جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

شبکه های بی سیم

773

بازدید

شبکه های LAN بی سیم
    تحرک و پویایی اهمیت زیادی دارد . کاربران تمایل دارند تا پیرامون محل کار خود حرکت نموده و در این حال با شبکه داخلی در ارتباط باشند . پرسنل یک کارخانه یا انبار نیاز دارند تا از خارج کار بتوانند به شبکه داخلی اتصال یابند .
    متأسفانه شبکه های معمولی با سیم قادر به فراهم نمودن این چیزها نیستند فرض شبکه های با سیم بر این است که یک کاربر در یک مکان فیزیکی کار می کند و در طول کاری خود همواره در آنجا می ماند . …

فهرست

۱-     شبکه های LAN بی سیم
۲-    دلیل کاربرد شبکه های بی سیم
۳-    مفهوم شبکه بی سیم چیست ؟
۴-    برنامه کاربردی شبکه بی سیم
۵-    استانداردهای LAN بی سیم
۶-    عملیات LAN بی سیم
۷-    سرویس گیرنده LAN  بی سیم
۸-    مسیریاب و نقطه دسترسی ترکیبی
۹-    BSS/IBSS 
۱۰-    سیستم توزیع
۱۱-    وارستگی و تصدیق
۱۲-    SSIP , Beacom
۱۳-     روشهای تصدیق
۱۴-    تکنولوژی های In-office برای شبکه بی سیم

 
شبکه های LAN بی سیم
    تحرک و پویایی اهمیت زیادی دارد . کاربران تمایل دارند تا پیرامون محل کار خود حرکت نموده و در این حال با شبکه داخلی در ارتباط باشند . پرسنل یک کارخانه یا انبار نیاز دارند تا از خارج کار بتوانند به شبکه داخلی اتصال یابند .
    متأسفانه شبکه های معمولی با سیم قادر به فراهم نمودن این چیزها نیستند فرض شبکه های با سیم بر این است که یک کاربر در یک مکان فیزیکی کار می کند و در طول کاری خود همواره در آنجا می ماند .
    اما فناوری با تکنولوژی های جدید با تصویب استاندارد IEEE802.11 برای شبکه های بی سیم به بازار عرضه شده اند . شبکه های بی سیم بر این اساس ایجاد شده اند که پرسنل یک محیط کاری نظیر پزشکان ، پلیس ها و مأموران آتش نشانی ، کارگران کارخانه و غیره مادامی که در اطراف فضای ، کاری خود هستند بتوانند به شبکه داخلی متصل شوند . در واقع چنین افرادی نیاز دارند تا در هنگام حرکت و مراجعه به اماکن مختلف با شبکه خود در ارتباط باشند .
دلیل کاربرد شبکه های بی سیم
    برای اغلب ما یک اتصال سخت افزاری در میان کامپیوتر destop و بقیه شبکه کفایت می کند . به طور کلی اغلب ما پشت میزهایمان کار کرده و فقط زمانی که به چیزی در رابطه با کارمان احتیاج پیدا کنیم ، به مدت کوتاهی کامپیوترهای خود را ترک می نماییم .
    ان روال برای کارمندان اداره یا دفتر کار متداول است . اما یک گروه کوچک از افراد وجود دارند که می خواهند از اماکن مختلف به شبکه ها متصل شوند . در محل های مختلف اداره یا شرکت ،‌ زمانی که در راه و سفر هستند و موارد دیگر ، اغلب ، راه حل Ethcrnet در محل کار و شبکه شماره گیری یا dial-up در مسیر برای بعضی ها کفایت نمی کند . سپس مدیر شبکه باید به دشواری روشی برای ارائه سرویس های مورد نیاز کاربران پیدا کند که گاهی بسیار پیچیده و بغرنج می گردد .
    چرا ؟ پاسخ ساده این است که شبکه های بی سیم پیچیده بود و به طور کامل استاندارد نشده اند . آنها در حال حاضر یک شاخه تقریبا” مبهم از شبکه محسوب می شوند .
    بسیاری از مدیران شبکه با این پیچیدگی مواجه هستند آخرین پیشرفت ها در
استاندارد سازی تکنولوژی LAN بی سیم به سازگاری عملکرد در میان سیستم های مختلف فروشندگان منتهی شده است . رشد و گسترش Web نیز تمایل به کاربرد شبکه بی سیم را در میان کاربران افزایش داده است . LAN  های بی سیم هنوز به ندرت استفاده شده و در مسیر اصلی قرار نگرفته اند ، اما با گذشت زمان روزی فرا می رسد که شما یک کامپیوتر جدید مجهز به کارت شبکه بی سیم سفارش خواهید داد .
مفهوم شبکه بی سیم چیست ؟
•    اول و مهم تر از همه این است که اطلاعات و داده ها بر روی امواج رادیویی یا با اشعه مادون قرمز انتقال می یابند .
•    استانداردهای بی شماری پیرامون IEEE802.11 و پروتکل TCP/IP  ایجاد شده اند . استانداردهای IEEE802 لایه فیزیکی از مدل OSI شبکه را مشخص می کنند . TCP/IP برای انتقال داده ها به رسانه فیزیکی شبکه اهمیتی نمی دهد ( بر روی هر رسانه ای قابل اجراست ) .
در واقع می توان شبکه ای ایجاد نمود که بر روی هر رسانه ای از کابل هم محور یا Coaxial  و کابل زوج به هم تابیده بدون عایق ( UTP ) گرفته تا فیبر نوری ، امواج رادیویی و اشعه مادون قرمز اجرا گردد .
•    روش های انتقال اطلاعات توسط شبکه ها بی سیم گوناگونند . آنها می توانند بر روی انواع مختلف امواج رادیویی از طیف مادون قرمز گرفته تا باندهای سلولی تلفن به اجرا دربیابند . کاربردهای متداول شبکه های بی سیم و نوع اتصالات آنها در این بخش تشریح می شوند .
عمدتا LAN های بی سیم به طور کامل بدون سیم نیستند ( هرچند که LAN های کاملا بی سیم نیز وجود دارند ) اغلب اوقات ، LAN های بی سیم به روش شبکه های بافت سلولی و با چندین دستگاه بدون سیم access point  ایجاد می شوند .
           
برنامه های کاربردی شبکه بی سیم
    برنامه های کاربردی با توجه به انواع شبکه های بی سیم تفاوت می کنند . در اینجا لیستی از برنامه های کاربردی و هم بندی های متداول بی سیم ارائه شده است ( جدول ۱-۲۳ ) .

جدول ۱-۲۳ برنامه های کاربردی متداول برای شبکه های بی سیم
برنامه کاربردی     همبندی
In-office    اتصال طیف گسترده Spread Spectrum ، قابلیت جستجوی امواج در یک دفتر کار به وسیله کامپیوتر laptop و اتصال به LAN
شبکه بی سیم     LAN های مادون قرمز ، LAN های رادیویی در مکان ثابت
شبکه بی سیم
out-of-office    مودم های رادیویی با VPN بی سیم MCI, RadioMail , Sprint و غیره ) یا Ethement بر روی RF

    در داخل هر یک از این تقسیمات چندین استاندارد وجود دارند. همان طور که می بینید در رابطه با نوع اتصال تفاوت هایی مشاهده می شود . بعضی از آنها از تجهیز مادون قرمز کامپیوترهای laptop استفاده می کنند ، بعضی دیگر سخت افزار Ethemet بی سیم را به کار می برند و یکسری از آنها از سرویس دهندگان شخص ثالث و مودم های تخصصی استفاده می نمایند .
تکنولوژی های In-Office  برای شبکه بی سیم
    دو همبندی متداول در داخل دفتر کار ، طیف گسترده ( spread spectrum ) و اتصالات مادون قرمز یا infrared connection می باشند . طیف گسترده یک فناوری رادیویی است که از فرکانس رادیویی ۹۰۲-۹۲۸   (ISM) Medical , Scientific , Industrial , 2.4 – 2.484 GHZ استفاده می کند ( به مجوز FCC نیاز ندارد) و برای داخل دفتر کار مفید است چرا که می تواند تمام فضای یک ساختمان را پوشش داده و متصل کند . در مقایسه ، مادون قرمز فقط برای برنامه های کاربردی line-of-sight  استفاده می شود .
Spread Spectrum
طیف گسترده Spread Spectrum متداول ترین همبندی برای LAN های بی سیم به شمار رفته و در ابتدا برای ارتش ایجاد گردید . در این روش ، سیگنال در یک محدوده فرکانسی معین در باندهای ISM گسترده می شود .
Frequency Hopping Spread Spectrum
    اولین پیاده سازی فناوری طیف گسترده FHSS می باشد که در یک مجموعه از الگوها از یک فرکانس به فرکانس دیگر جهش می کند . گیرنده تنها در صورتی می تواند اطلاعات فرکانس طیف گسترده را دریافت کند که فرستنده و گیرنده از یک الگوی جهش یا hopping استفاده نمایند ( چیزی که توسط یک hopping-sequence algorithm کنترل می شود ) . بر طبق قوانین FCC هیچ فرستنده ای نمی تواند بیش از ۴/۰ ثانیه در یک دوره ۲۰ ثانیه ای از باند ۹۰۲ مگاهرتز بر روی یک باند واحد باقی بماند ( ۳۰  ثانیه برای باند ۴/۲ گیگاهرتز ) هر فرستنده باید قبل از
راه اندازی مجدد الگوریتم ترتیبی جهش در میان باندهای رادیویی ۵۰ تا ۷۵ چرخش کند . استاندارد IEEE802.11  در نظر دارد که FHSS   را به باند ۴/۲ گیگاهرتز محدود سازد .
 Sequence Spread Spectrum      Direct
    نوع دیگر و جدیدتر از فناوری طیف گسترده یا DSSS , Spread Spectrum  می باشد که کاربرد بیشتری در LAN های بی سیم دارد . در DSSS فرستنده داده ها را با Chips اصلاح می کند . یا اینکه بیت های اضافی داده ها ( حداقل ۱۰ ) در رشته های اطلاعاتی وارد می شوند . فقط فرستنده ای که الگوریتم درج Chips را بداند رمز گشایی کند . به دلیل اثر Chips ، توان و کارایی  مؤثر DSSS در حال حاضر به ۲ مگابیت در ثانیه در باند ۹۰۲ و به ۸ مگابیت در ثانیه در باند ۴/۲ گیگاهرتز محدود می شود .
فناوری مادون قرمز
    فناوری مادون قرمز عمدتا در دفاتر کاری منحصر به فرد استفاده می شود ، جایی که کاربر با یک laptop در فضای کاری حرکت می کند . مادون قرمز یا infeared یک فناوری مسیر دید یا line-of-sight بوده و برای دفاتر و شرکتهای کوچک کاملا مفید است . در واقع مادون قرمز همان تکنولوژی به کار رفته در دستگاههای کنترل از راه دور تلویزیون است و می تواند پهنای باند زیادی را پشتیبانی نماید . اما از آنجایی که فناوری مسیر دید است با هر مانعی دچار وقفه می گردد .
شبکه بی سیم Out-Of-Office
    سومین همبندی یا توپولوژی ، مودم های رادیویی ، در حال ایجاد می باشد . تکنولوژی به کار رفته ( CDPD )  Cellular Digital Packet Data نامیده شده و به یک کاربر امکان می دهد تا بسته های اطلاعاتی را با استفاده از یک شبکه بافت سلولی ارسال نماید .
    CDPD  سریع ترین پروتکل موجود برای شبکه های بی سیم می باشد ، اما به سرعت ۲/۱۹ کیلوبایت در ثانیه محدود می شود . حتی کمتر از سرعت مودم های معمولی با سیم . اما این تکنولوژی را نمی توان نادیده گرفت ( قابلیت اتصال یک شبکه بدون استفاده از سوکت تلفنی ) و بسیاری از شبکه های سازمانی در حال آزمایش CDPD برای کاربران راه دور خود هستند .

استانداردهای LAN بی سیم
عملیات LAN بی سیم
    دو نوع وسیله LAN بی سیم اصلی داریم : ایستگاههای سرویس گیرنده و نقطه های دسترسی ، اگر چه نقطه دسترسی حاوی وسیله پل است تا فرایم ها بتوانند بین یک زیربنای با سیم و بی سیم جریان داشته باشند ، یک نقطه دسترسی یک ایستگاه بی سیم نیز می باشد زیرا در ارتباطات فرکانس رادیو را پشتیبانی می کند .

سرویس گیرنده LAN بی سیم
مسیریاب / نقطه دسترسی ترکیبی
    در حالیکه بسیاری از سازندگان نقطه های دسترسی مجزا می سازند ، تعدادی از توابع عملیاتی مسیریاب و نقطه دسترسی را تعیین ‌کرده اند . مسیریاب پهن باند SMC Network Barricade نمونه ای از این وسایل ترکیبی است.
  این ترکیبی سه درگاه سوئیچ LAN از نوع Ethernet 10/00-Mbps  و یک درگاه Ethernet برای اتصال به یک کابل یا مودم DSL دارد .  این وسیله دو آنتن نیز دارد .
    از طریق این دو آنتن که فاصله بین آنها تقریبا یک طول موج است ، وسیله می تواند سیگنال بهتری را دریافت کند . استفاده از سیستم آنتن دو تایی را Space diversity می نامیم که امکان دریافت ترافیک بی سیم بهتری را اجازه می دهد .
BSS ,  IESS 
    زمانی که دو یا چند ایستگاه بطور مستقیم با یکدیگر در حالت ad hoc  ارتباط برقرار می کنند ،‌ این ایستگاهها (IBSS) Independent Basic Service Set   تشکیل می دهند . در یک حالت ad hoc  ایستگاهها به برقراری ارتباط یکدیگر محدود می باشند ( تا زمانی که آنها در محدوده انتقال سیگنال قرار دارند .باید حالت عملیات خود را به زیربنایی تغییر دهد و از طریق یک نقطه دسترسی ارتباط برقرار کند .
    در یک حالت زیربنایی ، هر سرویس گیرنده از طریق یک AP  ارتباط برقرار می کند . AP مانند یک پل Ethernet  عمل کند و فریم ها را به ایستگاه بی سیم دیگری یا به یک شبکه زیربنایی با سیم ارسال می کند . نقطه دسترسی و سرویس  که از AP استفاده می کنند یک BSS را تشکیل می دهد . بدلیل اینکه نقطه دسترسی در واقع بعنوان یک تکرار  عمل می کند (‌ هنگام برقراری ارتباط با نقطه دسترسی دیگری ) ، باعث می شود تا محدوده یک BSS فراتر از محدود باشد . شکل ۵-۶ مثالی از یک BSS را نشان می دهد که نتیجه شکل گیری یک LAN
بی سیم زیربنایی می باشد .
    سیستم توزیع Distribution System )  )
    در یک محیط LAN بی سیم ، هریک از BSS ها از طریق یک ( DS ) Distribution System  به یکدیگر متصل می شوند DS از طریق استفاده از یک LAN بی سیم با چندین نقطه دسترسی و یک AP که بعنوان رله یک فرکانس رادیویی می کند شکل می گیرد .
وارستگی و تصدیق
قبلی از اینکه بتواند با یک نقطه دسترسی ارتباط برقرار کند ،‌ ایستگاه باید یک ارتباط با AP داشته باشد . این ارتباط  یک فرایند دو مرحله ای است که سه حالت دارد . در حالت اولیه ، یک ایستگاه به هیچ نقطه دسترسی وابستگی ندارد و تصدیق  نشده است . در حالت دوم ، ایستگاه برای یک نقطه دسترسی تصدیق می شود اما هنوز وابستگی ندارد . در حالت سوم ( مرحله دوم ) ایستگاه تصدیق می شود و وابستگی صورت می گیرد . ایستگاهها این عملیات را از طریق تبادل پیام ها با نقطه دسترسی انجام می دهند ( به صورت فریم های مدیریتی ) ، جهت درک فرآیند تصدیق و وابستگی و همچنین درک مطالب مربوط  LAN بی سیم ، این مطالب را مورد مطالعه
قرار می دهیم .

Beacom  ها وSSID 
    تمامی نقطه های دسترسی یک فریم مدیریت beacom در دوره های ثابت ارسال می کنند . فریم beacom نقطه دسترسی را از طریق نام شبکه نقطه دسترسی شناسایی می کند . نام شبکه بعنوان یک ( SSID )  Service Set Identifier  ساخته می شود . هنگامی که AP پیکربندی می شود . SSID تنظیم می شود . و برای تعدادی از نقطه های دسترسی ، بطور پیش فرض ، AP از یک نام کاملا  شناخته شده مانند Wireless استفاده می کند یا آدرس MAC  سوزانده شده در ROM را بکار می گیرد .
یک ایستگاه سرویس گیرنده بعنوان مکانیزم شناسایی نقطه دسترسی بهای فریم های beacom گوش می دهد . سپس سرویس گیرنده BSS را انتخاب می کند . بنابراین ، نام شبکه یا SSID بعنوان یک کلمه رمز شبکه بکار گرفته می شود .
روشهای تصدیق
    پس از اینکه یک ایستگاه سرویس گیرنده و نقطه دسترسی به نام های شبکه یا معادل آنها تنظیم شدند ، هر دو  مبادله چندین فریم مدیریتی اقدام به تصدیق یکدیگر می کنند . تحت استاندارد IEEE 802.11 ، دو روش تصدیق  می شوند .
    Open System Shared Key , Open  روش پیش فرض تصدیق را ارائه می دهد . تصدیق از طریق Open System تقاضای تصدیق را در هر صورت تصدیق می کند . بنابراین ، تصدیق Open System را می توانیم بعنوان یک فرآیند تصدیق معمولی در نظر بگیریم .
    روش Shared Key  براساس استفاده از کلید سری WEP صورت می گیرد که بر روی سرویس گیرنده و نقطه دسترسی پیکربندی شده است و جهت تولید یک سری نیمه تصادفی برای رمز گذاری در رابطه به IV استفاده می شود .
با این پیکربندی ، ایستگاه یک فریم مدیریت تقاضا را ارسال می کند ، دریافت کننده این تقاضا که یک نقطه دسترسی است با ارسال یک فریم مدیریت تصدیق تقاضا را پاسخ می دهد . این فریم ۱۲۸ بایت متن که از طریق تولید کننده اعداد نیمه تصادفی WEP ایجاد شده اند را شامل می باشد ( رمز گذاری )‌. دریافت کننده متن را رمز گشایی
می کند و سپس IV , Shared Key  متن را در یک فریم جدید رمزگذاری می کند . سپس فریم مدیریت رمز گذاری به پاسخ دهنده ارسال می شود . پاسخ دهنده فریم دریافتی را رمز گشایی می کند و صحت متن فریم را تصدیق می کند . بدین ترتیب تصدیق با موقعیت صورت گرفته است .
۱-    شبکه های بی سیم به کاربران و اشخاص مختلف امکان می دهند تا در هر مکان و زمانی به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی یابند . این تکنولوژی جدید بوده و نسبتا پرهزینه است . اما یک پدیده جدید و متمرکز برای ملزومات کاربران به شمار رفته و فراتر از شبکه های قبلی می باشد .
۲-    شبکه بی سیم هم دارای مطالب علمی و هم مطالب کابردی هستند . دارای
تکنولوژی های متفاوت و همچنین دارای کاربردهای و کارآیی هایی هستند که در تحقیق بطور مختصر عنوان شده است .
    برخی از تکنولوژی های جدید شبکه بی سیم سرعتهای ۴ مگابیت و اتصال صحیح و واقعی شبکه را ارائه می دهند . Cisco’s AirLAN  محدوده وسیعی را پشتیابی نموده و به چندین سیستم امکان می دهد تا از طریق یک access point منحصر به فرد دسترسی پیدا کنند .
کارآیی شبکه های بی سیم
    شبکه های بی سیم در مقایسه با شبکه های معمولی تسهیلات گوناگونی را فراهم می سازند اما سرعت جزء آنها نیست . حتی بهترین اتصالات بی سیم ، سرعت LAN های معمولی را ندارند . جدول زیر سرعت های اتصالات متداول و شاخص شبکه های بی سیم را نشان می دهد . CDPD  از همبندی های طیف گسترده و مادون قرمز آهسته تر اجرا می گردد و از آنجایی که هنوز در دست اقدام می باشد در جدول منظور نشده است .
      از آنجایی که استانداردهای صنعتی شبکه های بی سیم هنوز به طور وسیع و گسترده پیاده سازی نشده اند ، سرعت های اتصال در بین سازندگان مختلف یکسان
نمی باشند ، اما به نظر می رسد که آمار فعلی به واقعیت نزدیک تر باشد .
     متأسفانه برخی از سازندگان ( از جمله Breeze Wireless , AMD , proxin
Raytheon ) هرکدام به نحوی مدل اختصاصی خود را به عنوان استاندارد
شبکه های بی سیم قبول دارند ، در حال حاضر ، برای خریداری تجهیزات بی سیم LAN صرفا” باید به محصولات یک سازنده اتکا نمود ،‌ چرا که سازگاری محصولات در میان سازندگان مختلف هنوز به وجود نیامده است .

        جدول زیر همبندی های مختلف LAN و سرعت های آنها رامشخص می کند.
    طیف گسترده (Spread Spectrum )     مادون قرمز ( infrared )
فرکانس باند     4/2 گیگا هرتز
۹۰۲ مگا هرتز
۷/۵ گیگا هرتز    300000 گیگا هرتز
حداکثر فاصله از گیرنده     حدود ۳۰۰ متر     17 تا ۲۳ متر
پوشش کلی     17000 مترمربع     N/A
مقدار ولت مورد نیاز    یک وات یا کمتر    N/A
آیا در چند اتاق یک ساختمان     بله با آنتن داخلی     بله ، با چند گیرنده
استفاده می شود ؟         داخلی
سرعت    2 تا ۵ مگا بیت در ثانیه     5 تا ۱۰ مگابیت در ثانیه

چرا شبکه های بی سیم برای کاربران جذابیت دارند ؟
    LAN های بی سیم مزایای زیادی برای کاربران شبکه فراهم می کنند ، خصوصا” در
سازمان ها و مؤسسات بزرگ تر چند مزیت اصلی آنها در اینجا ذکر شده است :
•    افزودن ، جابجایی و تغییر را آسان می سازند ، در حال حاضر ، فرایند تغییر و تحول ، جابجایی و یا اضافه کردن تجهیزات در شبکه های معمولی به دشواری انجام می گیرد شما باید کابل شبکه را تا ناحیه ای امتداد دهید که کاربر در آن جا قرار گرفته است ، اگر آن کاربر دریک منطقه جغرافیایی خارج از محدوده LAN محلی قرارگرفته باش ، معمولا” کاربرد تکرارکننده های پرهزینه ( repeaters  ) برای افزایش محدوده دسترسی ضرورت پیدا می کند .
LAN های – کابلی یا با سیم از لحاظ آنچه که در اختیار کاربران خود قرار می دهند مشابه خطوط تلگراف قدیمی هستند ، شما باید برای گرفتن سیگنالها یا علائم بر روی خط یا کابل باشید  .
•    توسعه سریع : شبکه های بی سیم در مقایسه با شبکه های با سیم LAN از لحاظ توسعه پذیری بسیار ایده آل و مطلوب هستند . آنها در شرایطی که تجهیزات شبکه نیاز به جابجایی و گسترش دارند ، کاملا” مطمئن و آماده عمل می کنند .
•    پویایی و تحرک را برای کاربرانی که در یک مکان منحصر به فرد کار می کنند ، فراهم می سازند . به طور مثال پزشکان برای دستیابی به اطلاعات بیماران از PDA های بی سیم نظیر دستگاههای Palm یا Windows CE استفاده می کنند .
شبکه های بی سیم در چه مرحله ای قرار دارند ؟
    آیا شبکه های بی سیم آماده بهره برداری شده اند ؟ پاسخ این سئوال به ملزومات شما بستگی دارد ، اگر شما دارای کاربران راه دوری هستید که هم اکنون نیاز به اتصال دارند ، پاسخ مثبت است . اخبار جدید این است : شما می توانید یک شبکه طیف گسترده یا Spread Spectrum ایجاد کنید که در حد معقول مورد اطمینان باشد و دسترسی پویای داخل ساختمان را در اختیار کاربران قرار دهد
اشکال شبکه های بی سیم در این است که محصولات آنها هنوز به صورت استاندارد در نیامده اند . در نتیجه به مجرد اینکه یک استاندارد توسط تمان سازندگان و تولید کنندگان تأیید و پذیرفته گردد . شما می توانید تجهیزات خود را جایگزین نمایید .
    اگر شما فقط چند کاربر دارید که می خواهند با laptop های خود به داخل متصل شوند ، شبکه بی سیم یک گزینه مناسب خواهد بود . در این حالت ، به جای تکنولوژی Spred spectrum شبکه مادون قرمز مناسبت دارد .
    تکنولوژی مادون قرمز هزینه کمتری داشته و براساس مسیر یا خط دید ( line-of-sight )  عمل می کنند . در واقع اگر کاربران نخواهند در حین اتصال به شبکه از یک اتاق به اتاق دیگر بروند ( در دفتر کار خود باقی بمانند ) مادون قرمز به طور کامل و مطلوب انجام وظیفه می کند .
هزینه های شبکه بی سیم
    در شبکه های بی سیم ، را اندازی و اجرای سیستم دقیقا” در نقطه مقابل ارتقای یک شبکه معمولی می باشد . در یک شبکه معمولی و با سیم قطعات به راحتی تهیه شده و نصب و یکپارچه سازی آنها به دشواری صورت می گیرد .
    اما در یک شبکه بی سیم ، نصب تجهیزات و راه اندازی بسیار آسان تر از خریداری می باشد کارتهای رابط LAN های بی سیم در حال حاضر ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت دارند . مودم های رادیویی در حدود ۵۰۰ دلار بوده و قطعات back-end نیز حتی برای یک نصب کوچک به میزان ۵۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه دارد .
    این روال در حال تغییر است . تحلیل گران صنعتی به افزایش تقاضا و کاهش هزینه ساخت اقدام نموده اند . آنها اظهار می دارند که در آینده نزدیک قیمت کارت شبکه بی سیم به ۲۰۰ دلار خواهد رسید .

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi