جستجو در تک بوک با گوگل!


کتاب قصه های من و بابام ؛ سه جلدی با قاب

دانلود کتاب

کتاب قصه های من و بابام ؛ سه جلدی با قاب
امتیاز به این کتاب

معرفی کتاب قصه های من و بابام ؛ سه جلدی با قاب

 

قصه های من و بابام ؛ سه جلدی با قاب

نویسنده کتاب : اریش ا. زر

مترجم کتاب : ایرج جهانشاهی

انتشارات کتاب : فاطمی

زبان کتاب : فارسی

تعداد صفحه کتاب : 324

قطع کتاب : رقعی – سال چاپ کتاب : 1395 – نوبت چاپ کتاب : 2 

خلاصه ای از کتاب 

مناسب برای گروه سنی : ب ، ج : ۷ تا ۱۱ سال
تصویرگر : اریش ازر
کتاب برگزیده و برنده جایزه شورای کتاب کودک

یکی بود یکی نبود. سال‌ها پیش یک پدر بود و یک پسر. پدر نامش اریش ازر (Erich Ohser) بود و در سال 1903 در شهر پلاوئن در آلمان به دنیا آمده بود. دوره‌ی دبیرستان را گذراند و در دانشکده‌ی هنر در شهر لایپزیک هنر نقاشی را آموخت. بیست و هشت ساله بود که پسرش کریستیان به دنیا آمد.
 پدر داستان‌های جالبی برای پسرش تعریف می‌کرد و برای آن‌ها نقاشی می‌کشید. این پدر و پسر به راستی بودند و قصه‌هایشان هم قصه نیست. این قصه‌ها نه تنها برای بچه‌ها که گاهی برای بزرگ‌ترها جالب و آموزنده‌اند.
اریش ازر در دورانی زندگی می‌کرد که آلمان گرفتار حکومت دیکتاتوری و استبدادی هیتلر و یاران فاشیست او شد. اریسش ازر از راه نقاشی کردن به آن حکومت و ظلم و ستم فرمانروایان کشورش مبارزه می‌کرد. برای روزنامه‌های آن زمان کاریکاتور سیاسی می‌کشید. به همین سبب ، فرمانروایان آلمان از او و کارهایش خوششان نمی‌آمد و نمی‌گذاشتند نقاشی‌هایش در روزنامه‌ها و کتاب‌ها چاپ شود. از آن پس بود که اریش ازر نقاشی‌هایش را با نام پلاوئن امضا کرد.

سرانجام او را پس از چاپ کتاب کاریکاتورهای سیاسی‌اش ، در سال 1940 به زندان انداختند. می‌خواستند محاکمه‌اش کنند ، ولی اریش ازر که می‌دانست به دست فاشیست‌ها کشته خواهد شد ، در 5 آوریل 1944 در زندان خودکشی کرد.

اریش گذشته از کاریکاتورهای سیاسی ، برای پسرش هم قصه‌های دلنشین و خنده‌دار می‌گفت و آن‌ها را نقاشی می‌کرد. این قصه‌ها که فقط نقاشی است و نوشته‌ای به همراه ندارد ، یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های کودکان جهان است و به نام پدر و پسر در بسیاری از کشور های جهان بارها به چاپ رسیده است. سه کتاب قصه‌های من و بابام برداشتی است از این قصه‌های تصویری که برای کودکان ایرانی باز پرداخت و نوشته شده است.

 

کتاب قصه های من و بابام ؛ سه جلدی با قاب


برچسب ها




تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد