جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

عجیب ترین قوانین جهان

536

بازدید

عجیب ترین قوانین جهان/

عجیب ترین قوانین جهان

البته بسیاری از این قوانین قدیمی هستند و به‌ ندرت اجرا می‌شوند. در ادامه با ۱۴ قانون عجیب در سرتاسر دنیا آشنا می‌شوید .

۱٫ در دست داشتن ماهی سالمون در انگلستان :

در شرایط مشکوک قانون مشهور Salmon Act 1986 که مجلس انگلستان آن را تصویب کرده است، اعلام می‌کند که در دست گرفتن ماهی سالمون در شرایط مشکوک غیرقانونی است. عجیب به‌نظر می‌رسد، اما کاملا حقیقت دارد. حتی معلوم نیست منظور از شرایط مشکوک دقیقا چیست.

۲. آدامس جویدن در سنگاپور :

اگر به سنگاپور سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای خوش‌بو کردن دهان خود از قرص‌های نعنا استفاده کنید و آدامس‌ها را در خانه‌تان بگذارید. در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ی ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

۳. انتخاب نام‌های عجیب برای کودکان در دانمارک :

شهروندان دانمارکی باید برای انتخاب نام فرزندان خود از دستور‌العمل رسمی این کشور پیروی کنند. در این دستورالعمل، ۷۰۰۰ نام تأیید شده است و اگر یک دانمارکی بخواهد نام دیگری را برای فرزند خود انتخاب کند، باید تأییدیه‌ی دولت را دریافت کند.

۴. دوچرخه‌‌سواری بدون احتیاط در مکزیک :

دوچرخه‌سواران در مکزیک نباید پاهای خود را از روی پدال‌ها بردارند، چون ممکن است کنترل دوچرخه را از دست بدهند. این قانون در سال ۱۸۹۲ با هدف حفظ امنیت دوچرخه‌سوارها تصویب شد. البته دوچرخه‌سواری بدون دست در این کشور هیچ اشکالی ندارد!

۵. کوه‌پیمایی برهنه در سوئیس :

یکی از قانون‌های سوئیسی از شهروندان و گردشگران می‌خواهد که به‌صورت برهنه کوهپیمایی نکنند. در سال ۲۰۰۹، یک مرد برهنه‌ی آلمانی از کنار خانواده‌ای عبور کرد که در تپه‌های آلپ گردش می‌کردند. همین مسئله باعث شد تا این قانون در کشور سوئیس تصویب شود.

۶. غذا دادن به پرنده‌ها در ونیز :

افرادی که در میدان سنت مارک ونیز به کبوترها غذا می‌دهند، باید جریمه‌ای معادل ۷۰۰ دلار را پرداخت کنند. این قانون با هدف حفظ سلامت پرنده‌ها و جلوگیری از آسیب آثار تاریخی وضع شده است .

۷. سوت زدن در کانادا :

قانونی در شهر پترولیا وجود دارد که مانع از شنیده شدن صداهای بلند در این شهر شده است. مواردی مثل فریاد زدن، سوت زدن و آواز خواندن در این شهر ممنوع است .

۸. رد شدن مرغ‌ها از خیابان : 

در گرجستان بی‌شک یکی از عجیب ترین قوانین دنیا متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان Quitman در گرجستان باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون درواقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

۹. پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در یونان :

اگر در سفر به یونان می‌خواهید در شهرهای تاریخی این کشور قدم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های پاشنه‌بلند خود را در خانه بگذارید. قدم زدن با این کفش‌ها در برخی محیط‌های باستانی ممکن است به این آثار آسیب برساند.

۱۰. انتخاب نام ناپلئون برای خوک‌ها :

در فرانسه این قانون مستقیما به نام ناپلئون اشاره نکرده است. درواقع، انتخاب نام سران دولتی برای خوک‌ها، توهین به آنها محسوب می‌شود و غیرقانونی است. این قانون از سال ۲۰۱۳ تابه‌حال به‌عنوان یک اتهام مجرمانه شناخته نمی‌شود؛ بااین‌حال همچنان توصیه می‌شود که شهروندان فرانسوی از انتخاب این نام‌ها برای خوک‌ها خودداری کنند.

۱۱. تمام شدن بنزین در اتوبان‌های آلمان :

یکی دیگر از عجیب ترین قوانین دنیا مربوط به کشور آلمان است. رانندگی پرسرعت با ماشین‌های آلمانی در اتوبان‌های این کشور بسیار لذت‌بخش است؛ اما فراموش نکنید که علاوه‌بر کیلومترشمار، باید مراقب نشانگر بنزین هم باشید. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان‌های این کشور غیرقانونی است؛ هر شهروند محترم آلمانی باید همه‌چیز را پیش‌بینی و برای آنها برنامه ریزی کند.

۱۲. ادرار کردن در اقیانوس‌های پرتغال :

ادرار کردن در اقیانوس یکی از قانون‌های عجیب پرتغال است. البته به‌طور قطع نمی‌توان گفت که تابه‌حال فردی به این دلیل دستگیر شده است یا خیر. بااین‌حال، گردشگران حداقل از لحاظ اخلاقی باید این مورد را رعایت کنند.

۱۳٫ نوشیدن بیش از اندازه در بارهای استرالیا :

 اگر متصدیان بارهای استرالیا باعث شوند که مشتریان‌شان بیش از اندازه مست کنند، باید جریمه‌های سنگینی بپردازند.

۱۴٫ استفاده از تفنگ آب‌پاش در شب سال نو در کامبوج :

در سال ۲۰۰۱، قانونی در شهر فنوم پن کامبوج به تصویب رسید که فروش و واردات انواع تفنگ‌های آب‌پاش به این شهر را ممنوع کرد. مسئولان برای جلوگیری از ناآرامی‌های اجتماعی در جشن شب سال نو، این قانون را تصویب کردند.

چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تفاوت چک عادی با چک موردی چیست ؟

    تفاوت چک عادی با چک موردی چیست ؟ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز برای صدور چک موردی نیاز به حساب جاری نیست در حالیکه دارنده چک عادی حتما باید دارای حساب جاری باشد. برای صدور چک عادی حتما باید اعتبارسنجی انجام شود در حالیکه برای […]

    تفاوت شرط خیار و خیار شرط

    تفاوت شرط خیار و خیار شرط ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs گرچه در برخی از نوشته های حقوقی این دو ترکیب را به جای هم به کار می برند . شکی نیست که بین آن دو فرق است و برای همین در ماده ۴۰۱ قانون […]

    شروط ۱۲ گانه حق طلاق با زن

    کمتر پیش می‌آید که زن یا حتی مردی نسبت به حقوقی که در ضمن عقد به یکدیگر تفویض می‌کنند اگاهی داشته باشند.

    امنیت حریم خصوصی و حمایت کیفری قانون

    امنیت حریم خصوصی و حمایت کیفری قانون/ جمهوری اسلامی به دلیل ملتزم بودن به ارزش‌های اسلامی که در قانون اسای تبلور یافته است حفظ و حفاظت از حقوق شهروندان را همواره بر خود فرض ‌دانسته است.

    صفر تا صد تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

    پرسش و پاسخ: اسناد تک برگی دارای ویژگی های مثبت بسیاری هستند که به دلیل وجود آنها اغلب افراد تصمیم می گیرند که سندهای خود را از حالت دفترچه ای یا همان منگوله ای به شکل تک برگی تبدیل نمایند.

    نحوه پرداخت مهریه در طلاق توافقی

    نحوه پرداخت مهریه در طلاق توافقی ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز در این مقاله قصد داریم تا در مورد مهریه در طلاق توافقی چند نکته را برای متقاضیان بازگو کنیم. مهریه مالی است که در هنگام عقد ازدواج مرد متعهد به پرداخت می‌گردد.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi