جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید

402

بازدید

اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs
اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید

اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید

تجربهٔ کار بلندمدت با بخش مدیریت شرکت‌ها نشان می‌دهد مدیران تصمیم‌هایی می‌گیرند که بر عملکرد مالی شرکت‌شان اثر می‌گذارد: از برنامه‌ریزی برای عملیات‌ گوناگون، استخدام و اخراج پرسنل گرفته تا آماده‌سازی بودجه، تأیید یک سرمایه‌گذاری ثابت و فرستادن صورت‌حساب برای پرداخت. بیشتر وقت‌ها این مدیران به‌علت نداشتن چند مهارت مالی اساسی یا نداشتن مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی یا حسابداری مناسب، نمی‌توانند پیامدهای مالی تصمیم‌هایشان را درک کنند.

درنتیجه، منابع را هدر می‌دهند؛ تصمیم‌های ضعیف و نادرستی می‌گیرند و به عملکرد مالی سازمان آسیب می‌زنند. براساس تجربهٔ کار با افرادی که مدیر مالی نیستند، در طول سالیان دراز، ۵ مهارت مالی اساسی شناسایی شده است که هر فردی با مسئولیت‌های مدیریتی و نظارتی باید به آن‌ها مسلط باشد.

این مهارت‌ها را در ادامهٔ این مطلب شرح داده‌ایم تا از این پس با چشمانی باز نسبت به مسائل مالی سازمان یا استارتاپ خود را مدیریت کنید.

۱. حسابداری نقدی در برابر حسابداری تعهدی

برای ثبت تراکنش‌های تجاری، از دو روش حسابداری بهره می‌گیریم: حسابداری نقدی و حسابداری تعهدی. اغلب شرکت‌های متوسط تا بزرگ از حسابداری تعهدی استفاده می‌کنند؛ پس مهم است که بفهمید این نوع حسابداری یا حسابداری مالی چه معنایی برای شمای مدیر دارد.

چه زمانی هزینه‌‌ای به حساب بودجه‌‌تان نوشته می‌شود؟ چه زمانی برای فروش، اعتبار دریافت می‌کنید؟ آیا سفارش خرید، یک تراکنش حسابداری تولید می‌کند؟

درک تفاوت میان این دو روش حسابداری برای مدیریت نقدینگی، سطوح هزینه، تعهدات به فروشندگان‌تان و طلب دریافتنی از مشتریان‌تان مهم است.

۲. صورت‌های مالی پایه

مدیران باید با آن دسته از صورت‌های مالی پایه آشنا باشند که برای کاربران خارجی آماده می‌شوند. آن‌ها باید بدانند چه اطلاعاتی در هر صورت مالی ارائه می‌شود. وقتی صورت‌های مالی را درک کنید، با اصطلاحات اولیه‌ای که برای ارتباط با کارکنان حسابداری و مالی‌ لازم دارید، آشنا می‌شوید.

چه اطلاعاتی در صورت‌های مالی ارائه می‌شود؟ اقداماتم چطور در این صورت‌ها منعکس می‌شود و بر چه سرفصل‌هایی از اقلام اصلی اثر می‌گذارد؟

آیا شرکتم از شکل خاصی از گزارش مالی داخلی استفاده می‌کند؟ آیا می‌دانم که چطور از این گزارش بهره بگیرم تا عملکرد مالی و عملیاتی را برای حوزه‌های مسئولیتم بهبود ببخشم؟

۳. آماده‌سازی بودجه

مدیران باید بدانند که چطور بودجهٔ دپارتمانی را تهیه کنند. بودجه به‌معنای تعیین میزان منابعی است که برای تحقق اهداف و طرح‌های عملیاتیِ سال مالی بعدی نیاز دارید.

پس توجه کنید که تهیهٔ بودجه فقط تشریفاتی برای پاسخ‌گویی به تقاضاهای مدیران رده‌بالا، وام‌دهندگان یا سرمایه‌گذاران نیست.

فرایند آماده‌سازی بودجه این پرسش را مطرح می‌کند که منابع چطور استفاده می‌شوند و اینکه آیا می‌توان آن‌ها را به‌شکلی بهره‌ورانه‌تر به کار گرفت.

هزینهٔ دپارتمانی باید ارتباط مستقیمی با اهداف، راهبردها و طرح‌های عملیاتی برای بودجهٔ سالیانه داشته باشد و هم‌راستا با طرح راهبردی شرکت مدیریت شود.

مدیران باید فرض‌های عملیاتی که سطوح هزینه‌هایشان را پیش می‌برند، شناسایی و مستند کنند. هر سرفصل از اقلام اصلی باید پایهٔ تخمین منطقی داشته باشد؛ مانند حجم فروش یا تولید، شمار کارکنان، میزان حقوق‌ کارکنان، هزینهٔ سرانهٔ‌ کارمندان و غیره.

۴. تحلیل واریانس

مدیران باید اختلاف‌های موجود با بودجه را پیش‌بینی و تحلیل کنند. آن‌ها باید تمام تفاوت‌های معنادار، چه مثبت و چه منفی را، به‌درستی بررسی کنند.

مدیران باید بتوانند تفاوت‌ها را به آنچه در آن مدت مشخص در دپارتمان یا حوزهٔ کارشان روی داده است،‌ ربط بدهند. آیا این اختلافی یک‌باره است یا برای بقیهٔ سال هم تکرار خواهد شد؟

آیا لازم است این تفاوت مثبت یا منفی را در پیش‌بینی مالیِ فصل یا سال مالی بعد در نظر بگیرید؟ اگر نتوانستید اختلاف‌های بودجه‌ای را براساس دانش‌تان از عملیات توضیح بدهید، باید فورا با بخش مالی تماس بگیرید.

۵. تحلیل مالی سرمایه‌گذاری‌های ثابت و ابتکارهای راهبردی

مدیران غالبا سرمایه‌گذاری‌های ثابت و ابتکارهای راهبردی را که به‌منظور بهبود عملکرد عملیاتی و مالی طراحی می‌شوند، معرفی و از آن دفاع می‌کنند. ارزیابی مالی و ارزیابی ریسک این پروژه‌ها مؤلفه‌ای کلیدی در فرایند تأیید است.

مدیران باید از فرض‌هایی که تحلیل مالی هر پروژه‌ای را تشکیل می‌دهند آگاه باشند. آن‌ها باید با طرح پرسش‌های پیچیده، احتمال خطا در تحلیل‌های مالی را تاحدامکان کاهش دهند. شرکت‌هایی را می‌بینیم که میلیون‌ها دلار در پروژه‌ها و ابتکارهایی هدر داده‌اند که براساس تحلیل مالی نادرستی بوده‌اند.

مدیران باید با مفهوم بازده سرمایه‌گذاری نیز آشنا باشند و بدانند چطور نتایج فنون مالی رایج را برای سنجش بازده سرمایه‌گذاری تفسیر کنند:

بازپرداخت، ارزش خالص فعلی و میزان بازده داخلی. آن‌ها باید مشخص کنند که یک پروژه، چطور بر سرفصل‌هایی از اقلام اصلی خاص در ترازنامه و صورت سود و زیان اثر می‌گذارد و‌ اگر اهداف مالی پروژه محقق نشود، چه اثری بر عملکرد مالی سایت یا شرکت می‌گذارد.

مهارت‌های مالی مکمل جعبه‌ابزار پایه‌ای هستند که هر مدیری باید به آن مجهز باشد. مدیران باید بدانند پیامدهای مالی تصمیم‌هایشان چیست و اینکه چطور می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های مالی، عملکرد شرکت‌شان را بهبود بخشند.

سازمان‌های آموزش و توسعهٔ مدیریت باید در برنامه‌های رشد رهبری‌شان، آموزش این دسته از مهارت‌های مالی را به‌شکلی مؤثر و کاربردی بگنجانند. تسلط عملی بر این مهارت‌ها هر مدیری را در رهبری کسب‌وکار خود بیش‌از‌پیش اثربخش می‌کند.

اگر مدیر هستید این مهارت ها را بیاموزید

برگرفته از : چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    مهارت های مذاکره را بیاموزیم

    مهارت های مذاکره را بیاموزیم/ شما هر روزه بر سر بسیاری از مسائل مذاکره می‌کنید؛ از مسائل کوچکی مثل اینکه چه کسی زباله‌ها را به بیرون ببرد تا مسائل بزرگی مانند حقوق مورد نظرتان در شغل جدیدی که قبول می‌کنید.

    تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ

    تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ/ تجربه های شکست ۱۲ کارآفرین بزرگ/ فرقی نمی‌کند مشغول شروع کار بزرگی هستید یا هنوز کارتان را کوچک نگه داشته‌اید؛ مسیر دشوار است و دانش به‌سختی به‌دست می‌آید. بخش مهمی از موفقیت در انجام کار، این است که […]

    درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟

    درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟/ درباره ویژگیهای مدیر وبسایت های حرفه ای چه میدانید ؟/ بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران […]

    مقاله اصول مدیریت دولتی

    اصول مدیریت دولتی مقدمه ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها […]

    مقاله پژوهش عملیاتی:ابزار بهره وری

    تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی نوشته لئوپرینگل خلاصه مطالب کانون اصلی توجه OA برای مدیریت عبارتند از تعیین مراحلی که می توان به واسطه آنها به بهبود بهره وری دست یافت . تحقیق […]

    ۶روش کلیدی برای برنامه ریزی بهتر

    ۶روش کلیدی برای برنامه ریزی بهتر ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز  در این مقاله با استفاده از ۶ تکنیک، روش برنامه ریزی صحیح را بررسی می‌نماییم تا بتوانیم امور زندگی و کاری خود را با دقت و برنامه‌ی صحیح به سمت موفقیت نیل دهیم. یکی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi