جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

عقاید غلط پیرامون رایانه

403

بازدید

عقاید غلط درباره رایانه

کامپیوترها هم مثل چیزهای دیگرند. در گذر زمان پیرامون آن‌ها افسانه، اسطوره و باور نادرست شکل می‌گیرد و دهان به دهان می‌چرخد. برخی از این افسانه‌ها در گذشته ردی از حقیقت داشته‌اند، اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، دیگر خبری از آن رگه‌ی حقیقت هم نیست. برخی از این افسانه‌ها بدفهمی‌های ساده‌ای هستند، در حالی که بعضی دیگر به برخی افراد کمک می‌کنند تا از جیب شما پول در بیاورند. بیایید در جریان برخی از این باورهای نادرست پیرامون رایانه قرار بگیریم.
۱٫ هکرها تلاش می‌کنند کامپیوتر شما را هک کنند

درست است که اینترنت جای خطرناکی است و پُر از بدافزار و طرح‌ها و نقشه‌هایی برای مهندسی اجتماعی است، اما فانتزی هالیوودی درباره‌ی یک یا چند «هکر» که به سختی تلاش می‌کنند که به کامپیوتر شما نفوذ کنند، به هیچ وجه حقیقت ندارد.

حمله‌های هکری معمولاً به صورت خودکار انجام می‌شود. کامپیوترتان می‌تواند بدافزار بگیرد و یا این‌که قربانی ایمیل‌های فیشینگ شوید و اطلاعات شخصی‌تان لو برود. امّا هیچ «هکری» وجود ندارد که پشت یک کامپیوتر نشسته باشد و از طریق کدنویسی در یک پنجره‌ی کوچک مشکی‌رنگ بخواهد وارد کامپیوتر شما شود. اگر چیزی هم به کامپیوترتان حمله کند، احتمالاً یک بات‌نت است که دنبال حفره‌های امنیتی کامپیوترهای وصله نشده می‌گردد.

اگر شما یک هدف سطح بالا –مثلا مدیر یک موسسه‌ی بزرگ و یا مقامی دولتی- نباشید، هیچ هکری دنبال هک کردن کامپیوتر شما نخواهد بود.

۲. وبسایت‌هایی برای دانلود نرم‌افزارهای رایگان ویندوز وجود دارند که «تمیزند»

اوضاع سایت‌های دانلود نرم‌افزارهای رایگان freeware ویندوز بد است و هر روز بدتر می‌شود. حتی سایتی مانند SourceForge هم دچار مشکلاتی شد. زمانی هم بود که گیک‌ها به نرم‎افزاری مانند uTorrent به عنوان یک نرم‌افزار فوق‌العاده احترام می‌گذاشتند. اما این نرم‌افزار هم با نرم‌افزارهای دیگری همراه شد که هدفش استفاده از منابع کامپیوتر شما برای استخراج بیت‌کوین است.

این روزها همه‌ی وبسایت‌های دانلود نرم‌افزار به نوعی بد هستند. سایت‌های معروفی مانند Download.com، Softpedia، FileHippo و SourceForge معمولاً آت و آشغال‌های خودشان را به نرم‌افزاری که برای دانلود گذاشته‌اند، اضافه می‌کنند.

حتی سایت‌های خوب هم از نصب‌کننده‌هایی پر از آشغال میزبانی می‌کنند. در واقع اگر این سایت‌ها بخواهند نرم‎‌افزارهایی را که همراه آن‌ها نرم‌افزارهای آشغال (مانند انواع تولبار) ارائه می‌شود، روی سرورشان قرار ندهند، آن‌گاه تقریباً چیزی در سایت‌شان باقی نخواهد ماند. حتی اگر نرم‌افزاری را از وبسایت رسمی آن دانلود کنید، باز هم از این نرم‌افزارهای به درد نخور در امان نیستید.

۳. شب‌ها باید کامپیوترمان را خاموش کنیم

اگر فرض کنیم از کامپیوتری استفاده می‌کنید که در ده سال اخیر ساخته شده، خاموش کردن کامپیوتر کاری نیست که لازم باشد زیاد انجامش بدهید. البته لازم نیست کامپیوترتان را تمام شب روشن بگذارید، اما قرار دادن آن در حالت خواب یا Sleep باعث می‌شود تقریباً هیچ انرژی‌یی مصرف نکند و هر زمان که سراغ آن بروید، به سرعت آماده به کار شود. لپ‌تاپ‌های معمولی را می‌شود به گونه‌ای تنظیم کرد که با بستن صفحه نمایش به حالت خواب بروند. حتی کامپیوترهای قدرتمند هم وقتی در حالت خواب یا hibernate قرار می‌گیرند، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند.

می‌توان کامپیوترها را به گونه‌ای تنظیم کرد که پس از مدتی به حالت hibernate بروند. در این حالت کامپیوتر هیچ برقی مصرف نمی‌کند، اما پس از روشن شدن کامپیوتر، همه‌ی نرم‌افزارهایی که بازند و همه‌ی کارهای شما درست به همان حالت قبل خواهند بود. به عبارت دیگر با هایبرنیت شدن کامپیوتر، نرم‌افزارها بسته نمی‌شوند و به همان حالت حفظ می‌شوند تا بعد از روشن شدن کامپیوتر، کار خود را از سر بگیرند. خاموش کردن یا Shut Down کردنِ کاملِ دستگاه در هر شب و روشن کردن آن در صبح روز بعد، اصلاً لازم نیست و تنها وقت شما را تلف می‌کند. ریستارت کردن کامپیوتر البته گاهی لازم است، ولی اصلاً نیازی نیست که هر روز این کار را انجام بدهید.

۴. به‌روزرسانی خودکار همیشه کار کامپیوتر را مختل می‌کند

به‌روزرسانی‌های خودکار آن‌قدرها که به نظر می‌رسد ترسناک نیستند. بسیاری از کاربران به‌روزرسانی‌های ویندوز یا نرم‌افزارهاشان را به کل غیرفعال می‌کنند، چون به نظرشان ممکن است این به‌روزرسانی‌ها باعث مختل شدن و حتی از کار افتادنِ کامپیوترشان شود.

گرچه به‌روزرسانی‌های ویندوز گاهی باعث بروز مشکلاتی می‌شود، امّا روی هم رفته به‌روزرسانی خودکار چیز خوبی است. مهم‌ترین فایده‌ی این به‌روزرسانی‌ها این است که حفره‌های امنیتی را می‌بندند و باعث می‌شوند کامپیوتر شما به خوبی کار کند. اختلال‌ها معمولا کم‌شمار هستند، در حالی که حفره‌های امنیتی مساله‌ای بسیار مهمترند. بنابراین بهتر است همیشه گزینه‌ی به‌روزرسانی خودکارِ سیستم عامل، مرورگر و نرم‌افزارهای دیگرتان را فعال نگه دارید.

اگر نگران ریستارت شدن کامپیوترتان به خاطر به‌روزرسانی‌های خودکار هستید، باید بگوییم که در ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰، بسیاری از به‌روزرسانی‌های خودکار دیگر به ریستارت شدن کامپیوتر نیازی ندارند.

۵. استفاده زیاد کامپیوتر از حافظه رم بد است

سیستم عامل‌های جدید تلاش می‌کنند تا می‌توانند از حافظه‌ی رم کامپیوتر شما استفاده کنند. این موضوع درباره‌ی ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و حتی iOS صادق است. مرورگرهای اینترنت هم از جمله مصرف‌کنندگانِ مهمِ حافظه‌ی رم هستند.

این موضوع خوبی‌های خودش را دارد. زیرا وقتی اطلاعات مورد نیاز روی رم ذخیره شده باشد، کامپیوتر شما می‌تواند به سرعت به آن دست پیدا کند. در واقع کار منطقی این است که اطلاعات، برنامه‌ها و فایل‌های موقّتی را روی حافظه‌ی رم نگه داریم تا در آینده‌ی نزدیک بتوانیم به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

حافظه‌ی رم خالی کاملاً بی‌مصرف است. اگر کامپیوتر شما به رم بیشتری برای کاری ضروری نیاز داشته باشد، می‌تواند به راحتی مقداری از اطلاعاتِ موجود در رم را خالی کند و فضای مورد نیازش را آزاد نماید. اگر در تسک منیجر ویندوز می‌بینید که بخش زیادی از حافظه‌ی رم شما پُر شده، احتمالاً نشانه‌ی خوبی است، البته به این شرط که اُفت کیفیتی در نحوه‌ی عملکرد کامپیوتر خود مشاهده نکنید.

پیشنهاد ما این است که از نرم‌افزارهای مدیریت رم برای ویندوز و اندروید –نرم‌افزارهایی مانند RAM booster و task killer- استفاده نکنید. این نرم‌افزارها کاری می‌کنند که به نظر بیاید رم دستگاه شما خالی است، اما در واقع دستگاه‌تان را کُند می‌کنند.

منبع : جریان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi