جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

توئیتر چیست؟ یا همه چیز درباره‌ی توییتر (?What is twitter)

651

بازدید

این روزها (و البته طی دو سال گذشته) هر کجا که بحث اینترنت و سایت‌های مشهور اینترنتی باشد، احتمالاً نامی از Twitter می‌شنوید. شاید سؤال کنید توئیتر چیست و چه کاری می‌توان با آن انجام داد؟

اصطلاح توئیتر از ماه مارس سال ۲۰۰۶ بود که با راه‌اندازی سایت Twitter.com توسط سه دوست به نام‌های Jack Dorsey, Biz Stone, و Evan Williams بر سر زبان‌ها افتاد و با سرعتی باورنکردنی دهان به دهان چرخید و چیزی نگذشت که ده‌ها سایت با خدماتی مرتبط با توئیتر افتتاح شد.

http://img.aftab.cc/news/90/twitter.jpg

شاید هیچ کس باور نمی‌کرد سایتی که تنها یک کار ساده انجام می‌دهد، چنین طرفدار پیدا کند به طوریکه سیاستمداران، ثروتمندان، مشاهیر، کمپانی‌ها و هر کس که نان ارتباط با مخاطب را می‌خورد اعلام کند که در سایت توئیتر یک اکانت ایجاد کرده است!

آن کار ساده این بود:

ثبت کاری که هم اکنون در حال انجام آن هستید، تنها در چند کلمه!

به عبارت دیگر شما می‌توانید در هر لحظه به عنوان یادگاری ثبت کنید که هم اکنون در حال انجام چه کاری هستید؟!

یعنی به این سؤال پاسخ دهید که:
What are you doing?

(در حال انجام چه کاری هستید؟)

به هر پستی که در سایت توئیتر ارسال می‌کنید، یک توئیت می‌گویند و به عمل ارسال یک پست، توئیت کردن.

به طور مثال،‌ به توئیت‌های اخیر من نگاه کنید:

درحال افسوس خوردن به یک خانواده که روزی در اوج عزت بودند و حالا در انتهای ذلت
 در حال خارج کردن پشه ها از داخل دهان و بینی مبارک
عجب شبی یه امشب سرعت اینترنت من سه برابر شده
و…

– در کنار این کار ساده، چیزی که بیش از همه، توئیتر را محبوب کرد، امکان « دنبال کردن » (Following) افراد دیگر و یا « دنبال شدن » توسط افراد دیگر (Follwer) بود. اگر یک دوست را دنبال کنید، می‌توانید توئیت‌های او را در حساب کاربری خود مشاهده کنید.

حالا تصور کنید شخص مهمی مثل «پیر امیدیار» یا بسیاری از شخصیت‌های مهم دیگر را Follow کنید. جالب است که بدانید در طی روز چه کارهایی انجام می‌دهد.

– این‌ها تنها مواردی نبودند که به توئیتر کمک کردند که خود را بین چهارصد سایت اول دنیا مشاهده کند، توئیتر APIهایی برای سایت خود گسترش داد که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌داد که برای سایتش برنامه‌های مورد کاربران را بنویسند. به همین دلیل هر روز سایت‌های مختلفی راه‌اندازی می‌شوند که به روش‌های مختلف امکان ارسال و یا مشاهده توئیت‌های شما را می‌دهند.

– علاوه بر این،‌ توئیتر امکان توئیت کردن از طریق موبایل را نیز فراهم کرده است و این یعنی توئیتر همیشه همراه کاربرانش خواهد بود.

– این روزها توئیتر نه تنها یک سایت ثبت خاطره، بلکه به سایتی جهت انجام فعالیت‌های علمی، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، حتی گزارش زنده مسابقات فوتبال و بسیاری فعالیت‌های جذاب دیگر تبدیل شده است.

– بر اساس آمار توئیت‌ها، دنبال کنندگان و دنبال شوندگان، هر روز نتایج جالبی منتشر می‌شود.

 

توئیتر تا چه اندازه موفق بوده است؟

۱pezeshk.com می‌نویسد: سال ۲۰۰۸، سال توییتر بود. بر اساس آمار comScore، تعداد بازدیدکننده‌های آمریکایی این سایت در ماه اکتبر به ۱/۴۵ میلیون نفر رسید. این در حالی بود که آمار بازدید جهانی این سایت در ماه سپتامبر، ۵/۶ میلیون نفر بود.

در سال ۲۰۰۸، تعداد بازدیدکنندگان سایت توییتر، ۱۶ برابر شد. توجه داشته باشید که این آمار صرفا مربوط به بازدید از خود سایت توییتر است و اگر آمار مربوط به توییت‌های درج شده در سایت‌ها و یا به عمل آماده با برنامه‌های دسکتاپ را در نظر بگیریم، به آمار بسیار بالاتری می‌رسیم. سال قبل تعداد توییت‌های انجام شده، از مرز یک میلیارد گذشت.

چند روز پیش اعلام شد که برای اولین بار تعداد بازدید از سایت توییتر از سایت دیگ هم پیشی گرفته است.

پس با توجه به چنین اعداد و آمار درخشانی بی‌جهت نیست که ارزش مادی توییتر بسیار بالا رفته باشد. گفته می‌شود که به تازگی فیس‌بوک، نیم میلیارد دلار برای خرید توییتر پیشنهاد کرده است.

در حال حاضر ارزش توییتر ۲۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

آمار جالبی در پنج سالگی توئیتر:

+ پس از راه اندازی توییتر سه سال و دو ماه و یک روز طول کشید تا یک میلیاردمین توییت ارسال شود حال آنکه در حال حاضر در هر هفته یک میلیارد توییت توسط کاربران ارسال می شود.
+ رکورد توییت در هر ثانیه در سال ۲۰۰۹ و در هنگام شنیدن خبر مرگ مایکل جکسون ۴۵۶ توییت در ثانیه بود در صورتی که این رکورد با رشدی باورنکردنی در شب سال نو میلادی با ۶۹۳۹ توییت در هر ثانیه در ژاپن شکسته شد.
+ در سال گذشته میلادی تعداد توییت های کاربران به طور میانگین ۵۰ میلیون در هر روز بود که این آمار در سال جدید و در ماه گذشته ۱۴۰ میلیون روزانه ارسال می شد و در ۱۲ مارس این میزان به ۱۷۷ میلیون توییت در روز رسید.
+ کاربران توییتر نزدیک به ۱۹۰ میلیون نفر رسیده اند و روزانه تعداد ۴۶۰ هزار نفر عضو توییتر می شوند ( آمار ماه قبل ) اما در ۱۲ مارس این آمار به  ۵۷۲۰۰۰ نفر رسید.
+ آمار توییتر بازان با تلفن همراه نسبت به سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است
+ توییتر که در سال ۲۰۰۸ تنها هشت کارمند داشت امروزه ۴۰۰ کارمند در آن مشغول به کار هستند.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi