جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

8,940

بازدید

دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۱۵ امتیازs

کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

دانلود کتاب صوتی

کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس» نوشته فریدریش ویلهِلم نیچه‏ (۱۹۰۰-۱۸۴۴) فیلسوف برجسته آلمانی است که توسط مرحوم دکتر افشین یداللهی روایت شده است.
نیچه، این نابغه مجنون، بی‌شک یکی از برجسته‌ترین متفکران در تاریخ اندیشه بشری است. او وقتی فقط بیست‌و‌چهار سال داشت، کرسی تدریس «بررسی کلاسیک زبان‌های هندواروپایی» در دانشگاه بازل سوئیس را به دست آورد، اما بیماری‌های مزمن‌اش اجازه نداد در دانشگاه باقی بماند و باقی عمر پر درد و رنج را به پی‌ریزی و تحکیم اندیشه‌هایش گذراند.

برخی منتقدان اندیشه‌ و سبک «گزین‌گویه‌ای» نیچه را – که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اخلاق، معرفت‌شناسی، زیبایی‌شناسی، الهیات و … را در برمی‌گیرد – لرزه بر پیکره تفکر غرب تعبیر می‌کنند.

کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» یکی از پر مناقشه‌ترین آثار فلسفی در جهان است و نیچه اندیشه‌هایش را از زبان زرتشت، پیامبر ایران‌زمین، بیان می‌کند.
نیچه در کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» مفاهیمی چون «ابرانسان» و «بازگشت جاودانه همان» را پیش چشم مخاطب می‌آورد.

زرتشت پس از ده سال انزوا به شهر می‌آید تا همگان را از دانش خویش سیراب کند، هرچند کسی او را جدی نمی‌گیرد. از این رو، زرتشت به‌ناگزیر گروهی را انتخاب کرد تا سخنان او را به مردم انتقال دهند.
نخستین خطابه، دگردیسی سه‌گانه، اطاعت و نفی و تصدیق را شامل می‌شود و پس از آن سراغ نقدهای دیگرش می‌رود: میانمایگی، متافیزیک، انقیاد فرهنگی، ریاضت‌طلبی و مرگ‌باوری، دولت‌ستایی و ابتذال اندیشه.
اما زرتشت راه به جایی نمی‌برد و دوباره و ناگزیر به انزوای کوهستان باز می‌گردد. حال پس از سال‌ها زرتشت با سه ترانه زندگی‌بخش – ترانه شبانه، بالاد و ترانه سوگواری- به میان دوستدارانش باز می‌گردد و پس از چندی دوباره آنها را ترک می‌کند.

در بازگشت سومین و آخرین بار، زرتشت همنوا با قدرت‌های طبیعی بشری سرود خوشبختی ساز می‌کند و چشم به جاودانگی دارد، هرچند وسوسه و اضطراب فریاد جانش را رها نمی‌کند و با هفت مخلوق – که به زرتشت پناه برده‌اند – مواجه می‌شود:

غیبب‌گویی که از زندگی بیزار است؛ دو شاه که قدرت دروغین پریشان‌شان کرده؛ یک روح وسواس‌گونه که از نادانی خویش به ستوه آمده؛ جادوگری اسیر اوهام؛ پاپ سرگردان؛ کریه‌المنظرترین مرد در جهان که خدا را کشته؛ و فقیری در طلب سعادت زمینی.

در بخشی از مقدمه مترجم بر کتاب صوتی «چنین گفت زرتشت» می‌شنویم:«کتاب‌هایی هستند که اگر کسی با آن‌ها چنان‌که باید سر کند، یعنی جان‌مایه‌ی اندیشه‌ی آن‌ها را زندگانی کند، نقشی ناستردنی بر روان آدمی می‌گذارند، زیرا سر و کار آن‌ها با جان آدمی‌ست…

خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت ، از کلید زیر :




دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : فریدریش نیچه/دکتر افشین یداللهی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 689 مگابایت
نوع فايل : MP3
تعداد صفحه : -
منبع : وبسایت نوار




مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه

    دانلود کتاب صوتی ژنرال شاه ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs درباره‌ی نویسنده: «دافنه دو موریه»، نویسنده‌ی انگلیسی، را معمولاً با شاهکارش «ربه‌کا» به یاد می‌آورند، اما داستان پرندگان او نیز که دست‌مایه‌ی فیلمی با همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، در میان اهالی ادبیات […]

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار

    دانلود کتاب گویا آخرین شاه آخرین دربار ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs اسدالله علم علاوه بر سابقه نخست وزیری در اوایل دهه چهل، تا سال ۱۳۵۶ به مدت ۱۰ سال وزیر دربار شاه و به نوعی یار غار او بود؛ بنابراین یادداشت های هفت جلدی […]

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است

    دانلود کتاب گویا فرزندم تک است ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۶ امتیازs این کتاب دغدغه‌های تربیتی تک‌ فرزندان را بررسی می ‌کند. آنچه در این کتاب برای شما به نگارش درآمده‌، دغدغه‌های یک مادر است. این کتاب دعوتی است به اندیشیدن درباره‌ی تک‌ فرزندی و دغدغه‌هایی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر

    دانلود کتاب گویا خانواده به توان دختر ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs «خانواده به توان دختر» جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده در قبال او را بررسی می‌کند. در قسمتی از این کتاب می شنویم :

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی

    دانلود کتاب گویا عمارت هلندی ۲٫۸۰/۵ (۵۶٫۰۰%) ۵ امتیازs این رمان احساسی که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، ۵۰ سال از زندگی دو انسان را روایت می‌کند که از گذشته‌ی خود گریزان هستند و جز یکدیگر تکیه‌گاهی ندارند. درباره‌ی نویسنده آن پچت (Ann […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi