جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تأثیر شگرف میوه ها بر مغز

459

بازدید

تأثیر شگرف میوه ها بر مغز ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز
تأثیر شگرف میوه ها بر مغز

تأثیر شگرف میوه ها بر مغز

تحقیقات جدید نشان میدهد که با افزایش میزان مصرف میوه و سبزیجات در وعده غذایی خود خطر ابتلا به افسردگی و ذهن بالینی را میتوان کاهش داد.
به عنوان مثال ، چهار بخش از میان میوه و سبزیجات اضافی در روز می تواند سلامت ذهن و روان افراد را به حدی تقویت کند که بتواند یک چهارم از آسیب روانی و ذهنی بیکاری و نیمی از آسیب روانی ناشی از طلاق را بکاهد.

این تحقیق به همهٔ برگه‌ها ما نشان میدهد که میوه ها و سبزیجات تاثیرات شگفتی در بدن ما می گذارند.

اگر مردم روزانه هفت یا هشت وعده میوه و سبزیجات مصرف کنند این تاثیرات چشم گیر می باشند ، به طوری که افزایش کیفیت روان را همان قدری که مشکلات به سمت افسردگی می برند می تواند به سمت مثبت ببرد.

همه ی ما میدانیم که بیکاری تأثیر بسیار بد و مخربی بر سلامت ذهن افراد دارد و میتواند خطر افسردگی را تا حدود زیادی افزایش دهد. اما مصرف هفت یا هشت وعده میوه و سبزیجات می تواند تا نصف این بیماری را کاهش دهد.
تاثیر این رژیم بر ذهن بسیار سریع و قابل ملاحظه تر از رژیم میوه بر بدن می باشد که به نسبت سن و شرایط افراد متغیر میباشد.

در تحقیقات مختلف نشان داده شده است که اگر میوه و سبزیجات را به نسبت هفت الی هشت وعده در روز مصرف کنید،خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب تا حد چشمگیری کاهش میدهد و این روند معکوس همچون یک داروی طبیعی ضد افسردگی در اختیار ماست و با مصرف روزانه آن به سلامت روان و بدن خود کمک بسیاری میکنیم.

 

این احتمال وجود دارد که افسردگی افرادی که میوه و سبزیجات کمتری مصرف میکنند بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

سبزیجات

در مقابل افسردگی سبزیجات می تواند کمک بسیاری بکند. به این دلیل که افراد مبتلا به افسردگی در مقایسه با افراد فاقد افسردگی ، میزان کمتری از رژیم غذایی آهن استفاده میکنند.

آهن، فیبر و سایر مواد مغذی سبب می شوند تا سبزیجات – به خصوص سبزیجات برگ تیره تر – به شما کمک میکند که خلق و خوی بهتری پیدا کنید و سبزیجات سبز برگ نیز منبع خوبی از اسید آلفا لینولنیک (ALA) میباشند.
ALA یکی از سه نوع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ میباشد ، دو نوع دیگر DHA و EPA هستند.

آووکادو

اسید اولئیک موجود در این میوه به شما انرژی میدهد. آووکادو جزو مواد غذایی قدرتمندی می باشد ، آووکادو حاوی چربی سالمی است که مغز و ذهن شما به آن احتیاج دارد.

سه چهارم از کالری های موجود در آووکادو از چربی ، اکثر چربی های اشباع نشده به شکل اسید اولئیک است.

یک آووکادو متوسط ​​همچنین حاوی چهار گرم پروتئین است که بیشتر از سایر میوه ها میباشد، و سرشار از ویتامین K ، انواع مختلف ویتامین B (B9 ، B6 و B5) ، ویتامین C و ویتامین E12 هست. حاوی تقریبا یازده گرم قند و فیبر غذایی می باشد.

انواع توت ها

سرشار از آنتی اکسیدان های ترمیم کننده سلول می باشند.زغال اخته ، تمشک ، توت فرنگی و تمشک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها ی در دسترس ما می باشند.سعی کنید در هنگام صبح از انواع این میوه مصرف کنید.

در یک تحقیق که در مجله پزشکی تغذیه ای و محیطی منتشر شد ، بیماران به مدت دو سال با آنتی اکسیدان ها و دارونما تحت درمان بودند.

دو سال بعد ، کسانی که با آنتی اکسیدان ها تحت درمان بودند، نمره افسردگی کمتر گرفتند. آنتی اکسیدان ها مانند ترمیم کننده های DNA می باشند. آنها در اطراف سلول های بدن هستند و از سرطان جلوگیری میکنند.

گوجه فرنگی

مبارزه با افسردگی

سعی کنید حداقل روزانه پنج عدد گوجه فرنگی کوچک را در سالاد خود میل کنید زیرا گوجه فرنگی سرشار از اسید فولیک و اسید آلفا لیپوئیک میباشد که هر دو برای مبارزه با افسردگی بسیار پرفایده می باشند.

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال روانپزشکی و علوم اعصاب ، بسیاری از مطالعات نشان میدهد که کمبود آهن در بیماران مبتلا به افسردگی بسیار شایع است. در بیشتر تحقیقات، تقریباً یک سوم بیماران مبتلا به افسردگی از نظر از کمبود آهن رنج می بردند.

اسید فولیک ها می توانند از تولید بیش از حد هموسیستئین – که تولید مواد انتقال دهنده عصبی مهم مانند سروتونین ، دوپامین و نوراپی نفرین – را در بدن محدود میکنند را جلوگیری نماید.

سیب

آنتی اکسیدان و فیبر بر ذهن
مصرف روزانه یک سیب همراه با خوردن سایر میوه ها و سبزیجات میتواند از رفتن شما به روانپزشک برای مدت طولانی جلوگیری کند .

مانند انواع توت ها ، سیب ها غنی از آنتی اکسیدان ها می باشند ، که می تواند به جلوگیری و ترمیم آسیب اکسیداسیون و التهاب در سطح سلولی کمک نماید.

همچنین پر از فیبر محلول میباشد، که به اعتدال نوسانات قند خون کمک می نماید.یک میان وعده ی خوشمزه کره بادام روی برش های سیب میباشد. شما به راحتی اسید چرب امگا ۳ را به همراه مقداری فیبر به بدن خودتان میرسانید.

منبع : گرینو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تناسب اندام با انجام چند نکته ساده!!

    تقریبا اغلب خانم‌ها بیشتر از کم‌ کردن وزن، دنبال از دست ندادن تناسب اندام‌ شان هستند. حتی کسانی که با تلاش زیاد، چربی خود را آب می‌کنند بعد از چند ماه دوباره به همان وزن قبلی خود باز‌می‌گردند.

    خوراکیهایی که دندان پزشکان می خورند

    این نکته ثابت شده است که پلاک های دندان منجر به آسیب به مینای دندان و همچنین خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال و تشکیل حفره های دندانی می شوند.

    فست فود خورها بخوانند !

    فست فود خورها بخوانند ! پژوهش ها نشان می دهد خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده خطر افسردگی را افزایش دهد.

    داروهایی که میل جنسی را کاهش می دهند

    عوامل متعددی مانند سبک زندگی، شرایط سلامتی و تأثیرات روانی و همچنین داروها می‌توانند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارند.

    چکاپ کبد

    آزمایش عملکرد کبدی چیست و چه کاربردی دارد؟ تست های عملکرد کبد، آزمایش های خونی هستند که آنزیم های مختلف، پروتئین ها و سایر مواد ساخته شده توسط کبد را اندازه گیری می کنند. این آزمایش ها سلامت کلی کبد شما را بررسی می […]

    ۵ فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

    قرار نیست همه ما خودمان را مجبور به نوشیدن آب به میزان ۸ لیوان یا بیشتر کنیم، چون میزان نیاز افراد مختلف به آب متفاوت است.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi