جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

روشهای شناخت سازهای موسیقی

2,183

بازدید

فرا گرفتن هنر نوازندگی با انتخاب نوع ساز آغازمی گردد و اگر این انتخاب در دوران کودکی اتفاق افتد، ساز از اولین خاطرات نوازنده می گردد و در پایان نیز، یادگار به جای مانده از نوازنده، ساز و اجراهای اوست. سایت اطلاع رسانی هارمونی تاک، عواملی را در انتخاب ساز پیشنهاد نموده که مواردی از آن در پی می آید.

 

انتخاب نوع ساز، نخستین و در عین حال، مهمترین مساله ای است که یک فرد دوستدار نوازندگی با آن روبه رو می گردد چراکه بسیار اتفاق می افتد که پس از مدتی هنرجو احساس دلزدگی از انتخاب خود پیدا می کند و نوازندگی را رها می کند.

زیرا در زمان انتخاب، او به علت نداشتن اطلاعات کافی نتوانسته انتخاب صحیحی در این زمینه انجام دهد.بشر در طول تاریخ برای هر نوع سلیقه، تفکر، طبیعت و احساس خود، سازی را آفریده است و امروز ما می توانیم با آگاهی کامل سازی را که جوابگوی احتیاجات مختلف موسیقایی ما است را انتخاب کنیم.

هر یک از سازها دارای محدوده صوتی خاصی هستند، این از مسایل شخصی هر فردی است که اولا محدوده صوتی را می پسندد که گسترده و وسیع است یا دارای وسعت صوتی کوچکی است، برای مثال ترومپت دارای محدوده صوتی کوچکی است و ارگ بادی دارای بزرگترین محدوده صوتی در میان سازها است.

نباید تصور کرد که عامل محدوده صوتی گسترده «به تنهایی» امتیازی بزرگ در انتخاب میان سازها محسوب می گردد، زیرا برای مثال بسیاری از نوازندگان سازهایی را انتخاب می کنند که این مشخصه را به صورت محدود دارند و برای این دسته از نوازندگان مشخصه های دیگری در موسیقی، مثل ریتم ارزش بیشتری می یابد، مانند نوازندگان دف و دیگر سازهای ضربی.جنس صدا یا طنین صدای سازهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، هنگامی که دو ساز متفاوت «یک نت» را می نوازند شنونده به سادگی متوجه تفاوت جنس صدای حاصله از این دو ساز، می گردد. در علم فیزیک طنین مساله ای تعریف شده است که برای آگاهی از آن بایستی با این علم آشنایی داشته باشیم، اما به عنوان یک راهنمایی ساده برای اینکه متوجه شوید چه جنس صدایی را می پسندید به صدای نواختن سازهای متفاوت گوش دهید و البته بهتر است به آثار غیرتکنیکی که در آنها ساز، یک موسیقی ساده را اجرا می کند و حواس شنونده به دیگر مسایل منحرف نمی شود، گوش فرا دهید تا تفاوت جنس صداها را به خوبی متوجه شوید و از علاقه خود در این باره آگاهی یابید.

هر سازی با توجه به مشخصات ساختمانی و فیزیکی خود، دارای یک سری از توانایی های اجرایی است که وجود همین توانایی ها در هر ساز باعث به وجود آمدن تکنیک های مختلف در نواختن آن ساز می گردد و البته هر چه این توانایی ها و تکنیک های مرتبط با آنها در ساز بیشتر باشد، دوره یادگیری ساز طولانی تر، مشکل تر و پرهزینه تر می گردد.

نمونه بسیار آشکار این مورد ویلون است که تمامی این موارد برای آن صدق می کند.برای آنکه از امکانات اجرایی سازها آگاهی یابید، سعی کنید به قطعات تکنیکی سازهای مورد علاقه خود گوش دهید و با تکنیک های مختلف نوازندگی آنها حتی به صورت سطحی و نه به صورت کاملا دقیق، آشنا شوید.

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    گروه کر یا آواز جمعی

    یک گروه کُرال یا گروه هم‌سرایان، گروهی موسیقی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته می‌شود که برای اجرای چنین گروهی نوشته می‌شود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه هم‌سرایان گفته […]

    چگونه خواننده شویم؟

    چگونه خواننده شویم؟ ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs برای خواننده شدن در سال های اخیر خوشبختانه راهکارهای بسیاری ارائه شده است؛ روزگاری همه جوان‌هایی که اندکی روحیه هنری داشتند، آسان ترین راه برای وارد شدن به دنیای هنر را سینما و بازیگری می‌دیدند؛

    واقعیت های مکشوف علمی در حوزه موسیقی

    واقعیت های مکشوف علمی در حوزه موسیقی/ تا اکنون مطالعات علمی زیادی در حوزۀ موسیقی انجام شده که نتایج بعضی از آنها واقعاً جالب است. امروز می خواهیم چند مورد از این واقعیت ها را بیان کنیم.

    راهنمای خرید اینترنتی دف پوستی و حبیبی

    در این مقاله سعی می کنیم به صورتی کامل و در عین حال خلاصه، یک راهنمای خرید از مهم ترین نکات مربوط به خرید اینترنتی انواع دف را به شما دف نوازان عزیز ارائه کنیم.

    مهم ترین تکنیک های نوازندگی نی

    مهم ترین تکنیک های نوازندگی نی ۳٫۶۱/۵ (۷۲٫۲۷%) ۴۴ امتیازs مهم ترین تکنیک های نوازندگی نی/ برای شروع نوازندگی نی باید اصول تکنیک هایی را به خوبی تمرین کنید تا بیاموزید.لذا مطالب زیر را یکی یکی بخوانید و روی آنها کار کنید تا خیلی […]

    آموزش موسیقی _ آیا فرزند شما به موسیقی علاقمند است ؟

    آموزش موسیقی _ آیا فرزند شما به موسیقی علاقمند است ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز آموزش موسیقی _ آیا فرزند شما به موسیقی علاقمند است ؟ بدون تردید همه ما انسان ها به موسیقی علاقه داریم. بخصوص هنگام نوجوانی علاقه فطری برای یادگیری موسیقی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi