E یا مولتی ویتامین مصرف کنید. برای افزایش تاثیر آنها نیز می توانید از سرم های حاوی ویتامین پوست استفاده کنید.
با خارش پوست ناشی از سرما چه باید کرد؟

الف) منتظر می مانید تا پوست تسکین پیدا کند و کرم مرطوب کننده ی مخصوص پوست های حساس می زنید.
ب) صورت تان را زیر آب سرد می گیرید.
ج) با احساس اولین خارش یا سوزن سوزن شدن، چند قطره سرم مرطوب کننده می زنید.

جواب صحیح گزینه ی ج

زمانی که احساس کردید پوست تان سوزن سوزن می شود یا می خارد، باید بلافاصله وارد عمل شوید. کافیست چند قطره سرم مرطوب کننده به پوست بزنید تا این احساس ناخوشایند از بین برود.

از خاراندن پوست های خشک بپرهیزید. درست است که پرهیز از این کار چندان ساده نیست، اما خاراندن زیاد پوست باعث بروز زخم ها و جراحاتی در پوست می شود که برای همیشه جای آنها باقی می ماند.
حمام گرم و دوش آب داغ باعث از بین رفتن لایه چربی طبیعی پوست می شود و آن را خشک و پوسته پوسته می کند. بنابراین از دوش آب داغ بپرهیزید

اگر سرم پوست در خانه ندارید، یک گلوله پنبه ای مرطوب و تمیز را روی منطقه ای که دچار خارش شدید شده است قرار دهید. این کار باعث کاهش التهاب و تحریکات پوست می شود. می توانید چند قطره روغن نارگیل یا زیتون نیز به پنبه بزنید. روغن ها رطوبت از دست رفته را جبران می کنند و باعث تسکین سلول های پوستی تحریک شده یا آسیب دیده می شوند.
برای پیشگیری از گودرفتن چشم ها در زمستان چه باید کرد؟

الف) یک دوره مکمل منیزیم مصرف کنید.
ب) کرم دور چشم بیشتری بزنید.
ج) هر روز صبح یک عدد چای کیسه ای سرد شده روی پلک ها بگذارید.

جواب صحیح گزینه ی الف

اگر در فصل سرما زودتر از حدمعمول خسته می شوید، چشم هایتان گود می رود و رنگ تان می پرد، می توانید به مکمل منیزیم اعتماد کنید. البته توصیه می کنیم قبل از مصرف هر نوع دارو یا مکملی، با پزشک مشورت کنید. منیزیم تاثیر زیادی برای پیشگیری از خستگی، رنگ پریدگی و گودی چشم ها دارد.
برای داشتن پوستی لطیف، باید منزل را گرم نگه دارید.

الف) بله. سرمای داخل منزل باعث خشک شدن پوست می شود. بنابراین لازم است که خانه را گرم کرد.
ب) خیر. دمای بالای منزل باعث خشکی هوا و پوست می شود.
ج) بله. هر چه دمای داخل منزل بیشتر باشد، رطوبت پوست بیشتر حفظ می شود.

جواب صحیح گزینه ی ب

زمستان یعنی سوز و سرما، بخصوص اگر در خانه های قدیمی زندگی کنید. در این صورت سرمای هوا شما را مجبور می کند که بخاری یا شوفاژها را تا آخر باز کنید. اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که دمای بالای داخل منزل نیز می تواند باعث خشکی هوا و پوست شود. به عقیده ی متخصصان دمای ایده آل و مناسب برای داخل منزل به طور متوسط ۲۰ درجه سانتیگراد است و دمای بیش از این، باعث کاهش رطوبت پوست می شود.
حمام گرم احساس خوشایندی در پوست ایجاد می کند و برای آن مفید است.

الف) بله. آب گرم حمام باعث حفظ نهایت نرمی پوست می شود.
ب) بله. برای پیشگیری از احساس سرما در زمستان باید آب داغ استفاده کرد.
ج) خیر. دوش آب داغ باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

جواب صحیح گزینه ی ج

سرمای هوا باعث می شود وقتی به خانه می رسید زیر آب داغ احساس خوبی داشته باشید. اما حمام گرم و دوش آب داغ باعث رطوبت زدایی از پوست شده و آن را خشک و پوسته پوسته می کند. یادتان باشد که آب داغ باعث از بین رفتن لایه چربی طبیعی پوست می شود. بنابراین از دوش آب داغ بپرهیزید.

اگر از بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما رنج می برید، باید با آب ولرم حمام کنید تا باعث تحریک آن نشود. برای احیای رطوبت پوست همیشه بعد از حمام کردن، حتما لوسیون بدن بزنید. از کرم های مرطوب کننده ی مناسب این فصل نیز برای مرطوب  کردن صورت استفاده کنید.
در فصل زمستان، دست ها را به طور مرتب ضدعفونی کنید.

الف) بله. ضدعفونی کردن دست ها باعث نظافت بیشتر می شود.
ب) خیر. نیازی به ضدعفونی کردن مرتب دست ها نیست.
ج) بله. این کار برای پیشگیری از سرماخوردگی و تمیزی دست ها لازم است.

جواب صحیح گزینه ی ب

درست است که در فصل زمستان برای دور ماندن از بیماری های ویروسی این فصل توصیه می شود دست ها به طور مرتب شسته و ضدعفونی شوند، اما شستن زیاد دست ها با آب گرم و محصولات ضدعفونی کننده مانند صابون ها و ژل های آنتی باکتریال باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن انگشت ها می شود. برای اینکه دست هایتان تمیز و نرم بمانند، از آب ولرم و صابون های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. همیشه کرم یا لوسیون مرطوب کننده همراهتان باشد تا دست ها را بعد از شستشو مرطوب کنید.

منبع : تبیان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi