جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راجع به نرم افزار ویروس یاب :

558

بازدید

راجع به نرم افزار ویروس یاب :
نرم افزار ویروس یاب چگونه کار می‌کند ؟‌
نرم افزار ویروس یاب بیشترین صنعت آنتی ویروس که موتور قابل اسکن با در نظر گرفتن افزایش شکاف بالا، دستیابی کامل را برای برق موتور‌ها به ما می‌دهد ،‌ترکیب می‌کند .رابط گرافیکی کاربر ویروس یاب بخش‌های برنامه تخصصی داده شده را بدون از بین بردن انعطاف پذیری که شما برای مجهز کردن نرم افزار داخل محیط‌های محاسباتی به آن نیاز دارید ، یکنواخت می‌کند . در این مدت بهترین ویژگی‌های تکنولوژی که MCAFee  و تحقیقات منتقل ویروس یاب MCAFee را که بیشتر از ۱۰ سال پیشرفت کرده‌اند را با هم ترکیب می‌کند .
چه چیز‌هایی با نرم افزار ویروس یاب می‌آید ؟
نرم افزار ویروس یاب شامل چندین بخش است که یک یا چند برنامه‌ی ربط داده شده را ترکیب می‌کند هر یک از این‌ها یک بخش را برای حفاظت از کامپیوتر شما در برابر ویروسها یا دیگر نرم افزارهایی که مسونیت دارند به کار می‌اندازد . این بخش‌ها عبارتند از :
:(THE VIRUS SCAN CENTRAL) 
این بخش نقطه ورودی اصلی شما برای استفاده تمام بخشهای موجود ویروس یاب MCAFee است . این حفاظ اصلی اطلاعات مربوطی مثل : آخرین باری که ویروس یاب در کامپیوتر شما اجرا شده است . چگونگی حالات حفاظ ویروس (Vshield)که فعال شده‌اند اطلاعات DAT  موجود وقتی که آن ایجاد شده باشد را فراهم می‌کند . از میان این واسطه‌های کاربر پسند شما می‌توانید به توابع اصلی ویروس یاب          دستیابی داشته باشید روی دکمه‌ی MCAFee کلیک کنید تا وظایف ویژه‌‌ی داخل ویروس یاب MCAFee مثل ( اسکن ، زمانبندی ، قرنطینه و …… ) برای شروع ، نمایش داده شوند . بنابراین شما می‌توانید برای شروع جستجو و بار گذاری کردن اطلاعات موجود مربوط به روز رسانی برای نصب شدن ویروس یاب      در کامپیوترتان روی دکمه‌یUpdate    کلیک کنید برای استفاده از این ویژگی می‌باید مطمئن شوید که قبلاً به اینترنت متصل شده باشید . برای اطلاعات بیشتر و دستورات گام به گام روی آیکن  Help در گوشه بالایی سمت راست پنجره کلیک کنید . برای بررسی کردن انتخاب‌های موجود و سفارش کردن این که شما می‌خواهید بخش‌های ویروس یاب MCAFee در سیستم شما چگونه کار کنند روی دکمه‌ی         Optionکلیک کنید .
:The Virus Scan Console
این بخش به شما اجازه می‌دهد که وظایف ویروس یاب را در زمانهای  مشخص ، ایجاد ، پیکربندی و اجرا کنید . یک وظیفه می‌تواند شامل هر چیزی از اجرای یک عمل اسکن در یک مجموعه دیسک در زمان مشخص یا دارای فاصله برای اجرای به روز رسانی یا عمل ارتقاء باشد . بنابراین شما می‌توانید اسکن کردن محافظ ویروس (Vshield) را از پنجره‌یConsole  فعال یا غیر فعال کنید . میز فرمان      (Console)طبق لیست وظایف از پیش تعیین شده که حداقل سطح حفاظ را برای سیستم شما تضمین می‌کند بدست می‌آید برای مثال : شما می‌توانید فوراُ درایو C  یا همه‌ی دیسکها را در کامپیوترتان اسکن و پاک کنید .
The Vshield Scanner:
این بخش ادامه حفاظت آنتی ویروسها را از ویروسهایی که از طریق شبکه یا از منابع مختلف آن در اینترنت وارد فلاپی دیسکها می‌شوند را به شما ارائه می‌دهد . پویشگر محافظ ویروس وقتی شما سیستم‌تان را روشن می‌کنید شروع می‌شود و تا وقتیکه آن را خاموش می‌کنید در حافظه باقی می‌ماند . یک مجموعه ویژگی انعطاف پذیر صفحات این است که به شما اجازه می‌دهد تا بخشی از سیستم‌تان را که می‌خواهید برای امتحان اسکن شود ، چه چیزی را جستجو کند و  چگونگی پاسخ دادن به فایلهای آلوده‌ی پیدا شده را مشخص کنید . به علاوه پویشگر می‌تواند وقتی یک ویروس را پیدا کرد به شما هشدار دهد و هم چنین می‌تواند عملیات آن را خلاصه کند . پویشگر محافظ ویروس طبق سه ماژول دیگر که مراقبی در برابر دشمنان برنامه‌ی کوچک جاوا و کنترل‌های  Active Xکه پیامهای E-Mail  و پیوستهایی که شما از اینترنت از طریق لوتوس CC:Mail دریافت می‌کنید ، از پست میکروسافت یا مشتریهای پست دیگر که از استاندارد واسط برنامه نویسی کاربردی پیام رسانی میکروسافت(MAPI)  پیروی می‌کنند و دستیابی بلاکها برای سایتهای خطرناک اینترنت است ، تخصص داده می‌شوند . مانعی دیگر برای غیر مجاز ساختن تغییرات انتخاب‌های پیکربندی شما حفاظت کلمه عبور ایمن است .
انتخابهای پیکربندی همان کنترلهای در دسترس کادر گفتگو برای امام ماژول‌های محافظ ویروس است .
Safe & Sound:
این بخش به شما اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای Backup  در حجم فایلهای حفاظت شده ایجاد کنید ، که این نوع Backup ایمن‌ترین و ارجح‌ترین Backup است . حجم فایل حفاظت شده یک ناحیه قسمت بندی شده‌ای درایو است که اغلب درایو منطقی نامیده می‌شود . مصونیت فقط برای ویندوزهای ۹۸و۹۵ و ویندوز ME  است .

Quarantine : این بخش به شما اجازه می‌دهد تا فایلهای آلوده شده را به پوشه‌های قرنطینه منتقل کنید . فایلهای آلوده شده به سطوحی منتقل می‌شوند که بتوان آنها را مورد دستیابی قرار داد و شما در آسایش و راحتی بتوانید آنها را پاک یا حذف کنید .

The E-Mail scan extension : این بخش به شما اجازه می‌دهد که مبادلات میکروسافت یا صندوق پست Outlook یا پوشه‌های عمومی که شما فوراُ در سرور به آنها دستیابی دارید را اسکن کنید . اشعه X  مخفیانه داخل منابع پستی را نگاه می‌کند بنابراین نرم افزار ویروس یاب می‌تواند امکان آلودگی را قبل از اینکه آنها بتوانند راهی بهDesktop بسازند پیدا کند که اینها می‌توانند مثل ویروس ملیسا (Melissa) در شیارها متوقف شوند .

ACC:Mail Scanner : این بخش شامل تکنولوژی  بهینه برای اسکن کردن صندوقهای پست لوتوس CC:Mail است که از استانداردMAPI  استفاده نمی‌کنند . اگر شما در ایستگاه کاری یا در شبکه از CC:Mail نسخه ۷ یا نسخه‌های اولیه آن استفاده می‌کنید این بخش را نصب و استفاده کنید .
The Alert Manager Client Uration Utility:
این بخش به شما اجازه می‌دهد تا یک مقصد را برای رویدادهای مدیر هشدار که نرم افزار ویروس یاب وقتی یک ویروس یا رفتارهای بدون ارزش دیگر وظایف را کشف کرد ، تولید می‌کند ، انتخاب کنید . بنابراین شما می‌توانید یک دایرکتوری مقصد برای سبک‌های قدیمی‌تر پیام هشدار مشخص کنید یا روش ضمیمه دیگر این است که همراه با واسط مدیریت رایانه‌ای (DMI) هشدارهایی برای نرم افزارهای  Client ها از طریق DMI شما فرستاده شود .
The Screen Scan Utility:
این بخش از اسکن کردن کامپیوتر شما اختیاری است . مثل اجرایScreen Saver  در طول دوره‌های بیهوده .
The Send Virus Utility:
این بخش به شما راهی آسان و بی زحمت ارائه می‌دهد تا فایلهایی که فکر می‌کنید آلوده شده‌اند فوراً توسط محقق‌های آنتی ویروس MacaFee  مورد رسیدگی قرار گیرند . یک ویزارد ساده شما را مثل فایلهای مورد انتخاب شما برای رسیدگی شدن ، شامل جزئیات ارتباط و اگر شما ترجیح دهید ، نوع خروجی‌هر داده‌ای محرمانه یا خصوصی از فایلهای اسناد ، راهنمایی می‌کند .
the Emergency Disk Creation Utility:
این کمک سودمند به شما برای ایجاد یک فلاپی دیسکی که شما بتوانید از آن برای بوت شدن کامپیوترتان داخل یک محیط مستقل از ویروس استفاده کنید لازم است . اسکن کردن سطوح سیستم برای برداشتن ویروسهایی که می‌توانند در راه اندازی ، بارگذاری شوند لازم است .
:Command – line Scanner
این بخش شامل مجموعه کامل ویژگیهای اسکنر است که شما می‌توانید برای اجرای عملیات اسکن هدف گیری شده از اعلان MS-Dos    یا دستوراعلان ویندوز یا حالت حفاظت شده‌ی MS-Dos استفاده کنید . این مجموعه شامل موارد زیر می‌باشد :
 1- Scan.EXE  : فقط یک پویشگر برای محیطهای۳۲ بایتی می‌باشد . که این واسط خط دستوراولیه است . وقتی شما این فایل را اجرا می‌کنید ، آن اول محیط‌ها را برای دیدن این که آیا آن می‌تواند توسط خودش اجرا شدو را چک می‌کند . اگر کامپیوتر شما در محیط ۱۶ بیتی یا حالت حفاظت شده اجرا می‌شود . آن کنترلها را برای یکی دیگر از پویشگر منتقل خواهد کرد .
۲- ScanPM.exe :یک پویشگر برای محیط‌های ۱۶ و ۳۲ بیتی می‌باشد . این اسکنر یک مجموعه گزینه‌های اسکن برای محیط‌های ۱۶ و ۳۲ بیتی و حالت حفاظت شده‌ی Dos برای شما فراهم می‌کند . بنابراین شامل پشتیبانی برای حافظهExtendedو تخصیص حافظه قابل انعطاف می‌باشد Scan.exe کنترل را برای این پویشگر منتقل می‌کند وقتی قابلیت‌های تخصصی داده شده‌ی آن می‌تواند عمل اسکن کردن شما را برای اجرای بیشتر این بخش فعال کند .        
۳- Scan 80.exe  : فقط یک پویشگر برای محیط‌های ۱۶ بیتی است اگر کامپیوتر شما در حالت ۱۶ بیتی اجرا شود Scan.exe  کنترل را برای این اسکنر منتقل می‌کند ، اما بدون پیکربندی‌های مخصوص حافظه .
     4- BootScan.exe  : یک پویشگر تخصص داده شده‌ی کوچک برای استفاده اولیه با دیسکهای اضطراری سودمند است . این پویشگر معمولاً از یک فلاپی دیسکی که برای شما یک محیط راه‌اندازی مستقل از ویروس را فراهم می‌کند ، اجرا می‌شود .
همه‌ی این خط‌های دستور پویشگرها به شما اجازه می‌دهند تا عملیات اسکن هدف‌گیری شده را از اعلان MS-dos یا دستوراعلان ویندوز یا از حالت حفاظت شده‌ی MS-Dosآغاز کنید . معمولاُ شما کاربردهای واسط گرافیکی کاربر(GUI)  را برای اجرای بیشتر عملیات اسکن استفاده خواهید کرد . اما اگر شروع ویندوز شما به هم ریخته باشد یا اگر بخش‌های GUI  ویروس یاب در محیط شما اجرا نشده شما می‌توانید از خط دستورپویشگرها مثل BACKUP  استفاده کنید .
       Docamentation : (مستند سازی ) : مستند سازی نرم افزار ویروس یاب شامل موارد زیر می‌باشد :
۱-بدست آوردن راهنمایی شروع : که محصول را معرفی می‌کند ، دستورات نصب را فراهم می‌کند ، طرح کلی چگونگی پاسخ دادن اگر کامپیوتر شما به داشتن ویروس مشکوک باشد و یک خلاصه کلی از محصول را فراهم می‌کند .
۲- یک راهنمای کامل کاربر که در CD-RAM  نرم افزار ویروس یاب یا در قالب بندی
PDF   A DOBE ACROBAT  ، که روی هارددیسک شما نصب شده ، ذخیره شده است . راهنمای کاربر ویروس یاب در جزئیات چگونگی استفاده از ویروس یاب و اطلاعات مفید دیگر مانند زمینه و انتخاب‌های پیکربندی پیشرفته شرح داده می‌شود . فایلهای ACROBAT PDF  ، سندهای پیوسته قابل انعطافی هستند که شامل ارتباط ویژه ، خطوط خارجی و دیگر وستیل کمکی برای هدایت آسان و اطلاعات وابسته می‌باشند .
۳-یک راهنمای مدیر که در CD – RAM  نرم افزار ویروس یاب یا در قالب‌بندی A DOBE ACROBAT PDF  که روی هارددیسک شما نصب شده است . راهنمای مدیر ویروس یاب در جزئیات چگونگی مدیریت و پیکربندی نرم افزار ویروس یاب شرح داده می‌شود .
۴-یک فایل HELP  : این فایل دستیابی سریع برای محدوده‌ی کامل عناوینی که نرم افزار ویروس یاب را توصیف می‌‌کنند به شما ارائه می‌دهد . شما می‌توانید این فایل را باز کنید یا از منوی HELP  در پنجره‌ی اصلی ویروس یاب گزینه‌ی HELP TOPICS  را انتخاب کنید یا روی هر دکمه‌ی HELP  نمایش داده شده‌ در کادرهای گفتگوی ویروس یاب کلیک کنید .
بنابراین فایل HELP  شامل حساسیت متن یا کمک WHATS THIS  می‌باشد . برای دیدن این عناوین کمک روی دکمه‌ها ، لیست‌ها ، آیکن‌ها ، اغلب جعبه‌های متن و دیگر عواملی که شما داخل کادر‌های گفتگو می‌بینید راست کلیک کنید . بنابراین شما می‌توانید روی علامت ؟ در سمت راست گوشه بالا در بیشتر کادرهای گفتگو کلیک کنید کادرهای گفتگو با دکمه‌ی HELP  را کنید تا فایل HELP  برای عنوان خاصی که ورودی کادر گفتگو است شرح دهد.
۵- یک فایل READ ME . TXT   : این فایل شامل افزایش خلاصه مذاکرات آخر یا تغییرات برای مستند سازی لیست هر رفتار شناخته شده یا خروجی دیگر با نشر محصول می‌باشد و اغلب ویژگی‌های به ثبت رسیده‌ی محصول جدید را داخل به روز رسانی محصول دارای رشد تعریف می‌کند .
شما فایلreadme.txt را در سطح ریشه CD-Rom  نرم افزار ویروس یاب یا در پوشه برنامه‌های نرم افزار ویروس یاب پیدا خواهید کرد . شما می‌توانید آن را از Notpad ویندوز یا از هر نرم افزاری که به پردازش Word نزدیک است باز کرده و چاپ کنید .
چه چیزی در انتشار ویروس یاب جدید است ؟
انتشار ویروس یاب به طور عملی یک شماره ساختار جدید نوآوری شده برای هستند محصولات ، پوشش محدوده و جزئیات کاربرد معماری معرفی می‌کند . بنابراین بیشترین و تنها تغییر مهم بین نسخه قبلی ویروس یاب و این انتشار به یکپارچه‌سازی بهینه دو نسخه‌ی مجزای ویروس یاب برای اجرا در داخل چهارچوب ویندوزهای مجزای یک محصول تکی که در هر دو اجرا می‌شود می‌باشد . بنابراین این محصول امتیاز کامل هر چهارچوب مستحکم را بدست می‌آورد .
ویژگی‌های نصب و توزیع :‌ محصولات آنتی ویروس MACAfee  شامل نرم افزار ویروس یاب است که از نصب کننده‌های میکروسافت ویندوز (MSI)که به تمام سیستم‌های ویندوز۲۰۰۰ Perfessional   ارائه می‌شود استفاده می‌کند .
افزایش رابط‌ها : این انتشار رابطه‌های ویروس یاب رابرای تمام چهارچوب‌های سه بعدی داخل منطقه ویروس یاب برای ویندوز ۹۵ و ۹۸ و Me  با نسخه‌ی ۴٫۱ منتشر و پشتیبانی شده انتقال می‌دهد .
این انتخاب های پیکر بندی پویشگر محافظ ویروس برای چهار چوب های ویندوز WorkStation NT  نسخه ۴٫۰  و ویندوز ۲۰۰۰ Profesional بطور جامع اضافه می شود. تا زمانیکه پیچیدگی اغلب انتخابهای پیکربندی قبلی را کاهش دهد. نرم افزار ویروس یاب دقیقاً مثل یک کاربرد Client  قابل انعطاف عمل می کند. بنابراین این انتشار یک صفحه کنترل جدید ویروس یاب که عملیاتی مثل سطح مرکزی که شما همه‌ی بخش های ویروس یاب را فعال یا غیر فعال میکنید اضافه میکند. بنابراین صفحه کنترل به شما اجازه می دهد تا یک حداکثری برای تعداد بخش هایی که شما می توانید اسکن کنید یا برای جلوگیری کردن از تک کاره بودن قرار دهید. میتوانید پویشگر محافظ ویروس و صفحات کنترل ویروس یاب را برای اجرا در Startup قرار دهید. تغییرات دیگر عبارتند از :
-حالتهای جدید آیکن سیستم محافظ ویروس : که تقریباً به شما بیان می کند کدام ماژولهای محافظ ویروس فعال هستند. این حالتها عبارتند از :
۱-تمام ماژولهای محافظ ویروس فعال هستند.
۲-ماژولهای اسکن سیستم فعال‌اند اما یک یا بیشتر ماژولهای دیگر غیر فعال‌اند.
۳-ماژولهای اسکن سیستم غیر فعال‌اند اما یک یا بیشتر ماژولهای دیگر فعال‌اند.
۴-تمام ماژولهای محافظ ویروس غیر فعال‌اند.
-حالتهای رابط جدید برای پیکربندی وظایف به شما اجازه می دهد تا بیان کنید شما چگونه می خواهید کاربردهای ویروس یاب مثل اجرای وظایف زمانبندی شده‌ی شما ظاهر شوند. و شما می خواهید وقتی آن به پایان رسید چکاری را انجام دهد. بنابراین شما می توانید برای حفاظت منحصر به فرد حالتهای وظایف  یا برای حفاظت کامل پیکر بندی فوری وظایف از تغییرات یک Password  قرار دهید.
– یک ویژگی به روز رسانی تصادفی برای وظایف زمانبندی شده به شما اجازه می دهد تا یک زمان برای اجرای وظایف قرار دهید.
– انتخاب های عمل ماژول اسکن سیستم شامل یک انتخاب پیکر بندی نوع اعلان جدید برای سیستم های ویندوز ۹۵ و ۹۸ می باشد. این انتخاب به شما اجازه می دهد تا چگونگی ظاهر شدن هشدار Prompt for user action را تعیین کنید.
تغییرات عملی در محصول :‌
-پیکر بندی سودمند جدید میز – مشتری هشدار به شما اجازه می دهد تا سرور مدیر هشدار نصب شده در شبکه مثل مقصد پیام هشدار را انتخاب کنید یا برای تقسیمات شبکه مانند مقصد متمرکز شدن پیام های هشدار را انتخاب کنید. بنابراین شما می توانید یکی از این ماژولهای هشدار را با پیام های هشدار رابط مدیریت رایانه ای تکمیل کنید.
-سرور مدیر هشدار شماره سریال پردازنده‌ی پنتیوم ۳ اینتل را برای ماشین های انفرادی شناسایی برای گزارش ویروسها پشتیبانی می کند. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی شماره های سریال پردازنده اینتل به سئوالات رایج پاسخ داده شده(FAQ) اینتل به آدرس زیر مراجعه کنید:
htt: //support.intel.com/support/processors/pentium/ pspa.html
 انتخابهای به روز رسانی جدید برای نرم افزار ویروس یاب شما:
حتی با اکثریت شرح ویروسها، نرم افزار ویروس یاب تأکید دارد که فوراً داخل موتوری در روالهای مکی ضمیمه شود. با این وجود نرم‌افزار ویروس یاب نظم نیاز دارد. فایلهای DAT برای پیش رفتن با ۲۰۰ تا ۳۰۰ ویروس جدید که هر ماه ظاهر می شوند به روز رسانی می گردند. فراهم کردن سرویس تأمین وابستگی شبکه یک روش راحتی است که شما می توانید برای دریافت آخرین توضیح ویروسها استفاده کنید. فایلهای DAT بطور خودکار به روز رسانی می شوند مثلاً آنها بدون اینکه شما آنها را بارگذاری کنید موجود هستند. برای به روز رسانی ویروس یاب MCAFee نصب شده روی کامپیوترتان، در پنجره‌ی اصلی ویروس یاب MCAFee روی دکمه‌ی Update  کلیک کنید. در ضمن مطمئن شوید که سیستم شما قبلاً برای این وظایف به اینترنت وصل شده باشد.
نصب افزار ویروس یاب:‌
قبل از شروع نصب: نرم افزار ویروس یاب MCAFee به روش زیر توزیع می شود:‌
۱-مانند فایلهای آرشیو شده که شما می توانید آنها را از وب سایت MCAFee بارگذاری کنید.
۲-از طریق CD-Rom.
هر چند روشی که شما برای انتقال فایلها از بارگذاری کردن فایلهای آرشیو استفاده می کنید با روشی که شما برای انتقال فایلها از داخل CD-Rom استفاده می کنید متفاوت است. اما شما قدم های نصب را برای هر دو نوع توزیعی که یکسان هستند ادامه می دهید. احتیاجات نمایش داده شده‌ی سیستم را در زیر بررسی کنید تا تأکید شود که ویروس یاب در سیستم شما اجرا خواهد شد.
ملزومات سیستم:‌ نرم افزار ویروس یاب در هر کامپیوتر IBM یا کامپیوتر سازگار نصب و اجرا خواهد شد. کامپیوترها باید به موارد زیر مجهز شوند:‌
-یک پردازنده برابر با کمترین طبقه‌ی پنتیوم اینتل یا پردازنده سازگار MCAFee یک پردازنده پنتیوم اینتل یا پردازنده کلورن (celeron) که در کمتر از MHZ 166 اجرا می شود را پیشنهاد می کند.
-یک درایو CD-Rom اگر شما کپی نرم افزار ویروس یاب را بارگذاری می کنید این گزینه اختیاری است.
-کمتر از MB16 فضای آزاد هارددیسک.
-کمتر از ۱۶ مگا بایت RAM ، MCAFee 20 مگابایت را پیشنهاد می کند.
-ویندوز ۹۵، ویندوز Me ، ویندوز NT Workstation نسخه ۴٫۰، ویندوز ۲۰۰۰ professional . بنابراین MCAFee به شما پیشنهاد می کند که Inter Explorer نسخه ۴٫۱  نصب شده باشد. مخصوصاً اگر سیستم شما در ویندوز ۹۵ اجرا می شود.
-پیشنهادات دیگر:‌
-برای بدست آوردن تمام مزیت های ویژگی به روز رسانی اتوماتیک نرم افزار ویروس یاب، شما باید از طریق شبکه محلی یا از طریق مودم با سرعت زیاد و تأمین کننده سرویس اینترنت به اینترنت متصل شوید.
آماده شدن برای نصب نرم افزار ویروس یاب:
بعد از قرار دادن CD ویروس یاب MCAFee در درایو CD-Rom ، شما باید یک تصویر خوش آمد گویی ویروس یاب که بطور خودکار نمایان می شود را ببینید. برای نصب فوری نرم افزار ویروس یاب روی Install Virus Scan کلیک کنید، اگر تصویر خوش آمدگویی نمایان نشد یا اگر شما نرم افزار ویروس یاب را از فایلهای بارگذاری شده نصب می کنید از گام دوم شروع کنید.
مهم:‌چون Setup  نصب شده اغلب فایلهای ویروس یاب مانند سرویس در سیستم های ویندوز NT Workstation  نسخه ۴٫۰ و ویندوز ۲۰۰۰ Professional . شما باید برای نصب محصول با مجوزهای مدیر وارد سیستم شوید. برای اجرای Setup در ویندوز ۹۵ یا ویندوز ۹۸ شما احتیاج ندارید با ‍Profile یا مجوزهای خاص وارد شوید.
انتخاب های نصب:
بخش Installation setup چگونگی نصب نرم افزار ویروس یاب را با گزینه های مشترک در یک کامپیوتر یا ایستگاه کاری توصیف می کند. برای انجام SETUP ویژه شما می توانید انتخاب کنید که کدام بخش های ویروس یاب استفاده شده در نصب مشترک هستند. اما اغلب ماژولهای Vshield و صفحات سودمند اسکن را حذف کنید. یا برای انجام Setup سفارشی شما می توانید انتخاب کنید که شما انتخابهایی برای نصب تمام بخش های ویروس یاب دارید.
قدمهای نصب:‌
MCAFee  به شما پیشنهاد میکند که ابتدا تمام کاربرد های دیگری که شما  در سیستم تان اجرا می کنید را قبل از شروع Setup ببندید. بنابراین کافی است امکان برخورد نرم افزار را که در نصب ما دخالت می کند کاهش دهیم. برای نصب نرم افزار ویروس یاب قدمهای زیر را دنبال کنید:‌
۱-اگر کامپیوتر شما در ویندوز NT workstationنسخه‌ی ۴ یا ویندوز ۲۰۰۰ Professional اجرا می شود با سیستم تان مانند مدیر ارتباط برقرار کنید. شما باید مجوزهای مدیر را برای نصب نرم افزار ویروس یاب در سیستم تان داشته باشید.
۲-گزینه‌ی Run از منوی Start را از Taskbar ویندوز انتخاب کنید.
۳-در جعبه متن فراهم شده :setup.exe  را تایپ کرده و سپس روی ok  کلیک نمایید. در این جا حرف درایو را برای درایو CD-Rom یا مسیری برای پوشه هایی که شامل فایلهای ویروس یاب استخراج شده می باشند را نشان می دهد برای جستجو و ویرایش فایلها در هاردیسک یا cd-Rom روی دکمه‌ی Browse کلیک کنید.
قبل از اینکه نصب را ادامه دهید گام اول چک میکند که آیا کامپیوتر شما قبلاً نسخه‌ی ۱٫۱ نصب کننده ویندوز مایکروسافت (MSI)را برای اجرای سودمند مثل قسمت نرم افزاری سیستم شما دارد یاخیر؟ اگر کامپیوتر شما در ویندوز ۲۰۰۰ Professional این نسخه MSI در سیستم شما آماده و موجود است. اگر کامپیوتر شما در ویندوزهای منتشر شده‌ی ابتدایی اجرا می شود ممکن است شما این نسخه MSI را درسیستم تان داشته باشید. اگر قبلاً نرم افزار دیگری که از MSI استفاده می کند را نصب کرده باشد.
دریکی از این حالتها، SetUp ابتدا فوراً صفحه ویزارد را نمایش می دهد. برای ادامه به گام ۴ پرسش کنید. اگر setup ، MSI نسخه ۱٫۱ را در کامپیوتر شما پیدا نکند،‌ آن فایلهای مورد نیاز برای ادامه‌ی نصب را نصب میکند، سپس به شما اعلام می کند که کامپیوترتان را دوباره  روشن کنید.
برای یک نمایش لیست شرح داده شده در Setup یا نیاز ارتقاء سیستم شما برای راه اندازی مجدد سیستم تان روی Restart system کلیک کنید. وقتی کامپیوتر شما دوباره شروع شد، SETUP از آنجایی که متوقف شده بود ادامه پیدا خواهد کرد. سپس صفحه خوش آمد گویی Setup ظاهر می شود.
۴-این صفحه اول به شما مکان قرار داشتن فایل readme.txt که ویژگی های محصول را شرح می دهد، هرلیست شناخته شده را منتشر می کند و شامل آخرین اطلاعات محصول جدید برای این نسخه ویروس یاب را شما ارائه می دهد. وقتی شما این متن را خواندید برای ادامه روی Nextکلیک کنید.
۵-صفحه ویزارد بعدی قرارداد اجازه کاربرد نهایی نرم افزار ویروس یاب است که نمایش داده می شود. این قرارداد را با دقت بخوانید. اگر شما نرم افزار ویروس یاب را نصب می کنید، شما برای منتظر ماندن دوره‌های اجازه موافقت کنید. اگر شما برای دوره های اجازه موافق نیستید گزینه‌ی:
T do not agree to the terms of the license agreement
را انتخاب، سپس روی Cncel  کلیک کنید. Setup فوراً خارج خواهد شد. در غیر اینصورت روی گزینه‌ی :
T agree to the terms of the license agreement
کلیک کرده و سپس برای ادامه روی Next  کلیک کنید.
Setup بعدی وجود نسخه های قبلی ویروس یاب یا نرم افزار ناسازگار در سیستم تان را چک می کند. اگر شما نرم افزار آنتی ویروس دیگر یا هر نسخه قبلی ویروس یاب رادر سیستم تان نداشته باشید، آن صفحه نوع امنیت یا صفحه نوع SETUP را نمایش خواهد داد.
اگر Setup نسخه اولیه ویروس یاب را در سیستم پیدا کرد،‌آن به شما می گوید که باید آن نسخه اولیه را حذف کنید. اگر کامپیوتر شمادر ویندوز ۹۵ یا ویندوز ۹۸ اجرا می شود. Setup انتخاب هایی به شما ارائه می دهد که انتخاب شما را برای حالتهای پیکر بندی Vshield برای نسخه اولیه حفظ می کند.
این انتخاب از طریق صفحه ای که نسخه‌ی قبلی را آشکار می کند، نمایش داده شده است.
اگر کامپیوتر شما در ویندوز NT workstation نسخه ۴٫۰ یا ویندوز ۲۰۰۰ professional اجرا می شود، Setup نسخه قبلی ویروس یاب را حذف می کند اما حالتهای پیکر بندی Vsheild (محافظ ویروس) نسخه قبلی را حفاظت نخواهد کرد.
۶-گزینه‌ی Preserver on Access setting را در صورت موجود بودن انتخاب کنید. سپس برای ادامه روی Next  کلیک کنید.
اگر Setup نرم افزار ناسازگاری پیدا کنید، صفحه ویزارد، صفحه نرم افزار ناسازگار را نمایش می دهد. که به ما انتخابی برای حذف نرم افزار مورد برخورد ارائه می دهد. اگر شما در سیستم تان نرم افزار ناسازگار نداشته باشید و سیستم شما در ویندوز ۹۵ یا ویندوز ۹۸ اجرا می شود برای ادامه به گام ۹ بروید. اگر شما در سیستم تان نرم افزار سازگار نداشته باشید سیستم شما در ویندوز Ntworkstation نسخه ۴٫۰ یا ویندوز ۲۰۰۰ Prefssional اجرا می شود برای ادامه به گام ۹ بروید. در غیر اینصورت با گام ۷ ادامه دهید.
۷-چک باکس نمایش داده شده را انتخاب و سپس روی Next کلیک کنید. Setup برای لغو نصب که نرم افزار ها بطور معمولی از آن استفاده می کنند شروع خواهد شد و آن اجازه می دهد تا نرم افزار را حذف کنید. لغو نصب ممکن است به شما اعلام کند که شما برای حذف کامل نرم افزارهای دیگر نیاز دارید که کامپیوتر را دوباره روشن کنید. بنابراین شمابه ادامه نصب ویروس یاب احتیاج ندارید. بنابراین تعداد زیادی از نرم افزارهای دیگر غیر فعال هستند و setup می تواند بدون برخورد ادامه دهد.
MCAFee کاملاً به شما توصیه می کند که نرم افزار های ناسازگار را حذف کنید. زیرا بیشتر آنتی ویروسها در یک سطح خیلی پایین داخل سیستم شما عمل میکنند، دو برنامه آنتی ویروس که با هم برای دستیابی به اغلب فایلها و یا اجرای عملیات بحرانی باهم رقابت دارندمی توانند سیستم شما را خیلی ناپایدار سازند.
اگر سیستم شما در  ویندوز Ntworkstation نسخه ۴٫۰ یا ویندوز ۲۰۰۰ Prefssional اجرا می شود، Setup بعدی از شما سوال می کند که می خواهید که کدام حالت امنیتی برای نرم افزار ویروس یاب در سیستم اجرا شود. انتخابهای این صفحه تعیین می کنند که آیا کسان دیگر که از کامپیوتر شما استفاده می کنند می توانند تغییراتی بر روی انتخابهای پیکر بندی که شما انتخاب  کرده اید یا زمانبندی و اجرای وظایف یا فعال و غیر فعال بخش های ویروس یاب را اعمال نمایند. نرم افزار ویروس یاب شامل اندازه گیری گستره امنیت برای تضمین کردن اینکه کاربران غیر مجاز نتوانند هر تغییری بر روی پیکر بندی های نرم افزار در حالت حداکثر امنیت اعمال کننده میباشد. حالت استاندارد امنیت به تمام کاربران اجازه می دهد تا به تمام انتخابهای پیکربندی دسترسی داشته باشند. شما می توانید هر یک از این انتخابها را از طریق صفحه نوع امنیت پیکربندی کنید. یا شما گزینه ای راانتخاب می کنید که همان نسخه ویروس یاب باهمان انتخاب های پیکربندی و با همان وظایف زمانبندی شده برای تمام کاربران سیستم نصب خواهد شد.
۸-حالت امنیت مورد پسند تان را انتخاب کنید. انتخابهای شما عبارتند از:
–    Use Maximum Security(استفاده از حداکثر امنیت): این گزینه را برای نیاز کاربران به داشتن مجوز های مدیر برای کامپیوتر شما به منظور اینکه بتوانند انتخابهای پیکربندی را تغییر دهند. بخش های ویروس یاب را فعال یا غیر فعال کنند یا وظایف زمانبندی شده را پیکر بندی و اجرا کنند، انتخاب کنید. با این وجود کاربرانی که مجوز مدیر را ندارند ممکن است خودشان عملیات اسکن را با کاربرد ویروس یاب و ذخیره حالات برای این عملیات داخل یک فایل VSC پیکر بندی و اجرا کنند. اما آنها نمی توانند حالات پیش فرض  کاربرد ویروس یاب را تغییر دهند.
–    Use Standard security(استفاده استاندارد امنیت): این گزینه را برای دادن توانایی به هر کاربری که وارد کامپیوتر شما می شود برای تغییر انتخاب پیکربندی، فعال یا غیر فعال کردن بخش های ویروس یاب یا پیکربندی و اجرای هر وظیفه انتخاب کنید. Setup سپس از شما برای انتخاب یک Setup ویژه یا سفارشی برای سیستم از طریق صفحه نوع SETUP از شما سؤال خواهد کرد.
۹-نوع Setup مورد پسندتان را انتخاب کنید. انتخاب های شما عبارتند از :‌
–    Typical installation: این انتخاب به شما اجازه میدهد تا تمام ویژگیهای موجود در محصول ویروس یاب MCAFee را نصب کنید.
–    Custom Installation: این انتخاب به شما اجازه می دهد تا ویروس یاب MCAFee  تنهابا انتخاب ویژگی مشخص محصول در سیستم تان نصب شود.
۱۰-گزینه ی مورد پسندتان را انتخاب کرده و سپس برای ادامه روی NEXT کلیک کنید.
۱۱-بخش هایی از ویروس یاب راکه شما می خواهید نصب شوند را انتخاب کنید شما می توانید:‌
–    یک بخش را برای نصب اضافه کنید. روی دکمه ی کنار نام بخش کلیک کنید سپس از منوی ظاهر شده گزینه‌ی :‌
this featare will be installed on hard disk
را انتخاب کنید.
برای اضافه کردن یک بخش و ماژولهای وابسته داخل بخش ها ، گزینه ی :
this featare and all subfeatures بجای گزینه ی بالا انتخاب کنید.
اگر فقط یک بخش ماژولهای وابسته داشت شما می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
یک بخش را از نصب حذف کنید. روی دکمه کنار نام بخش کلیک کنید. سپس گزینه ی:‌tis featarewill not be available  را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید. Setup سودمند ویروس یاب گزینه های دیگر نمایش داده شده در این منو را پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما می توانید دیسک متفاوت و فهرست مقصد را برای نصب مشخص کنید. روی گزینه‌ی Change کلیک کنید سپس درایو یا فهرستی که شما برای استفاده می خواهید در کادر گفتگوی ظاهر شده تعیین کنید. برای دیدن خلاصه‌ای از استفاده نیازهای نسبی برای فضای هارددیسک موجود روی Disk Usage کلیک کنید. ویزارد دیسکی را که فضای کافی ندارد هایلایت خواهد کرد.
۱۲-وقتی شما بخشهایی را می خواهید نصب شوند، انتخاب کردید برای ادامه روی Next کلیک کنید.
۱۳-برای شروع کپی کردن فایل برای هارد درایوتان روی Install کلیلک کنید در غیر اینصورت برای تغییر گزینه های setup که انتخاب کردید روی Back کلیک کنید.
ابتدا setup هر نسخه قبلی ویروس یاب یا نرم افزار ناسازگار را از سیستم شما حذف می کند سپس فایلهای برنامه ویروس یاب را برای هارددیسک شما کپی می کند. وقتی آن به اتمام رسیده باشد، اگر شما بخواهید محصول نصب شده را پیکربندی کنید آن صفحه Setup کاملی را برای پرسیدن این سؤال ظاهر می کند.
۱۴-از صفحه پیکر بندی ویروس یاب شما می توانید پیکر بندی برا ی آ خر نصب پرش داشته باشید یا شما می توانید پیکر بندی انتخابهای موجود نمایش داده شده را انتخاب کنید.
Scan boot record at startup: این چک باکس را برای داشتن setup که این خط ها را برای فایل autoexe.bat ویندوز می نویسد انتخاب کنید:
C:progra~comon~1 netwr~1 viruss~140~1xxscan.exe
@if erorlevel 1 pause
 در اجرای پویشگر، اگر یک ویروس در سیستم شما آشکار شود وقفه بوجود خواهد آمد. بنابراین شمامی توانید سیستم را خاموش کنید و از دیسک های اضطراری برای شروع مجدد ویروس یاب استفاده کنید.
اگر کامپیوتر شما در ویندوز NT workstationنسخه ۴، ویندوز Me یا ویندوز ۲۰۰۰ professional اجرا می شود شما ممکن است گزینه ی scan boot record at atartup را انتخاب نکنید اما ممکن است یکی دیگر از گزینه ها را انتخاب کنید، هیچیک از ویندوزهای work station NT ویندوز ME و ویندوز ۲۰۰۰ professional برای اسکن کردن نرم افزار یا ایجاد تغییرات برای بوت سکتورهاردیسک یا master  بوت رکورد اجازه نمی دهند بنابراین اینها عملیات سیستم هستند که در فایل autoexe.bat برای راه اندازی سیستم استفاده نمی شوند.
۱۵-مجموعه صفحات بعدی گزینه هایی را نمایش می دهند که به شما اجازه می دهند تا بخش های دیگر ویروس یاب MCAFee مثل اجرای سودمند Safe & sound ، به روز رسانی ویروس یاب و دیسک نجات اجرا کنید.
نکته:‌Safe & Sound سودمند، وقتی نصب در محیط ویندوز NT word station یا ویندوز۲۰۰۰ professional می باشد موجود نخواهد بود.
گزینه های پیکر بندی را برای انتخاب کنید. شما می توانید اسکن کردن سیستم، ایجاد دیسک اضطراری یا به روز رسانی فایلهای تعریف ویروسها قبل از اینکه پویشگر Vshield و کنسول ویروس یاب شروع شوند، انتخاب کنید.
۱۶-در صفحه بعدی، چک باکس Enable MCAFee virus scan protection را انتخاب کنید سپس روی Finish کلیک کنید. نرم افزار ویروس یاب Splash screens ظاهر خواهد شد و آیکون پویشگر Vshield و کنسول ویروس یاب در سطح ویندوز سیستم نمایان خواهد شد. نرم افزار شما برای استفاده آماده است.
۱۷-بعد شما Finish  را کلیک کنید، کادر گفتگوی اطلاعات نصب کننده ویروس یاب MCAFee در جایی که شما برای شروع مجدد سیستم اعلام کرده‌اید نمایش داده می شود.

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi