همه ی ما متولد شده ایم تا سال های زیادی را به زندگی کردن بپردازیم. هر فردی در زندگی خود رفتار مخصوص به خود را دارد و به شیوه ی خاصی زندگی می کند ولی اکثر افراد دلشان می خواهد با وجود ویژگی های خاصی که دارند درنهایت به موفقیت برسند و از زندگی خوبی برخوردار باشند. شاید تصور شما این باشد که فقط با داشتن پول و ثروت می توانید خوشبختی را در زندگی تان احساس کنید و بدون پول قطعا روحیه ی بدی خواهید داشت.


ولی اگر دقت کرده باشید همیشه در بین اطرافیانتان افرادی را هستند که با وجود وضع مالی نامناسب احساس خوشبختی می کنند. حتما شما هم در مواقع زیادی آرزو داشته اید دارای روحیه ای بودید که این افراد از آن برخوردارند. باید بدانید این امر چیزی نیست که نتوانید به آن دست پیدا کنید کافی است خصوصیات آنان را در خود تقویت کنید؛ آنگاه خواهید دید خودتان بیشتر از این افراد احساس سر زندگی خواهید کرد و از زندگی بهتری برخوردار خواهید بود.


برای این که بتوانید به حس خوشبختی و موفقیت فردی در زندگی دست پیدا کنید باید انسان شادی باشید. این را بدانید که شاد بودن به آسانی به دست نخواهد آمد و برای رسیدن به آن حتما باید تلاش کنید. اکثر انسان ها دوست دارند در زندگی شان شاد باشند ولی فقط درصد بسیار کمی واقعا این گونه خواهند بود. قبل از اینکه بخواهید به انسانی شاد تبدیل شوید باید بدانید انسان شاد واقعا به چه کسی گفته می شود؟! این فرد از چه خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است؟! و شما چگونه می توانید آن خصوصیات را در خود تقویت کنید؟


برای این که در مسیر رسیدن به شادی عقب نشینی نکنید همیشه به این فکر کنید که رسیدن به شادی چقدر برایتان مهم خواهد بود و چقدر روی ابعاد مختلف زندگی تان تاثیر خواهد گذشت. زمانی که به دستاوردهای مهم شاد بودن در زندگی توجه داشته باشید همیشه سعی می کنید به خصوصیت رفتاری این انسان ها توجه داشته باشید و به آن ها عمل کنید.


در این مطلب می توانید یک سری از خصوصیات بارز این افراد را مطالعه کنید و با عمل کردن به این خصوصیات قادر خواهید بود خودتان را بسیار شادتر از گذشته ببینید. با ما همراه باشید.






انسان های خوبی هستند


با دیدن این مورد شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که منظور از خوب بودن چیست؟! حق با شماست شاید این جمله بسیار کلی باشد ولی در اولین قدم برای رسیدن به شادی باید بدانید که به صورت کلی باید در زندگی تان همیشه انسان خوبی باشید و با دیگران به مهربانی رفتار کنید. افراد شاد معمولا متواضع تر از سایر افراد هستند و تا جای ممکن سعی می کنند به افراد دیگر کمک کنند. این افراد کمتر از خودشان حسادت نشان می دهند و زمانشان را با انجام کارهای پلید پر نمی کنند.


افراد شاد از صبر بالایی در زندگی برخوردار هستند و کمتر در موقعیت های مختلف خودشان را می بازند. به دیگران احترام می گذارند و بسیار اجتماعی هستند. این رفتارها به طور کلی باعث می شود تا این افراد در زندگی شان کمبودی را تجربه نکنند و بتوانند بیشتر از دیگران شاد باشند و به موفقیت فردی در زندگی دست پیدا کنند.




صادق هستند


فردی که زندگی را با دروغ بگذراند قطعا نمی تواند به راحتی شادی حقیقی را در زندگی خویش تجربه کند. دروغ و شادی به هیچ وجه نمی توانند کنار هم قرار بگیرند، برای همین اکثر افرادی که در زندگی شان صداقت را رعایت می کنند از شادی برخوردار نیستند. آدم های شاد کسانی هستند که در زندگی خود از هیچ چیزی واهمه ندارند و به راحتی می توانند هر آنچه هستند را به دیگران نشان دهند. در واقع این افراد نیازی ندارند تا با دروغ به هدف هایشان دست پیدا کنند. دروغ چیزی است که فقط زندگی این افراد را با ناراحتی روبه رو کند.


زمانی که تصمیم بگیرید صادق باشید و شخصیت واقعی خود را به دیگران عرضه کنید قطعا نیاز نخواهید داشت از دروغ استفاده کنید. برای همین دیگران می توانند از شخصیت واقعی شما الگو بگیرند و شادی را در شما احساس کنند تا آن ها هم بتوانند به موفقیت فردی در زندگی دست یابند.




روحیه ی همکاری دارند


روحیه ی همکاری یک از مهم ترین خصوصیاتی است که افراد شاد از آن برخوردار هستند. این افراد بدون آن که بخواهند خودشان را به دیگران ثابت کنند با دیگران همکاری می کنند و با شادی هرچه تمام تر سعی می کنند ارتباط خود را با اطرافیان گسترش دهند. برای افراد شاد به هیچ وجه این مهم نخواهد بود که در چه مقامی در میان همکاران خود قرار دارند و دیگران چه فکری راجع به او خواهند کرد؛ به همین دلیل به راحتی با وقوع مسائل مختلف شادی خود را از دست نمی دهد و همواره موفقیت فردی در زندگی را تجربه می کنند.


افراد شاد برخلاف دیگران تلاش می کنند تا علاوه بر خودشان دیگران نیز پیشرفت کنند و برایشان اهمیتی ندارد که از اطرافیان خود جلوتر باشند؛ این روحیه باعث می شود تا کمتر با عوامل ناراحت کننده روبه رو شوند.






لبخند زیبایی دارند


افراد شاد افرادی هستند که در زندگی خود همیشه سعی می کنند لبخند بزنند. تفاوتی که لبخند افراد شاد با سایر افراد دارد این است که لبخند این افراد از عمق وجودشان سرچشمه می گیرد به طوری که می توانند به اطرافیانشان هم انرژی خود را انتقال دهند. لبخند افراد شاد به هیچ وجه مصنوعی نیست. این افراد هر وقت که لازم باشد به طور واقعی می خندند و مانند افراد دیگر از خندیدن هراسی ندارند.




احساسات متعادلی دارند


یکی از بهترین خصوصیات افراد شاد این است که به دنبال موقعیت های خوب در زندگی می گردند و با رخ دادن یک موقعیت ایده آل در زندگی شان سعی می کنند تا جای ممکن آن را گرامی بدارند و شادی را به خودشان و اطرافیانشان انتقال دهند. مثلا سعی می کنند موفقیت های خود را هرچند کوچک، جشن بگیرند و همین موضوع سبب می شود بیشتر به موفقیت فردی در زندگی دست پیدا کنند.


آدم های شاد موقعیت های خوب را نتیجه ی تلاششان می دانند و همیشه انتظار موقعیت های خوب دیگر را خواهند داشت، در حالی که افراد دیگر در اکثر اوقاتشان فقط منفی بافی می کنند و در صورتی که با موفقیتی مواجه شوند آن را نتیجه ی شانس خود می دانند و از وقوع آن شادی نخواهند کرد! افراد ناراحت و غمگین از انجام هیچ فعالیتی لذت نخواهند برد و تصور می کنند تمام اتفاقات بد زندگی برای شکنجه ی روحی آن ها رخ می دهد؛ برای همین همیشه احساس پوچی و ناراحتی به این افراد دست خواهد داد.






با افراد شاد در ارتباط هستند


هیچ انسانی بدون در ارتباط بودن با افراد شاد نمی تواند خودش هم شاد بماند. البته همیشه در میان افراد غمگین افراد شادی هم وجود دارند که به دیگران هیچ اهمیتی نخواهند داد ولی مطمئن باشید در صورتی که یک فرد میان افرادی قرار بگیرد که دائما دچار ناراحتی هستند قطعا به سختی می تواند روحیه ی خود را حفظ کند و به موفقیت فردی در زندگی برسد.


آدم های شاد دائما سعی می کنند تا افراد شاد دیگر را به سمت خود جذب کنند و با این کار شادی خود را افزایش دهند. آن ها می دانند که دیگران می توانند تاثیر زیادی روی آن ها بگذارند برای همین تا جایی که می توانند از آدم های منفی گرا و غمگین دوری می کنند و از بودن کنار آن ها لذت نمی برند.




در زمان حال زندگی می کنند


یکی از دلایل اصلی افسرده شدن و لذت نبردن از زندگی این است که افراد بیشتر از این که به زمان حال توجه کنند نگران آینده ی خود هستند و دائم اتفاقات بد گذشته را مرور می کند. این ویژگی ممکن است با انسان کاری کند که حتی نتواند برای یک لحظه هم شاد بماند. بدترین ویژگی هایی که یک انسان می تواند داشته باشد این است که دائم فکرش در زمان های دیگر به سر ببرد.


اما آدم های شاد دائما تلاش می کنند لذت های زندگی را حس کنند و به بهترین نحو ممکن از این لذت ها استفاده کنند. این آدم ها از وضعیتی که در آن زندگی می کنند راضی هستند و دائما از وضعیت خود احساس خشنودی می کنند بنابراین به موفقیت فردی در زندگی خواهند رسید.
پرورش افکار
نشر : takbook.com