جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

بانک صادرات

552

بازدید

تولد یک بانک
در پانزدهم شهریور سال ۱۳۳۱ مؤسسه ای اقتصادی به نام « شرکت سهامی بانک»  با سرمایه ۲۰ میلیون ریال که ۵۰  درصد آن پرداخت شده بود در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی تهران به ثبت رسید . این شرکت بعدها « بانک صادرات و معادن  » نام گرفت . این بانک در ۲۲ آبان همان سال و با سیزده نفر در طبقه دوم یک ساختمان واقع در کوچه تکیه دولت ( معروف به کوچه مرغیها ) بطور رسمی شروع به کار کرد ، شروعی که حتی در خوشبینانه ترین حالت در عرصه رقابت با بانکهای قدیمی و مقتدر دولتی ، موفقیت و یکه تازی را دشوار می نمود .
اهداف اجرائی این بانک خصوصی در سالهای اولیه تشکیل عبارت بود از : دادن وام و سرمایه گذاری در فعالیتهای اقتصادی از قبیل صنایع و استخراج معادن و توسعه کشاورزی و جلب سرمایه های داخلی و پس اندازهای هر چند کوچک ، ایجاد شبکه وسیع بانکی در سراسر کشور و ارئه تسهیلات بانکی بهتر به مردم
آغـاز حـرکت
پانزدهم شهریور ماه ۱۳۳۱ مؤسسه‎ای اقتصادی به نام «شرکت سهامی بانک» با سرمایه ۲۰ میلیون ریال که ۵۰ درصد آن پــرداخت شده بــود در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی تهران به ثبت رسید . این شرکت بعدها «بانک صادرات و معادن» نام گرفت . تأسیس این بانک در نخستین گام ارمغان گرانبهایی برای بانکداری ایران بود چرا که برای اولین بار بانکداری و مراجعه به بانک را برای عموم مردم فراهم و تسهیل نمود در آن زمان بانکها به صورت ادارات دولتی با مردم رفتار می‎کردند ولی بانک صادرات ایران با بهترین برخوردها و ایجاد شعب در مکانهای دور افتاده کار خود را آغاز کرد .
 
گسترش شعب
تأسیس بانک صادرات ایران در اولین گام ، ارمغان گرانبهایی برای بانکهای ایران بود ،چرا که برای اولین بار ، بانک و بانکداری و مراجعه به بانک را برای عموم مردم فراهم و تسهیل نمود . آن زمان بانکها به صورت ادارات دولتی با مردم رفتار میکردند ، ولی بانک صادرات ایران با بهترین برخوردها و ایجاد شعب در مکانهایی بسیار دور افتاده کار خود را آغاز کرد .
این شرایط و تفکر باعث شد که پس از یک سال و دوماه دومین شعبه بانک صادرات و معادن در تاریخ دهم دیماه سال ۱۳۳۲ در « خیابان قزوین » تهران با نام سینا آغاز به کار کند و با سیاست ارائه خدمات بیشتر به مردم در اقصی نقاط کشور ، روند روبه گسترش شعب خود را حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی ادامه دهد . ضمن اینکه اولین شعبه خارج از کشور در سال ۱۳۴۰ شمسی در شهر همامبورگ آلمان رسماً افتتاح شد و بلافاصله در همان سال به موازات افتتاح شعب متعدد در داخل کشور شعب پاریس ، لندن و بیروت نیز تأسیس و آغاز به کار کرد .
به طوری که در حال حاضر با بیش از ۳۲۰۰  شعبه در داخل کشور و ۲۳  شعبه در نقاط مهم اقتصادی جهان به انجام عملیات مختلف بانکی مشغول است .
 تجدید فعالیت با نام جدید
در سال ۱۳۴۲  کلمه معادن از بانک حذف شد و بانک صادرات ایران با نامی جدید در عرصه رقابت با ۳۴ بانک دیگر ظاهر شد . با توجه به تعدد بانکها در آن مقطع و کسب موفقیت و برتری ، تعصب ، جدیت و ابتکار عمل سرلوحه خط مشی های بانک قرار گرفت . در این بین بانک صادرات ایران با بهره گیری از تلاش فزاینده مدیران و تعصب سازمانی کارکنان خود توانست تنها بانک خصوصی باشد که از اغلب بانکهای دولتی و خصوصی پیشی بگیرد و نام خود را در صدر جدول بانکهای کشور قرار دهد .
بانک صادرات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
در هفتم خرداد ماه ۱۳۵۸ با تصویب لایحه‎‎ای نظام بانکی کشور ملی اعلام شد ، پس از آن و بعد از تشکیل چندین مجمع عمومی به موجب تصمیمی که در دی ماه ۱۳۵۸ اتخاذ شد تغییراتی در ساختار شبکه بانکی کشور ( که در آن زمان شامل ۳۵ بانک بود ) ایجاد شد . با سازماندهی جدید بانکهای (( ملت )) ، (( تجارت )) ، (( مسکن )) و (( صنعت و معدن )) از ادغام چند بانک کوچک و بزرگ تشکیل شدند و بانک صادرات ایران نیز در هر استان با نام بانک همان استان خوانده شد . هدف از تأسیس بانکهای استان اجرای سیاست عدم تمرکز در تأمین مالی و امهای منطقه‎ای و پاسخگویی به نیازهای خاص هر استان بود . پس از آن با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار اقتصادی کشور در تاریخ چهاردهم دی ماه ۱۳۶۹ مقرر شد که بانک صادرات ایران مجدداً همچون گذشته به صورت یکپارچه فعالیتهای خود را سازماندهی کند و با استفاده از تجارب گذشته از طــریق یکسان ســازی عملیات بانکــی خود توانایــی بیشتــری را بــرای ارائه خدمات مطلوب و تحقق شعــار (( خدمت به مردم )) کسب نماید .
بانک صادرات ایران در خدمت مردم
بانک صادرات ایران در حال حاضر با پشتوانه بیش از نیم قرن تجربه ارائه خدمات نوین با صدور انواع چکهای بانکی و چکهای درگردش برای ایجاد امنیت بیشتر و آسودگی خاطر مشتریان در حمل و نقل پول نقد ، ارسال حوالجات بین شهری ، به منظور ایجاد تسهیلات لازم بــرای رشد فــرهنگ مبادلات مالــی غیــرنقدی و در جهت کمــک به آحاد جامعه ، شعــار (( خدمت به مردم )) را پیگیری می‎کند . سرعت عمل در ارسال حوالجات ، چکها و بروات مشتریان به دور افتاده‎ترین نقاط کشور و با جدیدترین و پیشرفته‎ترین تجهیزات و امکانات رایانه‎ای به منظور ایجاد سهولت در معاملات تجاری و مراودات مالی روزمره از جمله ویژگیهای شبکه بانک صادرات ایران به شمار می‎رود .
افتتاح انواع حسابهای ارزی و ریالی ، جاری ، سپرده سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‎مدت ، قرض الحسنه پس انداز ، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه و اعطای تسهیلات مالی در بخشهای مختلف اقتصادی ، بخشی از خدمات و فعالیتهای این شبکه بانکی است . بانک صادرات ایران با استفاده از فن‎آوریهای روز و با تجهیز به سیستم پرداخت همزمان رایانه‎ای (سپهر ) تلفن‎بانــک ، تند دریــافت ، SMS ، e – mail و … تلاش دارد همگام بــا صنعت بــانکداری نویــن در جهت تحقق شعــار ( رضایت مشتری ) قدم بردارد .
گوشه ای از خدمات بانک صادرات ایران
۱ ـ امکان دریافت صورتحساب از طریق نمابر ( فاکس )
۲ ـ امکان اطلاع از آخرین میزان موجودی در هر لحظه از طریق تلفن گویا
۳ ـ امکان دریافت صورتحساب در مقاطع زمانی مشخص ( حداکثر ۲ ماه )
۴ ـ وصول چکهای انتقالی عهده شعب تهران و واریز چکهای مسافرتی شعب سایر بانکهای هر شهرستان در همان روز به حساب مشتریان
۵ ـ وصول چکهای عهده شعب این بانک ( درون شهری و برون شهری ) در همان روز و واریز آن به حساب از طریق نمابر
۶ ـ افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی
۷ ـ امکان تمدید قرارداد سپرده بلندمدت در سررسید بدون مراجعه به بانک و بهره‎مندی از سود آن برای دارندگان حساب سپرده سرمایه‎گذاری بلندمدت
۸ ـ امکان انتقال تمام یا قسمتی از سپرده بلندمدت و منافع آن به غیر
۹ ـ برخورداری از سود سپرده بلندمدت پس از برداشت قسمتی از آن بدون ابطال قرارداد و تغییر در نرخ سود
۱۰ ـ افتتاح انواع سپرده‎های سرمایه‎گذاری بلندمدت با پرداخت سود سپرده‎ها به طور ماهیانه
۱۱ ـ امکان واریز سود علی الحساب سپرده‎های سرمایه‎گذاری بلندمدت به صورت ماهانه به حسابهای معرفی شده توسط سپرده‎گذار
۱۲ ـ افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت ویژه با دو درصد بیشتر از سود سپرده کوتاه مدت عادی
۱۳ ـ انتشار چکهای درگردش با مبالغ دویست هزار تا پنج میلیون ریال به منظور تسهیل در مبادلات روزانه
۱۴ ـ توسعه خدمات سیستم On – line به کلیه شعب
۱۵ ـ صدور انواع ضمانتنامه
۱۶ ـ برخورداری از سود روزشمار برای انواع سپرده‎گذاریها
۱۷ ـ صدور انواع کارتهای اعتباری ( سبزکارت ، سیمین کارت و زرین کارت ) 
بانک صادرات ایران و نوآوری‌
بانک صادرات ایران به مقتضای زمان و در همان ابتدای فعالیت، نوآوری را سرلوحه امور خود قرار داد. افتتاح حساب‌هایی همچون پس‌انداز نوزاد، پس‌انداز در گردش، پس‌انداز محصل، نوروز، اندوخته فردا، ذخیره پاداش ماهیانه، سکه‌‌های طلا و… که عمدتا محصول فکر و ابداعات مدیران و کارکنان بانک بود.در کنار افزایش روزافزون <سرعت> موجب گردید که جایگاه این بانک نسبت به رقبا متمایز و مورد توجه گسترده عموم هموطنان قرار گیرد.در این چارچوب بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک ایرانی از دستگاه‌‌های رایانه برای افزایش مستمر سرعت در عملیات بانکی بهره جست. تحت چنین فعالیت‌هایی بود که روز به روز بر اعتبار نام بانک صادرات ایران افزوده شد و مدیران بانک با استفاده از جلب اعتماد مردم، فعالیت بانک را بیش از پیش گسترش دادند.
افتتاح انواع حساب‌های ارزی و ریالی، جاری، سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه مدت، قرض‌الحسنه پس‌‌انداز، سپرده کوتاه‌مدت ویژه و اعطای تسهیلات مالی در بخش‌های مختلف اقتصادی، بخشی از خدمات و فعالیت‌های این شبکه بانکی است. بانک صادرات ایران با استفاده از فناوری‌های روز و با تجهیز به سیستم پردازش هوشمند رایانه‌ای (سپهر) تلفن بانک، تند دریافت، SMS ، e-mail و… تلاش دارد همگام با صنعت بانکداری نوین در جهت تحقق شعار <رضایت مشتری> قدم بردارد.
بانک صادرات ایران از دیروز تا خدمات نوین امروز
تاریخچه:
در پانزدهم شهریور سال ۱۳۳۱ موسسه‌ای اقتصادی با سرمایه ۲۰میلیون ریال که ۵۰درصد آن پرداخت شده بود در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌‌های صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت بعدها «بانک صادرات و معادن» نام گرفت.
 

این بانک در ۲۲ آبان‌ همان سال و با سیزده نفر در طبقه دوم یک ساختمان واقع در کوچه تکیه دولت (معروف به کوچه مرغی‌ها) به طور رسمی شروع به کار کرد، شروعی که حتی در خوشبینانه‌ترین حالت در عرصه رقابت با بانک‌های قدیمی و مقتدر دولتی، موفقیت و یکه تازی را دشوار می‌نمود.اهداف اجرایی این بانک خصوصی در سال‌های اولیه تشکیل عبارت بود از: دادن وام و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی از قبیل صنایع و استخراج معادن و توسعه کشاورزی و جلب سرمایه‌های داخلی و پس‌اندازهای هر چند کوچک، ایجاد شبکه وسیع بانکی در سراسر کشور و ارائه تسهیلات بانکی بهتر به مردم.گسترش شعب تاسیس بانک صادرات ایران در اولین گام، ارمغان گرانبهایی برای بانک‌های ایران بود، چراکه برای اولین بار، بانک و بانکداری و مراجعه به بانک را برای عموم مردم فراهم و تسهیل نمود. آن زمان بانک‌ها به صورت ادارات دولتی با مردم رفتار می‌کردند، ولی بانک صادرات ایران با بهترین برخوردها و ایجاد شعب در مکان‌هایی بسیار دورافتاده کار خود را آغاز کرد.
این شرایط و تفکر باعث شد که پس از یک سال و دو ماه دومین شعبه بانک صادرات و معادن در تاریخ دهم دی‌ماه سال ۱۳۳۲ در «خیابان قزوین» تهران با نام سینا آغاز به کار کند و با سیاست ارائه خدمات بیشتر به مردم در اقصی نقاط کشور، روند رو به گسترش شعب خود را حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی ادامه دهد.
ضمن اینکه اولین شعبه خارج از کشور در سال ۱۳۴۰ شمسی در شهر هامبورگ آلمان رسما افتتاح شد و بلافاصله در همان سال به موازات افتتاح شعب متعدد در داخل کشور شعب پاریس، لندن و بیروت نیز تاسیس و آغاز به کار کرد.به طوری که در حال حاضر با بیش از ۳۲۰۰ شعبه در داخل کشور و ۲۳شعبه در نقاط مهم اقتصادی جهان به انجام عملیات مختلف بانکی مشغول است.تجدید فعالیت با نام جدید
در سال ۱۳۴۲ کلمه معادن از بانک حذف شد و بانک صادرات ایران با نامی جدید در عرصه رقابت با ۳۴ بانک دیگر ظاهر شد. با توجه به تعداد بانک‌ها در آن مقطع و کسب موفقیت و برتری، تعصب، جدیت و ابتکار عمل سرلوحه خط مشی‌های بانک قرار گرفت. در این بین بانک صادرات ایران با بهره‌گیری از تلاش فزاینده مدیران و تعصب سازمانی کارکنان خود توانست تنها بانک خصوصی باشد که از اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی پیشی بگیرد و نام خود را در صدر جدول بانک‌های کشور قرار دهد.
تعداد پرسنل بانک صادرات در حال حاضر بانک صادرات ایران دارای ۲۹۴۹۱نفر پرسنل در واحدهای صف و ستاد می‌باشد.«خدمات نوین» بانک صادرات ایرانحساب‌های دومنظوره: سیستم حساب‌های دومنظوره، سیستمی است که این امکان را به شما مشتریان عزیز که دارای چندین حساب سپهری در این بانک می‌باشید می‌دهد تا موجودی حساب خود را در بین چند حساب (به استثنای سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت) شناور و جابه‌جا نمودن و ضمن پرداخت به موقع وجه چک از حساب جاری خود، از مزایای سایر حساب‌ها همانند کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه نیز بهره‌مند شوید.دستور پرداخت بانک صادرات ایران در راستای تحقق اصل مشتری محوری و ارائه خدمات شایسته به مشتریان، به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های روز، طرحی به نام دستور پرداخت را در شعب سپهری خود اجرا نموده است کلیه مشتریان می‌توانند با استفاده از این طرح، مسوولان وصول مطالبات با پرداخت دیون آتی خود را به بانک محول نمایند.
نحوه استفاده از طرح فروشندگان براساس این طرح کلیه اشخاص و مراکز فروش که اقدام به فروش اقساطی کالا و یا خدمات به مشتریان می‌نمایند، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب سپهری، ضمن معرفی یک حساب سپهری به استثنای سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت مسوولیت وصول مطالبات خود را از طریق انعقاد قرارداد به بانک محول نموده و بدون اخذ چک یا صدور دفترچه اقساط، نسبت به وصول مطالبات خود در سررسیدها تعیین شده اقدام نمایند.خریداراندر اجرای طرح فوق، خریداران کالا یا خدمات، باید به یکی از شعب سپهری مراجعه و از طریق تکمیل فرم اختیارنامه پیش‌بینی شده، ضمن معرفی یک حساب سپهری، به استثنای حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت، مسوولیت برداشت وجوه اقساط کالا و خدمات خریداری شده از حساب خود، و واریز آن به حساب فروشندگان یا سایر اشخاص ذی‌نفع را به بانک واگذار نمایند.
واحد امداد مشتریان دارندگان کلیه حساب‌های سپهری نزد شعب بانک صادرات ایران در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات سپهری و یا طرح نظرات و پیشنهادات در این خصوص می‌توانند با شماره ۹ -۶۶۷۳۹۷۶۶ مرکز امداد مشتریان این بانک در طول شبانه‌روز تماس حاصل فرمایند.
سامانه گویای بانک صادرات این سامانه با هدف مشتری‌مداری و در راستای اجرای طرح تکریم مشتریان از سه بخش اطلاع‌رسانی عمومی، راهنمای شعب و صندوق صوتی جهت دریافت انتقادات و پیشنهادات مردمی تشکیل شده است و قادر است با شماره‌تلفن ۸۱۵۴۴ در تمام ساعات شبانه‌روز به طور همزمان پاسخگوی ۹۰تماس از سوی مشتریان باشد. پرداخت قبوض خدمات شهری از طریق تلفن ۱۵۵۳
در راستای جلب رضایت مشتریان صرفه‌جویی در وقت و هزینه هموطنان، ارائه خدمات جدیدی تحت عنوان دریافت مکانیزه قبوض خدمات شهری (آب، برق، تلفن ثابت گرامی و ارتقای کیفی خدمات و همراه و گاز، از طریق شماره‌تلفن چهاررقمی ۱۵۵۳ آغاز شد. با ارائه این خدمات مشتریان بانک در سراسر کشور می‌تواند، پس از دریافت سپهر‌کارت بانک صادرات بدون نیاز به گرفتن پیش‌شماره، از طریق شماره‌تلفن ۱۵۵۳که در مرکز هر استان فعال می‌باشد نسبت به پرداخت قبوض خدمات شهری خود در هر ساعت از شبانه‌روز اقدام نمایند. گفتنی است سیستم پرداخت قبوض خدمات شهری بانک صادرات از ضریب امنیتی بالا و همچنین مزیت سهولت در ارائه خدمات برخوردار است. لازم به ذکر است کمافی‌السابق علاوه بر شماره‌تلفن مذکور، هموطنان گرامی از طریق خودپردازدهای بانک صادرات ایران نیز به صورت ۲۴ساعته قادر به پرداخت قبوض خدمات شهری خود می‌باشند. تعیین مبلغ چک این سرویس از خدمات جدید بانکداری اینترنتی می‌باشد و به مشتری امکان می‌دهد مبلغ چک‌های صادر شده خود را در همراه با شماره چک و تاریخ آن به بانک اعلام نماید تا در هنگام پرداخت مبلغ چک، اپراتور بانک متوجه مخدوش بودن یا جعل چک (در صورت جعل مبلغ آن) قرار گیرد. مشتری می‌تواند به نحو ذیل نسبت به تعیین مبلغ اقدام نماید:
۱ – مشتری پس از ورود به سیستم بانکداری اینترنتی، از طریق منوی «خدمات چک» اقدام به انتخاب گزینه «تعیین مبلغ چک» نماید.
۲ – پس از باز شدن صفحه موردنظر، شماره چک (شامل سری و شماره چک به ترتیب از چپ به راست)، شماره حساب مبلغ چک را وارد نماید و کلید «ادامه» را کلیک نماید.
۳ – در صفحه دوم موارد وارد شده در صفحه اول پیش‌نمایش داده می‌شود و مشتری باید نسبت به امضای الکترونیکی آن اقدام نماید (این امضا همانند امضای الکترونیکی انتقال وجه می‌باشد و راهنمای آن در اختیار مشتری می‌باشد) و کلید تایید را کلیک نماید.
۴ – بعد از این مرحله اطلاعات وارد شده در سیستم متمرکز سپهر ذخیره می‌شود. هرشعبه که اقدام به پرداخت مبلغ فوق نماید. اپراتور مبلغ وارد شده توسط مشتری را مشاهده می‌نماید.
شعب ۷۲۴ شعبه ۲۴ ساعته این بانک که با عنوان «شعب ۷۲۴» فعالیت می‌کنند با هدف تکریم ارباب رجوع و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنان و همچنین ارتقای سطح کیفی خدمات راه‌اندازی گردیده است.این شعب مجهز به دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و رایانه قابل اتصال به شبکه خدمات بانکداری اینترنتی می‌باشند. شعب ۷۲۴ در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته به دارندگان انواع حساب‌های سپهری و کارت بانک‌های عضو شتاب، سرویس ارائه می‌دهند. شایان ذکر است، این شعب در آینده از دستگاه‌های چاپگر جهت چاپ صورتحساب و سیستم‌های تحویلداری خودکار که قابلیت دریافت وجه نقد را نیز خواهند داشت، بهره‌مند می‌شوند. خودپردازهای سیار خودپردازهای سیار به منظور دسترسی و استفاده آسان مردم از خدمات نوین بانکی و جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان راه‌اندازی شده است. این خودپردازها که متشکل از دو دستگاه ATM با تجهیزات مورد نیاز جانبی از قبیل آنتن ماهواره و سیستم‌های تامین برقی می‌باشند بر روی یک دستگاه کامیونت تعبیه و نصب شده و بدون نیاز به برق شهری و خطوط ارتباطی زمینی قابلیت سرویس‌دهی به کلیه دارندگان سپهرکارت و کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب در هر مکان و در کوتاهترین زمان ممکن را دارد.  مکان استقرار خودپردازهای سیار از طریق سیستم‌های رایانه‌ای و به واسط مانیتورینگ دستگاه‌های خودپرداز عموما در نقاط پرتردد، ترمینال‌ها، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، میادین شهری و مبادی ورود و خروج شهرها، تعیین و حداکثر یک ساعت پس از مشخص شدن محل استقرار به آن نقطه اعزام و تنها ۱۰ دقیقه پس از رسیدن دستگاه به محل، قابلیت سرویس‌دهی به مشتریان را خواهند داشت.
گفتنی است این خودپردازها در هنگام قطع برق شهری به هر دلیل از جمله وقوع بلایای طبیعی و یا هر پیشامد غیرمترقبه و در ساعات غیراداری و ایام تعطیل قابلیت سرویس‌دهی دارند.

انتقال وجه بین بانکی شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک‌های عضو شتاب (فعلا بانک‌های ملی، صادرات، کارآفرین، پارسیان، کشاورزی و صنعت و معدن) در هر ساعت شبانه‌روز و حتی در ایام تعطیل به‌صورت آنی و لحظه‌ای و با سرعت و سهولت زیاد نسبت به انتقال وجه بین بانک‌ها در اقصی نقاط کشور اقدام نمایید. بدین‌منظور لازم است شما فقط شماره کارت ۱۶ رقمی حک شده روی کارت برداشت ذینفع و دریافت‌کننده وجه در بانک مقصد را در اختیار داشته باشید. با قابلیت فوق شما قادر خواهید بود، بدون نیاز به چک رمزدار بین بانکی، ایران چک و وجه نقد، ضمن انتقال وجه بین حساب‌های خود نزد بانک‌های مختلف، به حساب‌های سایر اشخاص ذینفع نیز انتقال وجه انجام دهید.
مزایا و فواید طرح
۱ – انتقال آنی و لحظه‌ای وجه بین دو حساب در دو بانک در سطح شهرهای مختلف در اقصی نقاط کشور از طریق دستگاه‌های ATM نصب شده توسط بانک‌های عضو شبکه شتاب (فعلا بانک‌های ملی، صادرات، کارآفرین، کشاورزی، پارسیان، صنعت و معدن و به زودی در تمامی بانک‌ها).
۲ – سهولت و تسریع در روند انتقال وجه به لحاظ حذف محدودیت بعد مسافت، فاصله جغرافیایی و نوع بانک در فرآیند نقل و انتقال وجوه بین بانکی و بین شهری.
۳ – صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان به لحاظ عدم نیاز به حضور در شعبه بانک مبدا برای دریافت چک رمزدار بین بانکی – وجه و نقد و ایران چک به منظور انتقال وجه به شعب بانک مقصد.
۴ – کاهش خطا و اشتباه در انتقال وجه به لحاظ انجام عملیات به طور خودکار و مکانیزه.
۵ – ارتقای سطح آسایش و رفاه عمومی از طریق کاهش ترددها درون و برون‌ شهری.
۶ – کاهش ریسک و خطرات ناشی از حمل وجه نقد، اسناد و اوراق بهادار از یک بانک به بانک دیگر.
۷ – کاهش هزینه‌های ملی ناشی از تحویل پول نقد و اوراق بهادار اعم از چاپ، استهلاک، امحا، ابطال، شمارش، خزانه‌داری و …..
 
راهنمای استفاده از دستگاه برای انتقال وجه بین بانکی:
۱ – کارت برداشت از حساب خود را به دستگاه وارد نمایید.
۲ – شماره رمز اختصاصی خود را در دستگاه وارد نموده و کلید ورود (ثبت) را انتخاب نمایید.
۳ – گزینه انتقال وجه از صفحه نمایش «نوع خدمات» را انتخاب نمایید.
۴ – مبلغ مورد نظر خود را به ریال وارد نموده و کلید ورود را از صفحه کلید دستگاه فشار دهید.
۵ – شماره ۱۶ رقمی خود را حک شده روی کارت ذینفع (دریافت‌کننده وجه) را وارد نموده و کلید ورود (ثبت) را از صفحه کلید دستگاه فشار دهید.
۶ – اطلاعات شماره حساب مبدا، شماره کارت و نام و نام خانوادگی دارنده کارت مقصد، مبلغ انتقالی نمایش داده شده در صفحه نمایش دستگاه را کنترل نموده و در صورت تایید کلید «بلی» و در غیر این صورت کلید «خیر» را انتخاب و عملیات را مجددا تکرار نمایید.
۷ – با مشاهده پیام «تراکنش مورد نظر با موقعیت انجام شد» از صحت عملیات اطمینان حاصل نمایید.
۸ – چنانچه تمایل به انجام عملیات جدید ندارید، گزینه «قطع عملیات» را انتخاب نموده، کارت و رسید خود را دریافت دارید. بیمه عمر و بیمه سپهر الف) بیمه عمر بانک صادرات ایران برای اولین بار در ایران جهت رفاه حال سپرده‌گذاران بلندمدت خود، با دریافت قسمتی از سود واریزی به عنوان حق بیمه عمر و تشکیل سرمایه، سپرده‌گذاران بلندمدت سپهری خود را در مقابل خسارات ناشی از فوت و نقص عضو صاحبان حساب، به شرح زیر بیمه نماید:۱ – پرداخت سرمایه بیمه مورد نظر مشتری در پایان مدت سپرده‌گذاری به بیمه شده.
۲ – پرداخت خسارت فوت عادی به سپرده‌گذار بر اساس سرمایه مورد درخواست وی
۳ – پرداخت سرمایه بیمه به بیمه شده در صورت فوت بیمه شده در اثر حادثه.
۴ – پرداخت غرامت تعیین شده در صورت نقص عضو کلی و جزیی دائم و کلی به بیمه شده.
ب) بیمه سپهر کارت مشتریان  بانک صادرات ایران مفتخر است، با دریافت ۱۰۰۰۰ ریال در سال، دارندگان کارت خودپرداز سپهر را در مقابل خسارت ناشی از سرقت سپهر کارت، به‌علاوه حوادثی که منجر به نقص عضو و فوت صاحبان حساب می‌گردد، به شرح زیر بیمه نماید:
۱ – خسارت برداشت وجه در نتیجه سرقت سپهر کارت حداکثر تا مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰ ریال
۲ – خسارت ناشی از وقوع حوادث منجر به نقص عضو و فوت در اثر حوادث حداکثر تا مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال 
۳ – همچنین ۱۰درصد تخفیف ویژه به منظور خرید خدمات بیمه‌ای به شرح زیر برای بیمه‌شدگان سپهر کارت از طرف شرکت بیمه البرز منظور می‌گردد:
الف) بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی
 ب) بیمه حوادث انفرادی
 ج) بیمه حوادث خانواده
 د) بیمه مسوولیت خانواده
ه) بیمه بدنه اتومبیل
 
حوالجات بین شهری در سیستم سپهر:
با راه‌اندازی سیستم حوالجات بین شهری در سیستم سپهر بانک صادرات ایران، کلیه مشتریان بانک می‌توانند با مراجعه به کلیه شعب سپهری، از طریق سیستم حوالجات در سیستم سپهر، حواله‌های بین شهری خود را در کمترین زمان ممکن و ظرف چند دقیقه به حساب‌های غیرسپهری در کلیه شعب سپهری، سایر بانک‌ها و یا به آدرس ذینفع در تمام نقاط کشور ارسال نمایند.
* تعداد کل شعب ۷۲۴:
۲۴ شعبه افتتاح شده است (سراسر کشور)
۸ شعبه در حال راه‌اندازی (سراسر کشور)
* تعداد حساب‌های سپهری:
۱۵ میلیون و ۶۸۴ هزار حساب
* بانکداری اینترنتی:
تاکنون ۱۳۳۰۶ نفر در سیستم بانکداری اینترنتی ثبت‌نام و عضو شده‌اند
افتخارات بانک صادرات ایران‌
نتیجه تلاش فراگیر و خستگی‌ناپذیر کارکنان شبکه بانک صادرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین شبکه بانکی کشور و خاورمیانه منجر به کسب افتخارات گوناگونی گردیده است که مواردی از آن عبارتند از:
انتخاب‌های اول مجله بانکر در سنوات مختلف، بین سیستم بانکی کشور
مجهزترین بانک برای رقابت در عرصه بین‌المللی
رتبه اول در تعداد حساب‌جاری‌
رتبه اول در تعداد حساب قرض‌الحسنه‌
رتبه اول در اعطای بیشترین تعداد جایزه به حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه‌
رتبه اول در تعداد شعبه در داخل کشور و خاور‌میانه‌
رتبه اول در میزان مبادلات نقدی و غیرنقدی و نقل و انتقال چک، سفته و حوالجات و وجوه نقدی در سطح شعب خود و بین‌بانک‌ها
رتبه اول در بکارگیری بیشترین تعداد نیروی انسانی متعهد، کارآمد، صدیق و خدمتگزار
خدمات بانک صادرات ایران‌
خدمات جدید بانک صادرات که دیگر تماما رنگ و بوی الکترونیکی یافته‌اند به شعب وارد شده‌اند یا به زودی اجازه ورود به عرصه سرویس‌دهی را می‌یابند این خدمات مدرن که مزین به سهولت، ارزانی، کیفیت، سرعت، صرفه‌جویی و ده‌ها ویژگی مثبت دیگر برای مشتریان بانک می‌باشند هنوز جایگاه شایسته خود را در بین مردم پیدا نکرده‌اند.
خدمات در حال ارائه بانک صادرات کدامند؟
اولین و مهم‌ترین خدمات در حال ارائه بانک صادرات سیستم لحظه‌ای (آن‌لاین- ریل‌تایم) سپهر است. این سیستم جامع و توانمند که هم اکنون در ۱۳۴۰شعبه شبکه بانک صادرات فعال است کلیه عملیات بانکی را به صورت لحظه‌ای و بی‌درنگ با متصل شدن به یک بانک اطلاعاتی مرکزی ارائه می‌نماید.
حساب‌های پس‌انداز جاری و قرض‌الحسنه و سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت ۴محصول فعال سیستم سپهر می‌باشند. مشتریان این سیستم در صورت بهره‌مندی از سپهرکارت و یا حتی عدم در اختیار داشتن آن از امکانات منحصر به فرد و ویژه‌ای برای دستیابی به اطلاعات حساب خود برخوردار هستند به طوری که هم اکنون علاوه بر تلفن‌بانک سپهر، صورتحساب مشتریان سپهری از طریق ایمیل و sms قابل دریافت است و افزون بر این با وجود اتصال ۱۳۴۰شعبه بانک صادرات در اقصی نقاط کشور امکانات خوبی در زمینه دریافت، پرداخت و انتقال وجه در اختیار مشتریان است. دستگاه‌های خودپرداز با فراوانی ۵۷۳عدد در سطح شبکه بانک صادرات ایران و سرویس‌دهی ۱۴۸۸دستگاه پین‌پد در سطح شعب سپهری شبکه جزو دیگر خدمات سایت‌های اینترنت و اینترانت بانک هستند که قابلیت‌های خاصی در سرویس‌دهی به کاربران دارند.
معرفی سپهر
در طرح جامع سپهر (سیستم پردازش هوشمند رایانه‌ای) کلیه عملکرد و نقل و انتقالات حساب‌ها بلافاصله به طور یکنواخت و یکسان و با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک ثبت می‌شود و کلیه فعالیت‌های فیزیکی کاملا حذف می‌گردد. در نتیجه نیاز مشتریان گرامی به انتقال وجوه نقد بسیار کاهش یافته و در سراسر کشور با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه تحت پوشش از کلیه خدمات بانکی مورد نیاز بهره‌مند می‌شوند. در این طرح تمهیدات وسیعی برای محافظت از اطلاعات و کلیه فعالیت‌های بانکی فراهم شده است و اطلاعات حساب مشتریان محترم بر روی رایانه‌های عظیم و مدرن مرکزی بانک که به همین منظور تهیه و راه‌اندازی شده‌اند، ثبت و ضبط می‌شود.
 
محصولات سپهر عبارتند از:
-حساب جاری سپهر
-حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز
-حساب سپرده کوتاه‌مدت‌
-حساب سپرده بلندمدت‌
حساب جاری سپهر
به منظور ارائه خدمات بانکی به مشتریان عزیز بانک صادرات ایران در تمام اوقات شبانه‌روز و در سراسر کشور ایجاد شده است. اکنون با افتتاح حساب‌جاری سپهر در یکی از شعب تحت پوشش این سیستم می‌توانید دسته چک‌های زیبا و متنوع آن را به انتخاب خود دریافت نمائید و از آنجا که آخرین مانده و نمونه امضای شما در کلیه شعب سپهر توسط شبکه ماهواره‌ای از کامپیوتر مرکزی بانک قابل دسترسی است، شما می‌توانید از خدمات متنوع این حساب در کلیه شعب سپهری بهره‌مند شوید.
– وصول فوری وجه چک جاری سپهر از هر شعبه سپهری بدون مراجعه به شعبه افتتاح‌کننده حساب‌
-واریز لحظه‌ای به حساب و دریافت همزمان از حساب و یا وصول از طریق پایاپای‌
-انتقال فوری وجه از یک حساب جاری سپهر به حساب دیگر جاری سپهر از هر نقطه به هر نقطه دیگر کشور
-اطلاع فوری از مانده حساب و دریافت صورتحساب به چندین طریق‌
سازمان‌ها می‌توانند با هماهنگی نزدیک‌ترین شعبه سپهر، حقوق کارکنان خود را به صورت لحظه‌ای در کلیه این شعب در سراسر کشور در اختیارشان قرار دهند.
ارائه خدمات به حساب جاری سپهر در شعبی که هنوز تحت پوشش سپهر قرار نگرفته‌اند نیز میسر است اما نحوه این خدمات مانند خدمات حساب‌های جاری قبلی بانک می‌باشد.
حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز سپهر
تمام امتیازات و مزایای ارزشمند حساب جاری سپهر به استثنا دریافت و بهره‌گیری از دسته چک، برای حساب سپرده قرض‌الحسنه سپهر نیز در نظر گرفته شده است. ضمنا این حساب‌ها در قرعه‌کشی‌های ادواری نیز شرکت داده می‌شود.
حساب سپرده کوتاه‌مدت‌
با افتتاح حساب سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت سپهر می‌توان علاوه بر صدور دفترچه از خدمات سپهرکارت به عنوان یک ابزار مطمئن برای دریافت و پرداخت از حساب مذکور استفاده نمود.
شرایط حساب سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت‌
-۱حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب و شرکت در تقسیم سود مطابق مقررات اعلام شده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا‌ (در حال حاضر ۰۰۰/۵۰ ریال)
-۲سپرده‌هایی مشمول دریافت سود می‌باشند که به مدت ۳۰روز متوالی دارای حداقل مبلغ تعیین شده (۰۰۰/۵۰ریال) باشند و هر زمان که مانده حساب از حداقل تعیین شده کمتر شود حساب مذکور از شمول تخصیص سود خارج و برقراری مجدد آن مستلزم تامین حداقل مبلغ و استمرار آن به مدت ۳۰روز متوالی دیگر می‌باشند.
-۳احتساب سود بر اساس حداقل مانده سپرده در هر روز صورت می‌پذیرد.
-۴منابع سپرده‌های سرمایه‌گذاری به طور علی‌الحساب و در اولین روز کاری ماه بعد پرداخت می‌گردد.
حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت‌
سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت به صورت روز شمار محاسبه و در ابتدای ماه بعد قابل پرداخت می‌باشد با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت سپهری سپرده‌گذاری با معرفی حساب (قرض‌الحسنه- کوتاه مدت- جاری) سپهری، سود مربوطه در اولین روز کاری هر ماه به حساب درخواستی واریز می‌گردد و دریافت سود با استفاده از دفترچه و یا کارت (نسبت به نوع حساب معرفی شده) از کلیه شعب مجهز به سیستم متمرکز سپهر امکانپذیر می‌باشد.
– چنانچه دارنده حساب سپرده‌ سرمایه‌گذاری بلندمدت قبل از انقضا قرارداد نسبت به انسداد و یا تقلیل قسمتی از مبلغ سپرده خود اقدام نماید سود برگشتی بر مبنای تعداد کل روزهای سپرده‌گذاری تعیین می‌گردد.
-امکان واگذاری تمام یا بخشی از سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت به وسیله یک یا چند نفر
سپهر کارت‌
خدمتی ویژه برای حساب قرض‌الحسنه جاری سپهر و حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز سپهر و حساب سپرده کوتاه مدت سپهر می‌باشد. اتصال کارت به حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری و کوتاه مدت سپهر موجب شده است از این پس سپهر کارت نیز علاوه بر دسته چک و دفترچه حساب، به عنوان یک ابزار مطمئن برای دریافت و پرداخت از حساب‌های مذکور مورد استفاده قرار گیرد. هم‌اکنون شما با افتتاح حساب جاری سپهر یا حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز سپهر علاوه بر دریافت دسته چک‌ها و دفترچه‌های جدید حسب درخواست می‌توانید دارای سپهر کارت نیز باشید و با مراجعه به هر یک از شعب مجهز به سپهر و یا سایر شعبی که دارای دستگاه‌های پذیرنده سپهر کارت PINPAD هستند، بدون استفاده از دسته‌چک و یا دفترچه حساب، از امکان برداشت و یا واریز به حساب خود بهره‌مند شوید، همچنین شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز(ATM) وجه نقد مورد نیاز خود را از هر یک از حساب‌های خود دریافت کنید و یا به هنگام خرید از فروشگاه‌ها و یا مراجعه به مراکز خدماتی که به پایانه‌های فروش(POS) مجهز هستند، به جای پرداخت وجه نقد از سپهر کارت استفاده نمایید. همچنین انتقال وجه از حساب سپهر به حساب سپهر دیگر با استفاده از ATM و بدون نیاز مراجعه به شعبه در هر ساعت از شبانه‌روز میسر می‌باشد.
شبکه شتاب‌
علاوه برATM ها وPOS های بانک صادرات امکان استفاده از پایانه‌های سایر بانک‌های عضو شتاب نیز فراهم است.
تلفنبانک سپهر
بانک صادرات ایران در راستای توسعه صنعت بانکداری کشور و به منظور تامین رضایتمندی مشتریان اقدام به راه‌اندازی تلفنبانک سپهر به صورت Online نموده و آماده ارائه خدمات به صورت اعلام مانده و ارائه صورتحساب به متقاضیان استفاده از این خدمات می‌باشد.
جهت استفاده از خدمات تلفنبانک مشتریانی که دارای سپهر کارت می‌باشند می‌توانند با استفاده از رمز کارت خود از این امکان بهره‌مند گردند. همچنین آن دسته از مشتریانی که دارای چند حساب سپهری بوده و یا دارنده حساب سپهری بدون کارت می‌باشند، می‌بایست ضمن مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب و تکمیل فرم درخواست، رمز اختصاصی خود را از رییس شعبه دریافت می‌کنند.
ارائه صورتحساب از طریق تلفن‌همراه(SMS )
بانک صادرات ایران جهت ارائه خدمات نوین به مشتریان دارنده حساب جاری سپهر اقدام به ارسال صورتحساب از طریق تلفن همراه نموده است. مشتریان گرامی ضمن مراجعه به شعبه می‌توانند نسبت به تکمیل فرم دریافت صورتحساب از طریق تلفن همراه اقدام نمایند.
ارائه خدمات به مشتریان از طریق اینترنت‌
بانک صادرات ایران در راستای ارائه خدمات نوین به مشتریان، اقدام به ارائه اطلاعات بانکی از طریق اینترنت نموده است. سایت اینترنتی بانک صادرات ایران، بستری امن و مطمئن برای دریافت اطلاعات حساب شما فراهم نموده است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اینترنتی بانک صادرات به آدرس (www.saderbank.com) و (www.bsi.ir) و یا با مراجعه حضوری به شعبه نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام و رمز اختصاصی خود را از طریق آدرس پست الکترونیکی که در فرم درخواست تکمیل نموده‌اید دریافت نموده تا از آخرین وضعیت حساب‌های خود مطلع شوید. همچنین هرگونه تغییر در رمز عبور و مناطق دریافت صورتحساب و … نیز از طریق وب‌سایت بانک صادرات امکان‌پذیر می‌باشد.
-۱ دریافت صورتحساب سپهری از طریق پست الکترونیک(E-MAIL )
مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعبه فرم دریافت صورتحساب از طریق E-MAIL را تکمیل کنند و صورتحساب خود را در مقاطع دلخواه(روزانه، هفتگی و ماهانه دریافت کنند.)
-۲ مشاهده صورتحساب سپهری از طریق سایت اینترنتی بانک صادرات ایران.
۳-دریافت صورتحساب از طریق PC و MODEM از راه دور.
پرداخت قبض تلفن از طریق دستگاه خودپرداز ATM و تلفن(ثابت یا همراه) ویژه استان تهران.
مشتریان گرامی می‌توانند با افتتاح حساب سپهری و دریافت سپهر کارت با یک تماس از منزل بدون مراجعه مستقیم به شعب نسبت به پرداخت قبض تلفن خود از طریق ATM و تلفن (ثابت/همراه) اقدام نماید. همچنین در آینده نزدیک پرداخت وجه سایر قبوض‌ آب- برق- گاز از طریق این سیستم برای تمامی استان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
اتصال سیستم سپهر به سوئیچ بحرین‌
با اتصال مرکز شتاب به سوئیچ کشور بحرین، دارندگان کارت سپهر می‌توانند از خدمات خودپردازهای این کشور استفاده کنند. ۳۰۰دلار آمریکا از خودپردازهای کشور بحرین دریافت کنند و سقف وجه دریافتی برای هر کارت طی یکسال شمسی، سه هزار دلار است. کارگزار بحرینی نیز برای هر تراکنش، معادل پنج ریال سعودی بابت کارمزد از حساب دارنده حساب کسر می‌کند.
‌خدماتی که به‌زودی می‌آیند
 
سیستم حساب‌های دولتی و بانک‌ها
حساب‌های فوق‌ از نوع حساب‌های قرض‌الحسنه جاری است و فعالیت‌های آن مشابه حساب قرض‌الحسنه جاری عدد می‌باشد با این تفاوت که گردش عملیات بر روی حساب‌ها را با سرفصل‌های دفتر کل مجزا به سیستم دفتر کل (GL) گزارش می‌دهد. همچنین از طریق این سیستم امکان تهیه گزارش جامع مدیریتی به تفکیک حساب‌ها فراهم می‌شود.
سیستم پرداخت سیستم (Direct Debit)
این سیستم با بدهکار کردن حساب مشتری در قبال تقاضای یک سازمان، پرداختی‌های مشتری را پردازش نموده و حساب سازمان را بستانکار می‌کند.
سیستم دستور پرداخت(Order Standing )
با به‌کارگیری این سیستم مشتریان بدون حضور در شعبه قادر به انتقال مبلغی معین در فواصل زمانی مشخص از یک حساب به هر حساب دیگر می‌باشند.
سیستم حسابداری تعدیلی‌ (Sweep Account )
در این سیستم دو حساب مشتری به یکدیگر مرتبط شده و مطابق درخواست و به طور منظم و خودکار مانده یک حساب به میزان تعیین شده تعدیل و باقیمانده موجودی به حساب دیگر انتقال می‌یابد. چنانچه حساب مبدا از نوع جاری و همراه با دسته چک باشد، این امکان وجود دارد که در صورت تمایل مشتری هنگام دریافت چک، بانک کسر موجودی احتمالی را در هنگام برداشت وجه چک از حساب دیگر تامین نماید.
 
سیستم‌ چک‌های مبلغ‌دار
این سیستم امکان کنترل و مدیریت چک‌های مبلغ‌دار را از زمان توزیع در بانک، ورود به شعبه، فروش و بازخرید آن فراهم می‌نماید.
سیستم مدیریت اوراق مشارکت‌
این سیستم وظیفه کنترل اوراق از زمان ورود به بانک، خروج از آن، بازخرید، پرداخت سود و امانتداری تا سررسید را عهده‌دار می‌شود.
سیستم حوالجات‌
این سیستم دارای ۳بخش حواله‌ها، چک‌های بانکی و رمزدار بین بانکی است و کنترل آخرین وضعیت هر یک از خدمات مذکور تا تکمیل فرآیند به سهولت امکانپذیر خواهد بود.
سیستم بروات‌
این سیستم انجام عملیات مربوط به بروات شامل انواع سفته، برات و چک‌های مدت‌دار را فراهم نموده و با اعلام گزارش‌های آنلاین امکان کنترل آخرین وضعیت بروات در شبکه را فراهم می‌کند.
سیستم تسهیلات‌
این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که قادر است با تعریف پارامترهای لازم در مرکز، هر نوع تسهیلات موجود اعم از عقد قرض‌الحسنه، جعاله، فروش اقساطی و یا تسهیلات جدید را در شعب سپهری حمایت نماید. همچنین در سیستم مذکور اطلاعات مالی و حسابداری تسهیلات در مرکز نگهداری شده و هر مشتری به عنوان مشتری بانک در تمام شعب قابل شناسایی بوده و پرداخت اقساط وام‌ها در تمام شعب به صورت لحظه‌ای امکانپذیر خواهد شد.
سیستم دفتر کل(GL)
سیستم مزبور قابلیت نگهداری و گزارش‌گیری اطلاعات حسابداری و مالی کلیه شعب و واحدهای بانک را در هر سطح، تلفیق صورت‌های مالی و ارائه ترازنامه و صورت‌های سود و زیان، تغییر گردش و مانده‌های ارزی برحسب نرخ‌های مختلف و تخصیص و پشتیبانی انواع کدهای مورد عمل جهت حساب‌ها را در مقاطع مختلف فراهم می‌آورد.
مرکز پاسخگویی به مشتریان(Call Center)
مرکزی است که امکان تماس تلفنی مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات بانک و شرایط استفاده از آنها را فراهم می‌آورد.
سیستم مدیریت صف‌
با توجه به شلوغی شعب که موجب زحمت مشتریان و همچنین فرصت‌سازی جهت سوءاستفاده برخی متخلفان می‌شود، با استفاده از برخی تجهیزات و نرم‌افزارهای مدیریتی، برای هر مشتری در هنگام ورود به شعبه و حسب نوع خدمات درخواستی شماره نوبت صادر و به ترتیب به پشت باجه‌ها فراخوانده می‌شوند. این سیستم در حال حاضر در بیش از ۶۳شعبه منتخب شبکه پیاده‌سازی شده و نصب آن در ۷۰شعبه دیگر در حال اجرا است.
 
کیوسک اطلاع‌رسانی‌
به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر به مشتریان در زمینه‌های مختلف از قبیل معرفی انواع خدمات بانک، نحوه تکمیل انواع فرم‌های بانکی، وضعیت موجودی حساب و صورتحساب مشتری، کیوسک اطلاع‌رسانی طراحی و راه‌اندازی شده است.
سیستم پرداخت قبوض همگانی‌
این سیستم امکان پرداخت قبوض همگانی مشتریان شرکت‌های آب، برق، گاز، تلفن و غیره را بدون نیاز به حضور مشترک در شعبه تنها از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه و یا دستگاه خودپرداز فراهم می‌آورد. این سیستم هم‌اکنون در حال فعالیت است و قبوض برخی شرکت‌ها در استان‌های تهران، خراسان، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان در سیستم پذیرفته می‌شود و بانک صادرات آمادگی دارد که در صورت موافقت شرکت‌های سرویس دهنده، حوزه خدمت‌رسانی این سیستم را به سرعت گسترش بخشد.
از جمله اهداف آتی این بانک در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای است که در این زمینه طرح‌‌های گسترده‌ای در دست بررسی می‌باشد که با سهل‌ترین روش در شعب این بانک به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. یکی دیگر از خدمات نوین این بانک استفاده از سیستم کارت می‌باشد که این سیستم با انواع حساب‌ها امکان برداشت، یا واریز وجه توسط دستگاه‌های قابل ارتباط همانندPOS – ATM – PINPAD برای دارندگان فراهم نموده است.
خدمات آتی این بانک تقاضای خرید یا فروش سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای متقاضیان خرید سهام و یا فروشندگان سهام از طریق شعب این بانک است. مشتریان با مراجعه به شعب از مشاوره رایگان نمایندگان کارگزار بانک صادرات مستقر در شعب بهره‌مند و با کمک فکری آنها سهام مورد نظر خود را انتخاب و پس از واریز مبلغ اسمی سهم مورد نظر به بانک، منتظر اعلام بانک جهت دریافت سهام خریداری شده می‌باشند. همچنین به منظور فروش سهام، شعب این بانک پس از اخذ اصل سهام و سایر مدارک ذکر شده در بخشنامه از فروشنده، اقدام به ارسال مدارک و اصل سهام به واحد کارگزاری بورس نموده تا پس از فروش، وجه سهام فروخته شده به فروشنده تحویل گردد.
تغییر نگرش بانک صادرات ایران‌
در جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه‌
بانک صادرات ایران در دوره جدید قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز با طرح اعطای جوایز معنوی آغازگر راهی بوده است که به نظر می‌رسد ظرف یکی دو سال آینده به تمام نظام بانکی کشور تسری می‌یابد. آزادی زندانیان بدهکار، کمک به ساخت مدارس، پرداخت هزینه درمان بیماران کم‌ درآمد و …شعارهای اصلی قرعه‌کشی اخیر بانک صادرات بود که توانست گروهی از هموطنان را به گشایش حساب در این بانک ترغیب نماید. بانک صادرات ایران با توجه به تاکید علما و مدیران نظام بانکی به ویژه ریاست محترم کل بانک مرکزی بر ترویج فلسفه وجودی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، پیش قراول حرکتی شد که ریسکش برای هیچ بانکی متصور نبود و آن هم ترویج بانکداری بدون ربا و تغییر جوایز این حساب‌ها بود.
آزادی زندانیان نیازمند مالی، کمک به ساخت مدارس، تقبل هزینه سربازان متاهل و … حرکتی در خور توجه برای گام برداشتن به سوی ترویج فرهنگ نوع‌دوستی است که هدف اصلی سپرده‌های قرض‌الحسنه می‌باشد. بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک در نظام بانکی کشور با قرار دادن جوایز معنوی در کنار جوایز مادی هم جاذبه پاداش‌های دنیوی را حفظ کرد و هم دارندگان حساب‌های قرض‌الحسنه را از اجر معنوی و پاداش اخروی بهره‌مند نمود.
در این رابطه مسوولین نظام بانکی و دیگر شخصیت‌ها از این اقدام ارزشمند بانک صادرات ایران تقدیر نموده و اظهار امیدواری کردند که این نوع جوایز در بانک های دیگر گسترش یابد. در این رابطه رییس کل بانک مرکزی از بانک صادرات ایران در خصوص انتخاب و گنجاندن جوایز بزرگ و منحصر به فرد معنوی در قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز قدردانی کردند. مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان مطلب فوق افزود: اخیرا دکتر شیبانی در مجمع عمومی بانک‌ها که علاوه بر مدیران عامل بانک‌ها، آقای خاتمی نیز حضور داشتند، اقدامات نوآورانه بانک صادرات را مجددا یادآور شد و بر ضرورت تداوم اینگونه اقدام در نظام بانکی تاکید کرد.
بانک صادرات ایران با گنجاندن جوایز معنوی در کنار جوایز مادی در بیست‌ویکمین مرحله از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز با استقبال عمومی روبه‌رو شد و مردم عزیز کشورمان با استقبال از این جوایز بیش از ۹۵درصد منابع این حساب‌ها نزد بانک صادرات را افزایش دادند.
سرمایه بانک صادرات ایران از ۵ هزار میلیارد به ۱۷هزار میلیارد افزایش یافت‌
آقای سید بهاءالدین حسینی هاشمی در ادامه افزودند: سرمایه بانک صادرات ایران از ۵هزار میلیارد ریال به ۱۷هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. این دستاورد برای بانک بسیار ارزشمند است. ایشان اضافه نمودند اعتبار بانک صادرات در عرصه بانکداری بین‌‌المللی با سرمایه ۲میلیارد دلاری (در اختیار) افزایش چشمگیری خواهد یافت که به این ترتیب باید پیشرفت روز افزون آن را در آینده انتظار داشت. ایشان بیان داشتند: خدمات بانک صادرات با استفاده از فناوری‌های جدید رو به توسعه است و خدمات نوین بانکی از طریق بستر پرتوان اینترنت از طرف بانک صادرات با هدف جلب بیش از پیش رضایت مشتریان، خلوت‌سازی شعب و کاهش فشار کاری کارکنان به زودی ارائه خواهد شد. به‌کارگیری گسترده دستگاه‌های خودپرداز که علاوه بر توانایی‌های فعلی، قابلیت دریافت وجه از مشتریان را نیز داشته باشد از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بانک می‌باشد که مراحل مقدماتی آن به اتمام رسیده و طی چند ماهه آتی شاهد ارائه این سرویس نیز در سطح شبکه خواهیم بود.
عملکرد مثبت بانک صادرات ایران در سال ۱۳۸۳
مدیرعامل بانک صادرات ایران عملکرد، بانک صادرات در سال ۱۳۸۳ را مثبت ارزیابی کردند و با اشاره به برنامه‌های بانک صادرات در سال جاری، وضعیت این بانک را از نظر تجهیز منابع و تخصیص مصارف و کنترل مطالبات به مراتب برتر از سال ما قبل آن دانسته و افزود: به این ترتیب می‌توان از هم‌اکنون کارنامه سال جاری بانک صادرات را موفقیت‌آمیز و درخشان توصیف کرد.
سودآوری شعب خارج از کشور
شعب خارج از کشور بانک صادرات ایران به آخرین سیستم‌های نرم‌‌افزاری و سخت‌‌افزاری جهت تسهیل در امور اجرایی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان تجهیز شده‌اند و سیستم‌های پیشرفته واحدهای مستقر در کشورهای اروپایی به‌ویژه شبکه بانک صادرات ایران در امارات متحده عربی کاملا به روز است. سود تخصیص یافته کل واحدهای خارج از کشور در ۵ماهه اول سال جاری میلادی بالغ بر ۷۲میلیون و ۲۷۷هزار دلار آمریکا معادل ۲۹۶/۶۵۱میلیون ریال می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود رشد ۱۵درصدی سال‌جاری نسبت به سال قبل را شاهد باشیم. در سال گذشته میلادی بانک صادرات در امارات متحده عربی در میان ۲۵ بانک بین‌‌‌المللی به مقام سوم و بالاتر از City bank آمریکا قرار گرفت این در حالی است که در کشور امارات متحده عربی رقابت شدید بانک‌های معتبر اروپایی و آمریکایی کاملا مشهود است.
در حال حاضر بانک صادرات ایران در کشورهای فرانسه، آلمان، یونان، امارات متحده عربی، عمان، لبنان، ترکمنستان و ازبکستان دارای شعبه بوده و در افغانستان بانکی به نام آرین بانک با مشارکت بانک ملی و در بحرین با نام فیوچر بانک با همکاری چند بانک دیگر تاسیس نموده است. شایان ذکر است بانک صادرات ایران در انگلیس نیز بانکی به نام PLC لندن تاسیس نموده است.
خوش‌حسابی بانک صادرات ایران در خاورمیانه‌
مجله معتبر یورومانی بانک صادرات ایران را به عنوان برترین بانک خوش‌حساب خاورمیانه در سال ۲۰۰۵ معرفی کرد. مجله یورومانی که سابقه ۳۰ساله در انتشار تجزیه و تحلیل بازار سرمایه بین‌‌المللی دارد، در ماه جولای سال‌جاری میلادی پس از بررسی عملکرد یک ساله بانک‌ها و شرکت‌های بورس و بر اساس استانداردهای بین‌المللی بانک برتر را معرفی کرد.
گفتنی است این نشریه معتبر از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون هرساله با معیار سنجش عملکرد بانکداری سرمایه‌گذاری، با اهدای جوایز ویژه از بانک‌های برتر تقدیر به‌عمل آورده که این سنجش مورد توجه بازار سرمایه بین‌المللی قرار گرفته است. بانک صادرات ایران در مراسم اهدای جایزه که جایگاه ثابتی در تقویم بازارهای سرمایه‌ بین‌المللی برای جذب بیش از ۵۰۰چهره مالی پیشرو جهانی شده است، جایزه ویژه این نشریه همراه با لوح یادبود را دریافت کرد.
سهم کارگزاری بانک صادرات از بازار، ۱۲تریلیون اعلام شد
طی سال ۸۳ کل معاملات انجام شده در بورس اوراق بهادار قریب به ۲۰۸هزار میلیارد ریال بوده است که سهم کارگزاری بانک صادرات ایران از این معاملات به ۱۲هزار میلیارد ریال بالغ گردیده است. این رقم حدود ۶درصد از حجم ریالی معاملات بورس طی سال گذشته است که توسط این کارگزاری انجام پذیرفته و این شرکت توفیق یافته که از بین ۶۹کارگزار فعال بورس رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. در راستای توسعه بازار سرمایه و گسترش فرهنگ سهامداری در سطح کشور، شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران نسبت به فعال نمودن تالارهای منطقه‌‌ای اقدام نموده است.
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    چانه زنی برای دستمزد

    چانه زنی برای دستمزد ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز مذاکره درباره حقوق بخشی مهم و معمولی از فرایند استخدام است. منتها چرا به این بخش از صحبت‌ها که می‌رسیم، کمی دستپاچه می‌شویم و نمی‌توانیم درباره دستمزد و پولی که حقمان است به‌خوبی مذاکره کنیم؟

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم/ آموزش رفتارهای مالی مناسب به نوجوانان اهمیت زیادی دارد. آموزش مهارت‌هایی از این دست باعث می‌شود مدیریت مالی در بزرگسالی به نحو بهتری انجام […]

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همیشه هر چه بیشتر باشد، بهتر است. موافق نیستید؟ تنوع غذایی بیشتر در یک رستوران، طعم‌های بیشتر یک برند مربا، کانال‌های تلویزیونی بیشتر و … ما همیشه به دنبال بیشتر، بیشتر و بیشتر هستیم. […]

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی ۳٫۴۴/۵ (۶۸٫۸۹%) ۹ امتیازs سرمایه گذاری در بورس بین المللی پیشینه تبادلات ارزی مشابه پیشینه اختراع پول است و همواره افراد به سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشته اند. حجم معاملات در بازار به دلیل تعداد بالای افراد […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi