جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها

1,392

بازدید

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها/

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها/

۱-اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از رنگهای خیلی روشن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نشان دهد.
۲-برای جلوگیری از اینکه رژ لبتان روی دندانهایتان مالیده شود. پس از زدن رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببندید و انگشتتان را بیرون بکشید. .به این ترتیب رژ اضافه از داخل لبهایتان پاک میشود.
۳-قبل از زدن رژ، باید از ویتامین ای استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری میکند.
۴-برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی میماند.
۵-اگر بالای چهل سال سن دارید. پیشنهاد ما این است که از رژهای مات استفاده نکنید.لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه میکنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد.
۶- ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشید و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنید. حال میتوانید برق یا رژ لبتان را بزنید. وقتی رژ قرمز میزنید، ابتدا خط لب قهوه ای بزنید و لبتان را با همان رنگ رنگ کنید و بعد رزتان را بزنید. به این ترتیب رنگ قرمز دوام بیشتری پیدا میکند.
برای اینکه از محتوای رژ لبتان حداکثر استفاده را بکنید، لایه لایه از روی آن ببرید و در ظروف مخصوص رژ بگذارید و استفاده کنید.
۷-از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.
۸-برق لبتان را روی رژ لب یا به تتهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود.
۹-اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.
۱۰-برای خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید.
۱۱-همیشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تیز کنید و سپس با نوک انگشت آرام روی آن بزنید تا نرم و گرم شود.
۱۲-هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید.
۱۳-هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.
۱۴-توجه داشته باشید که رنگهای مات و بسیار تیره لبهای نازک را نازکتر نشان میدهند
۱۵-برعکس چیزی که اکثر خانمها فکر میکنند، هر کسی میتواند رژ قرمز بزند.

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها

کلید این کار این است که طیف درست این رنگ را انتخاب کنید که با باقی آرایش شما هماهنگی داشته باشد. به مطالب زیر توجه کنید:
اگر پوستتان روشن است و زمینه صورتی دارد:
از رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا آبی و یا قرمز خالص استفاده کنید.
اگر پوستتان زمینه زرد دارد:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید.
اگر پوستتن زمینه زیتونی دارد:
از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.
اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید:
از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنچی یا هلویی دارد بپرهیزید.
اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید:
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.
برای هر رنگ پوستی:
برای نتیجه بهتر از قرمزی استفاه کنید که زمینه قهوه ای داشته باشد. چون قهوه ای یک سایه خنثی است، قرمزی که زمینه قهوه ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است.

همه چیز درباره رژلب و آرایش لبها

۱۶-رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.
۱۷-هرگز تستر را روی لبتان آ زمایش نکنید چون غیربهداشتی است.
۱۸-رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.
۱۹-اگر میخواهید دوام رژتان بیشتر شود خط لبتان را بزنید و لبانتان را با همان مداد لب رنگ کنید و بعد رژ بزنید.
۲۰-اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمیشود.
۲۱-اگر احساس میکنید که رژ لبتان از آنچه که میخواهید روشنتر به نظر میرسد. قبل از زدن رژ لبانتان را با مداد لبی چند درجه تیره تر رنگ کنید. یا اینکه از برق لب تیره تری بر روی رژتان استفاده کنید.

از زیباترین روش های آرایشی، برجسته نشان دادن لب به کمک ماتیک است. در این مقاله به چند روش به کارگیری رژ لب و چند نکته پیرامون آن اشاره می شود.

زنانی که از آرایش غلیظ پشت چشم استفاده می کنند نباید ماتیک تیره استفاده کنند. اگر از ماتیک قرمز استفاده می کنید بقیه صورت را آرایش روشن کنید. اگر پشت چشم را سایه پر رنگی زده اید، برای لب یا ماتیک بی رنگ براق استفاده کنید و یا از رنگ روشنی بزنید که خیلی مشخص و متمایز نباشد.

برای فربه و برجسته نشان دادن لب ها نباید روی لب را پر از ماتیک کنید بلکه ابتدا از مداد لب استفاده کنید و دور خط طبیعی لب را مداد بکشید، سپس وسط لب پایینی را کمی ماتیک یا برق لب (ماتیک براق کننده لب) بزنید و در حالی که لب حالت ماچ کردن را دارد، دو لب را به هم بمالید تا هر دو لب به ماتیک آغشته شود.

اگر ابتدا به کمک مداد لب، دور لب خط بکشید دوام ماندن ماتیک روی لب بیشتر می شود. اگر ماتیک رنگ روشنی استفاده می کنید خط کم رنگ یا تقریبا بی رنگ بکشید.

برخی خانم ها ترجیح می دهند ابتدا خط لب را بکشند و استدلال آن ها این است که اگر ابتدا ماتیک بزنند بعد خط لب بکشند، در این صورت خط طبیعی لب به خوبی مشخص نخواهد بود. ولی عده ای معتقدند کشیدن خط بعد از ماتیک، شکل لبی که با ماتیک ترسیم کرده اند را طبیعی تر جلوه می نماید. پس هر دو روش، بسته به نظر شما، کاربرد دارد.

هرگز خط لب تیره را برای رژ رنگ روشن نکشید، چرا که این کار باعث می شود لب بی روح و رنگ و رو رفته جلوه گر شود.

چگونه رنگ ماتیک را در مغازه به درستی و مناسب انتخاب کنید

درست است زمانی از رنگ مناسب رژ مطمئن می شوید که روی لب خود امتحان کنید اما این کار بافت و نو بودن ماتیک را از بین می برد و فروشنده اجازه این کار را به شما نخواهد داد. اما روش مناسب تست رنگ ماتیک، کشیدن حالت جارویی ماتیک روی انتهای انگشت است. انتهای انگشت نسبت به پشت دست به رنگ لب نزدیک تر است.

اگر دندان ها به رژ آغشته شد حتما با انگشت آن را پاک کنید.

اگر دندان های زردی دارید، ماتیک با ته رنگ آبی استفاده کنید مثل رنگ آلو سیاه، صورتی، بنفش و شرابی.

اگر از ماتیک به عنوان رژگونه استفاده می کنید، با ماتیک چند نقطه روی گونه بزنید سپس به کمک تکه ای اسفنج یا ابر، ماتیک را روی گونه پخش کنید اگر پوست کمی مرطوب باشد، رژگونه بهتر پخش می شود.
گاهی پیش می آید که رنگ رژی روی لب دوست شما خیلی زیبا و خوش رنگ به نظر می رسد ولی همان رژ برای شما مناسب و زیبا نیست. بهترین رنگ ماتیک، رنگی است که دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب شما باشد. رنگ نارنجی یا قهوه ای جزء رنگ هایی است که در مورد افراد معدودی مناسب است، این رنگ ها، باعث زرد جلوه دادن رنگ دندان می شوند.

برخی خانم ها از برس مخصوص زدن ماتیک استفاده می کنند و برخی برای زدن ماتیک از انگشت وسط کمک می گیرند. اما بهترین روشی که بیشتر زنان نیز از آن استفاده می کنند، استفاده از تیوپ خود ماتیک است.

اگر خانم سالخورده ای هستید سعی کنید از رژ بی رنگ یا براق کننده لب و یا رنگ های شیری همچنین ماتیک های تیره استفاده نکنید.

در سنین میانسالی و بالاتر، چربی لب کاهش می یابد و بنابراین لب ها نازک تر می شوند، بنابراین از براق کننده و مات کننده لب استفاده نکنید. همچنین در استفاده از رژهای تیره احتیاط کنید.

اگر ماتیک شکست آن را دور نیندازید چون می توانید قسمت شکسته را به بافت سالم ماتیک متصل کنید. ابتدا قسمت شکسته را از پایه سالم ماتیک جدا کنید. انتهای پایه سالم را با انگشت لمس کنید تا سطح آن صاف شود. قسمت شکسته را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید و روی پایه سالم بریزید. تیوپ ماتیک را بچرخانید و پایین بکشید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بماند. وقتی از یخچال خارج کردید ملاحظه می کنید که دو قسمت کاملا به هم چسبیده اند و رژ مثل روز اولش شده!
وقتی ماتیک به انتهای تیوپ رسید و هنوز کف تیوپ مقداری باقی مانده است. به کمک یک تکه پارچه پنبه ای یا تکه ای از پوست پرتقال، ماتیک باقی مانده را خارج کنید و با وازلین یا براق کننده لب مخلوط کنید. این ترکیب را با استفاده از قلم مو به عنوان رژ لب استفاده کنید.
چشمان و لب‌هایتان را همزمان آرایش نکنید!
خانم‌هایی که آرایش چشم سنگین و رژ لب تیره استفاده می‌کنند ظاهر دلقک مانندی پیدا می‌کنند. اگر می‌خواهیدرژ لب قرمز بزنید، بقیه آرایش صورتتان را سبک نگاه دارید. یک خط چشم سبک یا یک تاچ ریمل تمام چیزی است که برای آرایش چشمتان نیاز خواهید داشت.

چگونه رژ لب بزنیم؟
راه‌های مختلفی برای استفاده از رژ لب وجود دارد و لزوما قانون خاصی در این بین مشترک نیست. اگر بر استفاده ی حرفه‌ای از رژ لبتان اصرار دارید می‌توانید با یک آرایشگر متخصص در مورد استفاده از آن مشورت نمایید، در غیر اینصورت به سادگی رژ خود را مستقیمان به لب‌هایتان بزنید.

هیچ‌گاه رژ لب‌های تست را به لبتان نزنید.
هیچ وقت نباید یک رژ لب تست را مستقیما استفاده کنید، حتی یک بار! این کار کاملا غیر بهداشتی است. در عوض، رژ را روی نوک انگشتانتان تست نمایید. بافت نوک انگشتان بیشتر از پشت دستتان شبیه به بافت لب‌هایتان است.

می‌توانید خط لب را پیش یا پس از استفاده از رژ لب بکشید.
برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند ابتدا خط لب بکشند، با این استدلال که شما نمی‌توانید پس از استفاده از رژ لب، خط طبیعی لب‌هایتان را ببینید. اما برخی هم ترجیح می‌دهند پس از اینکه رژ لب زدند، خط لبشان را بکشند. از هر دو تکنیک استفاده کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر جواب می‌دهد.

هرگز از یک خط لب تیره در کنار رژ روشن استفاده نکنید.
مشخص بودن محدوده ی لب خیلی خوب است، اما توجه کنید که خط لبتان با رژ یا برق لبتان هماهنگ باشد. خط لب تیره به همراه رژ لب روشن، ظاهرتان را رنگ و رو رفته نشان خواهد داد.

از مالیدن رژ لب به دندان ها یا لیوانتان جلوگیری کنید.
با کمی زبان زدن به لبتان پیش از اینکه جرعه ای از نوشیدنی تان را بنوشید، از ماندن اثر رژ لبتان بر لیوان جلوگیری کنید! همچنین برای جلوگیری از مالیدن رژ لب به دندان هایتان، پس از استفاده از رژ، انگشت اشاره ی خود را در دهانتان گذاشته، لب‌هایتان را ببندید و انگشتتان را بیرون بکشید. با این کار رژ اضافه، به جای دندان‌ها به انگشتتان مالیده می‌شود.

رنگ پوست شماست که رنگ رژ لب شما را تعیین می‌کند.
شاید شما از رژ لب دوستتان خوشتان بیاید، اما ممکن است روی لب‌های شما جلوه ی زیبایی پیدا نکند. با یکی از متخصصان فروشگاه لوازم آرایشی مورد نظرتان در مورد رنگ پوست و رنگ رژ لب‌های مناسب خودتان صحبت نمایید.

منبع : مجله زن روز

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۰/۵ (۹۶٫۰۶%) ۷۱ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi