جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

معرفی کشور اتریش

258

بازدید

اتریش کشوری است واقع در اروپای مرکزی و محصور در خشکی. رشته کوههای آلپ که از شرق به غرب در این کشور امتداد دارند، بیش از۷۵درصد خاک این سرزمین را در بر گرفته اند. بیشتر اراضی قابل کشت ….

 اتریش، در نواحی کم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از نیمی از آنها، به درختکاری و کشت علوفه اختصاص دارند. صادرات اتریش از محصولات صنایع سنگین، به ویژه، فولاد- آهن – وسایل نقلیه و صنایع شیمیایی  تشکیل شده است. نیروگاه های آبی در این کشور، بیش از ۷۰درصد نیازهای انرژی مردم را تأمین می کنند. توریسم و جنگلداری، در اقتصاد اتریش، نقش مهمی را ایفا می کنند.

پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. در ایران دوره قاجار نام این کشور را نمسه می‌گفتند که از نام روسی آن گرفته شده است و از راه عربی و احتمالاً ترکی عثمانی(استانبولی)به فارسی وارد شده است.

اتریش با وجود این که حدود ۹۰% از نیاز غذاییاش را خود تولید میکند، فقط ۸% نیروی کار را در بخش کشاورزی دارد. زمین قابل کشت شرق کشور دارای خاک حاصلخیزی است که محصول خوبی از غلات و انگور تولیدمیکند.
تولید لبنیات در مراتع شرق و کوههای آلپ اقلام صادراتی مهمی را تشکیل میدهد. تکیه گاه اصلی اقتصاد صنایع تولیدی میدهد.

تکیه گاه اصلی اقتصاد صنایع تولیدی است که شامل ماشین آلات و لوازم ترابری، محصولات آهن و فولاد، فرآورده های نفتی، سیمان و کاغذ است. منابع طبیعی متشکل است از سنگ آهن و منیزیت، و همچنین امکان بالقوه تولید نیروی هیدروالکتریک و مهم ترین جنگلهای اروپای مرکزی نیز ر اتریش واقع میباشد.

کوههای آلپ هم در تابستان و هم در زمستان بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند و توریسم سهم مهمی از درآمد ارز خارجی را به خود اختصاص میدهد.

اتریش به حفظ روابط اقتصادی با کشورهای اروپای مرکزی که زمانی جزو امپراتوری هاپسبورگ بودند میپردازند.

اتریش در میان کشورهای جهان از جهت درآمد توریستی به میزان هر نفر در سطح بین الملی مقام اول را دارد و مقام دوم را در جهان از میان کشورهای توریستی دارا می باشد و نیز رتبه دهم در سطح بین المللی از لحاظ گردشگری را به خود اختصاص داده است و یا می دانستید  که درآمد حاصل از گردشگری  باعث ایجاد محیط کار برای هر یک نفر از میان پنج نفر می باشد. پایه و اساس این درآمد، تحصیل در این زمینه می باشد.

در سال های گذشته اتریش به کشوری خوش ذائقه تبدیل شده است. کشاورزان، تاکستان داران و رستوران داران بلندپرواز اتریشی مجددا روی پای خود ایستاده و به تکامل رسیده اند. از محصولات ارزشمندی که در مناطق مختلف این کشور تولید می شوند، خوراک ها و نوشیدنی های مرغوبی برای دائقه های مشکل پسند تهیه می شوند.

آب وهوا

اتریش در منطقه معتدل و مسیر آب و هوائی اروپای میانه که از آب و هوای آتلانتیک و قاره ای تأثیر میپذیرد،قرار گرفته. هر فصل سال نمایشگر دما و آب وهوای مخصوص همان فصل میباشد.

آب و هوای اتریش قاره ای بوده که از آب و هوای قسمت جنوبی اروپای شرقی که از دنا تا تأیز کشیده شده ، تأثیر میپذیرد. در این منطقه بارش اندک ، تابستانها گرم و زمستان سرد معتدل میباشد. در مناطق کوهستانی آب و هوای پر بارش کوههای آلپ به چشم میخورد. زمستان در این مناطق طولانی میباشد. در مابقی استانها آب و هوای مخصوص اروپا ( آب و هوای میان دریا و قاره ای) دیده میشود که آب و هوای متأثر از آتلانتیک در جنوب و قاره ای جنوب شرقی را نیز در بر میگیرد

تاریخ

پیش از سده‌های میانه، رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند. نام اتریش از دوره شارلمانی باقی ماند. اتریش تا سالیان درازی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌های میانه بخشی از شاهنشاهی روم بشمار می‌آمد. در پایان سدهٔ ۱۳ رودلف هاپسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هاپسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند. بعد از فروپاشی شاهنشاهی روم در سال ۱۸۰۶، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-هنگری (اتریش-مجار) شکل گرفت که بعد از شکست نیروهای مرکزی در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد. در ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایشات فاشیستی برپا کرد. در ۱۹۳۸ هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی اتریش به اشغال متفقین درآمد و از ۱۹۵۵ به صورت جمهوری فعلی درآمد .

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب طاق

    دانلود کتاب طاق ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs کتاب ” طاق روستایی در دامنکوه دامغان” در ۱۷۴ صفحه وزیری تهیه شده است که ۱۲ صفحه پایانی آن شامل تصاویری رنگی از روستا می باشد .

    معرفی شهر تاریخی زرقان

    معرفی شهر تاریخی زرقان ۴٫۲۵/۵ (۸۵٫۰۰%) ۴ امتیازs معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی اجمالی بخش زرقان: بخش زرقان یکی از بخش‌های ۵ گانه شهرستان شیراز می‌باشد. مرکز آن شهر زرقان است که در ۲۵ کیلومتری شیراز واقع شده است (نزدیک‌ترین […]

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز     چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا دنیا پر از مکان ها و دیدنی های باورنکردنی ، اما واقعی است. این مکان ها آن قدر جالب و شگفت انگیز هستند که می توانند توجه هر […]

    مقاله جزایر ایرانی خلیج فارس

        وقتی در اکثر نقاط کشور مردم از برف و سرما در مضیقه قرار می گیرند، بیشتر جزایر خلیج فارس دوره آب و هوای دلپذیرشان را سپری می کنند. گیاهان و  گل های خاص آن دوره زیبایی و شکوفایی را تجربه می کنند […]

    اطلاعاتی درباره “اورست”

    قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر از سطح دریا ، بلندترین نقطه زمین محسوب میشود . این کوه که در جنوب قاره آسیا در بخش های مرزی نپال و چین بوده ، یکی از قله های رشته کوه هیمالیاست که به بام دنیا نیز […]

    همه چیز در مورد کشور نروژ

    همه چیز در مورد کشور نروژ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همه چیز درباره مهاجرت به بهترین کشور دنیا ! نروژ کشوری در شمال اسکاندیناوی است که از سوی سازمان ملل، عنوان بهترین و بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا را به خود اختصاص داده است.نروژ، […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi