جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

توصیه های بهتر برای ارتباط با جوانان

996

بازدید

توصیه های بهتر برای ارتباط با جوانان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

– به نوجوانان گوش فرادهید.
– به نوجوانان یاددهید چگونه به خودخوش بگذرانند نمی توان ازنوجوان انتظارداشت که مانند دوران کودکی خود یا مانند یک نوجوان خودش را سرگرم کند اوبه سرگرمی مناسب سن خود نیاز دارد. اگر شما سرگرمی مناسبی دراختیار او قرارندهید، ممکن است  با کاری که شما را آن ها نامناسب می دانید خود را سرگرم کند سعی کنید دوستان نوجوان در صورت امکان خانواده ی آنها را بشناسید در عین حال که از ایجاد مزاحمت برای نوجوان و دوستانش خوددداری می کنید، آنها را تحت نظر داشته با خانواده شان در تماس باشید.
– به نیاز نوجوان برای تنهایی احترام بگذارید دراین سنین نوجوانان احتیاج دارند زمان و مکان خصوصی برای خودداشته باشند.
– از کتابهایی که نوجوانان می خوانند، فیلم هایی که می بینند وانچه که در اینترنت بر او  می گذرد اطلاع داشته باشید.
 -رسانه ای جمعی مانند رادیو، تلویزیون یا روزنامه ها و مجلات چیزهای زیادی را به نوجوان یاد می دهند بنابراین مراقب آنها باشید.
– از آنجاهایی که نوجوان می روداطلاع داشته باشید ولی انتظار نداشته باشید که هر کاری می کند به شما بگوید.
– به نوجوان ابراز علاقه کنید، کاری کنید تا بداند برای شما خیلی مهم است.
– نوجوان در دوره ای قرار دارد که احتمالاً مشکلاتی با بزرگسالان خواهد داشت بر سر هر چیز جزئی با او مناقشه نکنید، از برخی چیزها چشم پوشی کنید و انرژی خود را برای مسائل مهمتر نگهدارید.
– سعی کنید نوجوان بخش از ساعات خود را با خانواده بگذراند.
– به احساسات نوجوانان احترام بگذارید، هر گز احساسات و عقایداو را دست کم نگرفته و مورد تحقیر قرار ندهید.
– اگر عصبانی می شوید، اعمال و کارهای نوجوان را مورد انتقاد قرار دهیدنه خودش یا شخصیتش را.
– از اشتباهات نوجوان برآشفته نشوید این اشتباهات به او کمک خواهد کرد تا مسئولیت کارهای خود را به عهده گیرد.
– از نوجوانان انتظار نداشته باشید مانند دور هنوجوانی شما رفتار کند یا درست همانطور باشد که شما می خواهید.
– خانه و مدرسه را برای نوجوان به صورت محیطی امن و دوست داشتنی در آورید، وگرنه تلاش خواهد کرد از آن فرار کند.

نکته ای به والدین (رشد اجتماعی)
در دوره نوجوانی، به رغم رفتار و ظاهر کاملاً مغایر، والدین بیش از همیشه در زندگی نوجوان مطرح هستند. آنها خانه ای محکم و استوار را محیا می سازند که نوجوان با پذیرفتن خطر از آن جدا می شود. اما می تواند در عین حال اطمینان خاطر داشته باشد که همیشه مکانی مطمئن و قابل تحمل برای بازگشت وجود دارد. اتفاقاً آنچه که والدین آن را بی احترامی نسبت به خود     می دانند، تعریف و تمجید از آنهاست.والدین اعتراض می کنند که ‹‹تو برای دوستانت هرکاری می کنی، اما نوبت به ما که می رسد ما را دست کم می گیرید›› بله، دقیقاً همینطور است. اگر چه دوستان متفاوتی می آیند  و می روند و دوستی های او بسیار ناپایدار است، اما خانواده هرگز از بین نمی رود و عشق والدین به فرزند بسیار با ثبات است.
پدر و مادرها حتماً بخوانید
– بسیاری از والدین علی رغم آنکه به مصرف مواد مخدر توسط فرزندانشان پی می برند با فکر اینکه هر گونه مداخل های باعث می شود که به اصطلاح رویش باز شود. خود خوری می کنند وزمان زیادی را که می توانست برای پیشگیری او طلایی باشد. ازدست می دهند درصورت، آگاهی یافتن ازمصرف مواد با خونسردی صحبت را آغاز نمایید. سعی کنید اطلاعات خود را درمورد مواد مخدر کامل تر کنید واو را نسبت به خطرات وعوارض آن ها آگاه سازید. معمولاً برای راهنمایی فرزندان دراین موارد مشاوره ویاری جستن ازمتخصصین این امر لازم است. درمشاوره با روانپزشک، روانشناس وسایر متخصصین امر اعتیاد تعلل نکنید.
گفتگو با فرزندان درباره ی سیگارومواد مخدر.
اغلب والدین صحبت کردن با فرزندانشان درزمینه مصرف مواد مخدر راامری دشورا می دانند واین ناشی ازغیر اخلاقی بودن وقیح اعتیاد به مواد مخدر یا حتی سیگاراست. اما لازم است بدانید با توجه به شیوه این مواد در اجتماع فرزندتان دیر یا زود با این مقوله ها آشنایی خواهد یافت. پس چه بهتر است اسن آشنایی با دادن اطلاعات صحیح و آگاهی مناسب از محیط خانواده باشد. علاوه بر این گفتگو در این زمینه ارنباط شما را عمیق تر و محکم تر نموده و فرزندتان در صورت مواجهه با مشکلی بسیار راحت تر با شما ارتباط برقرار خواهد نمود. در ادامه به نکاتی که شما در شروع وادامه ی گفتگو با فرزندان در زمینه سیگار یا مواد مخدر یاری   می دهد اشاره شده است.
– در مورد اطلاعات و آگاهی خودتان صادق باشید:
اگر احساس می کنید از اطلاعات علمی کافی و دانش لازم برخوردار نیستید پیش از شروع بحث و نصیحت کردن او به تکمیل اطلاعات خود بپردازید تا سخنانتان از اعتبار بیشتری نزد فرزندتان برخوردار باشد.
راهی آسان برای نزدیک شدن به موضوع بیابید:
به عنوان مثال یک برنامه تلویزیونی در مورد سیگار یا مواد مخدر می تواند امکانی برای محبت پیرامون ان شروع بحث و گفتگو در این مقدمه باشد.
با سؤالات باز از او سؤال کنید:
اگر می خواهید از عقیده و احساس فرزندتان در این موارد مطلع شوید سؤالات خود را به   گونه ای مطرح کنید که پاسخ آن آری یا نه نباشد بلکه توضیحی شما از او بخواهید.
مثلاً به جای ‹‹ آیا به نظر تو این کارها درست است؟ می توانید بپرسید نظرت در مورد کسانی که سیگار می کشند چیست؟›› به آنچه فرزندتان می گوید گوش فرا دهید نصیحت موعظه برای نوجوانان و جوانان قطع کلیدهای ارتباطی است. سعی کنید گفتگویی دو طرفه داشته و به جای نصیحت یا سرزنش با هم فکری او راهنمایی نمایید. در مورد عقاید فرد تعصب نشان ندهید. بپذیرید که نظرت فرزندتان می تواند با شما متفاوت باشد و الزاماً با آنچه شما می گویید هم رأی و موافق نخواهد بوداگر می خواهید ارتباظ مناسبی را میان خود و او حفظ کنید و مانند یک دوست او را راهنمایی نمایید. در شنیدن عقایدش صبور باشید و بدو را از تعصب متفاوت کنید.
زمان مناسبی برای گفتگو انتخاب کنید:
بهترین زمان برای صحبت هنگامی است که همه شما و فرزندانتان در آسایش و بدو از نگرانی و عصبانیت هستید. هرگز به هنکام عصبانیت صحبت را آغاز نکنید چرا که به جای راهنمایی او را سرزنش خواهید نمود.
تبادل نظر و گفتگو با او را از پایین آغاز کنید.
بچه ها اغلب پیش از آنکه شما می پندارید با مقوله ی سیگار و مواد مخدر آشنایی پیدا می کنند پس صحبت کردن با آنها را از اوایل نوجوانی یعنی پیش از آنکه تحت تأثیر محیط واقع شوند آغاز کنید.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi