جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آموزش front page xp

2,415

بازدید

چند نکته برای شروع:
________________________________________
۱)      جهت شروع کار، کاربر باید قبلاً با اینترنت کار کرده و با ساختار کارکردى آن بطور کامل آشنا باشد، همچنین نمونه صفحاتى را که دوست دارد بسازد، در ذهن داشته باشد. (فرا گیرانى که در این زمینه مشکل دارند مىتوانند به جزه آموزشى اینترنت ما نیز مراجعه نمایند.)
۲)      بهتر است قبل از کار کردن با برنامه Front Page، با برنامه تایپى Word  آشنا شده و کار نموده باشید. چرا که اکثر مطالب آنجا مورد نیاز بوده و تکرارى است. (فرا گیرانى که در این زمینه آشنایی ندارند، مىتوانند به جزه آموزشى Word ما نیز مراجعه نمایند.)
۳)      هدف ما ساختن صفحات عملى و کاربردى در اینترنت است آنهم بطور ساده و روان، لذا کسانى که مىخواهند از برنامه ها و افه هاى ویژه و خاص سود جویند، بعد از یادگیرى این بخش مىتوانند به منابع آموزشى دیگر مراجعه نمایند، ولى چند مطلب مهم را در ساختن صفحه مدنظر داشته باشید:
•    محتوا و موضوع صفحه شما برای بازدیدکننده مهم است، نه افه ها و جکگولک بازیها!!!! او دوست ندارد وقت خود را براى آنها هدر دهد و فورا” از سایت شما خارج خواهد شد.
•    روانشناسان اینترنتى در تحقیقات خود یافته اند که بازدیدکنندگان دوست ندارند بیشتر از ۲۵ ثانیه وقت خود را درصفحه اى بگذرانند، لذا سعى نمایید صفحاتتان با سرعت بالا بیاید و حداقل حجم را داشته باشد. (بخصوص در صفحات ابتدایى جهت جذب مشترى از عکسهاى سنگین، افه هاى بیخود سنگین و یا برنامه هاى مشکل زا خوددارى نموده و با دادن اطلاعات مفید و موضوعهاى جالب او را میخکوب نمایید.
•    هر چه سریعتر مشترى خود را به موضوع مهم و جالب راهنمایى نمایید و از کشاندن او به صفحات گوناگون بىتحرک خوددارى نموده و از دور هاى قمرى جهت رسیدن به مقصد جدا” خوددارى کنید.
•    از دادن اطلاعات نادرست و غیر اخلاقى خوددارىکرده و در صورت لزوم با دادن آدرس سایتهاى معتبر و خوب در زمینه موضوع مورد تحقیق خود او را در این زمینه یارى دهید و جلب اعتماد نمایید.
•    چون عکس یک قسمت اعظم و مهم کار شما را در اینترنت تشکیل مىدهد، لذا بهتر است شما حداقل کمى با برنامه Photo Shop آشنا باشید. (ما بطور مختصر اشاره به آن در بخش تصویر گذارى خواهیم کرد.)
شروع کار
________________________________________
شاید شما کتابها یا سی دی هاى آموزشی را در زمینه فراگیرى Front Page مطالعه کرده و یا دیده باشید. متوجه خواهید شد که هر کدام از آنها به نحو خاصى به این مسئله پرداخته و آن را آغاز نموده اند. من نمىخواهم بگویم که راهى که بنده شروع به کار مىکنم استاندارد کامل بوده و بهتر است، ولى با توجه به تجربه کلاسهاى متعدد آموزشى در این زمینه و موفقیت و رضایت فراگیران، آن را به روشهاى دیگر ترجیح مىدهم.
قبل از هر چیزى، نظم در کار حرف اول را جهت موفقیت مىزند لذا قبل از شروع به کار شما باید بدانید که چه کاری مىخواهید انجام دهید و به چه چیزهایى نیاز دارید.
هنگامى که یک صفحه وب ساخته مىشود معمولا” دارى یک صفحه اصلى (Home Page) به نام ایندکس اچ تی ام ال (index.html) بوده و سایر ملزومات آن یعنى صفحات دیگر و عکسها یا وسایل مورد لزوم در پوشه هاى مربوطه بطور منظم نگهدارى می شوند. لذا براى شروع کار بهتر است شما در بخشى از کامپیوتر خود یک پوشه به نام مثلا” (My Web) ایجاد نموده و درون آن دو پوشه دیگر به نامهای (docs) و (images) بسازید.
صفحه اول یا اصلى شما درون(My Web) قرار گرفته و بقیه صفحات درون پوشه (docs) و تمامى عکسها درون پوشه (images) ذخیره خواهند شد. این عمل فقط جهت منظم بودن کار توصیه مىشود و ضمنا” مىتوانید مدارک و فایلهاى یک بخش حجیم و زیاد یک اتصال خود را به یک پوشه جداگانه هدایت نموده و ذخیره کنید، مثلا” مسئولیت آنرا به عهده یک فرد یا گروه خاصى قرار داده و فقط شما  آنها را به صفحه اصلى یا index.html  آن اتصال دهید. مثلا” یک یا چند پوشه جداگانه درون My Web که خودشان دارای docs  و images و همچنین صفحه اصلی Index جداگانه داشته باشند.
تذکرات مهم:
•    از دادن اسمهاى فارسى به پوشه ها، فایلها، عکسها و اسناد خود جداً خوددارى نمایید چرا که در اینترنت آنها دچار مشکل شده و قابل دسترسى نخواهند بود.
•    از نوشتن کاراکترهاى غیر مجاز، دادن فاصله های زیاد بین اسامى و استفاده از حروف بزرگ در نام اسناد و پوشه ها خوددارى کنید.
•    از درست کردن پوشه هاى تو در تو و پیچ در پیچ و با نام بلند خوددارى کنید و از مخفف کلمات استفاده نمایید (مثلا” به جاىteaching center از tc   یا  tcenter استفاده شود بهتر است.)
آشنایی با پنجره  برنامه Front page 2002 XP
________________________________________
پنجره Front page   نیز مانند سایر پنجره هاى windows  بوده و شامل :
۱) Title Bar
۲) Menu Bar
۳)Tool Bar
۴) Main Window
۵)  Status Bar
۶) Scroll Bar
۷)   ودر این برنامه یک ستون  اضافى در سمت چپ صفحه اصلى قرار دارد  که View Bar مىباشد و بطور پیش فرض فعال است.
میله نمایش یا View Bar
________________________________________
درپنجره باز شده علاوه بر میله عنوان و ابزار در سمت چپ پنجره یک پنجره جداگانه بصورت عمودى و بطور پیش فرض باز بوده و فعال مىباشد (View Bar). که این پنجره در مراحل تکمیلى (هنگامی که تقریبا” سایت شما کامل شده و صفحات متعددى دارید) مفید خواهد بود. در این پنجره معمولا” شما شش لایه (Tab) مىبینید که عبارتند از:
۱) Page : یا صفحه
۲)Folders:  پوشه ها
۳) Reports : یا گزارشات
۴)  Navigation  : یا ساختار کلى (چارت) شبکه
۵)  Hyperlinks : یا وضعیت اتصالات
۶)  Tasks : یا وظایف و کارها
________________________________________
۱)    Page یا صفحه: اگر فعال باشد شما صفحه اى را که در آن کار مىکنید را در پنجره اصلى بطور فعال خواهید دید.
۲)    Folders یا پوشه ها: اگر روى آن کلیک نمایید و فعال باشد شما تمامى پوشه هاى درون سایت خود را در درون پنجره اصلى مشاهده خواهید نمود.
     یک پنجره عمودی به اسم Folder List ما بین پنجره اصلی و پنجره Views باز می کند که ما می توانیم تسلط کامل به تمامی Folder ها و پوشه های خود داشته باشیم. اگر بخواهیم محتویات یک پوشه را در پنجره اصلی سمت راست ببینیم، کافی است روی پوشه در بخش Folder List کلیک کنیم. 
نکات
________________________________________
۱٫ دقت کنید که اگر بر روی پوشه ای در بخش Folder List کلیک راست کنید یک سری امکانات ویژه در اختیار شما قرار می دهد از جمله:
Convert to web: پوشه را به حالت صفحه وب در می آورد و کل آن پوشه و محتویات آن پوشه به عنوان یک سایت فرعی و زیر مجموعه ای از سایت اصلی و کلی ما عمل می کند.
Cut: شما می توانید پوشه مورد نظر را از آنجا برداشته حرکت (Move) داده و در جای دیگر قرار دهید. (با عمل paste)
Copy: یک نسخه از پوشه موردنظر را در جاهای دیگر رونوشت می کند.
Rename: اسم پوشه را عوض می کند.
Delete: کل پوشه و محتویات آن را حذف می کند و دیگر قابل دسترسی نیست (در اینترنت سطل آشغال  (Recycle Bin)نداریم).
۱٫ Page New: در پوشه یک صفحه جدید می سازد. برای اینکار یک بار کلیک کنید و حتماً اسم با مفهومی به جای new page تایپ کنید. حتماً برای ساختن صفحه باید پسوند (.htm) وجود داشته باشد.
              2. Folder : در درون پوشه یک پوشه جدید می سازد
.             Publish   : انتقال یا انتشار پوشه درست شده به سایت اصلی را به عهده دارد.
نکته مهم در Rename: چون در اینترنت تغییر نام باعث عدم دسترسی به فایل مربوطه خواهد شد، لذا در این قسمت دقت شود که بعد از تغییر نام link ها نیز تعمیر شود و یا حتماً از آدرس دهی نسبی استفاده شود.
تدکر بسیار مهم: Title  و اسامی صفحات (File Name) در اینترنت مهم بوده لذا باید در نامگذاری صفحات و Title آنها کمال دقت را داشته باشید و این امر در دستیابی موتورهای جستجوگر به صفحات ما کمک زیادی می کند.
 انواع آدرس دهی
۱٫ مطلق: که آدرس را بطور کامل (پوشه-زیر پوشه- فایل) می نویسیم که به درد Link های خارج از سایت خودمان می خورد.
۲٫ نسبی: همیشه بهتر است در درون سایت خودمان از این نوع استفاده کنیم. بدین ترتیب که در هنگام آدرس دادن پوشه موردنظر را پیدا کرده و انتخاب می کنیم. و آدرس نسبی سبب می شود در صورت جابجایی فایل مورد نظر درون پوشه کلی و یا تغیطر نام پوشه فرعی آن اتصال آن قطع نشود.
•     چگونه فایل ها و پوشه ها را نامگذاری کنیم؟
سعی کنید از کاراکترهای غیرمجاز، حروف بزرگ، فاصله بین کلمات و حروف فارسی برای نامگذاری پوشه ها، عکس ها و صفحات استفاده نکنید- زیرا در اینترنت مشکل خواهند داشت- و هنگام ذخیره کردن فایلی حتما” دکمه Change Title را کلیک کرده و تیتر صفحه را ( در اینجا فارسی و یا انگلیسی فرقی ندارد) عوض نمایید و توجه نمایید که از کلمات با مفهوم در تیتر استفاده نمایید و دیکته آنها صحیح باشد چون این امر نشانگر اعتبار سایت شماست.
و اگر خواستید برای این کار درون صفحه کلیک راست کرده وTitle  آن را به اینصورت عوض نمایید:
در روی صفحه کلیک راست کرده و page properties را نتخاب می کنیم. در تب General و در بخش Title، تیتر زیبا، جالب توجه و با معنایی را که می تواند یک جمله باشد و مفهوم کلی صفحه را برساند، درج می کنیم.
۳)   Reports یا گزارشات: اگر روى آن کلیک نمایید و فعال کنید شما قادر خواهید بود یک گزارش اجمالى از وضعیت اسناد و کارهاى خود و احتمالا” مشکلات و ایرادهاى سایت خود آگاهى یابید. شما مىتوانید با انتخاب گزینه هاى فرعى پنجره باز شده گزارش مورد نظر خود را مشاهده نمایید
میله نمایش یا View Bar
________________________________________
۳)Reports یا گزارشات: اگر روى آن کلیک نمایید و فعال کنید شما قادر خواهید بود یک گزارش اجمالى از وضعیت اسناد و کارهاى خود و احتمالا” مشکلات و ایرادهاى سایت خود آگاهى یابید. شما مىتوانید با انتخاب گزینه هاى فرعى پنجره باز شده گزارش مورد نظر خود را مشاهده نمایید.
۴) Navigation یا ساختار کلى (چارت) شبکه: در پنجره اصلى یک شماى کلى از سایت شما را بصورت یک چارت کلى و درختی نمایش مىدهد و شما ضمن آگاهى از ساختار و ارتباطات کلى ساختار سایت خود قادر خواهید بود با گرفتن و کشیدن (click & drag ) ساختار سایت خود را تغییر دهید.
میله نمایش یا View Bar
________________________________________
۱٫    Hyperlinks یا وضعیت اتصالات: نحوه اتصالات صفحات به یکدیگر را نشان مىدهد و در صورت قطع اتصالى آن را با رنگ قرمز یا شکستگی خط نشان مىدهد و شما مىتوانید آن را اصلاح نمایید.
۲٫    Task یا وظایف و کارها: در سایتى که چند نفر مسئول کارها مىباشند سرپرست سایت مىتواند در این قسمت وظایف هر شخص را معیین نمایید و فرد مورد نظر از وظایف خود در این قسمت مطلع شده و کار را تحویل دهد. و بطور کلی وظایف کارکنان یک سایت که چه کارهایی باید انجام دهند را نشان می دهد. اگر بخواهیم وظیفه ای را به کسی محول کنیم روی قسمت  Edit/Task/Add Taskرفته و وظیفه او را معلوم می نماییم.
    تذکر: در صورتى که به این ابزارها یا بطور کلى به View Bar  نیازى ندارید با کلیک برview و کلیک روی گزینه view bar  آن را غیر فعال نمایید
 میله ابزارها:
________________________________________
 بطور پیش فرض میله ابزارهاى Standard و Format فعال بوده ودر زیر میله فهرست باز مىباشند. و احیانا” شما آنها را مشاهده ننمودید، مىتوانید در میله فهرست (Menu Bar) در بخش View کلیک کرده و از قسمت Toolbar گزینه هاى Standard  و یا Format را انتخاب نمایید تا فعال شوند.
در این میله، ابزارها و وسایل اساسى، مورد لزوم فراوان و فورى برنامه که همگى آنها در درون Menu Bar (میله فهرست) نیز قرار دارند، جهت ذسترسى سریع و فورى به شکل یک ابزار و دکمه قابل کلیک جهت فعال شدن در این میله قرار داده شده اند. و چون بیشتر کار ما در ساختن صفحات وب با این ابزار است ما ابتدا به معرفى کار آنها پرداخته و سپس سایر ابزار موجود در Menu Bar را معرفى و آموزش خواهیم داد.
تذکر:
اگر اشاره گر ماوس خود را یک لحظه روى اشکال موجود در نوار ابزار نگه دارید نام ابزار به صورت Tool Tip در زیر آن ظاهر خواهد شد
ابزارهاى  نوار ابزار Standard به طور استاندارد از بالا سمت چپ به راست عبارتند از:
۵٫    Toggle Pane ( فهرست پوشه): جهت مشاهده فهرست پوشه ها در کنار(سمت چپ) صفحه اصلى
۶٫    Print (چاپ): جهت چاپ نمودن صفحات مورد نظر
Preview in Browser (مشاهده در جستجوگر وب): جهت مشاهد صفحه ساخته شده در جستجو گر وب مثلا” Internet Explorer یا برنامه Netscape  و نسبت به Preview Tab پایین صفحه واقعی تر و قابل اعتماد تر است.
۷٫    Spelling (کنترل دیکته): جهت چک و کنترل دیکته کلمات تایپ شده از نظر قواعد دیکته نویسى و قواعد مربوطه.
 اگر کلمه ای در داخل صفحه اشتباه دیکته داشته باشد زیر آن با رنگ قرمز و اگر اشتباه گرامر داشته باشد با رنگ سبز مشخص می شود. برای اصلاح آنها روی هر قسمت کلیک راست کرده و تک تک درست می کنیم. اما با زدن دکمه spelling کادری باز می شود که می توان در آنجا اشتباهات را اصلاح کرد.
Ignore: چشم پوشی کردن از غلط موجود ( وقتی که ما از قصد آنرا غلط نوشته ایم، کلمه یا اسم خاصی است که در دیکشنر دستگاه نیست.
:Ignore All از همه موارد چشم پوشی کردن
Change: عوض کردن ( با کلمه پیشنهادی پنجره که در درون کادر انتخاب می کنیم عوض نماید.)
Change All: عوض کردن کلی (با کلمه پیشنهادی پنجره که در درون کادر انتخاب می کنیم این کلمه را در صورت وجود در هر کجای این صفحه عوض نماید.)
Add: به دیکشنری اضافه کند و دیگر در سندهای بعدی از ما نپرسد و ایراد نگیرد. (هرگاه کلمه خاصی که زیاد به آن نیاز داریم و دیکته آن را درست نوشته ام به دیکشنری اضافه می نماید)
Suggest: دستگاه نظر یا پیشنهاد خودش را ارائه دهد که می تواند جهت رفع اشکال انتخاب شود
________________________________________
  Cut (برش): جهت بریدن و برداشتن بخشى از متن، عکس و یا قسمت انتخاب شده جهت درج در بخشى دیگر
Copy (کپی): جهت برداشتن نسخه یا کپى  بخشى از متن، عکس و یا قسمت انتخاب شده جهت درج در بخشى دیگر (Ctrl + C)
Paste (الصاق): جهت الصاق یا چسباندن قسمت کپى یا بریده شده موجود در حافظه (clipboard) در بخش مورد نظر (Ctrl + X)
نحوه  انتخاب کردن کلمه، خط، پاراگراف وکل متن
تا چیزی را انتخاب نکنیم نمی توانیم روی آن عملی (cut،copy، تغییر رنگ، اندازه و …) را انجام دهیم و در اینکار باید خیلی دقت کنیم.
برای انتخاب یک کلمه کافی است دوبار روی کلمه کلیک کنیم.
برای انتخاب یک خط به ابتدای خط رفته به نحوی که علامت درج متن (I) ماوس تبدیل به فلش شود و یکبار کلیک می کنیم اگر دو بار کلیک کنیم  پاراگراف  انتخاب می شود و اگر سه بار پشت سر هم کلیک کنیم کل متن انتخاب می شود.
برای انتخاب کلمه، خط، متن ویک یا چند حرف با صفحه کلید به صورت زیر عمل می کنیم. به ابتدای جایی که می خواهیم انتخاب کنیم با کلیدهای جهت نما حرکت کرده و در آنجا قرار می گیریم، دکمه shift  را  نگه داشته با کلیدهای جهت نما (Arrow Keys)به انتهای قسمت انتخابی خود می رویم.

ساده ترین و راحت ترین روش انتخاب drag  کردن با ماوس است. بدین طریق که در ابتدای قسمت مربوطه کلیک کرده و با احتیاط تمام تا آخر قسمت مربوطه (حرف، کلمه، خط، پارگراف و کل متن) می کشیم.
دقت:
•  اگر روی آن قسمت که انتخاب شده است، کلیک کنیم آماده برای حرکت به جای دیگر می باشد یعنی می توان عمل cut را انجام داد و شما اشتباها” آن را نگرفته و جابجا نمایید.
•  اگر بخواهیم کل متن را یکجا انتخاب کنیم، Edit —Select All و یا از Ctrl+A استفاده می کنیم
Format Painter (حکاک قالب بندى):
جهت انتقال قالب بندى یک بخش انتخاب شده به بخشهاى دیگرو سرعت بخشیدن به قالب بندى کارها (کلید طلایی) اگر می خواهیم چند چیز را با  Format  یکسان تغییر دهیم کافی است این اعمال را فقط روی یک چیز انجام داده، سپس آن موضوع را انتخاب کرده (جهت یکباراستفاده، یک بار و برای چند بار استفاده، دو بار پشت سر هم روی این دکمه کلیک میکنیم) سپس روی(حروف، کلمات، بندهای ) مورد نظر، کلیک کرده و با درگ drag انتخاب می کنیم. برای خارج کردن نشانگر از آن حالت (خنثی کردن آن)، یکبار روی خودش کلیک می کنیم.
Undo (خنثی کردن):
جهت خنثی نمودن آخرین اعمال و کارهاى انجام شده اشتباهى در صفحه (Ctrl+Z)
Redo (برعکس خنثى):
 اگر عملى را خنثى نماییم ولى مجددا” بخواهیم به آن عمل باز گردیم از این  دکمه استفاده مىنماییم (Ctrl+Y)
Web Component: یکسری افه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله:
:hover Button میتوانید کلمه ای را از طریق این به صفحه ای یا سایتی اتصال دهید. و هنگامی که بیننده روی آن می آید می تواند جلوه های ویژه ای در صفحه مربوطه ایجاد کند.
 :marquee متن انتخابی یا نوشته شده را متحرک می کند با تغییر جهت و رنگ پس زمینه و …
Banner Ad manager: که شما می توانید با استفاده از دکمه Add عکسها و  تصاویر انتخابی را در این قسمت قرار داده و حتی در بخش  link toآن را به سایت یا صفحه ای متصل کنیدو جلوه خاصی نیز در قسمت Effect به آن بدهیم.
نکته مهم:
بعضی از این افه ها را فقط می توانیم درون اینترنت واقعی ببینیم.
:web search برای درون سایت میتوانیم جستجوگر بگذاریم.
:hit counter برای درون سایت می توانیم شمارشگر بازدید کننده بگذارید.
:photo gallary برای درون سایت می توانیم عکسها را به صورت گالری بدهیم.
تذکر مهم: بهتر است تا حد امکان از گذاشتن چنین قرتی بازیهایی درون سایت خود، خود داری کنیم چرا که بعضی از اینها سایت را سنگین کرده و حال بیننده را به هم می زند
Insert table (قرار دادن جدول): جهت درج جدول در محل انتخاب شده از طریق این دکمه و یا منوی Tableمیتوانیم با توجه به نیازمان جدول بسازیم. در این گزینه کلیک کرده و به تعداد مورد نیاز می کشیم. اما در قسمت  Table/Insert  تعداد سطرها و ستون های مورد نظر را وارد می کنیم. بعد از درج جدول اگر بخواهیم روی آنها کار کنیم، روی جدول کلیک راست کرده گزینه Table properties مشخصات کل جدول را در اختیار ما قرار میدهد اما cell properties مشخصات سلولی را که درآن کلیک کرده ایم در اختیار ما قرار میدهد.
اگر بخواهیم سلولی را حذف نماییم درون آن کلیک کرده (برای انتخاب سلول های مختلف کلید Alt را گرفته یکی را انتخاب کرده سپس با  Alt + shift بقیه سلولها را انتخاب می کنیم و یا با درگ کردن ماوس روی سلولها اینکار می نماییم.) و یا جای مورد نظر را انتخاب کرده  سپس از گزینه Table/ Select را انتخاب می کنیم و دکمه Delete را جهت حذف کلیک می کنیم.
      :mergeچند سطر یا ستون انتخاب شده را ادغام می کند ولی split میتواند سلول انتخاب شده رابه چند سلول دیگر تقسیم کند.
کلیک راست روی جدول و انتخاب گزینه        Table properties
     :Alignment تنظیم سمت قرار گرفتن جدول نسبت به متن اطراف و همچنین تعیین جهت نوشتن متن
: Float    نسبت به متن جدول را در سمت راست یا چپ قرار میدهد.
:cell spacing     فاصله بین سلول و متن درون آنرا کم و یا زیاد می کند.
:cell padding     فاصله بین سلول ها را از هم کم یا زیاد می کند.
:Table Direction     جهت جدول را راست به چپ یا چپ به راست می کند.
:Borders     با درج عدد بزرگتر جدول را قاب می کند. شما می توانید با حذف کردن Border Size، جدول را برای بیننده مخفی کنید. برای قاب کردن عدد بزرگ و با (light, Dark) Border رنگ خاصی بدهیم. color رنگ کلی به جدول می دهد.با زدن show both cells and table  می توانیم خطوط جدول و سلول ها را کامل ببینیم. برای Background یا زمینه کل جدول و یا یک سلول تنها، می توانیم رنگ مخصوص و یا حتی یک تصویر بدهیم. اگر بخواهیم درون سلول متنی درج کنیم موقعیت نوشتن متن را که همیشه از پیش تعیین شده است را از سمت چپ ، راست، متعادل و نسبت به عکس از وسط، بالا ، زیر و …
اگر بخواهیم سلولی خطش درشت شده و تیتر گردد میتوانیم آن ها را انتخاب کنیم و از قسمت cell properties درون header cell  کلیک کنیم.
اگرNo wrap را تیک بزنیم، جملات یک سلول را پیوسته می آورد و شکنندگی ایجاد نمی کند.
می توانیم برای تک تک سلول ها قاب رنگی جدا یا پس زمینه مخصوص قرار دهیم.
در قسمت گزینه Table بر روی Menu Bar گزینه های زیادی است که عبارتند از:
 :Draw Table به صورت دستی جدول می کشیم و هنگام کلیک روی آن ماوس ما تبدیل به یک قلم میشود و به شکل و اندازه و جای مورد نظر میتوانیم جدول بکشیم.
  :Insert می توانیم جدول(Table)، ستون(Columns)، ردیف(Rows)، سلول و … قرار دهیم.
 :Delete cellحذف سلول های انتخاب شده
 :Selectانتخاب جدول، ستون، ردیف، سلول
:merge ادغام سلول های انتخاب شده
 :Spiltتقسیم سلولهای انتخاب شده به تعداد مورد نیاز
:Auto Format با توجه به ساختارهای قبلی موجود در حافظه جدولمان را قالب بندی میکند.
 :Distribute Columns rowsهماهنگ کردن ردیف ها و سطرها به طور مساوی
 :Auto Fit contentبا توجه به محتویات درون جدول و متن درج شده، تنظیم داخل سلول را انجام میدهد.
 :convertجدول را بر میدارد و متن را بدون جدول می گذارد.
Insert picture from file: (قرار دادن عکس از فایل) جهت درج و قرار دادن عکس یا ClipArt در صفحه. اگر بخواهیم دردرون صفحاتمان عکس قرار دهیم با استفاده ازاین دکمه و یا گزینه Insert / picture استفاده میکنیم.
 :clip Artعکسهای پیش فرض نرم افزار آفیس را در اختیار شما قرار می دهد. 
:From File عکسهای داخل اسناد مارا می آورد. 
:Auto shape برای گذاشتن علائم و عکسهای خاص Drawing می باشد.
 :From scanner or camاز اسکنر یا دوربین می آورد.
  :Word Artافه های نوشتاری ویژه
Video: یک فیلم ویدئو کوتاه قرار میدهد.
New Drawing: یک Canvas یا بوم نقاشی جهت درج شئ یا عکسی در اختیار شما قرار میدهد.
برای انجام کار روی عکس:
روی عکس دو بار کلیک کرده و یا از قسمت View به قسمت Toolbar رفته و گزینه Drawings را انتخاب می کنیم.
Select: برای انتخاب عکس و یا Hotspots ها می باشد.
Hotspots: جهت اتصال تکه ای ازعکس به یک سایت، صفحه و … استفاده می شود بدین گونه که با توجه به نیاز روی یکی از آن ها کلیک کرده در روی عکس به اندازه دلخواه می کشیم وقتی ماوس را رها کنیم پنجره Hyperlink بازمی شود و می توانیم آدرس مناسب بدهیم و بعد ازآن می توانیم اندازه و مکان اتصال را جابجا، کوچک و بزرگ نماییم (برای تغییر اندازه از کناره ها و برای تغییر مکان روی آن کلیک می کنیم.)
Restore: عکس تغییر یافته را به حالت اولیه بر می گرداند.
Resample: عکس را هنگامیکه از نظر اندازه تغییر کرده باشد به حالت قبلی اش بر می گرداند.
Bevel: از کناره های خود عکس یک قاب برای عکس می سازد.
Color: می توانیم از این بخش برای شستن رنگ عکس و کم کردن یاسفید وسیاه کردن آن استفاده کنیم.
Transparent: جلوه ویژه به عکس دادن و برجسته کردن بخشی از آن
Crop: برای بریدن تکه ای از عکس که نیاز است و حذف زایده های آن. برای این کار ابتدا روی    عکس کلیک کرده تکه مورد نظر را انتخاب کرده و آن را تنظیم کرده، سپس دوباره روی دکمه Crop کلیک کرده تکه مورد نظر مانده و بقیه حذف می گردند.
Less Brightness: شفافیت یا نور را کم می کند.
:More Brightness شفافیت یا نوررا زیاد میکند.
 :Less Contrastحساسیت دو رنگ را کم میکند.
More Contrast: حساسیت دو رنگ را زیاد میکند
 4 دکمه بعدی برای چرخش و زاویه بندی عکس می باشند. بدین نحو که:
Flip Vertical: جهت چرخش عمودی عکس نسبت به مرکز عکس
Flip Horizontal: جهت چرخش افقی عکس نسبت به مرکز عکس
Rotate Vertical: جهت دوران عمودی عکس
Rotate Horizontal:جهت دوران افقی عکس
 Send Backward: هنگامیکه دو یا چند عکس را کنار هم داریم می توانیم یکی را در پشت سر دیگری قرار دهیم.
 Bring Forward: هنگامیکه دو یا چند عکس را کنار هم داریم می توانیم یکی را در جلوی دیگری قرار دهیم.
Positional absolutely: موقعیت و محل قرار گرفتن عکسها را ثابت نگه می دارد.
Thumbnail: برای اینکه عکسها سریع تر قابل دسترس برای بیننده باشد در صورتیکه عکسها بزرگ و زیاد باشند، ابتدا نمونه عکس کوچکی از آن که اندازه خیلی کمی دارد ساخته می شود. در صورتیکه بیننده بخواهد عکس بزرگ تر را ببیند روی آن عکس کلیک کرده و عکس بزرگ و اصلی را می بیند.
Text: می توانیم با انتخاب این گزینه در درون عکس انتخابی خود متن مورد نظر را تایپ کنیم.
تذکر:
دکمه های ترکیبی  Alt + Shift سمت راست کیبرد فقط متن را فارسی می کند (در هر کجا باشید ، راست چین، وسط چین و یا چپ چین)
دکمه های ترکیبی  Alt + Shift سمت چپ کیبرد فقط متن را انگلیسی می کند (در هر کجا باشید ، راست چین، وسط چین و یا چپ چین)
دکمه های ترکیبی  Ctrl + Shift سمت راست کیبرد نه تنها متن را فارسی می کند بلکه متن را راست چین می نماید.
دکمه های ترکیبی  Ctrl + Shift سمت چپ کیبرد نه تنها متن را انگلیسی می کند بلکه متن را چپ چین می نماید.
Insert picture From File: عکس یا تصویر از فایل می آورد.
چند نکته مهم در باره عکس:
فراموش نشود که گرفتن و کشیدن عکس برای کوچک و بزرگ کردن آن هیچ تاثیری در اندازه و حجم صفحه نخواهد داشت و فقط کیفیت عکس را خراب میکند اینکار در صورتیکه فقط به ۱۰% برای جابجایی عکس نیاز داریم اشکالی ندارد و برای این امر روی عکس کلیک نموده و از گوشه های آن گرفته برای بزرگ کردن به کناره ها و جهت کوچک نمودن به درون و مرکز عکس می کشیم.
با انتخاب عکس می توانید روی Align Centre, Align Right, Align Left  و یا Justify جهت تغییر محل قرار دادن عکس در وسط، سمت راست، سمت چپ و یا به حالت متعادل در صفحه عمل نمایید.
Drawing (نقاشى یا ترسیم): برنامه بسیار جالب و قشنگ جهت انجام کارهاى گرافیکى

________________________________________
Refresh (تازه کردن صفحه): جهت مشاهده آخرین تغییرات انجام داده شده در صفحه
Stop (توقف): جهت توقف صفحه اى که در حال باز شدن مىباشد و طول مىکشد یا مورد لزوم نیست.
Show All (نمایش تمامى علامتها): جهت نمایش محلهاى فاصله خورده بین کلمات (Space bar ) ، محل زدن دکمه Enter جهت درج پارگراف.
Microsoft FrontPage Help (برنامه کمکى Front Page): برنامه هلپ یا کمکى فرانت پیج را در پنجر هاى جداگانه براى شما باز مىکند که در صورت آشنایى شما به انگلیسى بسیار مفید خواهد بود.
Toolbar Options ( دکمه هاى اضافى): جهت انتخاب و  افزودن (یا برداشتن) ابزار هاى اضافى مورد لزوم به این قسمت
Refresh (تازه کردن صفحه): جهت مشاهده آخرین تغییرات انجام داده شده در صفحه
Stop (توقف): جهت توقف صفحه اى که در حال باز شدن مىباشد و طول مىکشد یا مورد لزوم نیست.
Show All (نمایش تمامى علامتها): جهت نمایش محلهاى فاصله خورده بین کلمات (Space bar ) ، محل زدن دکمه Enter جهت درج پارگراف.
Microsoft FrontPage Help (برنامه کمکى Front Page): برنامه هلپ یا کمکى فرانت پیج را در پنجر هاى جداگانه براى شما باز مىکند که در صورت آشنایى شما به انگلیسى بسیار مفید خواهد بود.
Toolbar Options ( دکمه هاى اضافى): جهت انتخاب و  افزودن (یا برداشتن) ابزار هاى اضافى مورد لزوم به این قسمت
Style (سبک):جهت قالب بندى سبک و ساختار نوشتارى معین مختلف موجود در این بخش در متن در حال درج یا انتخاب شده.
Font (نوع خط): جهت انتخاب نوع خط براى نوشتن یا بخش انتخاب شده
Font size (اندازه خط): جهت انتخاب اندازه خط براى نوشتن یا بخش انتخاب شده
Bold (تو پر): جهت توپر نوشتن متن یا متن انتخاب شده جهت دادن جلوه ویژه و مشخص نمودن
Italic (خط شکسته): جهت دادن حالت شکسته به متن یا متن انتخاب شده جهت دادن جلوه ویژه و مشخص نمودن
Underline (زیر خط دار): جهت زیر خط دار نمودن  متن یا متن انتخاب شده جهت دادن جلوه ویژه و مشخص نمودن
Align Left (تراز چپ): جهت چپ چین نمودن متن نوشتارى، عکس و یا بخش انتخاب شده
Center (وسط چین): جهت وسط چین نمودن متن،عکس و یا بخش انتخاب شده
Align Right (تراز راست): جهت راست چین نمودن متن نوشتارى، عکس و یا بخش انتخاب شده
Justify (تراز عادى): متن یا بخش انتخابى شما را از سمت چپ و راست یکسان مىچیند.
Left to Right:
Right to Left :
Run TextDirection LTR:
Run TextDirection RTL:
Increase Font Size:
Decrease Font Size :
Numbering(شماره گذارى): جهت ایجاد ردیف و شماره گذارى و لیست نمودن
Bullets (قرار دادن دکمه): جهت ایجاد ردیف، لیست نمودن و مرتب کردن
Decrease Indent(کاهش حاشیه): جهت کم کردن حاشیه و فاصله بخش انتخابى از کناره صفحه
Increase Indent (افزایش حاشیه): جهت افزودن فاصله و یا حاشیه از کناره صفحه به متن یا بخش انتخاب شده
Outside Borders
High light color (ایجاد برجستگى به کمک رنگها در پشت زمینه): جهت دادن جلوه ویژه و برجسته جلوه دادن بخش انتخاب شده به کمک انواع رنگها در قسمت پشت زمینه
Font color (رنگ خط): جهت انتخاب انواع رنگها براى متن نوشتارى یا انتخاب شده
Toolbar Options (دکمه هاى اضافى): جهت انتخاب و  افزودن (یا برداشتن) ابزار هاى اضافى مورد لزوم به این قسمت.
تذکر:
در پایین هر صفحه سه Tab وجود دارد:
۱٫Normal Tab
حالت عادی می باشد که می توانیم آن را Edit کنیم.
۲٫ HTML Tab
source (زبان طراحی) صفحات وب را به روش HTML نشان می دهد و کسانی که به این زبان تسلط داشته باشند می توانند با سادگی تغییرات لازم را در آن ایجاد نمایند.
۳٫ Preview Tab
پیش نمایش صفحه ساخته شده می باشد. به ما نشان می دهد که این صفحه چگونه در اینترنت دیده خواهد شد ولی در این حالت دیگر نمی توان چیزی را در داخل متن(صفحه) تغییر داد. فرق آن با (preview استاندارد) این است که آن پیش نمایش صفحه را ذخیره کرده و در browser اینترنت عملاً نشان می دهد
File (پرونده):
 New (صفحه جدید): جهت ایجاد یا باز کردن صفحه جدید
Open (باز کردن): جهت باز کردن صفحات مورد نیاز قبلى
Close: بستن
Open Web :
Close Web :
Save (ذخیره): جهت ذخیره نمودن کارهاى انجام شده
Save As :
Save All :
Search (جستجو): جهت جستجو و یافتن فایلها و مدارک مورد نیاز در کامپیوتر یا شبکه
Publish Web (صدور وب): جهت انتشار یا قرار دادن سایت ساخته شده در سرور و سایت اصلى ( انتقال یا انتشار پوشه یا صفحه ساخته شده به اینترنت واقعی که در اینحالت پنجره ای باز شده و با دادن آدرس می توانیم این عمل را انجام دهیم. البته در هنگام انتقال username و password را هم می خواهد.)
Import :
Export :
Preview in Browser (مشاهده در جستجوگر وب): جهت مشاهد صفحه ساخته شده در جستجو گر وب مثلا” Internet Explorer یا برنامه Netescape و نسبت به Preview Tab پایین صفحه واقعی تر و قابل اعتماد تر است.
Page Setup :
Print Preview :
Print (چاپ): جهت چاپ نمودن صفحات مورد نظر
Send :
Properties :
Recent Files :
Recent Webs :
Exit
(قرار دادن یا گذاشتن):
Break :
Horizontal Line :
Inline Frame :
Date and Time :
Symbol :
Comment :
Navigation :
Page Banner :
 :Web Componentیکسری افه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله:
      :hover Button میتوانید کلمه ای را از طریق این به صفحه ای یا سایتی اتصال دهید. و هنگامی که بیننده روی آن می آید می تواند جلوه های ویژه ای در صفحه مربوطه ایجاد کند.
      :marquee متن انتخابی یا نوشته شده را متحرک می کند با تغییر جهت و رنگ پس زمینه و …
:Banner Ad manager که شما می توانید با استفاده از دکمه Add عکسها و تصاویر انتخابی را در این قسمت قرار داده و حتی در بخش link toآن را به سایت یا صفحه ای متصل کنیدو جلوه خاصی نیز در قسمت Effect به آن بدهیم.
نکته مهم: بعضی ااز این افه ها را فقط می توانیم درون اینترنت واقعی ببینیم.
:web search برای درون سایت میتوانیم جستجوگر بگذاریم.
:hit counter برای درون سایت می توانیم شمارشگر بازدید کننده بگذارید.
:photo gallary برای درون سایت می توانیم عکسها را به صورت گالری بدهیم.
تذکر مهم:
بهتر است تا حد امکان از گذاشتن چنین قرتی بازیهایی درون سایت خود، خودداری کنیم چرا که بعضی از اینها سایت را سنگین کرده و حال بیننده را به هم می زند.
Database :
Form :
Picture :
File :
Bookmark :
Hyperlink
Spelling (کنترل دیکته): جهت چک و کنترل دیکته کلمات تایپ شده از نظر قواعد دیکته نویسى و قواعد مربوطه.
اگر کلمه ای در داخل صفحه اشتباه دیکته داشته باشد زیر آن با رنگ قرمز و اگر اشتباه گرامر داشته باشد با رنگ سبز مشخص می شود. برای اصلاح آنها روی هر قسمت کلیک راست کرده و تک تک درست می کنیم. اما با زدن دکمه spelling کادری باز می شود که می توان در آنجا اشتباهات را اصلاح کرد.
Ignore: چشم پوشی کردن از غلط موجود (وقتی که ما از قصد آنرا غلط نوشته ایم، کلمه یا اسم خاصی است که در دیکشنر دستگاه نیست.)
:Ignore All از همه موارد چشم پوشی کردن
Change: عوض کردن (با کلمه پیشنهادی پنجره که در درون کادر انتخاب می کنیم عوض نماید.)
Change All: عوض کردن کلی (با کلمه پیشنهادی پنجره که در درون کادر انتخاب می کنیم ین کلمه را در صورت وجود در هر کجای این صفحه عوض نماید.)
Add: به دیکشنری اضافه کند و دیگر در سندهای بعدی از ما نپرسد و ایراد نگیرد. ( هرگاه کلمه خاصی که زیاد به آن نیاز داریم و دیکته آنرا درست نوشته ام به دیکشنری اضافه می نماید)
Suggest: دستگاه نظر یا پیشنهاد خودش را ارائه دهد که می تواند جهت رفع اشکال انتخاب شود.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi