جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چالش خطرناک نهنگ آبی

663

بازدید

چالش خطرناک نهنگ آبی ۲٫۷۵/۵ (۵۵٫۰۰%) ۸ امتیازs

چالش خطرناک نهنگ آبی/

چالش خطرناک نهنگ آبی

چالش خطرناک نهنگ آبی/

خودکشی نهنگ ها و دولفین ها پدیده ای است عجیب که هنوز دانشمندان پاسخ علمی آن را نیافته اند،پدیده ای که عمدتاً بصورت دسته جمعی و در سواحل دورافتاده اتفاق می افتد و اولین مورد ثبت شده از خودکشی و به ساحل آمدن یک نهنگ به سال ۱۵۹۸ میلادی باز می گردد، در آن سال یک وال عظیم الجثه خود را به سواحل کشور هلند افکند و باعث شگفتی زیست شناسان شد و مطالعه دانشمندان اروپایی نسبت به این موضوع را به دنبال داشت.
از آن زمان به بعد و با گسترش اکتشافات جغرافیایی و نیز رشد مرزهای مستعمره نشین های اروپایی، خصوصاً در آمریکا و آفریقا و قسمتی از استرالیا، بتدریج گزارشهای بیشتری درباره به خشکی نشستن دلفینها و نهنگها در سواحل مختلف به دست دانشمندان رسید.
اما برای نخستین بار در سال ۱۹۲۸ بود که جانورشناسان متوجه شدند گروه زیادی از نهنگهای کوچک در سواحل آفریقای جنوبی خود را این بار بطور دسته جمعی به ساحل افکنده اند.

چالش خطرناک نهنگ آبی
بصورت خلاصه سه نظریه در خصوص خودکشی نهنگ ها وجود دارد که اولین مورد آن راهنمایی اشتباه سرگروه و لیدر آنها و به گل نشستن دسته جمعی به پیروی از این اشتباه سهوی رهبر گروه نهنگ هاست، دومین مورد مرتبط با پیری و فرتوتی نهنگ ها و دولفین ها و عدم توانایی لازم در صید ماهی و شکار و نهایتاً مجبور شدن به انتحار این پستانداران آبی گزارش شده است و سومین مورد تاکید بر نوعی بیماری ویروسی در این جانواران دارد که آنها را به ورطه نابودی تعمدی می کشاند، اما آنچه مشخص است که هر سه نظریه بنا به دلایلی تا کنون رد شده اند و دانش مستدل نتوانسته است به اثبات آنها ورود پیدا کند.
ایده بازی یا چالش نهنگ آبی نیز از این پدیده غریب طبیعی زیست محیطی الهام گرفته است،بازی نهنگ آبی (Синий кит, Siniy kit) با ترجمه «چالش نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی محسوب می شود که مخاطبین آن غالباً نوجوانان هستند، این بازی خطرناک اگرچه ماهیت روسی دارد اما اشاعه آن در چندین کشور دیگر نیز گزارش شده است .
بازی شامل یک سری از وظایف واگذار شده به کاربر، در طول مدت ۵٠ روز توسط ادمین های بازی است که در پایان با دعوت به چالش نهایی بازیگر که ارتکاب به خودکشی است سرانجامی غم انگیز می یابد.
تاریخچه چالش نهنگ آبی به سال ۲۰۱۳ در روسیه بر می گردد که با عبارت رمزی “F57” یکی از نام‌های منتسب به “گروه مرگ” شبکه اجتماعی وی کی (wi-ki) شروع به کار کرد.
در باره نخستین عواقب ناگوار و خودکشی ناشی از این بازی گفته می‌شود که اولین گزارش در این خصوص در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده‌است، لازم به ذکر است که از نوامبر ٢٠١۵ تا آخر سال ٢٠١۶ بیش از ١٣٠ مورد خودکشی نوجوانان که گفته می شود در ارتباط با چالش نهنگ آبی می باشد،گزارش شده است.
فیلیپ بودکین دانشجوی سابق روانشناسی دانشگاه مسکو کسی است که ادعا می کند این بازی را پایه ریزی کرده است، بودکین کسی است که خود به دلایل نشانه های اختلال روانی از دانشگاه مسکو اخراج شد.

چالش خطرناک نهنگ آبی
بودکین در خصوص انگیزه اش از طراحی این بازی، اعلام کرد که هدف او از پایه ریزی بازی “چالش نهنگ آبی” این بود که با فشار به کسانی که بنظر می رسد برای جامعه هیچ ارزشی ندارند به پاکسازی اجتماع از این افراد مبادرت کند و کسانی را که از نظر او لیاقت حضور در جامعه را ندارند وادار به خودکشی کند.
ماهیت چالش نهنگ آبی این است که لینک آن را در هیچ کجای اینترنت نمی توانید پیدا کنید،گردانندگان این بازی مخاطبین خود را شناسایی می کنند و لینک بازی برای آنها ارسال می شود، ابتدا از قربانی تعهد انجام کلیه مراحل بازی گرفته می شود و از او خواسته می شود که لوکیشن گوشی اش را روشن کند و بدین شیوه نوجوان بخت برگشته وارد این بازی کثیف می شود.
در این چالش اینترنتی روانپریشانه که توسط بودکین به ۵٠ مرحله تقسیم شده است و یک یک شبه بازی خطرناک قلمداد می شود، از مخاطبان دنیای مجازی که اکثراً از اقشار نوجوان هستند، درخواست می گردد روزانه تکالیف دیکته شده از طرف ادمین ها را انجام دهند، تکلیف هر روز در قالب یک درخواست مدیر از مخاطب به قربانی ابلاغ می شود و در پایان روز مخاطبین نوجوان باید عکس های خود را که در هنگام مراحل موظفی تهیه کرده اند برای ادمین بفرستند تا بتوانند مجوز ورود به مرحله بعد را بگیرند. نخستین مرحله این چالش نقاشی کردن یک نهنگ آبی برروی دست است که به وسیله چاقو و یا موکت بر و یا یک تیزی انجام می شود و قربانی را برای مراحل خشن تر بعدی آماده می کند.
پس از این مرحله ،درخواست های نامتعارف و خشونت گرایانه ادمین که غالباً ماهیت خود آزاری را به مخاطب القاء می کنند، آغاز می شوند، بعنوان مثال از کاربر(قربانی) خواسته می‌شود، تا لب های خود را زخمی نماید، روی بدن و مشخصاً دست های خود با چاقو و تیزی کلماتی را حک کند و یا بر بلندای لبه های ترسناک یک ساختمان بلند مرتبه در شرایط بسیار خطرناک و بدون امکانات ایمنی با پاهای آویزان و حالتی دلهره آور از خود عکس سلفی بیاندازد.
بیدار شدن در ساعت ۴.٢٠ صبح و رفتن به ارتفاع ،بریدن دست در سه خط به موازات سیاهرگ ،

چالش خطرناک نهنگ آبی
حک واژه [yes] و F40 با تیغ بر روی پا و دست به نشانه جرأت آزمایی،تماشایی فیلم های وحشتناک در نیمه شب و موسیقی هایی که ادمین برای قربانی مهیّا می کند، زخم زدن به خود فرو کردن اجسام نوک تیز در بدن، مکالمه و دیدار با نهگ های(قربانی) دیگر، کشف رمزهای تعیین شده از طرف بازیگردان، تلقین تاریخ مرگ بازیگر از طرف ادمین و ضرورت پذیرش آن از طرف قربانی از مراحل دیگر این بازی هستند و نهایتاً قربانی در پنجاهمین مرحله این بازی باید با پرش از یک مکان بسیار مرتفع به زندگی اش پایان بدهد و داوطلب نگون بخت که وظایف گذشته اش را به نحو احسن به پایان رسانیده است و این مراحل تاثیرات شدید روحی بر وی گذاشته اند و اکنون برای انجام هر چه راحت تر خودکشی آماده است، ناچار به پذیرش فرمان پنجاه هم می شود و این بازی احمقانه اینگونه به پایان می رسد.
برقراری ارتباطات عاطفی و منطقی والدین با نوجوانان همراه با القای احساس امنیت روانی و ایجاد فضای گفتگوی دو طرفه در کنار نظارت و کنترل نامحسوس و استفاده از نظریات مشاورین و روانشناسان در نحوه برخورد با تغییر رفتار این قشر بشدت آسیب پذیر از ضروریات امروز جامعه ما جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی حقیقی و مجازی هستند که یک نمونه آن در شمایل چالش نهنگ آبی ظهور کرده است و مطمئناً نمونه های دیگر آن نیز فراوان است.

چالش خطرناک نهنگ آبی
ایجاد ساختار روابط ارزش گذاری شده معنوی به این قشر در کنار تامین معقولانه نیازهای مادی آنها اگرچه بدون کمک مشاورین و متخصصین امر شاید دشوار بنظر بیاید اما بدون شک اگر کنترل و هدایت شود، در تحکیم فرایند شخصیت سازی و جامعه پذیری این مخاطبین، موثرترین راهکار تلقی می شود، تا جای که خواسته های پشت پرده بازیگردانان بازی هایی مانند نهنگ آبی و شیر بیشه و عقاب آسمان در اندیشه پخته و شخصیت منسجم نوجوان آموزش دیده، فقط یک بازی بی ارزش به قیمت یک “نه گفتن” ساده تمام شود و نه زندگی آنها….
منبع : پایگاه خبری هاژه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۰/۵ (۹۶٫۰۶%) ۷۱ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi