جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب تن آدمی

11,030

بازدید

دانلود کتاب تن آدمی ۴٫۶۳/۵ (۹۲٫۵۰%) ۸ امتیازs
دانلود رایگان کتاب پزشکی تن آدمی

کتاب تن آدمی ساختمان تن آدمی و چگونگی کار دستگاههای گوناگون و اسرار خلقت بدن انسان را به زبانی روشن و ساده بیان می کند.
طول عمر پستانداران با اندازه جثه آنان نسبت مستقیم دارد.هر چه پستاندار بزرگتر باشد عمرش درازتر است.ولی آدمی از این قاعده مستثنی است.-چرا ؟
هیچ جانداری به جثه آدمی مغزی به اندازه او ندارد.ساختمان و طرز کار این مغز چگونه است؟
این کتاب تمام این مسائل و بسی مطالب و نکات شایان توجه را برای خواننده شرح می دهد و اسرار ساختمان تن آدمی را بر او مکشوف می سازد.
مطالعه ساختمان و طرز کار بدن آدمی نه بصورت انفرادی بلکه در میان عالم جانداران و جهان ، گاه مفید فایده است و ممکن است به از بین بردن جهل ظاهری کمک کند.
فهرست مطالب کتاب تن آدمی:
مقام آدمی در جهان
سر و تنه ما
دستها و پاها و مفاصل ما
ماهیچه های ما
ششهای ما
قلب و سرخ رگهای ما
خون ما
روده های ما
کلیه های ما
پوست ما
اعضای تناسلی ما
طول عمر ما


نويسنده / مترجم : آیزاک آسیموف / محمود بهزاد
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 10 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 398

 ادامه مطلب + دانلود...

دانلود رایگان کتاب مقالات شمس تبریزی

167,557

بازدید

دانلود رایگان کتاب مقالات شمس تبریزی ۴٫۲۰/۵ (۸۴٫۰۸%) ۱۰۳ امتیازs
دانلود کتاب رایگان مقالات شمس تبریزی

مقالات شمس تبریزی ، مجموعه‌ای از سخنان و حکایات نغز و دلپذیر است که در دوران اقامت شمس تبریزی در قونیه (از سال ۶۴۲ تا ۶۴۳ و پس از غیبتی کوتاه از سال ۶۴۴ تا ۶۴۵ قمری) بر زبان وی جاری شده، و پس از او توسط مریدان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به‌صورت یادداشت‌هایی پراکنده جمع‌آوری گردیده‌است. از گسیختگی و بریدگی عبارات و مطالب پیداست که این کتاب را شمس‌الدین خود تألیف نکرده بلکه همان یادداشت‌های روزانهٔ مریدان است که با کمال بی‌ترتیبی فراهم نموده‌اند.
به نوشتهٔ بدیع‌الزمان فروزانفر: میان مقالات شمس با مثنوی مولوی ارتباطی قوی موجود است و مولانا بسیاری از امثال و قصص و مطالب مقالات را در مثنوی خود مندرج ساخته‌است.

شمس خود ننوشتن خویش را این گونه توضیح داده‌است: من عادت نبشتن نداشته‌ام هرگز؛ سخن را چون نمی‌نویسم در من می‌ماند و هر لحظه مرا روی دگر می‌دهد.

مطالب موجود در مقالات شمس را می‌توان به چند بخش تقسیم نمود:

  •     شخصیت و زندگی و خانواده شمس
  •     رابطه شمس با مولانا
  •     قصه‌ها و حکایات
  •     یادکرد بزرگان
  •     آموزه‌ها

اگر برای نسل‌های پیشین، شمس تبریزی چهر‌ه‌ ای مرموز و ناشناخته و فقط یک اسم بوده، اکنون دیگر به مقدار زیادی هم شمس شناخته شده است و هم مقالات شمس، و البته بیش‌تر از راه مقالات شمس (که تندنویسی و تحریر تقریرات او است) به شناخت این عارف مجهول‌القدر راه یافته‌ایم. در مطبوعات فارسی نخستین بار مرحوم فروزان‌فر در زندگی‌نامه مولوی از این مجموعه (مقالات شمس) یاد کرد.
سپس احمد عماد خوشنویس یک نسخه از آن را بدون مقابله و تعلیقات به چاپ رساند (۱۳۴۹) که در موقع خود بسیار مغتنم بود. و اکنون تمام مقالات با مقابله همه نسخه‌های معتبر و تعلیقات ارزنده مصحح در اختیار دلبستگان عرفان و ادب فارسی- به ویژه آنان که می‌خواهند در آثار مولوی با دقت بیش‌تری بنگرند- به رایگان در سایت تک بوک قرار می‌گیرد.
مقالات شمس در همین چاپ مصحح نیز کاملاً روشن و مفهوم نیست چرا که هم خود شمس اصرار داشته موجز و مرموز سخن بگوید و هم کاتب شاید از توان نوشتن همه کلمات درمانده و می‌پنداشته است که آنچه برای خود او واضح است (با توجه به این‌که کلمات را از شخص شمس می‌شنیده و بر تکیه‌ها و تأکیدهای گوینده و فضای مجلس و پیش و پس موضوع وقوف داشته) برای خواننده هم معلوم است، حال آن‌که بسیاری از اشارات شمس امروز برای خواننده روشن نیست.



نويسنده / مترجم : شمس تبریزی - احمد خوشنویس
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 19 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 423

 ادامه مطلب + دانلود...



هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi