جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تلفن همراه

725

بازدید

یک دهه پس از ظهور تلفن همراه در جهان ایران نیز در سال ۱۳۵۴-۱۳۵۵در صدد استفاده از این سرویس بر امد و با بررسی هایی که از سوی شرکت مخابرات ایران و کارشناسان خارجی صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که ایران سالانه کشش جذب ۴تا ۵ هزار مشترک را دارد و اجرای طرح با ۱۰۰۰۰۰هزار شماره پیش ینی شد اما این تلاش در ان زمان ناکام ماند.
در سال ۱۳۶۷وزارت پست و تلگراف اقدام به طراحی تلفن سیار کرد و با یک تجدید نظر در این طرح در سال ۱۳۷۲ تجهیزات آن خریداری شد و در مرداد ماه ۱۳۷۲فاز اول این طرح به ظرفیت ۱۰۰۰۰۰شماره ای آغاز به کار کرد .
همزمان با اجرای این طرح در تهران طراحی مقدماتی سیستم تلفن همراه در هفت شهر بزرگ کشور اصفهان شیراز مشهد و تبریز اهواز بندر عباس و کرمان نیز اغاز شد که در مرحله دوم طرح مقرر شد تهران ضمن اتصال به این شهرها با ورودی و خروجی زیر زمینی و دریایی کشور نیز مرتبط شود و جزایر قشم و کیش نیز در مرحله دوم این طرح تحت پوشش قرار گیرند
طی سالهای ۱۳۷۲تا اوایل ۱۳۷۴ تعداد متقاضیان تلفن همراه بیشتراز ۱۵۰۰ نفر نبود چون این سیستم به هیچ عنوان برای مردم شناخته شده نبود و در شهریور ۱۳۷۴ هنگامی که اگهی نام  نویسی در روز نامه های کثیر الانتشار کشور منتشر شد حدود۸تا۹ هزار نفر ثبت نام نمودند به عبارت دیگر استقبال چندانی از این سیستم پایه و ضروی در جامعه به عمل نیامد و حتی در محافل با واکنشهای منفی, تلفن همراه سیستمی زائد و تجملاتی عنوان شد
از بهمن ۱۳۷۴ چرخشی شگفت برای نام نویسی تلفن همراه پدیدار شد به طوری که ۲۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تلفن سیار شدند البته تقاضای استانهای کشور به دلیل عدم اگاهی از کاربرد این وسیله ارتباطی کمتر بود و بیشترین تقاضا به شهروندان تهرانی اختصاص داشت که بیش از۱۳۰ هزارنفر برآورد می شد وهمچنین مردم حومه تهران یعنی کرج وقزوین وساوه و قم که با در نظرگرفتن شماره آنان رقم تقاضا به ۱۵۰هزارشماره رسید.درپی استقبال غیر منتظره طرحی برای گسترش تلفن سیار جهت یک میلیون مشترک پیش بینی شدودر این زمینه  برای شهرهای مختلف کشور دستگاههای لازم به منظور راه اندازی این پروژه خریداری ونصب گردید.سیستم تلفن سیار دیجیتالی ایران ازکشور فنلاند خریداری شد که ازنوع GMS می باشدوبرخی از خریدها نیزدراین چند ساله اخیراززیمنس ونوکیای آلمان بوده است.ذرسال۱۳۸۲درحدود۲میلیون و۴۱۴هزارو۸۱۵تلفن همراه درداخل کشوربه متقاضیان واگذارشده است
که از این تعداد۱۴۳هزاروهشتصدوهفتادوشش مورد در استان خراسان مورداستفاده وبهره برداری مشترکین می باشد
مکانهایی نظیر پمپ بنزین ،بانکها محل اجرای عملیات تخریبی یا مواد انفجاری ،مکانهایی که امکان نشست گازهای آتش زا وجود دارد وکلیه اماکن عمومی که محل آسایش بوده واز نظر اخلاقی استفاده از تلفن همراه اشکال دارد مانند :سالن سینما،مساجد، جلسات سخنرانی وسمینارها و….همواره آگاه به موارد سوءاستفاده از تلفن همراه باشید
در موارد متعدد سوء استفاده های گوناگونی از تلفن همراه صورت می گیرد ولازم است دارنده تلفن همراه نسبت به این موارد آگاهی داشته باشد از جمله:
الف)سوءاستفاده از گوشی تلفن همراه :استفاده از تلفن همراه در اعمال مجرمانه مزاحمتها وسایر موارد که مسوولیت آن بر عهده مالک رسمی تلفن است لذا از قرار دادن تلفن همراه هر چند بطور موقت در اختیار دیگران خودداری نمایید.
ب)سوء استفاده از شناسنامه تلفن همراه:
در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن شناسنامه تلفن همراه فورا مساله را به دفاتر امور مشترکین همراه اطلاع دهید تا از جعل ودستکاری وسوء استفاده جلو گیری گردد.
ح)سوء استفاده از فیش ثبت نامی:
فیش ثبت نام همراه دلیل پرداخت مبلغ اولیه تلفن همراه وسند مالی وی محسوب می شود در صورت فقدان وبه سرقت رفتن آن حتما نسبت به دریافت المثنی از طریق امور مشترکین تلفن همراه اقدام نمایید در غیر اینصورت امکان سوء استفاده از آن وجود دارد.
روش صحیح خرید وفروش تلفن همراه وفیش ثبت نام :
جهت خرید وفروش ونقل و انتقال تلفن همراه یا فیش ثبت نام توصیه می شود به دفاتر امور مشترکین تلفن همراه مراجعه فرمایید.
-با توجه به افزایش تعداد عوامل فروش تلفن همراه در کشور و در نتیجه افزایش عرضه وثابت بودن تقریبی تقاضا موفقیت با مجموعه ای است که اصول فروشندگی نوین را بشناسد
-به دلیل مصرف موارد تلفن همراه وهمراه بودن این کالا در همه جا با مصرف کننده احتمال خرابی متعدد وجود دارد به شتری خود توصیه کنید که از این کالا نهایت دقت استفاده نماید.
توصیه های مخابراتی جهت خریداران گوشی همراه -از خرید گوشی تلفن همراه بصورت قولنامه ای خودداری نمایید .
-اخذ فاکتور خرید در خصوصی گوشی تلفن همراه نو وکارکرده از فروشگاه معتبر الزامی است
-هنگام خرید گوشی دقت نمایید سریال ۱۵رقمی امل و بدون خط خوردگی باشد.
-شماره سریال گوشی خود را همراه جعبه گوشی مربوطه جهت مفقودی های احتمالی و ردیابی گوشی نگهداری نمایید.
نحوه استفاده صحیح از تلفن همراه را بیاموزیم
-هنگام مکالمه با تلفن همراه دستگاه را در حالت ایستگاه قرار دهید .از مایل گرفتن گوشی خودداری نمایید.
-در صورت امکان آنتن همراه را کاملا باز و حد اکثر طول آنتن قرار دهید.
-از قرار دادن زنگهای وصورت های آزار دهنده بر روی گوشی که باعث آلودگی صوتی      می گردد خودداری نمایید.
-باطری دستگاه تلفن همراه را برای استفاده های دیگر بکار نبرید.
-از انداختن .پرتاب کردن وضربه زدن به گوشی تلفن خودداری نمایید.
-کاربرد نادرست به مدارهای گوشی آسیب می رساند .
-جهت تمیز کردن گوشی همراه از مواد شیمیایی استفاده نکنید وتنها با یک پارچه مرطوب آن را تمیز نمایید.
-از زخم کردن .خراش دادن لمس قسمت فلزی و.. بر روی سیم کارت خودداری نمایید.
-از مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی خودداری نمایید .
-در استفاده از کد۱pukسعی نمایید از کد اشتباه استفاده نشود .استفاده از کد اشتباه پی در پی باعث سوختن سیم کارت می گردد.
توصیه های مخابراتی جهت فروشندگان گوشی تلفن همراه تلفن همراه باتوجه به حضور نزدیک به یک دهه در بازار ایران ازنا شناخته ترین کالاهای مخابراتی است و مصرف کنندگان آن اطلاعات جامع و کامل در خصوص قابلیت های آن ندارند واین جزء وظایف فروشندگان است که با نهایت دقت اطلاعات کامل را در اختیار خریداران قرار دهند .
-مصرف کننده تلفن همراه مانند سایر مصرف کنندگان خواهان احترام متقابل وبرخورد مناسب از سوی فروشندگان محترم می باشد.
-به دلیل تنوع مدلهای گوشی مصرف کنندگان در حین خرید سوالات زیادی خواهند داشت که فروشندگان عزیز باید با نهایت دقت به سوالات آنان پاسخ گویند.
-از خریدوفروش گوشی های دست دوم ومشکوک خودداری نمایید تا زمینه خدشه دار شدن اعتبار شغلی شما فراهم نشود.
-از خریدو فروش گو شی های بدون گارانتی خودداری نموده و حتی الامکان از گارانتی های معتبر استفاده کنید.
نحوه استفاده از تلفن همراه
هنگام تحویل سیم کارت یک برگ شناسنامه تلفن همراه تحویل مشترک خواهد شد که بایستی به دقت شماره سریال قید شده در شناسنامه را با شماره سریال سیم کارت تطبیق دهید.
با توجه به نوع گوشی که انتخاب کرده ایدسیم کارت را داخل دستگاه و دقیقا در جایی که قطعه ای فلزی قرار دهید تا اتصال آن بر قرار شود سپس دستگاه را روشن کنید و چند ثانیه منتظر بمانید با روشن شدن دستگاه مشخصه شبکه تلفن همراه ایران با شماره ۴۳۲۱۱یا پیامهایی نظیر IRTCIکه نشانگر برقراری خط میباشد بر صفحه گوشی ظاهرمی گردد.چنانچه به جز شماره مشخصه هر نوشته یا نشانه دیگری مثلا (CIMCARD CHEK ( را روی صفحه گوشی مشاهده کردید به دلیل اشتباه قرار دادن سیم کارت در جای پیش بینی شده اش در گوشی است که در نتیجه لازم است مجددا سیم کارت را جابجا کنید تا شماره مشخصه شبکه تلفن همراه کشورمان ظاهر شود در این مرحله با روشن بودن دستگاه می توانید شماره گیری نمایید یا منتظر باشید تا با شما تماس بگیر.

نحوه شماره گیری در تلفن همراه
الف –تماس تلفن ثابت با همراه ایران در داخل کشور :
-ابتدا کد اپراتور و سپس شماره تلفن همراه را می گیریم .
-کد اپراتور شرکت مخابرات ایران ابتدا ۰۹۱را گرفته وبعد از
۰۹۱که در تمامی خطوط همراه یکسان می باشد عدد متناسب با پیش شماره وکد شهرستان شماره گیری می شود به عنوان مثال تهران ۰۹۱۲ خراسان ۰۹۱۵ اصفهان ۰۹۱۳و…
ب-تماس تلفن همراه ثابت در داخل کشور :
-ابتدا کد شهرستان وسپس شماره تلفن ثابت را می گیریم.
ج- تماس با تلفن همراه ایران خارج از کشور :
-ابتدا پیش شماره بین الملل کشور یعنی کد ۰۹۸ بعد کد اپراتور و شماره تلفن همراه گرفته می شود
دنیای سحرآمیز تلفن همراه
چکیده: رها شدهایم و دیگر اکنون از آزادی سرگیجه گرفتهایم. به کمک هزار و یک ابزاری که بدون سیم کار میکنند ، با سراسر جهان ، هم زمان با جا به جا شدنمان تماس میگیریم و بدینسان به وابستگیهای گوناگون دامن میزنیم.
کارشناسان، این رفتار اجتماعی نو را در درون پدیدهای به نام «ارتباط پایا» بررسی میکنند. شمار تلفنهای همراه فروخته شده در سال ۲۰۰۳ ، بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه برآورد شده است. در همین سال ، یک سوم مردم ژاپن با تلفن همراه به شبکه اینترنت پیوستهاند.
آمریکاییها ۱۵میلیارد ساعت از تلفنهای همراه خود استفاده کردهاند و اروپاییان بیش از ۱۱۳ میلیارد پیام کوتاه خدماتی برای همدیگر فرستادهاند.

 

چین با ۲۲۰ میلیارد پیام، در ورای همه اینان جای میگیرد. مانند بسیاری دیگر از تولیدات جهان امروزی ، گفتگو به وسیله تلفن همراه، در بنیان خود نیازی است که اربابان ابزار تولید و کسانی که سودهای سیاسی در گسترش فردگرایی دارند ، آفریدهاند. در این ماجرا، این عرضه است که تعیین کننده است نه تقاضا.
شرکتهای موتورولا، انتل ، نوکیا، سونی اریکسون ، سامسونگ ، ودافون، میکروسافت، اس.ف.ر و بویگ و بسیاری دیگر از شرکتها در مقیاس جهانی، ابزار و خدمات مربوط به تلفن همراه را روانه همه بخشهای بازار میکنند.
ابزار، شبکهها، سامانههای بهرهبرداری ، برنامههای رایانهای و دیگر فنآوریهای وابسته به تلفن همراه از سرمایهگذاریهای گسترده همتراز نتیجههای پیش بینی شده، بهره میبرند. امروزه ، شمار تلفنهای همراه از تلفنهای ثابت پیشی گرفته است و همه شواهد نشان میدهند که هنوز گسترش واقعی فنآوری «بیسیم» در راه است.
افزایش تلفنهای همراه و گوناگونی خدمات و تبلیغات وابسته به آن ، دگرگونیهای اجتماعی گستردهای را به دنبال خود آورده است.
دنیای سحرآمیز این گونه ارتباط، میوه نمادین قدرت ۲۰ ساله نئولیبرالیسم است و به مانند همان،بر غارت استوار است و زمینه ساز نابسامانی.
با گسترش استانداردهای ناهمگون، شرکتهای رقیب مشتریان را به گروگان میگیرند و بدینسان بازار را میان خود بخش میکنند. هر چند که نسبت به اروپا و آسیا، آمریکاییها در بهرهوری از تلفن همراه پس ماندهاند ولی در امر رقابت افسار گسیخته ، از همه پیشی گرفتهاند.
از دور خارج شدن تلفنهای همراه و به کار گرفتن تلفنهای جدیدتر، بر همه لایههای بازار اثر میگذارد.
یادآوری کنیم که فقط در آمریکا هر ساله میان ۴۰ تا ۵۰ میلیون تلفن همراه دور انداخته       می شوند.
مد هر ۶ ماه یک بار دگرگون میشود و نوآوریها، هم ریخت و هم رنگ و هم فنآوریدستگاهها را در بر میگیرد.
دستگاههایی به رنگ آب نبات با اکرانهای باز شونده و یا کشویی، که میتوانند هم تلفن باشند و هم دوربین عکاسی یا فیلمبرداری و هم میتوانند صداها را بازشناسی کنند، نمونههایی از فرآوردههای یاد شدهاند. ودافون در بریتانیا و یاهو چیسون در ژاپن، نوترین فنآوریها را، همچنان که روزنامه وال استریت مینویسد، از دست همدیگر میربایند. امروزه تنها پیشرفتهترین دستگاهها میتوانند با خدماتی همراهی کنند که شرکتها با تلاش بسیار به مشتریان خود میفروشند.
شرکتهایی که فرآوردههای نو را نادیده بگیرند، هزینه سنگینی را خواهند پرداخت. در ژاپن، سرزمینی که فنآوری «بیسیم» در اوج رشد خود جای دارد، رقابت شگرفی که میان مدیران شرکت دوکومو و شرکت تازه از راه رسیده ک.د.د.ی در گرفته ، مشترکان را در سیلاب فرآوردههای نو غرق کرده است.
در سال ۲۰۰۴،شرکت دوموکو ۲۰ درصد درآمد سالیانهاش را که مبلغی بیش از ۹ میلیارد دلار میباشد، از راه فروش برنامهای به نام ایمود به دست آورده است. ۴۲ میلیون مشتری، این برنامه را روی رایانههای خود پیاده کردهاند.
خدمات به فروش رفته ایمود، چیزی جز برنامههای فال بینی، بازی و به ویژه زنگهای گوناگون تلفن نبوده است.
اینان از همان گونه خدماتیاند که همه شرکتها برای سوداندوزی بیشتر ، بر سر آن رقابت چشمگیری دارند.
در اروپا و آمریکا، گسترش کاربردهای این فنآوری با نگاه به شمار اندک مشتریان،در خور توجه است. آشکار است که دوشادوش کارآمد کردن بیشتر این دستگاهها و موج نوی سرمایهگذاری، شرکتهای ارایه دهنده خدمات، کارکرد اجتماعی تلفن را رقم خواهند زد.
با این همه،فراموش نکنیم که گسترش شبکههای ارتباطات بیسیم، وابسته به عاملهایی است که از کنترل خارجند. مهمترین آنها موجهای الکترومغناطیسیاند که به مانند سرچشمهای پنهانی، بیتشرین ارتباطات الکترونیکی را تغذیه میکنند.
این وابستگی به خودی خود آشفتگی میآفرینند. در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱، سالهایی که بیشترین سرمایهگذاری روی فنآوری یاد شده انجام گرفت، شرکتها در پی به دست آوردن انحصار راهاندازی نسل نو شبکههای قدرتمند، هزینههای سرسامآوری را برای خرید بسامدهای رادیویی پرداختند.
فروش کشورهای بریتانیا و آلمان و آمریکا در این داد و ستد ، به ترتیب ۳۳ میلیارد،میلیارد و ۱۷ میلیارد دلار بود.
بدهیهای ناشی از این داد و ستد به مبالغ هنگفتی افزوده شد که برای خرید شرکتهای رقیب خرج شده بود. امری که ورشکستگی سالهای ۲۰۰۲-۲۰۰۱ را به دنبال آورد و دهها هزار کار را در میان تولیدکنندگان تلفن و ابزار یدکی، که درصد بالایی از اعضای سندیکاها را در خود داشت، از بین برد.
از این تاریخ است که رقابت افسار گسیخته به همه بخشهای فنآوری «ارتباطات از راه دور» دستاندازی میکند و با تواناییهای شگرفی که در این زمینه بروز میدهد، امکان هر گونه تثبیت قیمتها را از شرکتها باز میستاند و روز به روز نگرانی بیشتری را در مورد کنترل بازار دامن میزند.
بسنده کردن به خدمات ناچیز
گسترش بیبرنامه بازاری سرریز شده از کالا، دشواریهای دیگری را نیز میآفرینند. اشتباه های چند باره که در صورت حسابها آورده میشود و کیفیت پایین خدمات، بخشی از این دشواریها در آمریکاست.
شش درصد از مشترکین از مبالغی که به عنوان مالیات فدرال در صورت حسابهای خود دیدهاند، گله دارند.
در سال ۲۰۰۲، ۶۰ درصد مشترکین، دست کم یک بار از خدمات ارایه شده شکایت کردهاند. در سال ۲۰۰۳ ، در گزارشی دولتی ،دشواریهای مربوط به پوشش ارتباطی ، پارازیتها و آکندگیخطهای شبکه را که به قطع ارتباطات میانجامیدند، به کمیسرمایهگذاری در این زمینه نسبت داده است.
یادآوری کنیم که قطع شدنهای نابهنگام ، یک دهم ارتباطات یک پنجم مشتریان را در بر میگیرد.
آیا تمامیاین نابهنجاریها هزینهای پرهیز ناپذیر است که برای پیشرفت و نوسانهایشان میپردازیم؟ روزنامهنگار نیویورک تایمز مینویسد که «بهرهوری از تلفن به گونهای شگفتانگیز چنان افزونی گرفته است که شبکههای ارتباطی همواره آکندهاند؛ چیزی که با درصد بالای ناخوشنودیهای مشترکین همخوانی دارد.
این آکندگی خطها نشان یک بیماری است. زمانی که بدانیم «تلفنهای همراه از تلفنهای ثابت کمتر کارآمدند» پایین بودن سطح خدمات تلفنهای همراه را بهتر در مییابیم.
با این که امنیت ، یکی از مواردی است که شرکتها درباره آن تبلیغات فراوانی برای فروش تلفنهای همراه میکند، این تلفنها در زمانهای اضطراری ، از تلفنهای ثابت که از سوی راهبان نئولیبرالیسم ناچیز شمرده شدهاند، کمتر کارآمدند. ناکارآمدی این شبکهدر جریان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به خوبی آشکار بود.
ساختن ژنراتورها و بهسازی پوششهای ارتباطی شرکتها میتواند چارهای برای این دشواریها باشد و کیفیت ارتباطها را به سطح بالای شبکههای تلفنی سنتی آمریکا برساند. میدانیم که در شبکه سنتی تلفن آمریکا ۹۹/۹۹ درصد ارتباطها بدون هیچ گونه دشواریبه انجام میرسید.
چاره کار ، سرمایهگذاریهای کلان در این زمینه است و هیچ شرکتی از هراس ورشکسته شدن به آن دست نمییازد. این جااست که بازار ارتباط های بی سیم از دو سو آسیب پذیر میشود:از سویی، رقابت تشدیدشده شرکت های بزرگ، به تواناییهایی شگرف در سطوح کلی این بازار دامن زده است و از دیگر سو، سرمایه گذاری اندک در سطوح محلی، کارآمدی بازار این فناوری را پرسش برانگیز کرده است.
در برابر این آشفتگی کم و بیش فراگیر، حکومتها نیز ناتوانی خود را نشان دادهاند. چنین است که پس از ۱۵ سال گسترش این بازار، سازمان fedral communication هنوز نمیتواند کمینه کیفیت خدماتی را تضمین کند.
همه این بازار در شرایطی بسیار شکننده قرار دارد و زمین گیر شدن آن میتواند زمین گیر شدن اقتصاد جهانی را به دنبال داشته باشد.
با این همه میتوانیم از خود بپرسیم که چرا در کمتر از ۱۵ سال شمار تلفن های همراه از شماره تلفن های ثابت گذشته است. برخی میگویند که بالا بودن تقاضا، ناشی از رشد نایافتگی شبکه های ارتباطی سنتی کشورهای جنوب و کشورهای بلوک شرق پیشین است و نوسازی شبکه ها به دست بخش خصوصی در سال های ۱۹۸۰ پاسخی بود به نیازهایی که دوران زیادی سرکوب شده بودند.
اما چرا این نیازها به سوی تلفن های همراه سرازیر شدهاند؟ از دید ما این تقاضا ریشه در فشارهای اجتماعی دارد. نزد انسان هیچ نیازی به ارتباط پایا وجود ندارد.
این صحنه گردانان اقتصادند که تصمیم میگیرند که این یا آن فناوری گسترش یابد یا نه. نیاز به این که انسان همواره در دسترس ارتباط با دیگران باشد گام نوینی از خصوصی سازی ارتباطات است که سی سال پیش روشنفکر انگلیسی، ریموند ویلیامز تحلیل کرده است.
این گونه زندگی اجتماعی،ریشه در از بین رفتگی تولید کننده خرد و دوری جای کار از جای زندگی دارد. به گفته ویلیامز این گونه ارتباط بیشتر برآمد زورآزمایی نیروهای موثر در جامعه است تا فرجام جبری پیشرفت فنی. این پدیده نخست زندگی شهری و پس از آن زندگی حومه نشینی کشورهایی مانند آمریکا را رقم زده است.
برای این که منطقه های دورافتاده در خور زندگی کردن باشند بایستی افزون بر اتومبیل و پارکینگ، به گونه ای نو از ارتباط نیز دسترسی داشت. گسترش رادیو و تلویزیون نگاه میلیونها خانواده را بر سوی مرکزی یگانه از اطلاع رسانی و سرگرمیکشانده است.
برآمد و گسترش بهرهوری از تلفن همراه چیزی جز نتیجه دیگری از این گرایش تاریخی نیست. گرایشی که ریشه در جوامع سرمایه داری دارد.
در این فضا، چشم پوشی از فناوری نو همان اندازه دشوار است که زندگی بدون تلفن. بیش از یک قرن است که این معجزه فناوری پیوند میلیونها خانواده ای را که پراکنده و دور از همدیگر در شهرهای بزرگ زندگی میکنند شدنی کرده است.
یک چنین دگرگونی ای اختراع کدهای جدید را برای آغاز کردن و پایان دادن گفتگو الزامیساخته است. همگانی شدن این وسیله دگرگونی های ژرفی را در روابط خانه و کار زن و مرد و بین طبقات اجتماعی به دنبال داشته و خواهد داشت.
تلفن همراه به ما این توانایی را میدهد که چند دقیقه از روز کاری مان را به زندگی شخصی مان بپردازیم. ولی همزمان همین تلفن به فرادستمان نیز امکان میدهد که به ما همیشه دسترسی داشته باشند. زمان گذاری آزادی ای که تلفن همراه به ما داده است بخشی از امکانی است که میتواند زندگی کارمان را به درون زندگی خصوصی مان بکشاند.
چین با ۲۶۹ میلیون مشترک بزرگترین سرزمین تلفن همراه است این گسترش بهره وری از تلفن همراه همان اندازه به درآمد طبقه متوسط شهری وابسته است که به مهاجرت درونی کشور پدیده ای که ناشی از وارد شدن کشور چین به بازار جهانی است. میلیونها انسان محل تولد خود را برای یافتن کار وامیگذارند و از بیشترشان بهره کشی سختی میشود.
به گفته مدیر دفتر بازرسی شرایط کار در چین در دلتای رودخانه مروارید تنها ۳۰ درصد نیرو کار ۸ ساعت به کار میپردازد.
۴۶ درصد نیرو کار تا ۱۴ ساعت در روز کار میکنند در آمریکا ساعت های کار از سال ۱۹۷۰، ۲۰ درصد افزایش یافته است و دلیل بینایی آن پایین آمدن توانایی خرید نیروی کار است.
برای زنان ورود به بازار کار چیزی از کارخانگی ای که مسئولیت همه آن بر دوششان مانده نکاهیده است. گسترش بازار موبایل در بیشتر وقتها با این انحطاط کیفیت زندگی و پس نشینی خدمات همگانی همراه بوده است. انحطاط نام برده افراد، خانواده را ناگزیر کرده است که زمان خود را میان ضرورت های کاری، خرید، نگهداری کودکان و سرپرستی خویشان سالخورده تقسیم کنند.
شهرنشینی زمینه برتر گسترش خصوصی سازی صنعت موبایل است. در نبود وسایل نقلیه همگانی با کیفیت، اتومبیل نقش بنیانی بازی میکند. در محدوده فعالیت های کاری آمریکایی ها سالانه ۴۰۵ میلیون جابه جایی بیش از ۷۵ کیلومتر را به انجام میرسانند.
هشتاد درصد این جابه جایی ها با اتومبیل است. اگر افزون بر این جابه جایی کاری جابه جایی برای خرید و رفتن نزد پزشک و سرگرمیرا هم به حساب بیاوریم امریکایی ها بیش از ۱/۱ میلیارد جابه جای انجام میدهندکه ۸۷ درصد آن با اتومبیل است.پیادهروی فقط ۹% جابه جایها را دربر میگیرد.
جابه جایی با وسایل نقلیه همگانی که اتوبوس مدرسه را هم شامل میشود فقط ۳ % از همه جابه جایی هاست. میانگین بهرهوری هر نفر از اتومبیل یک ساعت در روز میباشد.
بیافزاییم که ۴۰% ارتباط های انجام یافته با تلفن همراه از اتومبیل ها بوده است. این ۴۰% ارتباط برابر ۴۰۰ میلیارد دقیقه گفتگو در سال ۲۰۰۳ است.
شرایطی نابخردانه  اینجا نیز از تحول طبیعی نمیتوان سخن گفت. نقش با اهمیت اتومبیل در زندگی روزمره این جامعه ها نیز نتیجه همان خصوصی سازی است که این جابه جایی را نشانه رفته است.امری که پس از جنگ جهانی دوم خودش را به همه تحمیل کرده است.
اتومبیل نماد پیشرفت جبری نیست بلکه نماد نبود توازنی است که جوامع امروزی از آن رنج میبرند. این را هم بدانیم که تندرستی همگانی نیز دستخوش این آشفتگی و نبود توازن است.
در سال ۲۰۰۲ تلفن های همراه در آمریکا بانی ۶ % تصادف های جاده ای بوده اند. در این تصادفها ۲۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۳۰ هزار نفر زخمیشده اند.
بسیاری از کشورها و نیویورک و نیوجرسی آمریکا از بهرهوری تلفن همراه در اتومبیل جلوگیری کرده اند. به مانند موفقیت بازار اتومبیل، موفقیت بازار تلفن همراه نشانه گرایشی است که میخواهد شرایطی را که روز به روز نابخردانه تر میشود توجیه خردورزانه کند و بتواند اندکی کنترل فردی در جامعه ای بیابد که به کژراهه میرود.
فناوری ارتباط پایا که میتواند محل فرد را در همه لحظات شناسایی کند ابزاری است که توانایی آن را دارد که در خدمت نظام سرمایه داری ای مستبدتر از آنچه اکنون داریم قرار گیرد. پلیس و شرکت ها در جهت نظامیکردن این فناوری فعالند و به دنبال به وجود آوردن امکان ردگیری دائمیافراد هستند.
از چندی پیش بازاریابی این شرکتها به وسوسه ای دیرینه پر و بال میدهد. فرد میتواند با استفاده از تلفن همراه از موقعیت عادی خود در جامعه رهایی یابد.
در نشریات میخوانیم که چگونه با تلفن همراه میتوان موازین و کارکردهای غالب را زیر پا گذاشت اما گرایش به آزادی نیروی محرک اصلی نیاز به ارتباط پایان نمیباشد.
درست است که استفاده از تکنولوژی تلفن همراه برخی از عرصه های زندگی روزمره افراد و خانواده هایشان را آسان میکند اما این امکان به تشدید نابرابری ها نیز منجر میشود.
در جامعه ای که سرگرمیو کار به شیوه ای نابرابر بین طبقات اجتماعی تقسیم شده است و افزایش مدت کار به ویژه در ایالات متحده بیکاری و از بین رفتن خدمات دولتی، زندگی شهروندان را دشوارتر میسازد افراد با گرایش به ارتباطهایی مانند تلفن همراه تلاش میکنند به تنهایی مشکلات روزمره و خردکننده را حل نمایند.
بازار تلفن همراه این ابزار را در عین حال به ابزار پخش آگهی و فروش تبدیل کرده است. شرکتهایی چون ودافن در نظر دارند به زودی برای هر نفر در هر کجا که باشد پیامی ویژه بفرستند. این پیام شامل اطلاعات ترافیکی هواشناسی، اخبار و آگهی تجاری خواهد بود.
در استرالیا مشترکین شرکت تلسترا، شرکتی که دارد خصوصی میشود، میتوانند با گرفتن شماره ای که روی دستگاه های پخش کوکاکولاست نوشیدنی خود را بخرند و هزینه آن را با صورت حساب آینده تلفن همراه خود بپردازند.
در اروپا، شرکتها، گروه مالی جدیدی را به نام سمپی راه انداخته اند که قرار است از تلفن همراه وسیله ای برای پرداخت و خرید در تمامیاروپا بسازد.
دو شرکت از بزرگترین شرکت های تولید و فروش موسیقی که یونیورسال و سونی باشند، از هنرمندان مطرح خود میخواهند که گزیده ای کوتاه از تولیدات خود را برای فروش و پخش روی تلفن های همراه آماده سازند.
چنین است دنیایی سراسر سرگرمیو بدون مرز که ارتباط های بی سیم نویدش را به ما میدهند.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi