جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد

9,988

بازدید

دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد ۳٫۸۴/۵ (۷۶٫۸۴%) ۱۹ امتیازs

دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد

دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد

دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد

کتاب صوتی «وقتی نیچه گریه کرد» نوشته اروین دیوید یالوم ( -۱۹۳۱) روانپزشک وجودی امریکایی است. یالوم در سراسر دنیا بیشتر به عنوان نویسنده شهرت دارد تا روانپزشکی که روانشناسی اگزیستانسیال را بنیان نهاد. کتاب صوتی «وقتی نیچه گریه کرد» از معدود رمان‌های برجسته‌ای است که توانسته به پیوند ادبیات و روان‌شناسی بپردازد و چگونگی ابتلا و درمان روان‌نژندی دو تن از تاثیرگذارترین نوابغ جهان غرب _ فردریش ویلهلم نیچه، فیلسوف آلمانی و یوزف بروئر، مشهورترین روانکاو عصر و استاد فروید _ را نمایان کند.
شخصیت محوری کتاب صوتی «وقتی نیچه گریه کرد» لو سالومه، دختری جوان است که در پی مشکل تنفسی روسیه را ترک می‌کند و به زوریخ می‌رود. در آنجا با فیلسوف برجسته “پل ره” که خود از دوستداران نیچه است، آشنا می‌شود و او نیز دختر را به نیچه معرفی می‌کند. اما چندی نمی‌گذرد که هر دو دوست، عاشق و دلباخته دختر می‌شوند.
از آنجا که نیچه در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده، تاب عشق نمی‌آورد و از پل می‌خواهد از دختر خواستگاری کند؛ این درخواست هرچند برای عاشق دیگر دردناک جلوه می‌کند، آن را با سالومه در میان می‌گذارد و نتیجه آنچنان که نیچه می‌پنداشت، رقم نمی‌خورد.
سالومه زیبا و سرکش که بنا ندارد با ازدواج، آزادی‌اش را محدود کند، دست رد بر سینه نیچه می‌زند و عشق پل را می‌پذیرد.
این اتفاق، فیلسوف جوان را چنان برآشفته می‌کند که روان‌نژندی‌اش او را به مرز خودکشی می‌کشاند. اما سالومه که علاقه‌ای بی‎اندازه به نیچه دارد، احساس خطر می‎کند و موضوع را با یوزف بروئر در میان می‌گذارد و اعلام می‌کند “فلسفه غرب در خطر است”.
پس از این، نیچه و بروئر دیدار می‌کنند. بروئر که آثار نیچه را خوانده و از نبوغ او اطلاع کافی دارد، می‌کوشد به این عاشق سرخورده کمک کند، اما فیلسوف جوان از اینکه کسی در حقش ترحم کند، رنج می‌برد و لاجرم تن به درمان نمی‌دهد. و این همه ماجرا نیست.
بروئر علی‌رغم داشتن موقعیت ممتاز اجتماعی و همسر و سه فرزند، عاشق برتا پاپنهایم – یکی از مراجعانش – می‌شود تا جایی که این عشق سوزان خواب از چشمان او می‌رباید.
در این میان، نیچه که چمدان به دست برای تسویه‎حساب و خداحافظی به مطب بروئر رفته، با واقعیت وضعیت روانکاو مشهور و درخواستش از فیلسوف بیمار آشنا می‌شود: روح بیمار مرا درمان کن، جسم تو را درمان می‌کنم.
نیچه از بروئر می‌خواهد خانواده‌اش را رها کند و به سراغ برتا برود. این درخواست، روانکاو مشهور را برآشفته می‌کند تا جایی که نزد شاگردش فروید می‌رود و موضوع را با او در میان می‌گذارد. فروید نیز بر رای نیچه صحه می‌گذارد و این شروع در خود شکستن بروئر است، چرا که پس از ترک خانواده تازه درمی‌یابد برتا دلداده پزشکی دیگر است. حال روانکاو مشهور سابق، خود را به هزار شکل در می‌آورد تا دلی به دست آورد، ولی راه به جایی نمی‌برد. از این رو خود را به رودخانه‌ای می‌اندازد تا از شر نکبت زندگی کنونی‌اش رها شود، اما این فروید است که او را از این خواب مصنوعی بیدار می‌کند. پس از این ماجرا نیچه نیز لب به اعتراف می‌گشاید و موضوع خودش و سالومه را تعریف می‌کند.
و اینجا نقطه رهایی هر دو شخصیت کتاب صوتی «وقتی نیچه گریه کرد» است: عشق برتا و سالومه سرابی بیش نبوده است. بروئر به کانون خانواده‌اش بازمی‌گردد و نیچه بدون ذره‌ای نشانه از روان‌نژندی راهی شهر و دیارش می‌شود.
در بخشی از کتاب صوتی «وقتی نیچه گریه کرد» می‌شنویم:
«تو باید شرارت را در وجود خویش بشناسی. نمی‌توان نیمه‎آزاد بـود. غرایـزت نیـز تشنه آزادی‌اند. سگان وحشی در سرداب وجودت برای رهایی پارس می‌کنند. گوش کن، صدایشان را نمی‎شنوی؟ برای ساخت فرزندان، باید نخست خویشـتن را بسـازی. ازدواج نباید زندان تو باشد، بلکه باید باغی باشد که چیزی برتر در آن کشت می‌شود. شـاید تنهـا راه برای حفظ زناشویی‌ات، دسـت کشـیدن از آن باشـد. زناشـویی مقـدس اسـت، ولـی شکستن پیمان زناشویی، بهتر از شکسته شدن به وسیله آن است.»
خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد از اینجا




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : اروین یالوم / پیمان قریب پناه
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 660 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : سایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۴ امتیازs این کتاب داستان درخت بلوط پیری را به تصویر می‌کشد که مردم محله به آن «درخت آرزو» می‌گویند. روزی خانواده‌ای جدید به محله‌ می‌‌آیند. این خانواده ماجراهای مختلفی برای مردم و البته درخت آرزو رقم […]

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۹ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi