جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دسترسی به اینترنت

394

بازدید

معمول‌ترین روش خانگی برای اتصال به اینترنت Dial-up و Broadbandو DSL می‌‌باشد. کامپیوترهای خانگی ممکن است از طریق خط تلفن با مودم، DSL یا مودم کابلی به فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) متصل شود. در یک شرکت یا دانشگاه کامپیوترها به یک شبکه محلی (LAN) در داخل سازمان وصل هستند. این شبکه را می‌توان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T1 یا E1 به یک فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) وصل کرد. ISPها به ISPهای بزرگ‌تر وصل می‌شوند و ISPهای بزرگ‌تر یک ستون فقرات (Backbones) فیبر نوری را برای یک کشور یا ناحیه برقرار می‌کنند. ستون‌های فقرات در سراسر دنیا از طریق کابل نوری، کابل زیر دریا یا ماهواره به هم متصل هستند.
مکان‌های عمومی که از اینترنت در آنها استفاده می‌شود شامل کتابخانه‌ها و کافی نت‌ها هستند. جایی که کامپیوتر متصل به اینترنت قابل دسترس است. همچنین دسترسی به اینترنت از مکان‌هایی مثل سالن‌های فرودگاه‌ها امکان‌پذیر است. مکان‌هایی که باید ایستاده و سریع کار با اینترنت را انجام به نام‌های گوناگونی معروف هستند مثل کیوسک عمومی اینترنت، پایانه دسترسی عمومی یا تلفن پولی وب .
هم اکنون سامانه Wi-Fi می‌تواند امکان دسترسی به اینترنت را بصورت بی‌سیم فراهم کند. این سیستم یا Hotspot می‌تواند بصورت رایگان برای همه یا برای ثبت نام کنندگان و یا بصورت اشتراکی باشد. در این سیستم که در پی آن به عنوان مثال کافی‌نت Wi-Fi بوجود می‌آید افراد می‌بایست رایانه‌ای که قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم را دارد را با خود همراه داشته باشند. Hotspot به محدوده مکانی خاصی وابسته نیست و می‌تواند در یک فضای باز و در یک پارک یا منطقه مرکزی شهر قابل دسترس باشد.تلاش برای تشکیل این شبکه‌ها در نهایت به تشکیل مجمع شبکه‌های بی‌سیم منجر شده است.
استفاده از رایانه شخصی برتری‌های زیادی نسبت به استفاده از رایانه‌های عمومی دارد. بوسیله رایانه شخصی امکان دریافت و ارسال بیشتری فایل وجود دارد با استفاده از مرورگر شخصی و تنظیمات شخصی آن که این امکان در رایانه عمومی وجود ندارد. همچنین استفاده از نرم‌افزارهای خاص و فضای بیشتر جهت نگهداری اطلاعات و نامه‌های الکترونیک و فایلها. در رایانه‌های عمومی فضای صندوق پستی الکترونیک و امکان اجرای نرم افزارها بسیار محدود است. با توجه به این موارد می‌بینیم که اگر امکان استفاده از رایانه شخصی با سامانه بی‌سیم وجود داشته باشد برتری‌های زیادی به کاربران خواهد داد.
کشورهایی که دسترسی به اینترنت را بصورت مطلوب و با سرعت مناسب در اختیار قرار می‌‌دهند از این قرارند: کره جنوبی که ۵۰% جمعیت آن از اینترنت به روش باند پهن (Broadband) استفاده می‌کنند. همچنین سوئد و ایالات متحده .
نحوه استفاده از اینترنت از طریق خطوط تلفن(سرویس Dial-Up )
.   در مرحله اول باید درایور مودم بر روی سیستم نصب شده باشد و مودم توسط ویندوز شناسایی گردد.
۲٫   در این مرحله لازم است یک Dial-Up Connection بر روی سیستم خود ایجاد نمایید. نحوه ایجاد این Connection در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز اعم از XP , ME , 2000 , 98 تا حدودی شبیه بهم می باشد که ذیلا به اطلاعات کلی لازم برای ایجاد Dial-Up Connection در ویندوز XP اشاره می گردد :
با Right Click بر روی My Network Places در صفحه Desktop , گزینه Properties را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده بر روی گزینه Make New Connection , دابل کلیک نمایید. در پنجره بعدی ضمن انتخاب گزینه Connect to the Internet , دکمه Next را کلیک کنید , سپس گزینه Set up my connection manually را انتخاب نموده و پس از کلیک بر روی Next در پنجره بعدی گزینه Connect using a dial-up modem را انتخاب کنید. در مراحل بعدی شماره تلفن ۴۴۰۰ ( در صورتیکه در خارج از ذوب آهن هستید ۰۳۳۵۲۵۷۴۴۰۰ ) و نام کاربری و پسورد خود را وارد نمایید.
۳٫   بعد از ایجاد Dial-Up Connection , سیستم شما آماده اتصال به اینترنت است. پس از اطمینان از اتصال مودم به خط تلفن و وارد نمودن Username & Password خود , گزینه Connect را کلیک نمایید.
در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده , شما مجاز به استفاده از اینترنت خواهید بود
DSL  (Digital Subscriber Line )
 یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن برای کاربران اینترنت فراهم می نماید. 
مزایای DSL
در زمان اتصال به اینترنت ، امکان استفاده از خط تلفن برای تماس های مورد نظر همچنان وجود خواهد داشت .
سرعت بمراتب بالاتر از مودم های معمولی است ( ۱/۵ مگابایت )
نیاز به کابل کشی جدید نبوده و همچنان می توان از خطوط تلفن موجود استفاده کرد.
شرکت ارائه دهنده DSL ، مودم مورد نظر را در زمان نصب خط فوق در اختیار مشترک قرار خواهد داد.
اشکالات ( ایرادات ) DSL
یک اتصال DSL هر اندازه که به شرکت ارائه دهنده سرویس فوق نزدیکتر باشد، دارای کیفیت بهتری است .
سرعت دریافت  داده  نسبت به ارسال داده بمراتب بیشتر است ( عدم وجود توا زن منطقی )
سرویس فوق در هر محل قابل دسترس نمی باشد.

دسترسی بیسیم به اینترنت
با تمام امکانات وب
 
آیا میدانید که قادر هستید در بیرون از خانه و در هر جایی در منطقه امریکای شمالی و اروپا، کامپیوتر لپ تاپ خود را باز کرده و مستقیما به اینترنت وارد شده و وبگردی کنید! اگر در کانادا زندگی میکنید، این مطلب میتواند برایتان استفاده عملی داشته باشد به شکلی که از این سرویس مانند اینترنت معمولی استفاده کنید. اگر هنگام خواندن این مطلب در کشوری ساکن هستید که این امکان عملا وجود ندارد، آشنایی با تکنولوژی موجود در ورای آن جالب خواهد بود.
 چگونه میتوانید بصورت بیسیم به اینترنت وصل شوید.

بعضی از کامپیوترهای لپ تاپ مجهز به کارت تلفن GPRS هستند و برای راه اندازی آنها باید فقط یک “سیمکارت” موبایل در آنها قرار داد تا اینترنت وصل شود.
اگر لپ تاپ شما مجهز به این قابلیت نیست آنگاه باید نسبت به خرید و نصب کارت GSM/GPRS اقدام کنید. واضح است که برای اتصال به اینترنت نیاز به سرویس دهنده ای دارید که باید در محل اقامت شما وجود داشته باشد.
وقتی در شهر تورنتو کانادا زندگی میکنید، گاهی افرادی را میبینید که در گوشه ای کامپیوتر لپ تاپ خود را گشوده و با آن مشغول کار هستند. این منظره در کتابخانه ها و رستورانها و اماکن سرو قهوه بیشتر به چشم می آید. تا اینجای قضیه عادی است اما دیدن صفحات وب اینترنت و آنتن بسیار کوچک و پهن برآمده از جنب لپ تاپ، نظرتان را جلب میکند که چگونه این لپ تاپ به اینترنت وصل میشود. اهالی تورنتو کانادا بدانند که راجرز سرویس اتصال بیسیم اینترنت ارائه میکند.
اما چنین سرویسی چگونه کار میکند
برای اتصال اینترنت-دیتای دستگاه لپ تاپ یا Handheld یا PDA خود، در حالیکه در امریکا و کانادا سفر میکنید و نیاز دارید تا به اطلاعات دفترکاری خود دسترسی سریع داشتیه باشید، اینترنت بیسیم در خدمت شماست. سیستمی که بر مبنای GSM/GPRS کار میکند. یعنی ترکیبی از شبکه تلفن همراه و سیستم ارسال و دریافت دیتا. دستگاه شما به کمک یک کارت اینترفیس مخصوص میتواند به سرعت به شبکه وصل شده و اقدام به برداشت اطلاعات نماید.
 
 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi