جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۹ فایده بازی شطرنج با کودکان

231

بازدید

۹ فایده بازی شطرنج با کودکان/

9 فایده بازی شطرنج با کودکان

9 فایده بازی شطرنج با کودکان

۱ – شطرنج به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید

این یک بازی کاملاً طولانی و درگیر کننده است. بچه‌ها این فعالیت را خیلی دوستش دارند و خیلی درگیر می‌شوند. با این وجود کودکان به مغز خود یک ورزشی را میدهند.

۲ – با شطرنج حافظه کودک را بهبود ببخشید

فقط یادآوری نحوه حرکت همه قطعات کافی است تا حافظه‌ کودک طولانی شود. انبوهی از حرکت‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

۳ – بازی شطرنج از هر دو طرف مغز شما استفاده می‌کند

شطرنج یک بازی سه بعدی عالی است و هر دو قسمت مغز شما را تمرین می‌دهد. هر چه پیرتر می‌شویم بیشتر روی یک طرف، سمت چپ تمرکز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سمت راست مغز تنبل شود. هرچه بیشتر از هر دو طرف مغز استفاده کنیم بهتر است. مغز‌ها برای عملکرد با حداکثر ظرفیت خود باید مورد استفاده و ورزش قرار گیرند.

۴ – شطرنج برنامه‌ریزی و چشم انداز را آموزش می‌دهد

برای شروع کافی است که نحوه حرکت هر قطعه را بررسی کنید. بعد از چند بازی بچه‌های شما استراتژی حمله بزرگ خود را برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها همچنین شروع به فکر کردن می کنند در مورد اینکه آیا قرار است مهره‌هایشان وقتی آن‌ها را به مکان جدیدی منتقل می‌کنند مورد حمله قرار بگیرند.

۵ – شطرنج به تفکر استراتژی کمک می‌کند

با پیشرفت آن‌ها متوجه می‌شوید که برای هر حرکت چندین کار ممکن است انجام شود. اما آن‌ها فقط مجاز به یک حرکت هستند. بنابراین آن‌ها شروع به فکر کردن در مورد نتایج احتمالی هر حرکت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام استراتژی بهترین است.

۶ – شطرنج دامنه توجه شما را بهبود می‌بخشد

وقتی درگیر کاری هستید و از چیزی لذت می‌برید، تمرکز شما برای مدت طولانی بیشتر می شود. مرتباً این کار را انجام دهید و به زودی دامنه توجه خود را بهبود بخشید.

۷ – شطرنج مهارت خواندن را بهبود می‌بخشد

بچه‌هایی که شطرنج بازی می‌کنند از مهارت ملی در خواندن بالاتری نسبت به بقیه دارند.

۸ – شطرنج باعث افزایش خلاقیت می‌شود.

خلاقیت با سمت راست مغز شما مرتبط است. شطرنج به کودکان شما کمک می‌کند تا افکار بدیع داشته باشند. یک قسمت از تمام این مزایای بازی مغز شطرنج که باعث ایجاد مغز می‌شود این است که فقط به صورت طبیعی به وجود می‌آید. شما فقط شطرنج بازی می‌کنید و لذت می‌برید. نیازی نیست نگران مزایای آن باشید.

۹ – آیا شطرنج برای بزرگسالان نیز مفید است؟

ما در بزرگسالی بسیار درگیر کار‌هایی هستیم که انجام می‌دهیم و بسیار خوب است که به مغز خود یک تمرین ذهنی بدهیم و آن را به ورزش ادامه دهیم. مطالعه‌ای انجام شد که حاکی از آن بود که افراد بالای ۷۵ سال که بازی‌هایی مانند شطرنج بازی می‌کنند کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

منبع : نی نی سایت

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi