جستجو در تک بوک با گوگل!


آیا بشر می تواند آب و هوا را تغییر دهد؟

دانلود کتاب

آیا بشر می تواند آب و هوا را تغییر دهد؟
امتیاز به این کتاب

آیا بشر می تواند آب و هوا را تغییر دهد؟

نویسنده کتاب : پی. ام. بوریسف
مترجم کتاب : فخری مقدسی – مسعود اقبالی
انتشارات : قرن ۲۱
زبان کتاب : فارسی
تعداد صفحه کتاب : 345
قطع کتاب : رقعی – سال انتشار کتاب : 1383 – دوره چاپ کتاب : 1 
 10561

کمیاب – 

خلاصه ای از کتاب 

کره زمین به طور طبیعی در اثر تابش خورشید گرم می‌شود، اما در اینجا منظور ما از گرم شدن زمین، پدیده دیگری است، پدیده‌ای که به گرم شدن زمین کمک می‌کند و شاید اصلا به آن توجه نداشته باشیم.

شاید باور نکنید که انسان‌ها هم می‌توانند آب و هوای زمین را تغییر دهند. دانشمندان می‌گویند اکثر فعالیت‌های انسان‌ها گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند. پس از انقلاب صنعتی و اختراع انواع ماشین‌آلات صنعتی، انسان ها با فعالیت های کشاورزی و صنعتی چهره زمین و آب و هوای آن را دگرگون ساختند.

با شروع انقلاب صنعتی روش زندگی مردم عوض شد. قبل از آن مقدار گازهای گلخانه ای در جو کم بود، اما با رشد جمعیت و افزایش استفاده از نفت و زغال سنگ ترکیب گازهای اتمسفر نیز تغییر کرد. طوری که در حال حاضر، غلظت گازهای گلخانه‌ای از حدود 270 واحد به 367 واحد رسیده است.

بشر برای انجام کارهای خود به انرژی نیاز دارد و این انرژی را از غذا تامین ‌می‌کند. همچنین برای روشنایی و گرم کردن خانه‌ نیازمند انرژی است. اتومبیل‌ها برای حرکت به سوخت نیاز دارد. ماشین‌های صنعتی نیز به انرژی نیاز دارند. اکثر انرژی‌های لازم برای موارد فوق به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوخت‌های فسیلی مثل نفت و گاز و زغال‌سنگ به دست می‌آید.اینها سوخت‌هایی هستند که سوزاندن آنها گاز گلخانه‌ای آزاد می‌ کند…

این کتاب راهکارهایی را در زمینه پرسش مهمی مثل بهبود آب و هوا و کاهش وابستگی کشاورزی به طبیعت را مورد آزمون قرار میدهد در این کتاب تکامل تدریجی آب و هوای کره زمین از دوره پالئوژن تا روزهای اخیر حالات و قوانین تغییرات اقلیمی و نقش اقیانوس جهانی در پیدایش اقالیم آشکار می گردد در این کتاب خواننده پروژه های پیشنهادی برای اصلاح طبیعت را در خواهد یافت و امکانات تأثیر گذاری بر آن را خواهد آموخت.


برچسب ها




تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد