جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

وایبر زیر ذره بین

618

بازدید

وایبر زیر ذره بین ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs

وایبر زیر ذره بین

 در مورد وایبر موارد زیر قابل طرح است و اینها قابلیتهای این نرم افزار بوده .

۱- نرم افزاری جذاب برای مطالب کوتاه: نرم افزاری است جالب و جذاب ولی در عین حال بسیار چیپ و سبک. در وایبر نمی توان حرفهای جدی زد. اگر هم زده شود خوانده نمی شود. دلیل این امر در این است که فردی که به وایبر می آید حوصله خواندن متون طولانی را ندارد.فرد بعد از خستگی روزانه به دنبال این است که یک پیام کوتاه جوک و یا یک فیلم کوتاه یا یک عکس را ببیند و به پیامهای غیر از این توجهی نخواهد داشت. از آنجا که پیامهای جدی معمولا نمی توانند کوتاه باشند در این نرم افزار جایی ندارند. بنابراین اگر کاربرد دیگری از این نرم افزا مد نظر شماست از آن بگذرید.

۲- نرم افزاری بسیار اقتصادی و راحت : این نرم افزار به راحتی اجازه می دهد تا ارتباطات نسل سوم صوت و تصویر به راحتی و با کمترین هزینه منتقل شده و به همراه هم نوعان خود انقلابی در ارتباطات می باشند. این قابلیت مخابرات ایران را نگران از دست رفتن درآمدهای خود کرده است. این نرم افزار در این قابلیت بسیار به نفع مصرف کنندگان است.

۳-  چک سفیدی که وایبر می دهید /نقض قوانین حریم خصوصی اروپا : وایبر در هنگام نصب طی یک قراردادی از شما می خواهد زیر یک برگه سفید را امضاء کنید . نصب کنندگان ایرانی هم عادت کرده اند زیر هر چیزی مورد قبول است را تیک بزنند. طی این تایید وایبر تقریبا هر کاری دلش بخواهد با نرم افزارها و اطلاعات شما می کند.

این نرم افزا به شدت حریم خصوصی  مورد تایید اتحادیه اروپا را نقض می کند   ( برای اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید http://www.zeit.de/2012/09/Telefonsoftware-Viber/komplettansicht   ).

نرم‌افزار وایبر همه اطلاعات موجود در دفتر تلفن را استخراج می‌کند. و بر روی سرورهای وایبر قرار می‌دهد برای نمونه وایبر هنگام نصب درخواست می‌کند که به نرم‌افزار توانایی‌های گسترده شامل تغییر پرونده‌های روی دستگاه داده شود. آنچه موجب افزایش بدگمانی به این نرم‌افزار شده‌است، این است که سازنده نرم‌افزار چندین سال در ارتش اسرائیل خدمت کرده‌ است به علاوه مالک شرکت از افشاکردن منابع مالی شرکت و روش درآمدزایی آن امتناع کرده بود .

۴ –   قابلیت خطرناک برای انسانهای مهم یا در آینده مهم :   وایبر از نظر اطلاعاتی می تواند و این قابلیت را دارد که برای دو دسته از افراد خطرناک باشد

الف ) افرادی که الان در کشورشان کاره ای هستند و اطلاعات حساسی دارند یا لااقل شخصیت و یا مدیریت خاص سیاسی یا اقتصادی دارند.استفاده محتمل از ایشان تا حدی قابل درک است و مشخص است و نیازی به توضیح نیست.این افراد می توانند تاجران موفق هم باشند.

ب) افرادی که در آینده می خواهند مهم باشند. برای این افراد شاید در حال حاضر که جوان یا کودکی هستند عیبی نباشد .ولی این اطلاعات در وایبر ثبت می شود. وایبر این قابلیت را دارد که بعدها که فرد کسی شد و سری در سرها درآورد از آن سوء استفاده کرده و فرد را تحت فشار بگذارند. سایت معادله معتقد است این اطلاعات می تواند درآینده سیاستمداران و مدیران کشور و تاجران موفق را وام دار و دهان بسته کشورهای دیگر کند.پس حواستان جمع باشد که چه در وایبر می نویسید یا می بینید. چون ثبت می شود.

۴- احتمال فروش اطلاعات شما حتی به دولت ایران : وایبر یک شرکت خصوصی است و بنابراین به دنبال پول است . اطلاعات تجمیع شده شما می تواند به هر درخواست کننده ای فروخته شود. از جمله دولت ایران ، دولت اسرائیل ، دولت آمریکا یا هر کس دیگری. به شرط اینکه مهم باشید و یا در آینده مه شوید و اطلاعات شما به درد بخور باشد.

۵- نرم افزاری برای تحلیل رفتار اجتماعی و مصرفی :  استفاده دیگری که وایبر از خدمت قابل تقدیر و جذابی که به شما می دهد این است که این نرم افزار می تواند تحلیل مناسبی از رفتارهای اجتماعی مردم یک شهر ، مذهب ، کشور داشته باشد. بنا بر عقیده سایت معادله ،رفتار اجتماعی می تواند واکنش به یک استیضاح ، نظرات در مورد یک سیاستمدار، نظرات راجع به یک برند تولید و نحوه سیر تطوری فرهنگ گروهی از افراد باشد. احتمالا این اطلاعات توسط وایبر  به نیازمندان از جمله تاجران ، تولید کنندگان جهانی و سیاستمداران فروخته خواهند شد.

۶ – مشکل ساختن برای حکومتها و تاجران اقتصادی و شرکتهای بزرگ : وایبر می تواند پیامی را که می خواهد به راحتی در جهان منتشر کند. از این راه می توان برای یک حکومت ، یک شرکت تولیدی دردسر ساخته و از این راه می توان با گرفتن پول از رقبا چنین خدماتی را برای شرکتها و کشورها صورت داد. در زمانهای مناسب مانند جنگ و انتخابات می توان دل گروهی از مردم را خالی کرد و به گروهی دیگر اعتماد به نفس داد. در یک رویداد ورزشی می توان جهت دهی مناسب کرده و یا  موجب ورشکستگی یک شرکت تولید و تجاری شد. با این نرم افزار می توان برند سازی نمود.

۶- مالکیت وایبر قبرسی، فعال در بلاروس  ولی به عده ای اسرائیلی بر می گردد. با اینکه وایبر مدیا شرکتی در لاس‌وگاس می‌باشد که در قبرس به ثبت رسیده‌است  ( به اینجا نگاه کنید  http://viber.com/dmca  ) اما باید دانست که مراکز توسعه آن در بلاروس و اسرائیل قرار دارند. این شرکت را تلمن مارکو و ایگور مگزینیک، که دوستان یکدیگر در هنگام کار در نیروهای دفاعی اسرائیل بوده‌اند تاسیس کردند ( به این آدرس بروید  http://www.businessweek.com/articles/2012-08-23/the-skype-killers-of-belarus  )  این شرکت در اسرائیل اداره می‌شود، و البته بسیاری از تولید و توسعه آن به‌خاطر کمتربودن هزینهٔ نیروی کار در بلاروس، در این کشور انجام شده‌است .

منبع : معادله

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi