جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

خواص برخی مواد غذایی از دید اسلام

344

بازدید

● خواص خرما
پیامبر خدا (ص): برشما باد برنی (نوعی خرما )،چرا که خستگی را می برد ،دربرابر سوز سرما گرمی می دهد دربرابرگرسنگی سیرمی کند و درآن هفتاد ودوباب شفااست .
▪ امام علی (ع) : ” خرما بخورید ؛چرا که شفای دردها درآن است . “
پیامبر خدا(ص):”خرمای برنی شیطان را به دیوانگی می افکند ؛پشت را قوی می سازد ؛برتوان جنسی می افزاید ؛انسان را از شیطان دور می سازد ؛غذا را هضم میکند ؛درد را می برد ودهان را خوشبو می سازد .
▪ پیامبر خدا (ص) : “خرما چه خوش سحری است “
● خواص خرما برای خانمهای باردار و تازه زا
پیامبر خدا (ص): ” به زن در ماهی که فرزند به دنیا می آورد خرمای تازه بدهید ؛چرا که در این صورت کودک وی بردبار و پاک خواهد شد .
▪ پیامبر خدا (ص) : “به زنان تازه زائوی خرمای تازه بدهید و اگر خرمای تازه نبود خرمایی دیگر .نزد خداوند ،هیچ درختی عزیزتر از آن درخت که مریم در زیر آن فرود آمد نیست . “
▪ پیامبر خدا (ص) :” چون زن فرزند به دنیا آورد ،باید نخستین چیزی که می خورد خرمای تازه باشد و (س) هنگامی که عیسی (ع) رابه دنیا آورد می داد .
▪ پیامبر خدا (ص) : ” به زنان خود در دوره نزدیک زایمان خرما بدهید ؛زیرا هر کس که دردوره نزدیک زایمان غذایش خرما باشد ،فرزندش بردبار زاده خواهد شد . خوراک مریم ،هنگامی که عیسی رازاد همین بود در حالی که اگر خدا غذایی بهتراز خرما برای او سراغ داشت همان را به وی می خوراند .
▪ امام علی (ع) : ” زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد .
▪ خوردن خرمابا خربزه وخیار
▪ امام صادق (ع): ” پیامبرخدا (ص)خرمای تازه را با خربزه می خورد . “
▪ امام علی(ع):” کام کودکان خود را با خرما بگشایید . پیامبر با حسن و حسین چنین کرد . “
● آویشن
▪ امام کاظم (ع):” داروی امیرالمؤمنین (ع) آویشن بود .اومی فرمود :”آویشن برای معده پرزی همانند پرز پارچه های مخملی می شود . “
امام صادق (ع) فرمود :چهارچیز ،چشم را جلا می دهد ،سودمند است و هیچ زیانی ندارد .
“درباره آنهااز امام پرسیدند .فرمود :آویشن و نمک ،وقتی با هم باشند و نانخواه و گردو وقتی که با هم باشند .
به ایشان گفتند :این چهارچیز وقتی که با هم باشند به چه کار می آیند ؟
فرمود :نانخواه و گردو چون در برهم قرار گیرند بواسیر را می سوزانند ،باد را دور می کنند ،رنگ پوست را زیبا می سازند ،معده را مقاومت می دهند و کلیه ها را گرم می کنند .
اما آویشن و نمک چون دربرهم قرار گیرند بادهارا از دل برون می رانند ،انسدادها را می گشایند ،بلغم را می سوزانند ،آب منی را زیاد می کنند ،بوی دهان را خوش می سازند ،معده را نرمی می دهند ،بوهای بدرا از دهان می برند..
در احادیث است که آویشن ،پرز معده را می رویاند و معده را پالایش می دهد .

● خواص سرکه
▪ پیامبر خدا (ص) :”سرکه نیکو خورشی است ” >
▪ امام علی (ع) :”خوب خورشی است سرکه .تلخه را می شکند ، صفرا را خاموش می کند ودل رازنده می گرداند .
▪ امام صادق(ع):” سرکه ،تلخه را فرو می نشاند ،قلب را زنده می سازد ،کرم های شکم را می کشد و دهان را استحکام می بخشد .
▪ امام صادق (ع):”سرکه نیکو خورشی است .تلخه را می شکند ،قلب را زنده می کند ،لثه را استحکام می بخشد و جنبندگان شکم را می کشد .
▪ امام صادق (ع):”سرکه دل را روشن می کند .”
● خواص سرکه شراب
▪ پیامبر خدا (ص):” کسان هیچ خانه ای که در آن سرکه باشد ،نانشان بی خورش نمی ماند .برترین سرکه شما نیز سرکه شرابتان است .
▪ امام صادق (ع) – هنگامی که نزد ایشان از سرکه شراب یاد شد – آن جنبندگان شکم را می کشد و دهان را استحکام می بخشد .
▪ امام صادق (ع) :” سرکه شراب ،لثه را تقویت می کند ، جنبندگان شکم را می کشد و عقل را استحکام می بخشد .
▪ امام کاظم (ع):” سرکه شراب تلخ لثه را استحکام می بخشد . “
● آغاز کردن غذا با سرکه
▪ امام صادق (ع):” ما با سرکه آغاز می کنیم ،چنان که شما با نمک آغاز می کنید ؛چرا که سرکه ،عقل را استحکام می بخشد .
الکافی – مردی در خراسان نزد امام رضا (ع) بود در این هنگام نزد امام سفره ای گستردند که درآن ،سرکه و نمک بود .امام با سرکه آغاز کردند . آن مرد گفت : فدایتان شوم به ما گفته اید با نمک آغاز کنیم!
فرمود :” این همانند نمک است . سرکه ذهن را استحکام می بخشد و عقل را افزون می کند . “

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۸ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۰/۵ (۹۶٫۰۶%) ۷۱ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi