جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

خطرات کوکی‌ها

232

بازدید

کاربران وب معتقدند که کوکی‌های اینترنت هیچگونه ریسک امنیتی را به دنبال ندارند. در مقابل، اخطاریه‌های مختلفی وجود دارند مبنی بر این که کوکی‌ها، عادت‌های گردش در اینترنت شخص استفاده کننده را جمع‌آوری می‌کنند. شما از خود می‌پرسید که آیا بهتر نیست که مرورگر را به گونه‌ای تنظیم کنید که دیگر هیچ کوکی‌ برای شما فرستاده نشود. در اینجا به شما توضیح می‌دهیم که در کل چه خطراتی توسط کوکی‌ها وجود دارند.

داده‌های متنی بسیار کوچک که بیشتر وقت‌ها هم بدون هیچگونه قفل می‌باشند و در کوکی‌های %user profile% وجود دارند، هیچگونه ریسک امنیتی ندارند زیرا هیچ کد اجرایی را دارا نمی‌باشند. اما agentهای تبلیغات اینترنتی با هدف‌های اقتصادی و مادی، از فعالیتهای آن‌لاین کاربران سواستفاده می‌کنند. در این میان ارزیابی کوکی‌ها می‌تواند در تئوری بازیگر نقشی داشته باشد. برای کاربران چنین سیستمی مفید و ضروری می‌باشد. زیرا کاربر لازم نیست هر بار تنظیمات پایه‌ای انجام دهد، مثلا اسمش را وارد کند یا زبان را عوض کند. سایت‌های خرید و فروش آن‌لاین نیز اساس خود را بیشتر با کوکی‌ها پی‌ریزی می‌کنند. اما، چنین اطلاعاتی در بسیاری از سایت‌ها به موازات هم به agentهای تبلیغاتی نیز فرستاده می‌شوند و آنها نیز در همان موقع کوکی‌های خود را بر روی کامپیوتر کاربر می‌گذارند. به همین علت این امکان وجود دارد که اطلاعات جمع شده در مورد یک user Profile را از سایت‌های مختلف گردآوری کرد و در تئوری حتی آن را برای شخص دیگری در دسترس قرار داد. یک راه مقابله این است که به سایت‌هایی که برای ما آشنا هستند و به آنها مراجعه می‌کنیم اجازه فرستادن کوکی‌ها را بدهیم اما به شرکتهای تبلیغاتی و ارائه کنندگان غریبه، اجازه فرستادن کوکی‌ها را ندهیم.

برای چنین کاری در اینترنت Explorer به مسیر زیر بروید:
Tools->Internet Options->Privacy
بر روی کلید Advanced کلیک کنید و بر روی گزینه Override automatic coockie handling کلیک کنید. برای First-party coockies گزینه Accept و برای Third-party coockies گزینه Block را انتخاب کنید.
گزینه Always allow session coockies را می‌توانید انتخاب کنید.
در “Firefox” و Netscape می‌توانید از Edit->Preferences یا Tools->Options گزینه Privacy را انتخاب و کوکی‌ها را فقط از وب سایت اصلی قبول کنید
کوکی‌هایی که یکبار درست می شوند تا آخر عمر بر روی دستگاه می‌مانند. هیچگونه ضرری نخواهد داشت که کوکی‌های گرفته از وب سایت‌هایی که هرگز به صورت مستقیم با آنها سروکار نداشته‌اید را به صورت دستی پاک کنید.
Firefox با کمک فرمانی که در بالا داده شد و قسمت Show Cookies اجازه پاک کردن کوکی‌های موردنظر را به شما می‌دهد.
اینترنت اکسپلورر با تنها اجازه پاک کردن برخی کوکی‌های مربوطه را می‌دهد که زیاد هم مورد پیشنهاد نمی‌باشد. در حالت کلی کوکی‌هایی را که نمی‌خواهید با ویندوز اکسپلورر از پوشه user profile%cookies% پاک کنید

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi