جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب شناخت مواد

886

بازدید

دانلود کتاب شناخت مواد ۳٫۸۸/۵ (۷۷٫۵۰%) ۲۴ امتیازs
دانلود کتاب شناخت مواد

دانلود کتاب شناخت مواد

بطور تاریخی روشهای متعددی برای شناخت ، تجزیه و خواص مواد وجود داشته که گردآوری همه آنها در یک کتاب امکان ندارد. از این رو مؤلف صرفا روی روش هائی را که درحال حاضر برای شناخت مواد در مراکز پژوهشی ، دانشگاه ها و صنایع بکار گرفته میشود ، تمرکز کرده و در هر مورد با ذکر مثال های کافی ، کاربرد این روش ها را تشریح مینماید.
اغلب این وسائل برای انجام آزمایش، احتیاج به خلاء ، حرارت، توزین و اندازه گیری چگالی دارند. از این رو ، در ابتدای کتاب ، مسائل مشترک بین روش های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. طبعا در این قسمت ما وارد جزئیات نشده چون اطلاعات کلی در باره این مسائل مشترک برای شروع کار یک محقق ، کاملا کافی خواهد بود.

در قرن گذشته ، شیمی دانها و فیزیک دانان دست بدست هم داده و ابزارهائی فوق العاده تولید نموده که ارزش اعتبار آنها در عمل به ثبوت رسیده است. کشف طیف الکترو مغناطیسی از یکطرف به ارتباطات رادیوئی و از سمت دیگر به استفاده گسترده از پرتو ایکس ، پرتو الکترونی ، پرتو یونی منجر شد و همین راه دانشمندان علوم را به حوزه موجودات زنده و مسائلی چون DNA ، رادیولژی و Nuclear Magnetic Resonance ( NMR ) گشود. در حوزه شیمی ، موادی ساخته شد که قبلا در طبیعت وجود نداشت .

تمام این دست آوردها ، به پیشرفت تکنولژی های هوائی و فضائی منجر گردید که امروزه مورد استفاده همگان قرار میگیرد. علم مواد در جلو تمام علوم بجلو میرود و مسائل و مشکلات مواد مورد استفاده بشر ، روز بروز مورد بررسی علمی قرار گرفته و راه حل های مناسب ، کشف میگردد. از این روست که شناخت و ارزیابی مواد طبیعی و موادی که بدست بشر ساخته شده ، اهمیت فوق العاده ای در علوم و تکنولژی پیدا کرده است.

بهمین دلیل است که وقت و زحمتی که برای تدوین یک کتاب در زمینه شناخت مواد ، مصرف شده ، هرگز بهدر نرفته است. در اینجاست که باید به این نکته مهم اشاره کرد که چنین کتابی بایستی توسط شخص دست اندر کار نوشته شده و عرضه گردد. مانند هر سیستم پیچیده، ریزه کاریهائی در تهیه نمونه، نصب و آنالیز آن در دستگاه ، انجام آزمایش و تفسیر نتایج ، وجود دارد که فقط کسی که تجربه کار کردن با این دستگاه را دارد ، از عهده آن بر میآید.

در طول این کتاب مثالهای متعددی در هر زمینه داده شده که اکثر قریب به اتفاق چنین مثالهائی که توسط مؤلف تولید شده، دارای زمینه سیاهرنگ میباشند. در پایان هر بخش ، رفرنس مقاله چاپ شده در نشریات علمی توسط مؤلف، داده شده است.

مؤلف در تدوین این کتاب از رنگهای مختلف استفاده زیادی برده و هر زمان که مورد خاصی در شکل رنگین در مد نظر قرار گرفته و به آن اشاره میشود، نوشته ها هم بهمان رنگ ، در میآیند. اشکال دیگر ترجمه کلام علمی بزبان فارسی است که گاه خیلی عجیب بچشم میرسد. چون یک منبع موثق برای چنین لغاتی موجود نیست ، به کارهای فارسی زبانان دیگر مراجعه کرده و اگر خیلی نامانوس نبوده، از آن استفاده گردیده است. در هر صورت در چنین مواقعی ، ترجمه انگلیسی آن در پرانتز ، ارائه شده است.
نوشتن چنین کتابی یک کار پرزحمت و پر درد سری است ولی اگر بتواند مورد استفاده محققین و دانشجویان قرار بگیرد، مؤلف به هدف خود نائل شده است.

توجه : کتاب ” شناخت مواد ” توسط مولف آن ضمن اطلاع و پذیرش قوانین سایت به تکبوک اهدا شده.

دانلود کتاب شناخت مواد ، از لینک زیر :

 

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : دکتر تورج هاشمی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 13.5 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 101
منبع : www.takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب تلاش برای رسیدن به وحدت در فیزیک

    دانلود کتاب تلاش برای رسیدن به وحدت در فیزیک ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs این کتاب مجموعه سه سخنرانی جذاب در تریست ایتالیاست . خواندن آن را به همه علاقه مندان به فیزیک و دانشجویان این رشته توصیه می کنم. از متن کتاب : چرا […]

    دانلود کتاب نفت از آغاز تا به امروز

    دانلود کتاب نفت از آغاز تا به امروز ۳٫۹۶/۵ (۷۹٫۲۹%) ۵۶ امتیازs آنچه در کتاب ” نفت از آغاز تا به امروز ” می خوانیم به قرار زیر است : ♥ مقدمه ♥ نفت از زبان تاریخ ♥ مصرف نفت در گذشته ♥ منشاء […]

    دانلود کتاب مروری بر علم فیزیک مدرن

    دانلود کتاب مروری بر علم فیزیک مدرن ۴٫۸۹/۵ (۹۷٫۸۹%) ۱۹ امتیازs گاری زوکاو در تلاش خود برای انجام یک کار که در وحله اول بنظر غیر ممکن می آید، از استعداد خود در نویسندگی بهره گرفته و خواننده را با خود در دنیای فیزیک […]

    دانلود کتاب دوره ها و برنامه های میان رشته ای

    دانلود کتاب دوره ها و برنامه های میان رشته ای ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs فهرست مطالب کتاب ” دوره ها و برنامه های میان رشته ای ” : توضیحات مترجم مقدمه ۱ . مجموعه اصطلاحات ۲ . پژوهش رشته ای و برنامه درسی در […]

    دانلود کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای

    دانلود کتاب ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز فهرست مطالب کتاب ” ترسیم نقشه مطالعات میان رشته ای ” : درباره این سری آثار تقدیر و تشکر مقدمه بخش ۱ : ترسیم نقشه ۱ . رشته های علمی ۲ . […]

    دانلود کتاب تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن

    دانلود کتاب تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن ۳٫۱۷/۵ (۶۳٫۳۳%) ۶ امتیازs آنچه در کتاب ” تکامل از دیدگاه علما تجربی و مفسرین قرآن ” می خوانیم : فصل اول – تصور انسان قرون وسطی از جهان الف : تلاش برای شناخت […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi