جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

قوانین معاشرت در جمع

811

بازدید

قوانین معاشرت در جمع ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs
قوانین معاشرت در جمع

قوانین معاشرت در جمع

مودب و فهیم بودن یک مهارت اجتماعی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا دوستان جدید پیدا کنید، در حرفه‌ی خود موفق شوید و محترم شمرده شوید. شما همین حالا هم ممکن است بسیار باادب باشید، اما همیشه می‌توان بهتر بود. برای آنکه در یک جمع فهیم به نظر برسید، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید، همین که با لبخند سلام و احوال‌پرسی کنید، خوب حرف بزنید و به آداب اجتماعی احترام بگذارید،

می‌تواند نشان دهد که انسان فهمیده‌ای هستید. ما در این مطلب، چند قانون و تکنیک به شما آموزش می‌دهیم که با تمرین می‌توانند، به عادات خوب رفتاری در شما تبدیل شوند.

۱٫ لبخند بزنید

در اولین ملاقات یا خوش آمدگویی با کسی، به آن‌ها لبخند گرمی بزنید. لبخند زدن نشانگر این است که شما روحیه‌ی خوبی دارید و از دیدن آن‌ها خوشحال هستید.

این کار کمک می‌کند تا یک فضای دوستانه ایجاد کنید چرا که لبخند عملی است که احساس بسیار خوبی در دیدار اول ایجاد می‌کند.

۲٫ سلام کنید

به جای آنکه فقط با کسانی که می‌شناسید سلام و احوال‌پرسی کنید و سایرین را نادیده بگیرید، به همه به گرمی سلام دهید.

نیازی نیست منتظر بمانید تا آن‌ها به سراغ شما بیایند و متکبر به نظر برسید. برای شروع جلو بروید، دست بدهید، خود را معرفی کنید و بگویید که از دیدار آن‌ها خوشحالید.

۳٫ صمیمانه دست بدهید

هنگام ملاقات با کسی، دست خود را به سمت آن‌ها بلند کنید و صمیمانه بفشارید. مراقب باشید که اگر فشار زیادی وارد کنید، می‌تواند بی‌احترامی تلقی شود، چرا که نشانه زبان بدن تسلط است.

اگر با آن‌ها صمیمی هستید، خوب است به جای این کار آن‌ها را در آغوش بگیرید. توجه داشته باشید که معنای دست دادن و در آغوش کشیدن، بسته به فرهنگ متفاوت است.

۴٫ ارتباط چشمی برقرار کنید

هنگامی که با کسی مکالمه دارید، تقریبا بیشتر اوقات مستقیما به چشمان او نگاه کنید. حفظ ارتباط چشمی به آن‌ها نشان می‌دهد که توجه می‌کنید.

با این حال، خیره شدن می‌تواند تاثیر کاملا برعکسی داشته باشد و بی‌ادبی به نظر برسد. هر چند وقت یک بار، ارتباط چشمانتان را قطع کنید تا از خیره شدن خودداری کنید.

۵٫ از کلمات هوشمندانه استفاده کنید

وقتی از کسی درخواستی دارید، همیشه از کلماتی مثل «لطفا» استفاده کنید، یا اگر کسی کاری را برای شما انجام داده، از آن‌ها «تشکر» کنید. به دیگران بفهمانید که از همکاری و لطف آن‌ها متشکر هستید.

همچنین از غیبت کردن درمورد دیگران پرهیز کنید، اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد. یک فرد مودب و فهیم، در مورد دیگران صحبت نمی‌کند، اهمیتی ندارد اطلاعات درستی ارائه می‌دهید یا خیر.

اگر دیگران در اطراف شما درحال شایعه‌پراکنی هستند، موضوع را تغییر دهید یا آنجا را ترک کنید.

۶٫ وقت‌شناس باشید

به زمان دیگران احترام بگذارید، اگر با کسی قرار ملاقات دارید یا به یک میهمانی دعوت شده‌اید، سعی کنید حداقل ۵ دقیقه زودتر برسید، زیرا دیر رسیدن می‌تواند بسیار توهین‌آمیز قلمداد شود. از آنجا که ترافیک قابل پیش‌بینی نیست، بهتر است همواره زودتر از خانه حرکت کنید.

۷٫ لباس مناسب بپوشید

هنگام دعوت به یک میهمانی، لباسی بپوشید که مناسب آن موقعیت باشد. قطعا نمی‌توانید لباسی را که در یک جمع دوستانه تن می‌کنید، در یک جمع رسمی با همکارانتان بپوشید.

مهم‌تر از همه، تمیزی و آراستگی شماست. لباس خود را اتو و تمیز کنید و عطر بزنید. این ظاهر شماست که در نگاه اول، بر دیگران تاثیر می‌گذارد.

۸٫ موبایل را فراموش کنید

اگر در حال مکالمه با کسی هستید، تلفن خود را کنار بگذارید. حتی اگر گوشی شما زنگ می‌خورد، تا جای ممکن آن را نادیده بگیرید، در غیر این صورت عذرخواهی کنید و پاسخ دهید.

همچنین، حتی اگر در حال مکالمه با دیگران نیستید، هم بهتر است تلفن خود را کنار بگذارید. چرخیدن در اینستاگرام، هنگامی که سر میز شام هستید، یا در یک گفتگوی جمعی شرکت می‌کنید، نشانه‌ی بی‌احترامی و بی‌علاقگی شماست.

۹٫ آگاه باشید

این نکته‌ای نیست که یک شبه بتوانید در آن استاد شوید؛ بنابراین بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و در مورد موضوعات مختلف مطالعه و کسب اطلاعات کنید.

این کار نه تنها در جمع‌ها شما را برجسته می‌کند، بلکه در زندگی نیز به کارتان می‌آید. حتی کمترین اطلاعات هم می‌تواند به کارتان بیاید. این قدم بسیار مهمی است که می‌تواند در کل شخصیت و فهم شما اثر بگذارد.

۱۰٫ مسئولیت‌پذیر باشید

یک فرد فهیم، قطعا مسئولیت نیاز‌ها و کار‌های خود را می‌پذیرد. حتی اگر به جایی دعوت شده‌اید، خوب است دست به کار شوید و به میزبان کمک کنید.

لطف دیگران را در نظر بگیرید و قدردان آن‌ها باشید. کار‌هایی که دیگران در حق شما می‌کنند وظیفه‌ی آن‌ها نیست.

۱۱٫ خودتان را درگیر مُد نکنید

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید. بنده‌ی مُد نباشید، چون در این‌ صورت، مسخره، وسواسی یا سطحی به‌نظر خواهید رسید.

لباس شما باید شخصیت‌تان را بالا ببرد، نه اینکه شخصیت جدیدی برای‌تان خلق کند یا تغییرش دهد. این توصیه در جنبه‌های زیادی از زندگی کاربرد دارد؛ جنبه‌هایی که «همرنگ جماعت شدن» ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد.

۱۲٫ خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید،

بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید. تمیزی و بهداشت بسیار مهم است. هر روز دوش بگیرید و همیشه در جاهایی که برای اولین بار حضور می‌یابید با احساس و ظاهری تازه و شاداب حاضر شوید.

۱۳٫ لباس غیر رسمی نپوشید

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید.

در مورد عُرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

۱۴٫ جوری به‌نظر نرسید که انگار شب قبل تا دیروقت مهمانی بوده‌اید

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید. حتی اگر شب سختی را پشت سر گذاشته‌اید، نگویید: «خسته و خواب آلودم»، این اصلا باکلاس نیست.

۱۵٫ قبل از خروج از خانه، کاملا مرتب و آراسته باشید

شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید.

قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.

۱۶٫ لباس و پوشش‌تان را متناسب انتخاب کنید

پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

۱۷٫ در همه حال خوش‌ژست باشید

بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید.

دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.

۱۸٫ بددهنی نکنید

بددهنی کردن اصلا باکلاس نیست. اگر دل‌تان می‌خواهد بددهنی کنید و فحش بدهید، بروید داخل حمام یا دستشویی، شیر آب را باز کنید و بگذارید هر حرف زشتی در دهان‌تان است بیرون بیاید یا اینکه به در و دیوار بدوبیراه بگویید! اما اجازه ندهید دیگران بددهنی‌های‌تان را ببینند، چون فرد بی‌ارزشی به نظر خواهید رسید.

اگر هم دلیل توهین کردن و فحش دادن‌هایتان این است که عصبانی هستید و نمی‌دانید چطور خشم‌تان را کنترل کنید، پس بدانید این حالت، نشانه‌ی بارزِ بی‌‌کلاس بودن است! از بددهنی کردن در انظار عموم و حتی مهم‌تر از آن از بددهنی کردن نسبت به افراد خاص اجتناب کنید.

۱۹٫ پشت سر دیگران حرف‌های خوب بزنید

بله درست است؛ به جای اینکه در مورد خنگی، جلفی، یا آزاردهنده بودن کسی که حضور ندارد حرف بزنید، سعی کنید در غیاب او در موردش چیزهای خوب و خوشایند بگویید.

این کار نشان می‌دهد باکلاس‌ هستید و به اندازه‌ی کافیمعتمد به نفس و خونسرد هستید که به جای صحبت در مورد نقاط ضعف دیگران، از خوبی‌ها و نقاط قوت آنها سخن می‌گویید.

اگر در غیاب افراد، خوبی‌هایشان را تحسین کنید، فردی مثبت و متین جلوه خواهید کرد، نه کسی که همیشه دنبال کمبودهاست.

اگر مدام در حال غیبت کردن باشید، مردم فکر می‌کنند آدم بی‌کلاسی هستید، چون به حریم شخصی و حدومرز دیگران احترام نمی‌گذارید.

۲۰٫ صدایتان بلندترین صدای جمع نباشد

آیا تا به حال شده در یک مهمانی کسی وارد شود و به شما بگوید: «وقتی جلوی ساختمان بودم فهمیدم درست آمده‌ام، چون صدای تو را شنیدم»؟

پس در این صورت بهتر است صدای‌تان را پایین بیاورید. همین‌ که صدای‌تان قابل شنیدن باشد کافی است. فکر نکنید حتما باید فریاد بکشید یا صدایتان را بالا ببرید تا حرف‌تان را ثابت کنید.

آرام و ملایم حرف بزنید، حتی اگر در یک جمع شلوغ هستید؛ این نشانه‌ی باکلاس بودن است، چون این پیام را می‌رساند که به اندازه‌ی کافی اعتمادبه‌نفس دارید و مجبور نیستید داد بکشید تا توجه دیگران را به خودتان جلب کنید.

اگر در مورد تُن صدایتان تردید دارید، از دوستان‌تان بخواهید به بلندی صدایتان امتیاز بدهند. اگر امتیازات نزدیک به ۱۰ بود، پس حتما تُن صدای‌تان را پایین بیاورید.

۲۱٫ درباره‌ی میزان باکلاسی‌تان حرف نزنید

کسانی که فکر می‌کنند باکلاس هستند، به دلایلی دوست دارند در مورد باکلاس بودن‌شان حرف بزنند، مخصوصا در مقایسه با کسی که «کلاس» ندارد یا بی‌کلاس است.

مثلا اگر دیدید در حال گفتن این جمله هستید که «من دختر باکلاسی هستم…»، پس آن‌قدرها هم باکلاس رفتار نمی‌کنید.

اجازه دهید دیگران تشخیص دهند شما واقعا تا چه اندازه باکلاس هستید، نه اینکه خودنمایی کنید یا لاف باکلاس بودن بزنید. ایده‌آل این است که اگر شما باکلاس هستید، هرگز از کلمه‌ی «باکلاس» استفاده نکنید.

۲۲٫ در حضور دیگران، آروغ نزنید

آروغ زدن در جمع، خوشایند و خنده‌دار یا راهی برای سرگرم‌ کردن دوستان نیست. اگر عادت کرده‌اید محض خنده و شوخی، آروغ بزنید، لطفا دیگر ادامه ندهید!

اگر تصادفا و غیرارادی آروغ زدید، ایرادی ندارد. دست‌تان را جلوی دهان‌تان بگیرید و عذرخواهی کنید.

۲۳٫ برای استفاده از تلفن همراه‌تان، آداب خاص و مناسبی داشته باشید

اگر باکلاس هستید، پس هر ۵ ثانیه گوشی‌تان را چک نکنید. وقتی در میان جمعی هستید، به‌ندرت این کار را انجام دهید. تلفن همراه‌تان را روی ویبره یا تک صدای کوتاه بگذارید و وقتی در میان جمع هستید، شروع به حرف زدن در مورد شخصی‌ترین مسائل‌تان نکنید.

فقط وقتی تنها هستید با تلفن‌تان حرف بزنید تا حرف‌های کسی را قطع نکنید، مگر اینکه موردی فوری پیش آمده باشد. واقعا بی‌ادبی است که در یک جمع بگذارید تلفن‌تان هر دو ثانیه یکبار زنگ بخورد.

۲۴٫ لحن‌تان ملایم باشد، حتی وقتی عصبانی هستید

وقتی در جمع هستید، حتی اگر همسرتان، بهترین دوست‌تان یا یک فرد کاملا غریبه واقعا خشمگین‌تان کرد، شما باید یک نفس عمیق بکشید، چشمان‌تان را ببندید، آرام حرف بزنید و به‌طور کلی خونسردی‌تان را حفظ کنید.

اجازه ندهید کسی شما را در حال داد و فریاد زدن ببیند. البته سعی کنید در خلوت‌تان هم این کارها را نکنید! یادتان باشد اگر داد و بیداد نکنید، معمولا بهتر می‌توانید حرف‌تان را بزنید.

۲۵٫ در مورد میزان درآمد حرف نزنید

اینکه در مورد میزان درآمدتان و میزان سرمایه‌تان حرف بزنید یا درباره‌ی اینکه اتومبیل یا لباس یا گوشواره‌های جدیدتان چقدر می‌ارزد یا حقوق‌تان افزایش پیدا کرده‌است، باکلاس نیست.

در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی‌تان یا هر کس دیگری صحبت نکنید؛ این کار اصلا باکلاس نیست. هرگز از دیگران در مورد میزان درآمدشان سؤال نکنید.

سخن پایانی

تکنیک‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، نکاتی هستند که فهم و شخصیت شما را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارند. برای آنکه در یک جمع، فهیم به نظر برسید، لازم است ادب و نزاکت را رعایت کنید، از دنیای روز مطلع باشید و رفتار بیرون و درونتان در یک سو و جهت باشد.

این نکات را تمرین کنید تا به مرور به جزئی از شخصیت ناخودآگاه شما تبدیل شوند. امیدواریم پس از این، در روابط خود موفق‌تر باشید و همچون یک ستاره بدرخشید. راز جذابیت اصالت، احترام و مهربانی است.

برگرفته از : فردا
و ستاره

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    کایلی جنر Kylie Jenner چگونه جوان ترین میلیاردر دنیا شد؟

    کایلی جنر Kylie Jenner چگونه جوان ترین میلیاردر دنیا شد؟ کایلی جنر Kylie Jenner یکی از موفق ترین و ثروتمندترین جوان های هالیوودی است که در سن کم ثروت بسیاری به دست آورد. در این مقاله رازهای موفقیت او را بررسی میکنیم

    ۹ مهارت در محیط کار

    ۹ مهارت در محیط کار ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs افراد بی حاشیه در محیط کار راحت تر می توانند پیشرفت کنند، کارفرمایان برای مهارت های کارکنان خود ارزش قائل هستند، توانایی ها و ویژگی های زیادی در افراد باعث می شود که یک کارمند […]

    ۱۰ کتاب حال خوب کن

    ۱۰ کتاب حال خوب کن ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs حالِ خوب ما وابسته به اتفاقاتی است که یا در گذشته برایمان رخ‌ داده‌اند یا حالا با آنها روبه‌رو هستیم. گاهی فقط در هراس‌ها و مشکلات گم می‌شویم و حالمان بد می‌شود، در حالی که […]

    ۱۲ مهارت خود توسعه ای

    ۱۲ مهارت خود توسعه ای ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۳ امتیازs آیا می‌دانید برای بهبود مهارت‌های خودتوسعه‌ای باید چه فعالیت‌هایی انجام دهید؛ فعالیت‌‌هایی که شما را در مسیر درستی قرار دهند تا به بهترین نتایج دل‌خواه دست یابید؟

    ۹ توصیه ناب از زبان ۱۰۰ ساله ها

    ۹ توصیه ناب از زبان ۱۰۰ ساله ها ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs برای اینکه بدانیم یک زندگی خوب چه ویژگی‌هایی دارد، تصمیم گرفتیم از افراد ۱۰۰ساله و حتی مسن‌تر کمک بگیریم. ابتدا ۹ درس مهم زندگی که این عزیزان به شما یاد می‌دهند را […]

    ۹ فاکتور مهم خوشبختی

    ۹ فاکتور مهم خوشبختی ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز با رعایت یکسری نکات مهم می‌توان به خوشبختی و رضایت از زندگی دست یافت. در این مطلب موانع دستیابی به این هدف معرفی می‌شوند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi