جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

به این ۴ دلیل جوانه ها را دوست بداریم

294

بازدید

به این ۴ دلیل جوانه ها را دوست بداریم/

به این 4 دلیل جوانه ها را دوست بداریم

به این ۴ دلیل جوانه ها را دوست بداریم

طی فرایند جوانه زدن بخشی از نشاسته، پروتئین و چربی موجود در دانه‌ها توسط آنزیم‌ها به ترکیبات ساده‌تر قندی، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب تبدیل می‌شوند.

از این رو جوانه‌ها قابلیت هضم و جذب راحتی دارند. کشورهای شرقی و غربی از جوانه‌ها، خصوصا جوانه یونجه به عنوان دارو جهت درمان افسردگی و همچنین اختلالات ناشی از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند.

برخی پزشکان معتقدند که این جوانه‌ها به بهبود اشتها و همچنین افزایش دفع ادرار و در نتیجه دفع مواد زاید و تنظیم مایعات بدن کمک می‌کنند.

در برخی کشورهای شرقی از جوانه سبزیجات برای درمان زخم معده و درمان معتادین استفاده می‌شود.

فواید خاص جوانه‌ها
جوانه‌ها و بیماری‌های تحلیل برنده

جوانه‌ها منبع ویتامین C، ویتامین A و فیتونوترینت‌های آنتی‌اکسیدانی چون کومارین، آنتوسیانیدین، زانتوفیل و لوتئین هستند.

کلیه ویتامین‌ها و فیتونوترینت‌های ذکر شده نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و برخی سرطان‌ها دارند.

جوانه‌ها و کلسترول بالای خون

ساقه یونجه و برگ‌های آن حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام ساپونین ۱ هستند.

این ماده باکاهش جذب کلسترول از روده‌ها، به کاهش کلسترول خون و در نتیجه پیشگیری از آترواسکلروز (سفت و نازک شدن دیواره سرخرگ‌ها) کمک می‌کند.

نتایج حاصل از مطالعات انجام شده بر روی مبتلایان به کلسترول بالا نشان می‌دهند که افزودن دانه یونجه به رژیم غذایی این گروه در کاهش کلسترول خون موثر است.

جوانه‌ها و سرطان

دانه یونجه و دانه سویا دارای ایزوفلاونوئیدهایی به نام دیادزئین ۲ و جنیستئین ۳ هستند.

این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی ویژگی‌هایی شبه استروژنی دارند که می‌توانند به گیرنده‌های استروژنی متصل شوند و در پیشگیری از سرطان سینه و غده پروستات موثر باشند.

از طرف دیگر جنیستئین باعث توقف تکثیر سلول‌های سرطانی و کاهش تشکیل رگ‌های خونی به سمت سلول‌های سرطانی جدید می‌شود.

جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین های A-B است در واقع جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند.

در کشور ما از هزاران سال پیش، در دوران باستان جوانه ها و اهمیت استفاده آنها برای مردم شناخته شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند.

طی فرایند جوانه زدن بخشی از نشاسته، پروتئین و چربی موجود در دانه‌ها توسط آنزیم‌ها به ترکیبات ساده‌تر قندی، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب تبدیل می‌شوند.

روش تهیه جوانه گندم

مقدار ۲۰۰ گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس کرده و به مدت ۲ روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود ۵ میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید.

ماسک جوانه گندم : گندم جوانه زده را بعد از خشک کردن پودر کرده و به مصرف ماسک برسانید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه پوست را کاملا شستشو کنید.

منبع : زیباشو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تناسب اندام با انجام چند نکته ساده!!

    تقریبا اغلب خانم‌ها بیشتر از کم‌ کردن وزن، دنبال از دست ندادن تناسب اندام‌ شان هستند. حتی کسانی که با تلاش زیاد، چربی خود را آب می‌کنند بعد از چند ماه دوباره به همان وزن قبلی خود باز‌می‌گردند.

    خوراکیهایی که دندان پزشکان می خورند

    این نکته ثابت شده است که پلاک های دندان منجر به آسیب به مینای دندان و همچنین خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال و تشکیل حفره های دندانی می شوند.

    فست فود خورها بخوانند !

    فست فود خورها بخوانند ! پژوهش ها نشان می دهد خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده خطر افسردگی را افزایش دهد.

    داروهایی که میل جنسی را کاهش می دهند

    عوامل متعددی مانند سبک زندگی، شرایط سلامتی و تأثیرات روانی و همچنین داروها می‌توانند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارند.

    چکاپ کبد

    آزمایش عملکرد کبدی چیست و چه کاربردی دارد؟ تست های عملکرد کبد، آزمایش های خونی هستند که آنزیم های مختلف، پروتئین ها و سایر مواد ساخته شده توسط کبد را اندازه گیری می کنند. این آزمایش ها سلامت کلی کبد شما را بررسی می […]

    ۵ فایده خارق العاده نوشیدن آب روی مغز

    قرار نیست همه ما خودمان را مجبور به نوشیدن آب به میزان ۸ لیوان یا بیشتر کنیم، چون میزان نیاز افراد مختلف به آب متفاوت است.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi