جستجو در تک بوک با گوگل!


ارباب حلقه ها ۲ ؛ دو برج

دانلود کتاب

ارباب حلقه ها ۲ ؛ دو برج
امتیاز به این کتاب

ارباب حلقه ها ۲ ؛ دو برج

نویسنده کتاب : جی. آر. آر. تالکین

مترجم کتاب : رضا علیزاده

انتشارات : روزنه

زبان کتاب : فارسی

تعداد صفحه کتاب : 683

قطع کتاب : رقعی – سال انتشار کتاب : 1395 – دوره چاپ کتاب : 6


 

خلاصه ای از کتاب 

دو برج بخش دوم فرمانروای حلقه هاست .  زیبایی هایی در این کتاب هست که به سان شمشیر می شکافد و همچون فولاد سرد می سوزاند » دو برج داستان تک تک یاران حلقه را پس از پراکنده شدن باز می گوید ، و با فرارسیدن تاریکی بزرگ و در گرفتن جنگ حلقه خاتمه می یابد .

جی .آر. آر تالکین (۱۹۷۳-۱۸۹۲) در بلومفونتین آفریقای جنوبی به دنیا آمد. از سال ۱۹۲۵ تا سال ۱۹۵۹ استاد زبان وادبیات انگلیسی و آنکلوساکسون در دانشگاه آکسفورد بود .

کتاب های او هابیت ، ماجراهای تام بامبادیل ، می رود راه پیوسته تا آن سو و شاهکارش تریلوژی فرمانروای حلقه ها از جمله کتاب های مشهور و پر طرفدار جهان هستند .

ارباب حلقه‌ها رمانی به سبک خیال‌پردازی حماسی به قلم ج. ر. ر. تالکین نویسنده، زبان‌شناس و استاد دانشگاه آکسفورد است. این داستان ادامه‌ای بر اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که داستانی فانتزی است. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نگارش شده است.

اگرچه این کتاب دربین خوانندگان به شکل یک سه گانه جا افتاده است، اما در ابتدا بنا بود این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده به دلایل اقتصادی تصمیم به حذف جلد دوم گرفت و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کرد

از شخصیت‌های معروف داستان می‌توان به آراگورن و سائورون اشاره کرد. آراگورن پسر آراتورن که از نژاد نومه نور است، وارث پادشاهی فراموش شده الندیل و ایزیلدور در سرزمین میانه است. آراگورن بعداز نابود شدن سایرون به عنوان شاه اله سار تاج گذاری کرد و صلح را به ارمغان آورد.

ارباب تاریکی یا سائرون شخصیت منفی اصلی اثر است و کسی است که حلقهٔ یکتا را برای کنترل نه حلقهٔ دیگر قدرت ساخته‌است و از همین رو «ارباب حلقه‌ها» خوانده می‌شود. سائورون خود یکی از خدمت‌گزاران ارباب تاریکی قبلی – مورگوت (ملکور) – بوده که از شخصیت‌های مهم کتاب دیگر تالکین – سیلماریلیون – است. این کتاب اخیر سرآغازی بر تاریخ سرزمین میانی محسوب می‌شود.


برچسب ها




تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد