جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

کسانی که از دورترین نقاط عادات وب گردی شما را منحصرا چک می کنند بشناسید

405

بازدید

کسانی که از دورترین نقاط عادات وب گردی شما را منحصرا چک می کنند بشناسید

آیا شما هم از آن دسته از افراد هستید که به طور مکرر گوشی موبایل خود را چک می کنند؟ حد اقل در اطرافتان چنین کسانی دیده اید که دائما با گوشی خود سر و کار دارند. بسیاری از این افراد، چه در مراسمی باشند، چه در رستوران، چه در کتابخانه و چه در کلاس درس و حتی حمام گوشی شان را از خود جدا نمی کنند و دائما به آن سر می زنند. گفتنی است که برخی از افراد هستند که به دلیل توجه زیاد به گوشی هایشان و بررسی آن حواسشان به کارهای اصلی و بسیار مهم اعضای خانواده نیستند! فاجعه هایی که گاهی برخی مادر ها در قبال کودکانشان به بار می آورند، از همین گوشی ها نشات می گیرد.

با توجه به آماری جامع و قابل تامل از یک نهاد بسیار رسمی، در سال ۲۰۱۸، میزان ترافیک داده ی مصرفی کاربران موبایل به بیش از ۱۵ اگزا بایت در ماه خواهد رسید و این نشان می دهد که رفتار کاربران با گوشی هوشمند، به صورت صعودی خطرناک پیش بینی شده است.

اما اگر هم اکنون به شما بگوییم که سازندگان موبایل ها و گوشی های هوشمند، این امکان را دارند که به تمامی اطلاعات شما دستیابی پیدا کنند، آیا رون کاری تان با گوشی هایتان تغییر نخواهد کرد!؟ جالب است که Verizon Wireless  ادعا دارد که این کار قانونی است. در مورد عمللکرد Verizon Wireless  باید بگوییم که چندی پیش از سوی این نهاد، اپلیکیشنی ارائه شده که قادر است رفتار کاربران با موتورهای جستجور را مانیتور کند، و با نظارت بر آن ها، نتایجی را برگرداند. در این باره رئیس واریزون اعلام کرده است که ما قادریم تمام رفتارهای کاربران را موتورهای جستجو را به شما اعلام کنیم. از طرفی Bill Diggins  در تایید سخنان وی می افزاید:

اگر شما در حال بازی MLB باشید یا اینکه در حال دیدن ESPN باشید و یا در حال مشاهده MLB  باشید،  ما می توانیم به شما بگوییم که شما در حال حاضر در حال دیدن و بازی های مذکور هستید. همچنین اگر در حال ارسال داده باشید ( مثلا در حال ارسال فیلم روی شبکه ای خاص باشید ) ما می توانیم به شما بگوییم که شما در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارید.

اینکه در حال حاضر این امکان وجود دارد که محتوای سرچ شده و حتی لینک سایت هایی که کاربران مشاهده می کنند، برای افرادی ذی ربط قابل رد یابی است، مساله ای چالش بر انگیز است.

عادات شما در استفاده از موبایل و گوشی هوشمند، صرفا بیان گر این نیست که شما به چه سایت هایی سر می زنید یا در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارید، بلکه شما می توانید از طریق نظاره رفتار خودتان با گوشی، به یک سری اطلاعات درونی و رفتاری تان نیز پی ببرید.

بسیاری از کاربران قدر، گوشی های هوشمند هستند که لحظه به لحظه خود را با گوشی سپری می کنند. طبق گزارشی حدود ۳۵ درصد از کاربران هستند که با گوشی خود به خواب می روند. این دسته از افراد بیشتر تمایل دارند که با استفاده از شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها، به مشاهده فیلم بپردازند و رویداد های جریانی را دنبال کنند.

البته بسیاری از ما در حال تبدیل شدن به این دسته از افراد هستیم و این را از آنجا متوجه می شویم که ترس شدیدی برای از دست دادن گوشی هایمان داریم. البته کارشناسان و متخصصان در حال واکاوی و جستجوی علت این حادثه اند، که چرا بسیاری از افراد، به طور بسیار افراطی به گوشی های خود وابسته اند، و این عادت آن ها را به درون گرایی، سوق داده است.

نتایج حاصل از استفاده کاربران نتایج جالبی دارند. به عنوان مثال بسیاری از کاربران، حدود ساعت ۸ صبح علاقه دارند که از اخبار هواشناسی و وضعیت جوی آگاه شوند. درست بعد از ساعت ۸ این حجم عظیم جستجو کاهش پیدا می کند. این البته از نظر روانشناسی، بیانگر این نیز هست که بسیاری از کاربران علاقه دارند بدانند که نهایتا چه رخ خواهد داد و پیش از هر چیز از آن آگاه شوند.

از نظر روانشناسی در مجلات خاصی، نتایج پزشکی زیادی ارائه شده که می توان از جمله آن ها به موارد زیر اشاره کرد:

کسانی که بیشتر ساعات روز در حال بازی کردن با گوشی هستند، از نوعی افسردگی و درون گرایی رنج می برند.

از طرفی کسانی که حد اقل سه تا ۷ ساعت با گوشی موبایل صحبت می کنند، نیز دارای نوعی بیماری روحی اند، که باید با ترک این کار، سلامتی را به خود برگردانند.

اقدام جالب چینی ها در رابطه با افراد گوشی دوست، این بوده که یک خط عابر پیاده مخصوص، طراحی کرده اند که کاربران همراه باید از آن استفاده کنند البته تنها کسانی از این خط ممتد استفاده می کنند، که نمی توانند از گوشی خود، حتی در مسیر خیابان و آمد و شد دل بکنند.

با خواندن این اوصاف، بسیاری از کاربران حساسیت نشان می دهند و در مورد رفتارشان با گوشی های هوشمند تغییر می کند. اینکه به گوشی موبایل اعتیاد داشته باشید، حالت بسیار زننده ای ایجاد می کند اما روش هایی هست که به شما کمک می کند، که با این بحران به خوبی مقابله کنید.

وجود نرم افزارهای هشدار دهنده می توانند بسیار مفید باشد. بدین صورت نرم افزاری به نام Checky i طراجی شده است که هر بار شما بخواهید از گوشی هوشمند خود در طول روز استفاده کنید، به شما هشدار می دهد و به شما القا می کند، که باید گوشی را زمین بگذارید.

یک روش دیگر این است که چک کردن شبکه های اجتماعی علی الخصوص فیس بوک، چک کردن ایمیل و سایت هایی که به آن ها زیاد سر می زنید، را به ساعتی خاص از روز اختصاص دهید و به خودتان قول دهید که به سراغ آن ها جز در زمان مشخص نروید.

پیش از همه این ها هم باید بدانید که تغییر عادات انجام نمی پذیرد مگر اینکه ابتدا در اعتقاداتان و باورهایتان تغییراتی ایجاد کنید.

حتی اگر عادت های خودپسندانه تان به شما اجازه نمی دهد دست از اعتیاد به چک کردن گوشی بکشید، باید بخاطر امنیت اطلاعاتی تان، کمتر به سراغ گوشی هایتان بروید.
گویاآی تی

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi