جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

برخی از مشکلات کلاس های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان

421

بازدید

الف ) ساعات تشکیل کلاس ها :
از جایی که بیشتر کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان در ساعاتی از شبانه روز تشکیل می گردند که زمان استراحت و رفع خستگی آنان است و در همین زمان فرد مجبور است بنا به دلایل فرآوان در این کلاس ها شرکت کند ، خود عاملی است برای پایین آمدن کیفیت آموزش آنان .
ب ) امکانات رفاهی
اکثر کلاس های ضمن خدمت در مدارسی تشکیل می گردد که معلم مجبور است در زمان آموزش پشت میز های فلزی یا چوبی دانش آموزی بنشیند که از نظر فرم اندام و روحیات اصلاً با یکدیگر همخوانی ندارند ، گرماو سرما و فضای نامناسب کلاس ها ، پذیرایی ساعات استراحت نیز از جمله موارد موجبه نارضایتی در بین همکاران است .
ج ) عدم آگاهی کامل مدرسان ازموضوع تدریس :
یکی دیگراز مشکلات مهم این کلاس ها عدم تسلط مدرسان به موضوعات آموزشی ضمن خدمت است که بعضاً اطلاعات آنان یا کافی نبوده و یا در حدّ شاگردان آنان ( همکاران ) است ، می باشد و …
موارد و مسائلی دیگر نیز در این زمینه فراوان است که از آن جمله می توان به عدم رعایت حرمت همکاران از طرف مسئولین ضمن خدمت ، بعضی سو گیریهای نابجا و … اشاره کرد .
ضمن خدمت و ارتباط آن با ارتقاء شغلی فرهنگیان :
از زمانیکه ارتقاء شغلی مطرح و مصوب شد تأثیرات چشم گیر آن بر حقوق و مزایای فرهنگیان مشهود گشت و به تبع آن عواملی که باعث رسید ن به این ارتقاء می شد مورد توجه قرار گرفت .آموزش ضمن خدمت از جمله مواردی بود که در رسید ن به ارتقاء شغلی مؤثر واقع شد و تعداد ساعات ضمن خدمت و همچنین مدارک تحصیلی کسب شده از مراکز آموزش عالی فرهنگیان یا دانشگاهها ارزش بالایی یافت .
برخلاف گذشته که فرهنگیان بخصوص آموزگاران و کارکنان با مدرک تحصیلی پائین علاقه ای برای شرکت در کلاس ها ی ضمن خدمت از خود نشان نمی دادند اکنون حاضر بودند در هر کلاس ضمن خدمتی هر چند با ساعات محدود شرکت فعال داشته باشند . به نظر می رسد اگر در مواردی از این قبیل با سنجش نیاز و نوع انگیزه های کارکنان بیشتر تحقیق شود می توان مواردی از قبیل ارتقاء شغلی فرهنگیان را در ارتقاء علمی آنان نیز مؤثر یافت .
 
تشکر و پیشنهاد :
با وجود تمام مشکلاتی که در سیستم آموزشی و پرورشی کشور و از آن جمله در آموزش ضمن خدمت فرهنگیان مشاهده می شود لازم به ذکر است که بسیاری از همکاران در جایگاه های پستی متفاوت از جان و دل و دلسوزانه در راستای بهبود این شیوه آموزشی قدم برداشته اند که الحمد الله تا کنون بسیار موفق بوده است ، لیکن جهت هر چه بهتر شدن این مسیر پیشنهاد هایی ارائه می گردد که به پاره ای از آنها اشاره می گردد .
۱- سعی شود انگیزه هایی برای همکاران فراهم گردد که بیشتر در راستای ارضای معنوی آنان گام بردارد .
۲- آموزش ها به گونه ای صورت گیرد که از هر لحاظ درخور مقام همکار فرهنگی باشد .
۳- آموزش ها به نوعی باشد که همکاران آثار آن را در طول تحصیل ، تدریس و حتی زندگی روزمره خود مشاهده کنند .
۴- سعی گردد ازمدرسانی استفاده شود که سطح معلومات آنان برای خود و دیگر همکاران ثمر بخش و ارضاء کننده باشد .
۵- زمینه ای فراهم گرددکه علاوه بر تأثیرات ضمن خدمت در ارتقاء شغلی ، تعجیل در گروه و غیره در زمینه های دیگری نیز مؤثر باشد .
۶- کتب ، جزوات و نرم افزار هایی که می توانند اطلاعات همکاران را بروز و مفید سازند فراوان و با مبلغ پایین ( یا حتی رایگان ) در اختیار آنان قرار گیرد ( همراه با ارزشیابی ).
و …
در پایان از زحمت تمام همکاران از وزارت تا مدرسه که در این راستا و با نیات الهی قدم برمی دارند تشکر به عمل می آید .
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    راهنمای جامع آزمون IELTS

    راهنمای جامع آزمون IELTS 1.50/5 (30.00%) 2 امتیازs سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا متقاضی تحصیل در اروپا و آمریکا هستند و ازینرو آزمون آیلتس یکی از مواردی است که باید آن را با نمره‌ی خوبی از سر بگذرانند.

    ۳۰ پیشنهاد برای افزایش راندمان کلاس

    ۳۰ پیشنهاد برای افزایش راندمان کلاس ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای […]

    راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز

    راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۲ امتیازs راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید […]

    رابطه مهارت ها و آینده تحصیلی

    رابطه مهارت ها و آینده تحصیلی/ مهارت هایی که آینده تحصیلی را شکل می دهند؟ بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، کودکان چنانچه بخواهند در نیروی کار آینده جایی داشته باشند، باید مهارت های عاطفی و اجتماعی را یاد بگیرند.

    بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷

    بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷ ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۳ امتیازs بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷/ به اشتراک گذاشتن روش‌های نوآورانه جهت ارتقای آموزش دانشجویان، دانش‌آموزان و مدیریت مراکز علمی و مدارس می‌تواند سیستم آموزشی کشور ما را به موقعیت بهتری سوق […]

    چگونه یادگیری را آسان کنیم ؟

    چگونه یادگیری را آسان کنیم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همه‌ی ما زمان‌هایی را در زندگی خود به یاد داریم که رابطه‌ی خوبی با معلم یا مربی‌ خود داشتیم و همین باعث می‌شد مهارت‌های جدید را به‌ راحتی یاد‌ بگیریم و از تجریه‌ی یادگیری […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi