جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

کدام خصلت ها را از پدر یا مادر به ارث می بریم ؟

1,069

بازدید

کدام خصلت ها را از پدر یا مادر به ارث می بریم ؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز
کدام خصلت ها را از پدر یا مادر به ارث می بریم ؟

کدام خصلت ها را از پدر یا مادر به ارث می بریم ؟

جنسیت بچه: پدر

جنسیت بچه توسط پدر تعیین می شوداین حقیقت یکی از شناخته ترین خصیصه ها است که جنس بچه از پدر به ارث می رسد. تا کنون در مورد کروموزوم ها و جنسیت شنیده ایم. در اینجا طریقه تعیین جنسیت دختر یا پسر بحث می شود.

وقتی یک زوج تصمیم می گیرند بچه دار شوند، مادر یک کروموزوم X به جنین می دهد، در حالی که پدر ممکن است کروموزوم X یا کروموزوم Y را به جنین بدهد. اگر پدر نیز کروموزوم X به جنین بدهد، بچه دختر خواهد شد و اگر کروموزوم Y به جنین بدهد نوزاد پسر خواهد شد.

از آنجایی که سهم مادر در تعیین جنسیت بچه همیشه ثابت است و یک کروموزوم X است؛ پس این پدر است که جنسیت بچه را به او ارث می دهد.

موی سر و بدن: مادر

موی سر و طاسی از مادر به ارث می رسدپروفسور مارکوس نوتن یک متخصص ژنومیک از دانشگاه بون آلمان است. وی و همکارانش ژنی را کشف کردند که مسئول الگوی طاسی سر مرد است. این ژن بر روی کروموزوم X قرار دارد که توسط مادر به پسر ارث داده می شود.

بنابراین اگر پسری بخواهد بداند که در آینده چه به سر موهای سرشان می آید، آیا در آینده طاس می شود؛ کافی است به مردان خانواده مادری خود نگاهی بیاندازد. با نگاه به موی سر دایی یا پدر بزرگ مادری می توان فهمید که در آینده طاس خواهد شد یا خیر.

طبق این ادعا، طاسی سر مرد از مادرش به ارث برده می شود.

دیمپل : پدر

چاله لپ از پدر به بچه به ارث می رسددو نوع چاله لپ یا دیمپل وجود دارد. یکی بر روی گونه است که وقتی شخص با چهره اش ادا در می آورد دیده می شود و یکی بر روی لپ است که همه وقت دیده می شود. گرچه داشتن هر دو هم رایج است، اما دیمپل یا فرورفتگی لپ بیشتر به چشم می آید، هرچند افرادی وجود دارد که فقط یک دیمپل بر روی لپ راست یا چپ خود دارند.

گرچه دیمپل را همه دوست دارند، خواهان آن هستند و زیبا به نظر می رسد، اما از دید صاحبنظران یک نقص و دفورمیته صورت محسوب می شود.

چه نقص محسوب شود یا نه، این نشانه کوچک صورت قابل تمجید و زیبا است. این نشانگر نیز ژنتیک است. اگر پدر دیمپل داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد به بچه وی نیز به ارث می رسد. بنابراین اگر از دیمپل خود ناراضی هستید، پدر خود را سرزنش کنید.

دندان : پدر

کیفیت دندان از پدر به بچه به ارث می رسددندان یکی از ویژگی های انسان است که عده زیادی نسبت به آن حساس هستند. همه کس به دنبال دندان های سفید و سالم و لبخند میلیون دلاری است. گرچه عده ای از این نعمت لذت می برند، عده ای دارای دندان های کدر و ضعیف هستند. عده ای با دندان های عالی متولد می شوند، اما عده ای میلیون ها تومان خرج دندان های خود می کنند تا لبخند مناسبی داشته باشند.

چیزی که خیلی نمی دانند این است که لبخند افراد در واقع ارثی است. بله صحیح است، بایستی در مورد دندان های خوب و با کیفیت و لبخند زیبا ممنون پدر و مادر خود باشیم

به هر حال هر دو والد در ارث دادن بافت دندان نقش دارند، اما این پدر است که بیشترین نقش را دارد. بیشتر ویژگی ها و کیفیت های دندان از پدر به ارث می رسد. این ژن های پدر است که در کیفیت دندان های بچه نقش غالب دارد و حرف آخر را می زند.

لب غنچه ای : پدر

لب از پدر به بچه به ارث می رسدامروزه زنان زیادی به دنبال کلفت کردن لب و بدست آوردن لب غنچه ای هستند. حتی مردانی هستند که جراحی کرده و یا تزریق انجام می دهند تا لب هایشان بزرگ تر شود. اما بعضی از مردم با این نعمت به دنیا می آیند و به هیچکدام از این اقدامات برای بزرگ کردن و غنچه کردن لب های خود نیاز ندارند.

چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که سایز لب و غنچه ای بودن لب از پدر به ارث می رسد.

مطابق تحقیقات، ساختمان لب ارثی بوده و از نسل به نسل منتقل می شود. این شامل هم سایز لب و هم ساختار آن است. کسانی که لب کامل و به قولی غنچه ای دارند، یک خصیصه غالب دارند که از پدر به ارث می رسد.

قد بلند یا کوتاه : پدر

قد بچه از پدر به ارث می رسداگر قد شما کوتاه است یا اگر از قد خیلی بلند خود اعتراض دارید، پدر خود را سرزنش کنید. قد از پدر به ارث برده می شود.

طبق تحقیقات، پدر و مادر هر دو روی قد بچه تاثیر دارند، اما تاثیر پدر از مادر خیلی بیشتر است.

اگر پدر بلند قد باشد، احتمال زیادی وجود دارد که بچه هم بلند قد باشد، اما اگر مادر کوتاه قد باشد، بچه به اندازه پدرش بلند قد نمی شود، بلکه قد متوسطی خواهد داشت. اما به اندازه مادرش کوتاه قد نخواهد بود.

اگر پدر قد کوتاه باشد، بچه نیز کوتاه قد خواهد شد. قد یک خصیصه ژنتیکی است که بیشتر از پدر به ارث برده می شود.

فرمول برای تعیین قد فرزند آیندۀ خود وجود دارد
اگر پسردار شدید، قد مادر رابا قد پدر جمع بزنید و سپس ۵ اینچ «۱۲/۷ سانتیمتر» بـه آن اضافه کنید. مجموع این اعداد را تقسیم بر ۲ کنید. شماره بـه دست آمده، قد پسرتان خواهد بود.

ماجراجویی و ریسک کردن : پدر

قدرت ماجراجویی و ریسک کردن از پدر به ارث می رسدآیا دیده اید عده از مردم به دنبال ماجراجویی هستند، خطر می کنند و خود را در موقعیت هایی قرار می دهند که یک انسان عاقل هرگز جرات انجام آن را ندارد؟

بله این یک خصیصه ارثی است. قدرت ماجراجویی و ریسک کردن از پدر به فرزند می رسد. دانشمندان کشف کرده اند که ژنی در بدن وجود دارد که اگر به شخص برسد، وی را وادار می کند که ماجراجویی کند و در کارهای خطرناک شرکت کند.

بنابراین اگر همسرتان اهل خطر است و با پسرتان زیاد به ماجراجویی و ریسک کردن می پردازد، بهتر است بجای مخالفت به جمع آنها بپیوندید و از این لحظات لذت ببرید؛ زیرا این یک خصیصه وراثتی است و از پدر به فرزند منتقل می شود.

اثر انگشت : پدر

اثر انگشت از پدر به ارث می رسداثر انگشت یکی از منحصر به فردترین مشخصات فیزیکی یک شخص است. از خیلی وقت پیش از اثرانگشت شخص برای تایید هویت وی استفاده می شود. هیچ اثرانگشتی مشابه دیگری نیست، حتی اثرانگشت دوقلو ها متفاوت است.

وقتی بچه به دنیا می آید، با مجموعه اثر انگشت مختص به خود متولد می شوند. این اثرانگشت ژنتیکی بوده و پدر در آن نقش دارد. گرچه اثرانگشت بچه با پدر یکسان نیست، اما بعضی از حلقه ها و حاشیه های خطوط اثر انگشت پدر و فرزند مشابه است.ما اثر انگشت را از پدر به ارث می بریم.

شروع قاعدگی : مادر

شروع قاعدگی مادر و دختر یکسان استدخترانی وجود دارد که چشم انتظار پریود خود هستند تا نهایتا وارد دوران زنانگی خود شوند. سن مرسوم برای شروع سیکل یک دختر بین سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی است. هرچند مواردی وجود دارد که دختر در سن پایین و حتی هشت سالگی قاعده شده و پریودش شروع شده است.

آیا می دانید مادر می تواند تاریخ دقیق شروع قاعدگی دخترش را به او بگوید؟ تحقیقات موسسه سرطان دانشگاه لندن نشان داده است که در ۵۷% دختران، شروع قاعدگی دقیقا در طی سه ماه قبل یا بعد از زمانی است که قاعدگی مادرشان شروع شده است.

هوش : مادر

کروموزوم های X حامل ژن هایی هستند کـه بـه هوش مرتبط هستند. بهمین دلیل اسـت کـه پسرها هوش شان را از مادرشان بـه ارث می‌برند.

دخترها هوش شان را هم از پدر و هم از مادر بـه ارث می‌برند. با این حال، تنها تا ۴۰ درصد از هوش مادر بـه فرزندان بـه ارث می‌رسد و مابقی آنرا فرزندان در طول زندگی شان کسب میکنند. بنابر این هیچ چیز بـه اندازه ی سختکوشی تأثیر ندارد. بطور متوسط، ضریب هوشی پسرها اختلافی حدود ۱۵ نمره ای با ضریب هوشی مادران شان دارد.

استعداد چاقی : مادر

استعداد چاقی یا تناسب اندام بـه صورت ژنتیکی بـه فرزندان بـه ارث می‌رسد. در ۲۵ درصد از موارد، وزن و سایز بعضی افراد بـه ژن های آنها بستگی دارد. در اغلب موارد، افراد سعی در کم کردن اضافه وزنی دارند کـه آنرا از والدین خود بـه ارث برده اند. در چنین مواردی، کم کردن این وزن اضافه بـه شدت دشوار اسـت. اما حتی در چنین شرایطی هم داشتن یک رژیم غذایی معقول و تحرک بدنی مؤثر خواهد بود.

استعداد چاقی یا تناسب اندام می‌تواند بـه یک از اندازه از پدر و مادر بـه ارث برسد، اما استعداد چاقی بیشتر از استعداد تناسب اندام بـه فرزندان بـه ارث می‌رسد. وزن فرزند تنها بـه مادر او بستگی دارد و ارتباطی بـه وزن پدر ندارد. فرزندان در صورتی لاغر خواهند بود کـه مادر آنها لاغر باشد. اگر مادر چاق باشد، ممکن اسـت کـه فرزند او هنگام تولد اضافه وزن داشته باشد.

خلق و خو : مادر

خلق خوی بچه از مادر به ارث می رسداین خبر ممکن است شوک آور باشد. آیا می دانید خلق و خو، عصبانیت یا خونسردی، برخورد منطقی با مشکلات چیزی نیست که تنها اکتسابی باشد و در حین رشد بچه یادبگیرد، بلکه بخشی از آن ارثی بوده و از مادر به بچه منتقل می شود.

تحقیقات نشان داده است که بر خلاف تصور گذشته که خلق و خو به صورت اکتسابی ایجاد می شود، ژنتیک در تعیین رفتارهای شخص در موقعیت های مختلف نقش دارد.

هرچند نباید مادر را بابت رفتارهای بچه ها سرزنش کرد، ولی خلق و خوی هر کس بخشی ژنتیک بوده و از مادر به ارث می رسد. به هر حال خلق و خوی هرکس حاصل وراثت از مادر، طبیعت، چیدمان DNA، محیط و تجارب شخصی او است.

هموفیلی : مادر

هموفیلی از مادر به بچه ارث می رسدهموفیلی گروهی از اختلالات ارثی است که موجب غیرطبیعی شدن سلول های خونی شخص می شود. شخص مبتلا به هموفیلی دچار مشکلات انعقاد خون است. هموفیلی دو نوع است: نوع A که هموفیلی کلاسیک نیز نامیده می شود و شایعتر است و در ۸۰% مبتلایان به هموفیلی دیده می شود. نوع B که بیماری کریسمس نامیده می شود و کمتر شایع است و ۲۰% مبتلایان به هموفیلی دچار هموفیلی کریسمس هستند.

هموفیلی به این علت رخ می دهد که پلاسمای خون دچار کمبود پروتئین هایی است که در لخته شدن خون نقش دارند. اگر زن مبتلا به هموفیلی پسر به دنیا بیاورد، پسر وی در خطر بالای ابتلا به این بیماری است.

ژن هموفیلی بر روی کروموزوم X حمل می شود. از آنجایی که مردان فقط یک کروموزوم X دارند و آن را از مادر خود می گیرند، بنابراین در خطر بالاتر ابتلا به هموفیلی هستند. اما از آنجایی که جنس مونث دارای دو کروموزوم X است، احتمال انتقال نیافتن ژن معیوب بیشتر است.

هموفیلی از مادر به ارث می رسد.

قلب تپنده : پدر

مشکلات قلبی از پدر به بچه ارث می رسدقلب بعد از مغز مهمترین ارگان بدن است. وظیفه قلب پمپ کردن خون در سراسر بدن است، کاری که بدون آن حیات غیر ممکن است. اما مشکلاتی ممکن است رخ دهد که در کار قلب مداخله کرده و نگذارند که قلب وظیفه خود را انجام دهد.

تحقیقات نشان داده است بخشی از مسائل منجر به مشکل قلبی توسط وراثت به شخص می رسد و از پدر خود به ارث می برد. محققان گزارش کرده اند که از هر ۵ مرد یکی دارای ژنی است که ریسک بیماری عروق کرونر را به میزان بالای ۵۰% افزایش می دهد. این ژن حاوی اطلاعات ژنتیکی است که از پدر به ارث برده می شود. بنابراین کسانی که به طور قومی در سنین جوانی سکته قلبی می کنند، بایستی پدر خود را سرزنش کنند.

سهولت حامله شدن : پدر

قدرت باروری مرد از پدر به ارث می رسدعلل زیادی موجب ناباروری مرد یا زن می شود. بعضی از این عوامل ژنتیکی هستند، بعضی در اثر بیماری های دیگر رخ می دهد و حتی بعضی از علل ناباروری تصادفی است.

تحقیقات نشان داده است که تولید اسپرم های شناگر در واقع نقش مهمی در ویژگی های ارثی دارد. اگر خانواده ای به علت مشکلات باروری تصمیم بگیرد که از روش های کمکی استفاده کند و به بارداری آزمایشگاهی (IVF) روی بیاورد، ممکن است این مشکل به جنین انتقال پیدا کند، اگر پسر باشد. یعنی اگر علت استفاده از IVF کم بودن شمارش اسپرم مرد باشد، نوزاد پسر حاصل از این لقاح نیز دارای مشکل شمارش اسپرم خواهد بود.

کور رنگی : مادر

کور رنگی از مادر به بچه ارث می رسدکور رنگی که تحت عنوان نارسایی دید رنگی نیز شناخته می شود، زمانی است که توانایی شخص در دیدن رنگ ها کاهش می یابد یا نمی تواند بین رنگ های مختلف تمایز قایل شود.

افراد مبتلا به کوررنگی در انجام کارهایی مثل انتخاب میوه رسیده، انتخاب لباس و دیدن نور چراغ راهنمایی دچار چالش می شوند. حتی عده ای از مبتلایان کور رنگی در انجام کارهای تحصیلی به مشکل می خورند و به کمک بیشتری نیاز دارند.

کور رنگی در مردان شایعتر از زنان است. ممکن است تصور کنید که در مردان شایعتر است زیرا از پدر به پسر ارث می رسد، اما چنین نیست. نتایج تحقیقات نشان داده است که این بیماری از مادر به پسر ارث می رسد. چیدمان ژنتیکی مادر به شکلی است که ژن کوررنگی را به پسران خود اهدا می کند.

متخصصان دریافته اند که این اختلال بینایی نقصی است که در کروموزوم X یافت می شود، کروموزومی که پسر از مادرش به ارث می برد.

رهبری زندگی: مادر

کنترل و رهبری زندگی از مادر به ارث می رسدعده ای از مردم مایلند فرمان زندگی خود را به دست دیگری داده و هر جا که آنها چرخاندند بروند. در عین حال عده ای وجود دارد که مایل به کنترل زندگی خود هستند و به سختی می توانند اجازه دهند دیگران آنها را کنترل کنند.

طبق تحقیقات، همانند خلق و خوی اشخاص، کنترل نیز از مادر به ارث برده می شود، بخصوص اگر شخص در خانه ای با قواعد اکید، ساعت عبور و مرور بزرگ شود و اجازه نداشته باشد که بعد از مدرسه یا در آخر هفته فعالیت های جانبی و لذت بخش داشته باشد.

همه این ها و عوامل دیگری روی کنترل کردن زندگی خود در بزرگسالی یا زیر کنترل بودن تاثیر دارد. بخشی از این کنترل و رهبری زندگی از مادر به ارث می رسد.

میگرن : مادر

میگرن از مادر به بچه به ارث می رسدمیگرن یک سردرد شدید است که ممکن است در یک طرف سر یا هر دو طرف احساس شود. علاوه بر درد شدید، گاهی نوسانات خلقی، حساسیت به نور، تهوع و استفراغ نیز وجود دارد.

میگرن واقعا آزارنده است. بیشتر از سه میلیون مورد تشخیص داده شده میگرن در هر سال وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بیشتر از ۸۰-۷۰ درصد زنانی که به میگرن مبتلا هستند، این میراث خود را به فرزندان خود می دهند. میگرن از مادر به بچه به ارث می رسد.

محققان معتقدند که علت سردرد شدید ناهنجاری در یک ژن است که فقط در زنان دیده می شود. این ژن را می توان به ارث برد. هرچند میگرن ارثی است اما عواملی وجود دارد که می تواند میگرن را ماشه کند مثل قهوه، سیکل قاعدگی، غذاهای خاص یا هورمون ها.

بیماری آلزایمر : مادر

بیماری آلزایمر از مادر به ارث می رسدبیماری آلزایمر شایعترین شکل جنون در افراد سالمند است. علائم بیماری آلزایمر شامل از دست دادن حافظه، مشکلات تفکر و حتی مشکلات رفتاری است.

بعد از سالیان زیاد تحقیقات، دانشمندان توانسته اند ژنی را شناسایی کنند که افراد خاصی را مستعد ابتلا به این نوع جنون می کند. مشخص شده است اگر زنی در دوران سالمندی خود دچار بیماری آلزایمر شود، این ژن را به بچه های خود منتقل می کند. بچه های مادران مبتلا به آلزایمر به احتمال ۵۰-۳۰ درصد در آینده دچار آلزایمر خواهند شد.

کنترل وزن بدن و تغذیه سالم پس از سنین ۳۵ سالگی یکی از مواردی است که می تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را به میزان ۲۰% کاهش دهد. هرچند اگر ارث داشته باشیم، به احتمال زیادی دچار آلزایمر خواهیم شد.

یائسگی : مادر

تاریخ شروع یائسگی مادر و دختر یکسان استدر مرحله خاصی از زندگی، زن تغییری را تجربه می کند که به آن یائسگی می گویند. این واقعه معمولا در حدود سن ۴۹ تا ۵۲ سالگی زن رخ می دهد. گرچه خیلی هم عجیب نیست که بعضی از زنان زودتر یائسه می شوند یا عده ای هم دیرتر. تحقیقات نشان داده است که یکی از هر ۲۰ زن فرآیند یائسگی را قبل از سن ۴۶ سالگی شروع می کنند.

وقتی یائسگی رخ می دهد، سیکل قاعدگی زن برای همیشه تمام می شود و دیگر پریود ندارد و نمی تواند بچه دار شود. اگر زنی به طور زودرس یائسه شود، ۸۵-۷۰ درصد احتمال دارد که این خصیصه را به دختران خود منتقل کند. زمان شروع یائسگی زن تا حدود خیلی زیادی ارثی است و از مادرش به ارث می برد.

وضعیت مفاصل : مادر

بیماری های مفصلی از مادر به ارث می رسدمحققان بر این باورند که روماتوئید آرتریت اختلالی است که در زمان حمله سیستم ایمنی به بدن رخ می دهد و موجب التهاب مخاطی می شود که این التهاب می تواند روی مفاصل و غضروف ها نیز اثر گذاشته و موجب درد شدید و ناراحتی مفصلی شود.

اگر سابقه خانوادگی این بیماری را دارید، این امکان وجود دارد که این اختلال در ادامه زندگی سراغ شما هم بیاید، گرچه همیشه و بطور قطعی چنین نیست. شانس زیادی وجود دارد که ۵۰% مادران این افراد نیز دچار مشکل مفصلی باشند.

محققان دریافته اند که گرچه بیشتر اوقات در افرادی شایع است که سیگار می کشند یا گوشت زیاد می خورند، چای و قهوه زیادی می نوشند؛ اما مشکلات مفصلی تا حدودی نیز ارثی است و از مادر به بچه به ارث می رسد.

سلامت روانی : پدر

ارث سلامت روانی از پدر استمشکلات سلامت روانی همیشه از چالش های بشر بوده است. تا به امروز دانشمندان تلاش زیادی کرده اند که علل مشکلات سلامت روانی را پیدا کنند.

گرچه بسیاری از علل مشکلات روانی هنوز ناشناخته است، اما بعضی شناسایی شده اند. مثلا محققان دریافته اند که بچه های پدران سالمند مبتلا به ADHD یا اسکیزوفرنی به احتمال چهار برابر بیشتر به این بیماری ها مبتلا می شوند.

مشخص شده همانطور که بشر به سن بالاتر می رسد، جهش هایی در DNA وی رخ می دهد که این ژن های جهش یافته را می تواند به بچه های خود منتقل کند و در آینده بچه ها دچار مشکلاتی شوند.

مجله اینترنتی تابناک جوان



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

عجائب هستی …

934

بازدید

عجائب هستی … ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱۵ امتیازs

عجائب هستی ...

آیا میدانید استفاده از هدفون در هر ساعت باکتری های موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزایش می دهد؟

– آیا میدانید نود و هشت ونیم درصد از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان می باشند؟

– آیا میدانید مورچه بولداگ سیاه در استرالیا با یک گاز می تواند انسانی را از پا درآورد ؟

– آیا میدانید اسید های چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر باعث ایجاد سرطان می شود؟



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

طراحی هوشمند در DNA

7,735

بازدید

طراحی هوشمند در DNA 4.13/5 (82.61%) 23 امتیازs
مقاله DNA

طراحی هوشمند در DNA و مقایسه آن با هاردهای امروزی

همانطور که میدانید در هسته بیشتر سلول های بدن DNA ها وجود دارند،که محتوی ماده ژنتیک سلول و اطلاعات آن هستند و به نوعی اگر هر سلول بدن را بصورت یک کامپیوتر در نظر بگیریم DNA ها به هارد کامپیوتر محسوب می شوند.
در بدن هر انسان تیلیاردها سلول وجود دارد که هر سلول در هسته خود دارای DNA است و با اطلاعاتی که از هسته می گیرد قادر به ادامه فعالیت خود است.
نرخ خطای DNA کمتر از یک خطا در هر صد میلیون نامه است. در بدن هر فرد صد تریلیون سلول وجود دارد که هر کدام از آنها شامل سه گیگابایت اطلاعات می شوند.این تراکم در هر میلیمتر مکعب به ۱۰۰۰ ترابایت می رسد.
این ارقام حتی با پیشرفته ترین هاردهای ساخت دست بشر قابل مقایسه نیست.حال چندین سوال در این مورد مطرح می شود :
آیا ذهن سلیم قبول می کند،که یک هارد معمولی و یا حتی یک فلش مموری بدون طراح و آفریدگار و سازنده باشد،و در طی میلیاردها سال در اثر انتخاب طبیعی بدون دحالت مهندس و کارخانه به وجود آمده باشد؟ولی DNA حاصل انتخاب طبیعی و تکامل باشد؟



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

پروژه ژنوم انسان

3,230

بازدید

پروژه ژنوم انسان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

 

 



پروژه ژنوم انسان

 

 

برای آنکه انسان بتواند شرایط زیستی اش را تغییر دهد یا بهبود ببخشد لازم است که از مهندسی معکوس استفاده کند، و برای شناخت اجزای زیستی سرمایه گذاری کند.  یکی از این موارد است که ۶ میلیار دلار برای آن هزینه شده است و ربات ها و ابر رایانه هایی برای آن طراحی شدند که عمل آنالیز و ذخیره سازی اطلاعات را انجام دهند.

 



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

مقاله آلودگی آب

3,798

بازدید

مقاله آلودگی آب ۳٫۱۲/۵ (۶۲٫۴۲%) ۳۳ امتیازs

مقاله آلودگی آب

 

آلودگی آب (Water Pollution)
دید کلی
آلودگی آب مشکل بزرگی است. به طوری که نتایج پژوهش پیرامون آن از صدها بلکه هزاران مقاله ، مجله و کتاب تجاوز می‌کند.
تاریخچه
در نوامبر سال ۱۹۸۶ بر اثر ریزش موادی شامل جیوه و انواع مواد آلی سمی مانند آفت کشها در رودخانه راین ، تمام آبزیان از شهر بال سوئس تا ساحل هلند کشته شدند. در سالهای اخیر با غرق شدن تانکرهای بزرگ نفتی اقیانوس پیما یا به گل نشستن آنها آسیبهایی به حیات دریایی وارد آمد.
در سال ۱۹۸۳ بر اثر ۱۱۰۰۰ واقعه آلوده کننده در حدود ۱۲۰ میلیون لیتر مواد آلوده کننده در آبهای ایالات متحده تخلیه شده است.



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

شبکه آندوپلاسمی، لیزوزوم،واکوئل

2,702

بازدید

شبکه آندوپلاسمی، لیزوزوم،واکوئل ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs
دید کلی
شبکه آندوپلاسمی بزرگترین اندامک داخل سلولی محسوب می‌شود. فضای داخل شبکه آندوپلاسمی لومن نام دارد و در سال ۱۹۶۴ توسط آنشلیم نامگذاری شد. این فضا که اغلب همگن است از ماده زمینه‌ای سیتوپلاسمی ، تراکم کمتری دارد و می‌تواند وسیع شده و حفره‌هایی را بوجود آورد. فضای داخل شبکه آندوپلاسمی یا لومن با فضای بین دو غشایی هسته نیز ارتباط دارد.

غشای خارجی هسته با شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ارتباط دارد. غشای شبکه آندوپلاسمی شباهت زیادی به غشای سیتوپلاسمی دارد. با این اختلاف که ضخامت کمتری دارد و مقدار پروتئین آن بیشتر از مقدار لیپید است. استخراج لیپیدهای غشای پلاسمایی موجب در هم ریختن ساختمان پلاسمالم می‌گردد. ولی استخراج لیپیدهای غشای شبکه آندوپلاسمی موجب درهم ریختن آن نمی‌شود. ……



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

میکروبیولوژی

1,063

بازدید

آشنایی با رشته میکروب شناسی ( میکروبیولوژی )
وقتی که از پشت میکروسکوپ به یک قطره آب، یک بگ درخت و یک مشت خاک می نگری دنیای عجیب و خارق العاده میکروارگانیسم ها در مقابل دیدگانت گشوده می شود. دنیای موجودات حیرت انگیز که توانایی آنها در هیچ موجود دیگری حتی انسان به چشم نمی خورد.
به راستی چه موجودی می تواند در قدرت رشد با باکتری برابری کند؟ باکتری که شاید یک میلیونیم گرم (میکروگرم) نیز وزن نداشته باشد اما اگر شرایط محیط برای تکثیر تصاعدی آن مناسب باشد، در عرض ۷۲ ساعت انبوه باکتریهای تولید شده وزنی سه هزار برابر وزن کره زمین خواهند داشت و این تنها یکی از جلوه های دنیای شگفت انگیز میکروارگانیسم ها است، دنیایی که در رشته میکروبیولوژی (میکروب شناسی) مورد بررسی قرار می گیرد……



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

ایمنی در آزمایشگاه

1,408

بازدید

زیست محیطی

کروماتوگرافی روی قشر نازک
اطاق بسط دهنده:
یک کاغذ صافی که دارای ابعادی حدود ۱۰۰*۱۵۰ میلی متر است در یک بشر ۱۵۰ میلیمتری یا یک ارلن ۲۵۰ میلی‌لیتری دهانه گشاد به طوری که در شکل ۵ نشان داده شده، قرار دهید. باید به اندازه کافی حلال مورد نظر در ظرف ریخت تا حدود ۵ میلی‌متر از عمق ظرف پر شود. درب اطاقک را به طور کامل بسته و لااقل ۱۵ دقیقه به حال خود بگذارید تا تعادل بین فاز بخار و مایع در سراسر ظرف برفرار گردد. چوب پنبه برای درب ارلن مایر و صفحه‌ای از آلومینیوم برای پوشاندن بشر می تواند مورد استفاده قرار گیرد…..


نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

اطلاعاتی در مورد زیست دریا

2,727

بازدید

اطلاعاتی در مورد زیست دریا ۴٫۳۳/۵ (۸۶٫۶۷%) ۶ امتیازs
گرایش زیست دریا به بررسی و مطالعه خواص محیط آبی، بیولوژی آبزیان و فعالیت های آبزی پروری می پردازد. یعنی برخلاف دو گرایش علوم جانوری و علوم گیاهی که در آنها بیشتر موجودات خشکی زی مطالعه می شوند این گرایش جانوران و گیاهان آبزی را بررسی و مطالعه می کند.

گرایش زیست دریا علاوه بر بررسی فیزیولوژی آبزیان به مطالعه اکولوژی دریا یعنی بررسی آلودگی آب دریا و تاثیر آن بر محیط دریا می پردازد.

ماهیت:….



نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...

میکروبها چه هستند؟

781

بازدید

میکروبها چه هستند؟ ۴٫۷۵/۵ (۹۵٫۰۰%) ۴ امتیازs

زیست شناسی جانوری

اسم میکروبها برای اشاره به باکتری ،ویروس،قارچ،و تک یاختگان ذره بینی که می توانند بیماری ایجاد کنند به کار می رود خوب است بدانید انواع مختلف میکروب ها چیستند ، از کجا ناشی می شوند و چگونه از بیماریزایی …..


نويسنده / مترجم : -
زبان کتاب : -
حجم کتاب : -
نوع فايل : -
تعداد صفحه : -

 ادامه مطلب + دانلود...



هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi