جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب تستهای رایج پزشکی

3,146

بازدید

دانلود تستهای رایج پزشکی

دانلود کتاب تستهای رایج پزشکی

دانلود کتاب

یک آزمایش خون یک آزمایش آزمایشگاهی است که بر روی نمونه خون انجام می شود که معمولا از ورید در بازو با استفاده از یک سوزن تحتانی یا از طریق انگشت استفاده می شود .
آزمایش های متعدد برای اجزای خون خاص مانند آزمایش گلوکز و یا آزمایش کلسترول اغلب به یک پانل آزمایش به نام پانل خون یا کار خون گروه بندی می شوند .
آزمایش خون اغلب در مراقبتهای بهداشتی برای تعیین وضعیت فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی مانند بیماری ، مواد معدنی ، اثرات دارویی دارو و عملکرد ارگان استفاده می شود .

پانل های خون بالینی معمول شامل یک پانل متابولیک پایه یا یک شمارش کامل خون می باشد .
آزمایش خون همچنین در آزمایش مواد مخدر برای تشخیص سوء مصرف مواد استفاده می شود . در برخی از ایالات متحده ، قبل از ازدواج ، یک آزمایش خون لازم است .
پانل متابولیک پایه سدیم ، پتاسیم ، کلرید ، بی کربنات ، نیترات اوره خون ، منیزیم ، کراتینین ، گلوکز و گاهی کلسیم را اندازه گیری می کند .

تست هایی که با تمرکز بر سطح کلسترول می توانند سطح کلسترول همچنین سطح تری گلیسیرید را تعیین کنند .
برخی از آزمایشات مانند کسانی که اندازه گیری گلوکز و یا پروفایل لیپیدی دارند ، نیاز ناشتایی ( یا توقف مصرف غذا ) را از هشت تا دوازده ساعت قبل از گرفتن نمونه خون مورد نیاز دارند .

برای اکثر آزمایشات خون معمولا از ورید بیمار به دست می آید . سایر آزمایشات تخصصی ، مانند آزمایش گاز خون شریانی ، نیاز به خون گرفته شده از یک شریان .

آنچه در این کتاب می خوانید :
مقدمه
تست آلبومین
تست نیتروژن اوره
تست کلسیم
تست کلسترول
تست کراتینین
تست گلوکز
تست منیزیم
تست اسید اوریک
تست بیلی روبین
تست لاکتات دهیدروژناز
تست فسفر
تست پتاسیم
تست سدیم

دانلود کتاب تستهای رایج پزشکی ، از کلید زیر :

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : رضا پوردستگردان
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 2.6 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 59
منبع : www.takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب مهم ترین نشانه های سرطان

    دانلود کتاب مهم ترین نشانه های سرطان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آنچه در کتاب ” مهم ترین نشانه های سرطان ” می خوانیم : علائم سرطان چیست ؟ تغییرات در پوست سرفه های آزار دهنده تغییرات در پستان ها نفخ و ورم

    دانلود کتاب دمنوشهای مفید در سنگ کیسه صفرا

    دانلود کتاب دمنوشهای مفید در سنگ کیسه صفرا ۳٫۲۵/۵ (۶۵٫۰۰%) ۴ امتیازs مطالب موجود در این دانشنامه : مقدمه سنگ کیسه صفرا چیست چای نعنا و سنگ صفرا

    دانلود کتاب کاربرد پروبیوتیک برای بدن

    دانلود کتاب کاربرد پروبیوتیک برای بدن ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs مقدمه ۱ – پروبیوتیک ها و هضم راحت غذا ۲ – پروبیوتیک ها برای جذب بهتر مواد مغذی ۳ – پروبیوتیک ها برای مقابله با عفونت ها و ویروس ها ۴ – پروبیوتیک ها […]

    دانلود کتاب آب گرم درمانی

    دانلود کتاب آب گرم درمانی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs آنچه در کتاب ” آب گرم درمانی ” می خوانیم : مقدمه آب گرم و … رفع اسپاسم عضلات کنترل پوکی استخوان

    دانلود کتاب علل وجود خون در ادرار

    دانلود کتاب علل وجود خون در ادرار ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs آنچه در کتاب ” علل وجود خون در ادرار ” می خوانیم : ◊ مقدمه ◊ عفونت ادراری و خون در ادرار ◊ سنگ مثانه ◊ بزرگی پروستات ◊ سرطان مثانه

    دانلود کتاب راههای پیشگیری از سرطان مری

    دانلود کتاب راههای پیشگیری از سرطان مری ۳٫۱۷/۵ (۶۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs مطالب موجود در این دانشنامه : مقدمه سرطان مری چیست اول : رفلاکس معده و سرطان مری دوم : سیگار کشیدن وسرطان مری سوم : ویتامین آ و سرطان مری




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi