جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چاپگرها۲

201

بازدید

آشنایی با چاپگرها و خصوصیت های آنها۲

تونر
یکی از مهمترین شاخص های یک چاپگر لیزری ، تونر است . تونز یک نوع پودر الکتریکی شارژ شده بوده که  دارای دو عنصر اصلی : رنگ دانه و پلاستیک است . رنگ دانه ها تامین کننده رنگ مورد نیاز می باشند ( در چاپگرهای تک رنگ ، رنگ فوق مشکی است )  .رنگ دانه ها با پلاستیک آمیخته شده اند. بدین ترتیب زمانیکه تونر از بین غلتک های داغ عبور می نماید ، گداخته خواهند گردید.
پودر در  یک toner hopper ( یک محفظه کوچک در داخل یک روکش قابل حرکت ) ذخیره می گردد. چاپگر تونر مورد نیاز خود را از طریق devloper unit ( تامین کننده دانه ) از محفظه دریافت می دارد. developer ، یک مجموعه از دانه های مغناطیسی با شارژ منفی است . دانه های فوق به یک پاک کن فلزی قابل چرخش ، متصل خواهند شد.  با حرکت میله فوق دانه هایمغناطیسی در محفظه گفته شده قرار خواهند گرفت . با توجه به اینکه دانه های مغناطیسی دارای شارژ منفی می باسند ، تامین کننده دانه ها ، دانه های مثبت تونر را جمع آوری خواهد کرد.درادامه  پاک کن، ذرات را تمیز و آنها را برای استوانه ارسال می دارد. تصاویر الکترواستاتیک دارای شارژ منفی قویتر نسبت به تامین کننده دانه ها بوده و  استوانه شامل ذرات چسبانده شده را از خود دور می نماید. در ادامه استوانه در طول کاغذ حرکت و بموازات آن کاغذ تحت  تاثیر یک میدان قرار گرفته( یک سیم  detac corona )  و تخلیه الکتریکی می گردد.در وضعیت فوق تنها عاملی که باعث نگهداری تونر بر سطح کاغذ می گردد ، نیروی جاذبه است .بمنظور چسباندن تونر بر روی سطح کاغذ  ، می بایست کاغذ از طریق غلتک های داغ بحرکت درآید. در اغلب چاپگرها  ، Toner hopper ، developer,drum assembly  در یک کارتریج قابل تعویض ( مشابه شکل زیر ) قرار می گیرند.
 
مزایای یک چاپگر لیزری
مهمترین مزایای چاپگرهای  لیزری :  سرعت ، دقت و مقرون بصرفه بودن  است . یک لیزر فادر به حرکت بسیار سریع بوده و طبیعی است سرعت نوشتن آن بمراتب بیشتر از چاپگرهای جوهر افشان باشد. چاپگرهای لیزری بمراتب گرانتر نسبت به چاپگرهای جوهرافشان می باشند. در مقابل پودر مصرفی آنها زیاد گران نبوده و هزینه نگهداری  آنان بالا نخواهد بود.
________________________________________
چاپگرهای رنگی
در ابتدا اغلب چاپگرهای لیزری بصورت تک رنگ ( سیاه  رنگ نوشته و سفید رنگ کاغذ )   بودند. امروزه چاپگرهای لیزری رنگی نیز متداول و توسط تولیدکنندگان متفاوت عرضه شده اند. عملکرد چاپگرهای رنگی در اکثر موارد مشابه چاپگرهای سیاه و سفید است . یکی از تفاوت های عمده چاپگرهای رنگی با سیا و سفید نحوه انجام فرآیند چاپ با توجه به ماهیت رنگی بودن آنان است . چاپگرهای رنگی برای انجام فرآیند مربوطه از چهار فاز متفاوت استفاده می نمایند. در هر فاز یکی از رنگ های  فیروزه ای ( آبی ) ، سرخابی ( قرمز ) ، زرد وسیاه استفاده می گردد. با ترکیب چهار رنگ فوق مجموعه ای گسترده از رنگ ها بوجود می آید. برخی از چاپگرها دارای چهار تونر و developer unit مجزا بر روی یک چرخ دوار می باشند. برخی دیگر از چاپگرها  برای هر یک از رنگ ها، از دستگاه های لیزر ، استوانه و تونر  مجزا استفاده می نمایند. شکل زیر یک نمونه چاپگر لیزر رنگی را نشان می دهد.  
 

 
چاپگرهای جوهر افشان

 
یک چاپگر جوهر افشان از بخش های زیر تشکیل شده است :

– هد چاپگر ، مهمترین المان در یک چاپگر جوهر افشان است . هد چاپگر دارای مجموعه ای از ” افشانک ها ” بوده که قطرات بسیار ریز جوهر را بر روی کاعذ پخش خواهد کرد.

– کارتریج . با توجه به نوع و شرکت سازنده چاپگر، کارتریج های متفاوتی وجود دارد. مثلا” ممکن است برای رنگ مشکی از یک کارتریج و یا رنگ مشکی با سایر رنگ ها در یک کارتریج واحد قرار گرفته شود.

– موتور Stepper . یک موتور stepper باعث حرکت سیستم هد ( هد چاپ و کارتریج های مربوطه ) در طول کاغذ می گردد. برخی از چاپگرها دارای یک نوع خاص موتور برای “پارک نمودن ” سیستم هد در زمان عدم استفاده از چاپگر، می باشند. بدیت ترتیب سیستم هد چاپگر، پس از پارک شدن ، بصورت تصادفی حرکت نخواهند کرد .

– تسمه . دستگاه هد ، از طریق یک تسمه به موتور Stepper متصل می گردد . میله “تثبیت کننده ” . سیستم هد، از یک میله تثبیت کننده بمنظور اطمینان از ثبات و استحکام هد در زمان حرکت ، استفاده می نماید.

دستگاه تغذیه کاغذ . این دستگاه از سه بخش مجزای زیر تشکیل شده است :

* سینی / تامین کننده کاغذ . اغلب چاپگرهای جوهر افشان دارای یک سینی بمنظور قرار دادن کاغذ می باشند. برخی دیگر از چاپگرها از یک Feeder استفاده می نمایند.

* غلتک ها . با استفاده از مجموعه ای غلتک ، کاغذ های موجود در سینی و یا Feeder به داخل چاپگر کشانده خواهند شد.

* موتور Stepper تغذیه کاغذ . موتور فوق غلتک ها را بمنظور حرکت کاغذ به میزان موردنیاز ، به حرکت در می آورد.
 
– منبع تغذیه . اکثر چاپگرها دارای یک منبع تغذیه برق اختصاصی برای خود می باشند.

– مدار کنترلی . یک برد مدار چاپی بوده که باعث کنترل تمام عناصر مکانیکی موجود در چاپگر می گردد.

– پورت های اینترفیس . پورت موازی همچنان از متداولترین روش های ارتباط یک چاپگر به کامپیوتر است . چاپگرهای جدید ، از پورت های USB نیز استفاده می نمایند. برخی از چاپگرها نیز ممکن است از طریق پورت سریال و یا پورت SCSI به کامپیوتر متصل گردند.
________________________________________حرارت در مقابل لرزش
چاپگرهای جوهر افشان از تکنولوژی های متفاوتی برای ایجاد قطرات ( ذرات ) جوهر استفاده می نمایند. دو تکنولوژی رایج عبارتند از :

– حباب حرارتی . تکنولوژی فوق توسط شرکت های ” کانن” و ” هیولت پاکارد” ارائه شده است . در یک چاپگر حرارتی جوهرافشان ، ترانزیستورهای خاصی باعث ایجاد حرارت می گردند، در ادامه حرارت فوق باعث تبخیر جوهر شده تا حباب مورد نظر ایجاد گردد. همزمان با گسترش حباب ، مقداری از جوهر از افشانک ها خارج و بر روی کاغذ می ریزد. زمانیکه حباب پخش گردید ، یک خلا ایجاد تا باعث ممانعت از نشت بیشتر جوهر می گردد. چاپگرهائی از این نوع دارای ۳۰۰ تا ۶۰۰ افشانک ریز بوده و تمام آنها بصورت همزمان قطراتی را بر روی سطح کاغذ قرار خواهند داد. شکل زیر افشانک های یک چاپگر با تکنولوژی حباب حرارتی را نشان می دهد.

– جریان الکتریسته در اثر فشار . تکنولوژی فوق توسط شرکت ” اپسون ” ارائه شده است . در این تکنولوژی از کریستال های فشاری استفاده می گردد. برای هر افشانک از یک کریستال استفاده می گردد.( در پشت مخزن جوهر ) . کریستال همزمان با دریافت یک شارژ الکتریکی ضعیف ، باعث ایجاد ارتعاش در مخزن جوهر شده و همین امر باعث می گردد مقدار اندکی جوهر از افشانک خارج گردد. زمانیکه ارتعاش خاتمه یافت ، ارسال جوهر از طریق افشانک ها متوقف خواهد شد.
 

________________________________________عملیات چاپ
پس از فعال نمودن گزینه ” چاپ” در نرم افزارهای مربوطه ، عملیات متفاوتی بشرح ذیل انجام خواهد شد:
– اطلاعات مورد نظر از طریق نرم افزار مربوطه برای درایور چاپگر ارسال می گردد.
 
– درایور ، اطلاعات دریافتی را بگونه ای ترجمه خواهد کرد که برای چاپگر قابل فهم باشند. در این مرحله درایور بررسی خواهد کرد که آیا چاپگر برای عملیات چاپ آماده است ؟
– اطلاعات مورد نظر توسط درایور از طریق پورت مربوطه در اختیار چاپگر قرار داده می شوند.
– چاپگر اطلاعات ارسال شده توسط کامپیوتر را دریافت و بخشی از آنها را در یک بافر ذخیره می نماید. اندازه حافظه فوق می تواند محدوده ای از ۵۱۲ کیلوبایت تا ۱۶ مگابایت را شامل گردد. محدوده فوق بستگی به نوع چاپگر دارد.بدیهی است هر اندازه که میزان بافر فوق زیاد باشد ، امکان استقرار چندین سند برای چاپ فراهم خواهد شد.
– در صورتیکه چاپگر برای مدت زمانی بیکار باشد ، بصورت خودکار عملیات پاکسازی هد انجام خواهد شد. پس از اتمام عملیات فوق که Clean Cycle نیز نامیده می شود ، چاپگر آماده چاپ درخواست های جدید خواهد شد.
 
مدار کنترل کننده باعث فعال شدن موتور stepper بمنظور تغذیه کاغذ می شود. غلتک ها بحرکت در آمده و یک کاغذ از مخزن مربوطه ( سینی و یا Feeder) درون چاپگر کشانده می شود.
– پس از تغذیه کاغذ و استقرار آن در محل مربوطه ، موتور stepper با استفاده از تسمه مربوطه باعث حرکت دستگاه هد در طول صفحه می شود. حرکت گام به گام موتور stepper باعث تزریق جوهر از طریق افشانک های مربوطه در طول کاغذ می گردد.
– در هر ایستگاه تزریق ، قطرات متعددی بر روی کاغذ قرار می گیرد.
– در انتهای هرفاز ، کاغذ به میزان بسیار اندکی ( کسری از یک اینچ ) بسمت جلو کشانده می شود.
 
– فرآیند فوق تا تکمیل چاپ تمام صفحه تکرار خواهد شد. مدت زمان تکمیل چاپ یک صفحه، در چاپگرها متفاوت است . از واحدی با نام PPM ( تعداد صفحه در دقیقه ) برای مشخص نمودن تعداد صفحات قابل چاپ در چاپگرها استفاده می گردد. مقدار فوق کاملا” متغیر بوده و به عوامل متفاوتی از جمله نوع چاپگر ، سپاه سفید ، رنگی و … بستگی خواهد داشت .

– پس از اتمام عملیات چاپ ، هد چاپگر بمنظور ممانعت در مقابل حرکات تصادفی وآسیب های احتمالی ” پارک ” می گردد.
________________________________________کاغذ و جوهر
چاپگرهای جوهر افشان بسیار ارزان قیمت می باشند. قیمت این نوع چاپگرها از یک چاپگر لیزری سیاه و سفید نیز پایین تر است . اکثر تولید کنندگان، سعی در تولید و عرضه این نوع چاپگرها با قیمت مناسب دارند. قیمت کارتریج این نوع از چاپگرها نسبت به خود چاپگر گرانتر است .زمانیکه سخت افزاری بفروش می رسد ، در ادامه می بایست سایر سخت افزارها و عناصر مرتبط با آن را نیز تهیه کرد. زمانیکه چاپگر با قیمت ارزان تهیه گردد ، می بایست در ادامه کارتریج های آن را بمنظور استفاده ، تامین کرد. شاید سیاست تولیدکنندگان، عرضه چاپگر با قیمت ارزان و ارائه کارتریج با قیمت مناسب تر ( خیلی ارزان خیر ! ) باشد. نمی توان چاپگری را از یک تولیدکننده تهیه و کارتریج آن را از تولید کننده دیگر تامین نمود!
 
کاغذ استفاده شده در چاپگرهای جوهر افشان تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر چاپ شده خواهد داشت .کاعذهای استفاده شده ، می بایست شفاف و عاری از هر گونه موج و خش بر روی سطح کاغذ باشند.
 
مزایا چاپگرهای جوهر افشان
۱- کیفیت چاپ عکس عالی است
۲- چاپگر های جوهر افشان برای مصارف خانگی آن قدر سریع هستند. گرچه اکثر آنها از کندترین چاپگر لیزری کندتر اند ولی بیشتر نیازهای مردم را برآورده می کنند
۳- چاپگر های جوهر افشان نوعاً از چاپگر های لیزری ارزان تر اند
معایب چاپگرهای جوهر افشان
۱- سینی ای که در آن کاغذ ورودی به چاپگر قرار می گیرد کم ظرفیت است یعنی تعداد کمی کاغذ جا می گیرد که این یکی از معایب این دسته از چاپگر هاست
۲- هزینه چاپ هر صفحه به طور متعارف از هزینه چاپ یک صفحه که با چاپگر لیزری چاپ شده است گران تر است.
۳- کیفیت این نوع چاپگر ها تا حد زیادی بسته به کیفیت کاغذ ورودی هم دارند یعنی این چاپگر ها برای چاپ روی نامه و پاکت و از این نوع بسیار مناسب نیست.
۴- اگر به جوهر روی کاغذ رطوبت برسد، تصویر خراب می شود

شایعات و واقعیت هایی درباره چاپگر ها

چاپگری که عکس را خوب چاپ کی می کند هر چیزی را خوب چاپ می کند    چاپگر ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند، بنابراین هر چاپگر برای ویژگی خاصی طراحی و ساخته شده است
یک چاپگر وهر افشان که کیفیت عددی ای بر حسب dpi دارد و مساوی با کیفیت عددی بر حسب dpi یک چاپگر لیزری است، قابل مقایسه است    این دو قابل مقایسه نیستند، امروزه دقت ۶۰۰ Dpi برای چاپگر های لیزری استاندار است.دقت معادل در چاپگرهای جوهر افشان ۶۰۰ تا ۷۲۰ است. در هر صورت وقتی روی یک کاغد معمولی و استاندارد چاپ کی کنید جوهر چاپگر تمایل به بخش شدن را دارد و کیفیت عکس کاهش می یابد
یک چاپگر با دقت بالا خروجی بهتری نسبت به چاپگرهایی با دقت پایین تر دارد    همیشه هم اینگونه نیست، در مورد تصاویر گرافیکی و عسک ها یک چاپگر جوهر افشان با دقت ۳۰۰ dpi کیفیتی معادل یا بالاتر از خروجی یک چاپگر لیزری با کیفیت ۶۰۰ dpi را دارد.
اگر چاپگر ارزان تر بخرید در پولتان صرفه جویی کرده اید    شاید تعجب کنید اگر بدانید همیشه این گفته صحت ندارد. تفاوت هایی که در هزینه های چاپگر وجود دارد از قبیل : خریدن کارتریج جوهر، کاغذ و تونر می باشد می تواند در دراز مدت هزینه ی شما را بالا ببرد
نمونه‌هایی از تحولاتی در دنیای چاپگر ها
پرینتری که با اتصال به خط تلفن و بدون نیاز به رایانه تصویر چاپ می‌کند ساخته شد
یک شرکت آمریکایی در حال آماده‌سازی خدمات جدیدی است که در آن کاربر می تواند از طریق رایانه خود تصاویر را برای پرینتری که در مکانی دیگر بدون اتصال به رایانه تنها به خط تلفن و برق متصل شده، ارسال کرده و چاپ کند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، به طور مثال تصویر کنید فردی که دور از خانواده خود زندگی می‌کند بخواهد تصاویر جدید خود را برای خانواده که با رایانه آشنایی نداشته و یا اصلا رایانه ندارند، ارسال کند. چنین فردی تنها کافی است این تصاویر را به یک پرینتر ویژه که در مقصد قرار داشته ایمیل کرده وآن پرینتر نیز درست همانند دستگاه فکس و بدون نیاز به اتصال به رایانه، تنها از طریق خط تلفن تصاویر را دریافت کرده و چاپ می‌کند.
خدمات جدید توسط شرکت “پریستو سرویسز” ابداع شده و پرینتر از نوع جوهرافشان و رنگی مورد نیاز در این خدمات نیز توسط شرکت “هیولت پکارد” طراحی و ساخته شده است.
شرکت “پریستو” خدمات جدید را از پاییز سال جاری ارائه خواهد داد و دستگاه پرینتر جدید شرکت “هیولت پکارد” نیز در همان زمان وارد بازار خواهد شد.
شرکت “پریستو” اعلام کرده است که پرینتر مقصد تنها باید به خط تلفن و برق متصل شود. فرد ارسال‌کننده تصاویر که مشترک خدمات “پریستو” شده، تصاویر خود را از طریق اینترنت به این خدمات ارسال می‌کند و هر زمانی که دستگاه پرینتر موجود در مقصد روشن شود، تصاویر ارسالی او به صورت خودکار چاپ خواهند شد.
فرد ارسال‌کننده تصاویر حتی می‌تواند از طریق همین خدمات وضعیت پرینتر موجود در مقصد را از لحاظ میزان جوهر و یا کاغذ بررسی کرده و به طور مثال به والدین پیر خود که دریافت‌کننده تصاویر هستند در مورد برطرف کردن مشکل پرینتر، آموزش بدهد.
شرکت “پریستو” به مدت دو سال برای ابداع این فن آوری تلاش کرده است.
این شرکت هنوز قیمت اشتراک خدمات پرینت از راه دور خود را اعلام نکرده و شرکت “هیولت پکارد” نیز قیمت پرینتر ویژه استفاده در این خدمات را منتشر نکرده است.
توشیبا کاغذهای پرینتر چند بار مصرف تولید می کند
توشیبا از تولید جدیدترین نوع کاغذهای پرینتر چند بار مصرف خبرداد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایلنا ، این کاغذها که طبق گفته متخصصان شرکت توشیبا تا بیش از ۵۰۰ بار دارای قابلیت پاک شدن و دوباره پرینت شدن را دارند در هزینه‌‏ها بسیار صرفه جویی خواهند کرد.
این کاغذهای پلاستیکی که دارای حساسیت بالا به حرارت هستند به پرینترهای خاصی از نوع B-SX8R نیازمندند.
در این پرینترها با دادن حرارت مابین ۱۳۰ تا ۱۷۰ سانتی گراد کاغذ مجددا سفید می‌‏شود.
بنابر گفته مقامات شرکت توشیبا، کاغذهای چند بار مصرف فناوری نوینی به شمار نمی روند ، اما تاکنون از این فناوری در پرینترها استفاده نشده است.
سامسونگ کوچک ترین پرینتر لیزی جهان را ساخت
مقامات شرکت سامسونگ دومین شرکت فنی مهندسی تولیدکننده پرینتر در جهان از ساخت کوچک ترین پرینتر لیزری FLAT BED چند منظوره خبردارند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایلنا، این پرینتر لیزری سیاه و سفید مدل SCX-4200 کوچک‌‏ترین پرینتر لیزری FLAT BED MFP  جهان است که با هزینه بسیار کم هم مصرف خانگی و هم مصرف اداره‌‏ای دارد.
بنابر گرفته مقامات شرکت سامسونگ ، این پرینتر لیزری جدید چند کاره از اوائل ماه دسامبر سال جاری وارد بازار جهانی فروش پرینتر خواهد شد.
کوچکترین پرینتر چند منظوره دنیا به بازار عرضه شد
شرکت کره‌ای سامسونگ کوچکترین پرینتر چند منظوره جهان را با نام “‪ ، “SCX-4200‬که در سری پرینترهای چندکاره لیزری ‪ LMFP‬قرار دارد، به بازار عرضه کرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، ‪ SCX- 4200‬قابلیت کپی با سرعت در حالتهای مختلفی از جمله ‪ N-up‬و ‪fit‬ ‪ Auto‬و همچنین عملکرد ‪ ID card copy‬را داراست. همچنین حجم بالای چاپ با کیفیت بسیار عالی ، اسکن در حالت ‪ OCR‬را می‌توان از خصوصیات این مدل از پرینتر برشمرد.
این مدل از پرینتر که برای نخستین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیکی آمریکا در سال ‪ ۲۰۰۶‬ارائه شد ، تحت عنوان پرفروش‌ترین ومقرون به صرفه ترین ‪ LMFP‬شخصی در دنیا معرفی گردید.
این دستگاه بر اساس دیدگاه‌های کاربران خانگی در ارتباط با آنچه از یک پرینتر می‌خواهند طراحی و ساخته شده است که از جمله آنها کیفیت چاپ بالا و هزینه نگهداری پائین، عمر بالای تونر دستگاه و بهای کم است
چقدر بودجه جهت خرید چاپگر اختصاص می دهید؟
طیف قیمت هایی که در اینجا آمده است تنها شامل بهای اولیه خود دستگاه چاپگر است و هزینه های مربوط به مصرف جوهر، کاغذ و استهلاک قطعات داخلی چاپگر را شامل نمی شود.
هنگامی که می خواهید برای خریدن چاپگر بودجه اختصاص دهید باید به فکر هزینه چاپ هر صفحه هم باشید. به عنوان یک قاعده کلی به خاطر داشته باشید که هزینه چاپ یک صفحه توسط چاپگر لیزری به مراتب کمتر از چاپ همان صفحه توسط یک چاپگر جوهر افشان است.
در مورد چاپگر های جوهر افشان باید به دفعات بیشتری کارتریج را عوض کنید و در دراز مدت ممکن است هزینه این کار از هزینه اولیه خود چاپگر بیشتر شود.
الف- جهت مصارف خانگی
قیمت    قسمت دستگاه چند کاره معادل    
توضیحات
۴۰ تا ۱۲۵ دلار    120 تا ۲۰۰ دلار    امروزه با وجود چاپگر های جوهر افشان و اسکنرهای تحت صد دلاری، چندان جای تعجب نیست که دستگاه‌های ۲۰۰ دلاری و حتی کمتر مشاهده کنیم. چاپگر های جوهر افشان این رده برای کسانی که بودجه اندک دارند مناسب تر است
۱۲۵ تا ۲۰۰    200 تا ۴۰۰ دلار    کیفیت خروجی چاپگر های جوهر افشان این دسته خو است و گران ترین چاپگر تک رنگ لیزری این گروه برای چاپ متن و نمودار به مراتب بهتر از انواع جوهر افشان است
۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار    400 تا ۹۰۰ دلار    جوهر افشان های این گروه کیفیت بسیار خوبی دارند و سرعت چاپ در آنها به سرعت چاپ، چاپگر های تک رنگ لیزری نزدیک است، بعضی از چاپگر های این گروه می توانند در ابعاد بزرگتر از A4 عملیات چاپ را انجام دهند
۶۰۰ تا ۱۲۰ دلار    –    مدل های اندکی از جوهر افشان های این گروه می توانند حجم بالایی را چاپ کنند. چاپگر های تک رنگ لیزری این گروه بیشتر به صورت شبکه مورد استفاده قرار می گیرند
 

منابع

iranitnetwork.com
daneshnameh.ir
roshd.ir
Srco.ir
Shabakeh-mag.com
Tebyan.net
اپراتوری مقدماتی – کارور رایانه درجه ۲
آموزش رایانه کار درجه ۲
نشریه شبکه
دانشنامه رشد
تصاویر
http://www.columbia.edu
http://www.wpclipart.com
http://www.helpwithpcs.com
http://lpd.brooksnet.com
http://www.ifa-show.com
http://www.ndesign-studio.com
http://www.inkcanada.ca

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi