جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی قصه های مجید ۱

1,349

بازدید

دانلود کتاب صوتی قصه های مجید ۱ ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۳ امتیازs

دانلود کتاب صوتی قصه های مجید ۱

دانلود کتاب صوتی قصه های مجید 1

کتاب صوتی «قصه‌های مجید» اثری به یاد ماندنی نوستالژیک است که اولین بار در سال ۱۳۵۳ منتشر شد. «هوشنگ مرادی کرمانی» این مجموعه را ابتدا برای رادیو نوشت که اجرای آن پنجشنبه‌ها روی آنتن می‌رفت و «ژاله علو» در این نمایش نقش «بی‌بیِ» داستان را ایفا می‌کرد. قصه‌های مجید، بعد از انقلاب چاپ و در سال ۱۳۶۴ «کتاب برگزیده‌ی سال» شد. این کتاب تاکنون بیش از سی بار تجدید چاپ و برمبنای واقعیت از زندگی هوشنگ مرادی کرمانی نگاشته شده است.
با اقتباس از این کتاب در اسفندماه سال ۱۳۶۹، مجموعه‌ا‌ی تلویزیونی به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» ساخته و در سال ۱۳۷۱ از شبکه‌ی اول پخش شد. این مجموعه مخاطبان بسیار زیادی اعم از کودک و بزرگسال داشت و در آن «پروین دخت یزدیان» مادر کیومرث پوراحمد در نقش بی‌بی و «مهدی باقربیگی» در نقش مجید، ایفای نقش کردند. موسیقی این سریال نیز اثری ماندگار از «ناصر چشم‌آذر» است.
این کتاب موفق به کسب جایزه‌های داخلی بسیاری از جمله: کتاب برگزیده‌‌ی شورای کتاب کودک ۱۳۶۲ و ۱۳۶۰، کتاب برگزیده‌ی سال ۱۳۶۴، کتاب برگزیده‌ی مجله‌ی سروش نوجوان ۱۳۶۵، کتاب برگزیده‌ی مجله‌ کیهان بچه‌ها ۱۳۶۷، کتاب برگزیده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۶۸ شده است.
کتاب صوتی قصه‌های مجید در سه قسمت با صدای جذاب و گویش زیبای «مهدی پاکدل» و موسیقی دلنشین «مهدی زارع» در اختیار شما قرار داده شده که قصه‌های مجید۲ و قصه‌های مجید۳ را نیز می‌توانید از سایت نوار دریافت کنید
خلاصه کتاب صوتی قصه‌های مجید:
قصه‌های مجید درباره زندگی نوجوانی به نام «مجید» است که پدر و مادر خود را از دست داده و به همراه مادربزرگش «بی‌بی» زندگی می‌کند. بی‌بی وظیفه‌ی تامین مخارج خود و مجید را برعهده دارد، او علاوه بر حقوق بازنشستگی پدربزرگ مجید، با بافتن ژاکت کسب درآمد می‌کند و مجید هم در طی داستان تلاش می‌کند تا کمک‌خرج خانواده‌ی کوچکشان باشد.
قصه‌های مجید دارای نثری دلنشین و آمیخته با طنز است که توانست محبوبیتی بی‌نظیر چه در مردم ایران و چه در مردم کشورهای دیگر دنیا کسب کند. خودساختگی، ایجاد انگیزه، اعتمادبه‌نفس بالا و پشتکار مجید برای دست زدن به هر کار غیرممکنی از او قهرمانی شگفت‌انگیز ساخت. ویژگی‌های بسیاری در مجید وجود دارد که مخاطب را به‌طور پیوسته همراه قصه می‌کند و همه می‌خواهند او در هر زمینه‌ای موفق ببینند، به طور مثال او کتاب زیاد می‌خواند، فیلم می‌بیند و قلم بسیار خوبی دارد و آرزو می‌کند که روزی نویسنده شود. همه‌ی این‌ صفات با اضافه‌شدن چاشنی شیطنت در او، قصه‌هایی بی‌نهایت شیرین خلق کرده است. هرچند که او فقیر و از داشتن پدر و مادر محروم است، اما به پشتوانه‌ی همتی که دارد و توانایی‌هایی که مقتدرانه در خود احساس می‌کند، با تمام وجود به جلو پیش می‌رود.
این قصه‌ها در واقع اشاره‌ای به نوجوانی نویسنده‌ی این اثر، هوشنگ مرادی کرمانی دارد.
تم کتاب قصه‌های مجید:
داستان‌های این کتاب، به کمک شخصیت‌پردازی و انتخاب زاویه‎ی دید مناسب به مخاطب امکان لذت بردن از داستان را می‌دهد. مرادی کرمانی در این کتاب از اشعاری به جا و مناسب بهره برده است که به نظر می‌رسد آن‌ها را ذهن خلاق «مجید» سروده و این شیوه، جذابیت خاصی به داستان بخشیده است. تمامی داستان‌های این کتاب از زاویه‌ی دید اول شخص یا راوی روایت شده‌اند و نویسنده در قالب شخصیت اصلی داستان یعنی مجید، اعمال و رفتار و گفتار شخصیت‌ها را برای خواننده بازگو کرده است. درون مایه‌ی داستان‌ها به شیوه‌ی غیرمستقیم، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و گاهی موارد روان‌شناسانه می‌باشد و هدف نویسنده از این‌گونه مسائل، ذکر معضلات و مشکلات جامعه و زندگی مردم فقیر به زبانی صمیمی و طنزآلود است. به طور کلی این اثر با زبان عامیانه و برخورداری از واژگان، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های جذاب، یکی از ماندگارترین آثار ادبی در زبان فارسی می‌باشد.
مرادی کرمانی معتقد است که مخاطبین کتاب‌های او گروه سنی مشخصی ندارند و همه از کودک و نوجوان گرفته تا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مخاطبان آثارش هستند. او جایی درباره‌ی نگارش «قصه‌های مجید»‌ اینچنین گفته است: «زمانی که این داستان را نوشتم‌، هیچ ناشری حاضر به انتشار آن نمی‌شد،‌ می‌گفتند یا باید مثل صمد بهرنگی بنویسی یا مثل محمود حکیمی، ۹ ماه تمام «قصه‌های مجید» زیر بغلم بود و از این ناشر به آن ناشر می‌رفتم‌، همه نصیحتم می‌کردند و می‌گفتند این طرز نوشتن تو را کسی نمی‌پسندد.»
درباره هوشنگ مرادی کرمانی:
هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۲۳ در روستای سیرچ (SIRACH) از توابع کرمان به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در روستا و متوسطه در کرمان، دوره‌ی هنرستان هنرهای دراماتیک را در تهران گذراند و ضمن آن در رشته ترجمه‌ی زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفت. وی فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۴۰ با رادیو کرمان آغاز کرد و در تهران ادامه داد.
از هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون کتاب‌های «بچه‌های قالیباف‌خانه، نخل، خمره، مشت بر پوست، تنور و داستان‌های دیگر، لبخند انار، مهمان مامان، کبوتر توی کوزه (مصاحبه- نمایشنامه)، مربای شیرین، مثل ماه شب چهارده، نه تر و نه خشک، شما که غریبه نیستید، پلو خورش، آب‌انبار و ته خیار» منتشر شده، که برخی از آن‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، هلندی، روسی، آلبانی، چینی، کره‌ای، تایوانی، یونانی و ترکی استانبولی و … ترجمه شده است. همچنین سی و هشت فیلم تلویزیونی بر اساس داستان‌های او به تصویر درآمده که در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت نموده است.
آثار مرادی کرمانی تاکنون جوایز متعددی از مراکز فرهنگی داخلی دریافت نموده است. از جمله:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (کتاب سال)
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (جشنواره‌های کتاب کودک و نوجوان)
شورای کتاب کودک
جشنواره‌ی فیلم فجر
جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان)
ستاد بزرگداشت مقام معلم
انجمن حمایت از حقوق کودکان و …
همچنین آثار ترجمه شده‌ی وی جوایزی را از موسسات فرهنگی و هنری خارج از کشور به دست آورده است. از جمله:
دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)
هیات داوران جایزه‌ی جهانی هانس کریستین اندرسون (۱۹۹۲- برلین، به عنوان نویسنده‌ی برگزیده)
موسسه‌ی جوانان C.P.N.B کشور هلند
موسسه‌ی جوانان آلمان
وزارت فرهنگ و هنر اتریش
هیات داوران جایزه‌ی کبرای آبی کشور سویس
هیات داوران جایزه‌ی خوسه مارتی، کشور کاستاریکا
کتابخانه‌های بین‌المللی مونیخ (آلمان) و سوئد و یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد)
نامزد جایزه‌ی آلما (سوئد)- آستریدلیندگرن

تاکنون ده‌ها مقاله و پایان‌نامه در سطح کارشناسی ارشد و دکترا، براساس نوشته‌های او نگارش یافته است. او در بعضی از موسسات فرهنگی نیز عضویت دارد. از جمله:
عضویت در «شورای عالی بنیاد کرمان‌شناسی»
عضو پیوسته‌ی «فرهنگستان زبان و ادب فارسی»
تدریس در دانشگاه
دارای دکترای افتخاری در رشته‌ی «نویسندگی داستان»
هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۸۴ به عنوان «چهره‌ی ماندگار» در رشته‌ی ادبیات کودک و نوجوانان کشور انتخاب شد.




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : هوشنگ مرادی کرمانی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 193 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : وبسایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو

    دانلود کتاب صوتی درخت آرزو ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز این کتاب داستان درخت بلوط پیری را به تصویر می‌کشد که مردم محله به آن «درخت آرزو» می‌گویند. روزی خانواده‌ای جدید به محله‌ می‌‌آیند. این خانواده ماجراهای مختلفی برای مردم و البته درخت آرزو رقم […]

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi