جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

گلهای زینتی – گل آرمریا

1,348

بازدید

گلهای زینتی - گل آرمریا

آرمریا (Armeria maritima) گیاهی پوششی و همیشه سبز از خانواده پلامباگیناسه  (plumbaginaceae)  میباشد و بومی انگلیس و مناطق کوهستانی و ساحلی نیمکره شمالی میباشد. آرمریا دارای گلهای زیبا و معطر میباشد و مناسب برای کاشت در باغها، باغهای صخره ای، مناطق ساحلی و مرزبندی میباشد . این گل امروزه به عنوان گل شاخه ای در سراسر کشورهای دنیا توزیع میشود.نامهای دیگر این گیاه در کشور ما عبارتند از : عود قرمز و چمن هلندی. گیاه آرمریا، گیاهی چندساله و همیشه سبز میباشد که ارتفاعی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر دارد و گستردگی آن نیز بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر میباشد . این گیاه به سرعت پراکنده میشود و بین ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز است تا به رشد نهایی خود برسد. آرمریا به دلیل متراکم بودن برگها، گیاهی پوششی محسوب میشود.( مانن چمن ) برگها نیزه ای شکل بوده ، به رنگ سبز تیره هستند و بین ۲ تا ۱۵ سانتیمتر طول دارند. گل ها به صورت خوشه هایی کروی هستند و در بهار شکوفا میشوند. هر گل دارای ۵ گلبرگ میباشد .
قطر هر گل ۸ میلی متر است. این گلها معطر بوده و حشرات زیادی را به سمت خود جذب میکنند و به رنگهای صورتی، ارغوانی،بنفش و سفید دیده میشوند.( بیشتر گل های این گیاه به رنگ صورتی میباشند.) گرده افشانی توسط حشرات صورت میگیرد.

شرایط نگهداری گیاه آرمریا :
این گیاه مقاوم است و شرایط نگهداری بسیار ساده ای دارد.
خاک: خاک شنی ، ماسه ای ، لومی، مرطوب و خوب زهکشی شده.
این گیاه در خاکهای شور ، خشک و نابارور نیز رشد میکند.
آبیاری : به ابیاری کم نیاز دارد.
آرمریا در برابر خشکی مقاوم است .
نور: آفتاب کامل.
این گیاه در سایه از بین خواهد رفت.
دما: دمای بین -۳ تا ۱۶ درجه برای رشد این گیاه مناسب است.
هرس: بعد از پایان گلدهی ، همه ساقه ها را از انتها حذف کنید.
( برای رشد بهتر گیاه)
کوددهی: بهتر است ۲ بار در سال صورت پذیرد.
آرمریا گیاهی مقاوم است و حشره یا بیماری خاصی آن را تهدید نمیکند.
تکثیر: تکثیر این گیاه به ۳ روش امکان پذیر است:
۱- کاشت بذر: در پاییز صورت می گیرد.
۲-تقسیم: در پاییز و یا بهار صورت می گیرد.
۳- قلمه زدن: در تابستان صورت میگیرد.
کاشت بذر از سایر روش ها ساده تر است.
منبع : نارگیل

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید

    ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ایستگاه تولید نهال در ایران را بشناسید! تولید نهال در ایران یک فعالیت مهم در زمینه کشاورزی و بهداشت محیط است، تولید نهال به صورت صنعتی و سنتی در کشور توسط نهالستان‌های معتبر […]

    بهترین ماشین آلات باغداری برای باغ نهال بادام

    شاید برای‌تان این موضوع جالب باشد بدانید که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای کاشت درختان بادام از برخی از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته باغداری استفاده می‌کنند تا هم در وقت خود صرفه جویی نمایند و هم در کاشت بهترین عملکرد را داشته […]

    صفر تا صد درشت شدن پسته

    هیچ پسته‌کاری دوست ندارد پسته‌های ریز و ضعیفی تولید کند. همه ما در باغ پسته به دنبال تولید پسته‌های درشت هستیم. این کار هم عملکرد باغ را بالا میبرد و هم پسته‌های تولیدی بازارپسندی بهتری داشته و با قیمت بیشتری به فروش میروند.

    چرا در زمان گلدهی نباید آبیاری داشته باشیم؟

    چرا در زمان گلدهی نباید آبیاری داشته باشیم؟ ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs این سوال یکی از پرتکرار ترین سوالات در کشاورزی است و ما در این مقاله قصد داریم که به این سوال پرتکرار پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

    ۵ علت زردی درختان در تابستان

    یکی از مهم ترین چالش هایی که همیشه باغداران عزیز با آن روبرو هستن، زرد شدن برگ درخت است که احتمال وقوع آن در همه سال وجود دارد و اگر پیشگیری یا جلوگیری نشود منجر به از بین رفتن بسیاری از برگ ها شده […]

    معرفی گل شاهپسند

    • گل شاه پسند “Verbena” درختی گلدار و همیشه سبز، بومی مناطق گرمسیر آمریکا و آفریقاست.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi