جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

درباره تلویزیون های اینترنتی ایران چه میدانید؟

373

بازدید

درباره تلویزیون های اینترنتی ایران چه میدانید؟

درباره تلویزیون های اینترنتی ایران چه میدانید؟

درباره تلویزیون های اینترنتی ایران چه میدانید؟

تلویزیون اینترنتی در ایران علاوه بر اینکه قابلیت استفاده از فناوری برای راحتی کاربران را دارد و همه مزایایی را که IPTV ها در خارج از کشور دارا هستند، یکی ویژگی مهم دیگر هم دارد که در حقیقت بومی خودمان است. تلویزیونی های اینترنتی، مخاطبان را تقریبا از انحصار کامل سازمان صدا و سیما خارج می کنند. اگر چه تلویزیون بدش نمیاید که در این زمینه هم انحصار گرا باشد.

در نیمه دهه هفتاد شمسی که فضای فرهنگی کشور با ورود محمد خاتمی به عرصه ریاست جمهوری باز تر شد، صحبت هایی مبنی بر ایجاد یک تلویزیونی خصوصی پر رنگ تر شد.

بهروز افخمی، فیلمساز کشورمان یکی از کسانی بود که خیلی جدی تقاضای مجوز برای تلویزیون خصوصی کرد و بعدها، کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز به این قافله پیوست که در نهایت به نتیجه نرسید.

چند بار دیگر هم خیزهایی برداشته شد تا شاید اینکه تلویزیون در انحصار کامل صدا و سیما نباشد و بخش خصوصی هم سهمی در این وسط داشته باشد.

اما به دلایل مختلف از جمله ممیزی و مجوزهای پخش و غیره،‌ در نهایت همه چیز به در بسته خورد.

راه حل

بخش خصوصی باید از راه دیگری وارد می شد. راه دیگر، استفاده از فناوری و به خصوص اینترنت بود که میان مردم از نیمه دهه هشتاد فراگیر شد.

آی پی تی وی ها خارجی، الگوی خوبی بودند تا بتوانیم اینجا هم امتحانش کنیم. البته حتی این کار هم به سادگی صورت نگرفت. چند سال اول، در حقیقت ما تعریف خودمان را از تلویزیون اینترنتی داشتیم .

اپلیکیشن هایی مثل تلووبیون شروع به کار کردند که صرفا پخش برنامه های صدا و سیما را بر عهده داشتند و مهمترین نکته آنها هم قابلیت آرشیوشان بود که می توانستید برنامه مورد علاقه خود را که ساعت و پخش آن را از دست داده اید، بعد تر از طریق اپ ببینید یا حتی دانلود کنید و آن را برای خودتان داشته باشید.

در حال حاضر شش تلویزیون اینترنتی در کشور راه اندازی شده اند که می توان گفت ۲ تا از آنها بیشتر از بقیه فعال هستند یکی از آنها لنز است که به ایرانسل تعلق دارد و دیگری AIO که متعلق به بانک خصوصی پاسارگاد، از شرکت های بزرگ بازار سرمایه ایران به شمار می رود.

تلویزیونی اینترنتی فام، متعلق به شرکت همراه اول و تلویزیون اینترنتی شیما متعلق به صدا و سیما نیز فعالیت های خود را آغاز کرده است. تلویزیون اینترنتی تیوا،‌ اخیرا تبلیغات بیش تری را شروع کرده و فعالیت هایش گسترده شده است.

سایت هایی مثل آپارات یا آنتن اگر چه محتوایی شبیه تلویزیون اینترنتی دارند، اما حوزه انها چندان گسترده نیست. مثلا آنتن، فقط در حوزه فوتبال فعالیت دارد.

آپاراتی ها بیشتر یک شبکه اجتماعی هستند که امکان به اشتراک گذاری رایگان فایل های ویدیویی را فراهم می کنند و کارکردی مثل یوتیوب در ایران دارند.

داستان لنز

تلویزیون اینترنتی وابسته به شرکت ایرانسل است که بزرگ ترین اپراتور داده کشور به شمار می رود. لنز بعضا پخش زنده هم دارد و یک سری سریال و فیلم آرشیوی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

سریال ها و فیلم های شبکه نمایش خانگی و آلبوم های موسیقی هم پخش می کند. طبعا چون مربوط به ایرانسل است، اگر ایرانسلی باشید، تخفیف های هیجان انگیزی هم به شما تعلق می گیرد.

برای استفاده از فیلم ها و سریال های خارج از پخش برنامه های تلویزیونی می توانید به عنوان کاربر مهمان خرید کنید و وارد شوید.

اما برای دیدن پخش زنده برنامه ها باید حتما اشتراک داشته باشید. لنز، شبکه های رادیویی هم پوشش می دهد.

آیو

هزینه اشتراک ماهانه زیر ۲۰ هزار تومان دارد. این یکی ، برای مشترکا همراه اول، رایتل، پارس آنلاین، فناوا و آسیاتک، امکانات حجم رایگان فراهم کرده است.

باران تلگام، شرکت مادر آیو است. آیو، اپلیکیشنی هم برای موبایل دارد که برنامه های زنده تلویزیون را می توانید از آن ببینید.

درحقیقت، در حال حاضر، آیو یک VOD محسوب می شود که پخش زنده تلویزیونی هم در دستور کار خود قرار داده است.

تلویزیون هوشمند سامسونگ از طریق اپ آیو در SMART HUB تلویزیون به صورت مستقیم دسترسی به آیو را برای شما فراهم می کند یا روی آیوباکس یا ست باکس آیو (گیرنده های مخصوص این IPTV) تماشای سرویس آیو ممکن است.

تلویزیون تعاملی تیوا

تلویزیون تعاملی تیوا به تازگی در زیر مجموعه خودش یک شبکه اختصاصی ورزش هم معرفی کرده است. با خرید بسته های اشتراک تیوا، از ترافیک رایگان اپراتورهای منتخب می توانید استفاده کنید که نامشان در سایت تیوا درج شده است.

پارس آنلاین، آسیاتک، های وب، پیشگامان و داده پردازی فن آوا، نرم افزار موبایل تیوا هم این امکان را در اختیارتان می گذارد تا هر جا هستید برنامه مورد علاقه تان را تماشا و دنبال کنید. دارای مجوز رسمی از صدا و سیما است.

این نرم افزار، برای سیستم عامل های اندروید و IOS طراحی شده است تا هر گوشی همراه که دارید بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

دسترسی آنلاین با موبایل با تبلت به محتوای تصویری تیوا از این طریق بسیار سریع و آسان خواهد بود. می توانید با استفاده از گیرنده تیوا سرویس این IPTV را به راحتی روی تلویزیون در دسترس داشته باشید.

جست و جو در منوهای سرویس و انتخاب برنامه مورد علاقه تان با استفاده از ریموت کنترل هوشمند، کار ساده ای است.

تلویزیون اینترنتی به سیما

تازه شروع به فعالیت کرده است. در تلویزیون تعاملی به سیما، نه تنها می توانید همه شبکه ها و برنامه های تلویزیونی را به صورت آنلاین و زنده تماشا کنید، بلکه به آرشیو هفت روزه تلویزیون هم در حقیقت دسترسی دارید و می توانید برنامه های آرشیوی یک هفته گذشته را هم مرور کنید.

اگر نمی توانید برنامه آخر شب و یا روزهای آینده را تماشا کنید، می توانید با زدن دکمه ضبط، از به سیما درخواست کنید که آن برنامه را برای شما ضبط کند تا هر وقت شبانه روز خواستید آن را تماشا کنید.

شیما

شرح کار تلویزیون اینترنتی شما را معاونت فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران که این IPTV متعلق به آن است داده است.

از آنجا که مخابرات به توسعه پورت های پر سرعت اینترنت، برنامه های بسیاری برای استفاده از این ظرفیت ها در دستور کار دارد، IPTV برای شروع در دو منطقه ۲ و ۸ تهران فعال شده است.

یعنی هر جایی که پیش شماره آن ها با ۸۸ یا ۲۲ آغاز می شود. خدماتی چون LIVE TV، ویدیوی درخواستی، تایم شیفت و گیم ، سرویس های در حال ارائه این شبکه هستند و سرویس های پرداخت ، روزنامه الکترونیکی، اطلاعات هواشناسی، ترافیک، زیارت و سیاحت از راه دور از جمله برنامه های مورد نظر روی تلویزیون اینترنتی تعاملی شیما در آینده خواهد بود.

فام

متعلق به شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان اپراتور، ارائه دهنده سرویس های IPTV و OTT در ایران است که موفق به همکاری و دریافت نمایندگی از سازمان صدا و سیما برای ارائه خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی شده است.

با استفاده از سرویس پخش زنده فام می توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت زنده مشاهده و حتی آن را STOP/PLAY کنید و حتی به عقب برگردانید.

کلیه شبکه های استانی و سراسری قابل دریافت است و حتی آرشیو برنامه های روزانه با دسته بندی مناسب ثبت می شود.

هم چنین با استفاده از سرویس فام شما می توانید همایش یا کنفرانس موردنظر خود را به صرف هزینه و زمان بسیار کم، بدون طی مسافت طولانی به صورت زنده مشاهده و حتی گواهی شرکت در کنفرانس را نیز کسب کنید. کنار همه این ها، یک فضای کلود (CLOUD) هم برای ذخیره سازی محتوای مورد نظر شما در اختیار خواهید داشت.

آی پی تی وی که معنای عام دارد و یک معنای ایرانیزه. معنای عامش این است که تلویزیون که مبتنی بر IP است و IP هم یک پروتکل اینترنتی است.

VOD همان پلتفرم آشنایی است که یک سری فیلم و سریال و محتوا روی آن بارگذاری می شود. IPTV این امکان را در بر می گیرد و تفاوتش اینجاست که امکان پخش برنامه های زنده تلویزیونی هم دارد به علاوه اینکه خودش هم مجوز ایجاد شبکه تلویزیونی را دارا می باشد.

برگرفته از : روزیاتو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi