جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب بیمه _ یک تسکین یا دردی پنهان

617

بازدید

دانلود کتاب بیمه _ یک تسکین یا دردی پنهان ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs
دانلود کتاب بیمه _ یک تسکین یا دردی پنهان

دانلود کتاب بیمه _ یک تسکین یا دردی پنهان

ما بر روی اساسی ترین دغدغه شما دست گذاشته ایم: پول! و می خواهیم بدانیم که آیا در دین اسلام، می توان از زاویه ای جدید به آن نگاه کرد. بیش از آن که علاقه داشته باشم شما عزیزان، نتیجه کتابچه من را بدانید، این مهم است که در این متن سعی شده مشکلات و مزایای بیمه به زبان ساده بیان شود.

علاوه بر این ما در صدد هستیم راهکارهای این حوزه را به صورت یک الگوی عملی با کمک تمام دغدغه مندان، پیاده سازی کنیم .

در جایی از این کتاب می خوانیم :

آیا بیمه ، یکی از انواع معاملات شرعی است ؟

اگر بتوان اثبات کرد که بیمه ، تحت یکی از قراردادهای اسلامی قرار می گیرد ، بدون شک و به راحتی می توان به حلیت آن حکم کرد .

مثلا اگر در بیمه ، فردی به شرکتی وجهی دهد و به طور مصالحه قرار دهند که در عوض ، آن شرکت نیز ، هزینه های درمان آن فرد را تا سقف معین و زمان معین و بیماری معین بپردازد ؛

ما به راحتی حکم به حلیت مصالحه نموده و بدون اتلاف وقت و کاغذ ، به بررسی آن ادامه نمی دهیم . اما ما در این جا به آن چه که هست می پردازیم نه آنچه که باید باشد .

البته صاحبان صنعت بیمه می دانند که آوردن بیمه تحت عقود شرعی ، نام بیمه را بی معنی می کند . و دیگر به سادگی نمی توانند منفعت طلبی خود را با عنوان کمک به نیازمندان و بیماران بپوشانند .

بنابراین وجه اول حلیت مردود بوده و به علاوه هیچ یک از فقها همچون نظریه ای نداشته اند .

وجه دوم حلیت : آیا می توان بیمه را عقدی جدید نام گذاری کرد ؟

برای دانلود کتاب بیمه _ یک تسکین یا دردی پنهان ؛ به لینک زیر بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : سید مهدی طباطبایی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 436 کیلوبایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 29
منبع : پارس بوک

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب دلایل اختلاف و آداب آن

    دانلود کتاب دلایل اختلاف و آداب آن ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز فهرست مطالب کتاب در یک نگاه : مقدمه یکم : مرحله قبل از وقوع خطا ۱ – جستجو کردن و روشن نمودن ۲ – شناخت صفات نقل کننده ۳ – عرضه کردن این […]

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا ۳٫۹۸/۵ (۷۹٫۶۹%) ۶۵ امتیازs شمس ‌الدّین محمّد تبریزی و مرید یکرنگ او، مولانا جلال ‌الدّین محمّد مولوی، از زمرۀ عارفان و اولیایی هستند که پس از آنکه در حق‌تعالی فانی گشته و […]

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن ۳٫۲۲/۵ (۶۴٫۴۴%) ۹ امتیازs چیزی که تعداد بسیاری از مسلمانان را به خود مشغول نموده است ، طلب رزق و روزی می باشد . تعداد زیادی از آن ها در این گمان هستند که تمسک جستن […]

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs کتاب تفسیر سوره فاتحه از منظر تجزیه و تحلیل لغات تقدیم علاقمندان می شود .

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری ۲٫۸۶/۵ (۵۷٫۱۴%) ۷ امتیازs بهبود ما درست از همین جایی شروع میشود که هستیم، بهبود با یادگیری آغاز میگردد، اما قرار است چه چیز را یاد بگیریم؟ قرار است خودمان را بشناسیم و در خودشناسی عالی شویم. کمی در […]

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی ۴٫۲۱/۵ (۸۴٫۲۹%) ۱۴ امتیازs در کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی بازخوانی برخی مفاهیم را از نگاه شهید مطهری مرور می کنیم.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi