جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

276

بازدید

۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/

11 امتیاز برای مهاجرت به ویندوز 10

11 امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها که احتمالا شما را به مهاجرت از ویندوزهای قدیمی تر مانند ۷ و ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ ترغیب می کند می پردازیم.

۱۱ – ویندوز ۱۰ رایگان و سازگار است

مسائل مالی همیشه محرک خوبی برای تصمیم گیری در مورد خرید و استفاده از یک محصول است.

مایکروسافت پس از آنکه متوجه استقبال خوب از سیستم عامل های رایگان و پربازده آندروید، iOS و … شد هم تصمیم گرفت ویندوز جدیدش را تا حدی متن باز کرده و با این سیستم عامل ها و برنامه های آنها سازگار کند .

علاوه بر این از دریافت مبالغ کلان برای خرید یا مهاجرت به ویندوز دست برداشت و استفاده از ویندوز ۱۰ را برای کاربران نسخه های اصل و غیرتقلبی ویندوز ۷ و ۸٫۱ رایگان اعلام کرد.

البته کاربران ویندوزهای تقلبی و قدیمی تر باید برای استفاده از ویندوز ۱۰ مبالغی را پرداخت کنند.

مایکروسافت خود این بار پیش دستی کرده و با ارسال پیامی برای کاربران ویندوزهای مورد تایید به آنها در مورد نحوه مهاجرت به ویندوز ۱۰ اطلاع رسانی کرده .

اما همه موضوع رایگان بودن ویندوز ۱۰ نیست .بلکه این سیستم عامل قابلیت های جدیدی نیز دارد .

۱۰ – سرعت مناسب راه اندازی

یکی از کابوس های همه کاربران ویندوز سرعت نسبتا بالای راه اندازی این سیستم عامل در مقایسه با دیگر سیستم عامل ها و کندشدن تدریجی آن در گذر زمان است.

بررسی ها نشان می دهد ویندوز ۱۰ در مقایسه با ویندوز ۸٫۱ هم سریع تر راه اندازی می شود و حتی می توان گفت این ویندوز سریع تر از مک بوک و سیستم عامل OS X است.

با عرضه موتور سه بعدی جدید DirectX 12 هم می توان بازی های سریع تری طراحی کرد و هم سرعت اجرای بازی های مختلف را افزایش داد.

۹ – بهبود دستیار صوتی کورتانا

صحبت کردن با ویندوز ضرورتی است که مایکروسافت باید بدان سمت حرکت می کرد. به خصوص که دستیار صوتی سیری شرکت اپل و google now مدتهاست مورد توجه قرار گرفته اند.

در ویندوز ۱۰ به راحتی می توانید از دستیار صوتی درخواست پخش موسیقی کنید یا بخواهید یادداشتی برایتان نوشته شود.

همچنین می توانید به این شیوه احوال پرسی از مادرزنتان در زمانی که همسرتان به وی زنگ می زند را فراموش نکنید و استحکام زندگی زناشویی را افزایش دهید.

در مدل جدید کورتانا نه تنها می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید، بلکه خواهید توانست از توانمندی بالای این نرم افزار برای شناسایی و به خاطرسپردن علایق خود بهره ببرید.

۸ – برنامه های جهانی شده

اگر کاربر ویندوز ۷ بودید، امکان استفاده از فروشگاه آنلاین خاصی را نداشتید. اما ویندوز ۱۰ به شما امکان می دهد تا نرم افزار مورد نیازتان را برای انجام امور کوچک و بزرگ بیابید.

تمامی این برنامه ها را هم می توان به طور لمسی یا به طور سنتی از طریق موشواره و صفحه کلید اجرا کرد.

۷ – فناوری مناسب لمسی

امروزها همه محصولات الکترونیک قدرتمند لمسی هستند. لذا از رایانه های شخصی و رومیزی هم انتظار می رود که با لمس انگشت به خوبی کار کنند.

افرادی که قبلا از تبلت ها و نوت بوک های مجهز به ویندوز ۸٫۱ استفاده کرده بودند می گویند امکانات لمسی این سیستم عامل تا حدی گیج کننده و به میزانی نامناسب بوده است.

اما در ویندوز ۱۰ شرایط تغییر کرده است. برای استفاده از ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های لمسی، بدنیست به جای منوی استارت از صفحه آغازین استفاده کنید.

بدین منظور ابتدا برنامه‌های درحال اجرا را ذخیره کنید. مدنظر داشته باشید که برای اجرای عمل انتقال باید از ویندوز خارج شوید.

حال بر روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت Navigation Properties را تایپ کنید، حالا بر روی Navigation properties کلیک کنید.

اکنون بر روی سربرگ Start menu کلیک کنید و گزینه Use the Start menu instead of the strat screen را بسته به نوع محیط مورد نیاز انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر در مورد وضعیت لمسی ویندوز ۱۰ بهینه سازی آن برای تبلت هاست. برای این کار باید بخش Notifications یا مرکز اعلان‌ها را باز کنید و Tablet Mode را انتخاب کنید تا حالت بهینه شده برای لمس فعال شود.

البته ویندوز ۱۰ به صورت خودکار می‌تواند با توجه به سخت‌افزار رابط کاربری خود را تنظیم کند و وقتی تبلت را به داک کیبورددار متصل می‌کنید محیط کاربری دسکتاپ را در اختیارتان قرار دهد.

۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

Action Center – 6

گوشی های هوشمند همگی اعلان های مربوط به دریافت پیام های جدید، به روزرسانی ها و حتی اخبار تازه را به سرعت در دسترس کاربران قرار می دهند.

همچنین می توان هشداری در مورد وضعیت آب و هوا یا تولد را دریافت نمود. از این طریق می توانید به تنظیمات سریعی مانند بلوتوث، وای‌فای، موقعیت مکانی و … نیز دسترسی داشته باشید.

۵ – رونمایی از مرورگر تازه

مرورگر edge که ابتدا با عنوان آزمایشی اسپارتان معرفی شده بود، تکمیل شده و به مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ مبدل شده است.

امری که سروصدای شرکت های سازنده مرورگرهای رقیب را درآورده و آنها مطابق معمول مایکروسافت را به انحصارطلبی متهم کرده اند.

افزایش سازگاری با برنامه ها و افزونه های مختلف، سرعت بالاتر، حالت خاص برای قرائت متون، امکان نوشتن بر روی متون، سازگاری با کورتانا و … از جمله مشخصات edge است.

۴ – تغییرات امنیتی

در ویندوز ۱۰ هم مانند ویندوز ۸ از قابلیت بوت امن استفاده شده است. این قابلیت باعث می شود در زمان راه اندازی سیستم عامل اجرای هیچ کد مشکوکی که مورد تایید مایکروسافت نباشد امکان پذیر نباشد و لدا این کدها امکان نصب بر روی سخت افزارهای رایانه ای را نخواهند داشت.

در ویندوز ۸ روش هایی برای دور زدن این قابلیت وجود داشت، اما در ویندوز ۱۰ تلاش شده تا تمامی آنها مسدود شود.

سه قابلیت تازه امنیتی ویندوز ۱۰ عبارتند از Device Guard، Microsoft Passport و Windows Hello. Windows Hello یکی از جالب ترین این قابلیت هاست که به کاربر امکان می دهد از اسکنر عنبیه، اسکنر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره به جای رمز عبور استفاده کند.

تا پیش از این استفاده از اسکنر اثر انگشت در ویندوز از طریق برنامه‌هایی همچون hp protect tools امکان‌پذیر بود.

همچنین Family features ایجاد حساب کاربری ویژه کودکان در ویندوز ۱۰ را ممکن می کندکه در آن نکات امنیتی به مراتب بیشتر از حالت عادی رعایت می‌شود.

این حساب کاربری برای مدیریت دقیق نحوه استفاده از وب سایت ها و برنامه های مختلف قابل استفاده است و با استفاده از آن می توان ساعت استفاده کودک از هر برنامه یا اینترنت را محدود کرد.

لازم به ذکر است که استفاده از برخی قابلیت‌های Windows hello همچون سیستم تشخیص چهره، مستلزم دارا بودن سخت‌افزارهایی‌ همچون دوربین سنجش دقیق است.

۳ – دسکتاپ های مجازی

کاربران رایانه های مک از سالها پیش می توانستند از قابلیت دسکتاپ مجازی استفاده کنند. حالا این قابلیت به ویندوز ۱۰ هم اضافه شده است. استفاده از خدمات یاد شده در ویندوز ۱۰ بسیار ساده است.

تنها کافیست بر روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک دسکتاپ مجازی دیگر ایجاد کرده یا بین دسکتاپ‌ها سوییچ کنید.

۲ – بازگشت منوی استارت

پس از حذف منوی استارت از ویندوز ۸٫۱ بسیاری از کاربران قدیمی نسبت به این مساله اعتراض کردند و خواستار تجدیدنظر مایکروسافت در این تصمیم خود شدند.

منوی استارت از سال ۱۹۹۵ بخشی جدایی ناپذیر از سیستم عامل ویندوز بوده و لذا حذف آن بدون درنظر گرفتن ابزار جایگزین به ابزاری برای انتقاد از مایکروسافت مبدل شد.

منوی استارت ویندوز ۱۰ برای اولین بار از قابلیت شخصی سازی برخوردار است و کاربران می توانند امکاناتی را بر مبنای سلیقه شخصیشان به آن اضافه کرده یا حذف نمایند.

کاربران ویندوز ۱۰ با کلیک بر روی منوی استارت و قراردادن موشواره در مرز بالایی یا کناری منو ، آن را به صورت طولی یا عرضی بزرگ یا کوچک نمایند.

۱ – همگرایی با کنسول بازی ایکس باکس

یکی از امکانات چشمگیر ویندوز ۱۰ که اعلام آن با استقبال قابل توجهی مواجه شد، سازگار شدن ویندوز ۱۰ با کنسول بازی ایکس باکس به منظور اجرای بازی های ویدیویی در محیط این سیستم عامل است.

ویندوز ۱۰ علاوه بر رایانه های شخصی بر روی کنسول ایکس باکس هم اجرا می شود و لذا از این طریق و با نصب برنامه Windows 10 Xbox می توانید از شرایط دوستان آنلاینتان مطلع شوید و با استفاده از رایانه های شخصی به طور چند نفره در کنار کاربران کنسول بازی ایکس باکس بازی کنید.

۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

منبع:farsnews.com و بیتوته ( با اندکی تلخیص )

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi